Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

V-16 seinalearen erabilerak argitzeko instrukzioa

Espainia denez gailu hori erabiltzeko derrigortasuna ezartzen duen lehen herrialdea, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak instrukzio bat argitaratu du honako hauek argitzeko: alde batetik, Espainian matrikulatutako ibilgailuek nazioarteko zirkulazioan duten derrigortasuna eta baldintzak, eta, bestetik, araudi hori beste herrialde batzuetan matrikulatutako ibilgailuek Espainian nazioarteko zirkulazioan duten betebeharra eta baldintzak.

1949ko irailaren 19ko Genevako Errepideko Zirkulazioari buruzko Konbentzioak eta 1968ko azaroaren 8ko Vienako Bide Zirkulazioari buruzko Konbentzioak “nazioarteko zirkulazioa” adierazteko definizioak jasotzen dituzte beren artikuluetan, bai gutxienez muga bat igarotzea dakarrena, bai estatu jakin batetik zirkulatzen ari den ibilgailua estatu horretatik kanpo ohiko bizilekua duen edo estatu horretan matrikulatuta ez dagoen pertsona fisiko edo juridiko batena dena, besteak beste.

Nahiz eta Genevako Konbentzioak ez duen arau komunik jasotzen ibilgailuak errepideetan ibilgetzeko egoeretarako, Vienako Konbentzioak ezartzen du herrialdeek eskatu ahal izango dutela, beren lurraldean nazioarteko zirkulazioa ahalbidetzeko, automobilak seinaleztapen-gailu bat eramatea ontzian, “triangelu aldebereko plaka bat” izango dena, edo “ibilgailua matrikulatuta dagoen herrialdeko legediak agindutako eraginkortasun bereko beste edozein gailu”.

Hori kontuan hartuta, beste herrialde batzuetan matrikulatuta dauden eta Espainian “nazioarteko zirkulazio” egoeran dauden ibilgailuen kasuan, araudia betetzen ari dira arriskua aurresateko triangeluak edo jatorrizko herrialdeko araudian ezarritako funtzionaltasun bereko beste edozein gailu badaramatzate, edo, beharrezkoa izanez gero, erabiltzen badituzte.

Espainian matrikulatutako ibilgailua bada 1949ko Errepideko Zirkulazioari buruzko Hitzarmena (ikus herrialdeak) edo 1968ko Bide Zirkulazioari buruzko Hitzarmena (ikus herrialdeak) sinatu duen beste herrialde batetik “nazioarteko zirkulazioan” dabilena, araudia betetzen ariko da V-16 arriskua aurremarkatzeko gailu argitsu eta konektatu berria eramanez edo, beharrezkoa izanez gero, erabiliz, aurreseinale-triangeluak eduki beharrik gabe.

V-16ari buruzko informazio guztia hemen klik eginez.