Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Garraioko ordainketa-epeek okerrera egiten jarraitzen dute

Urrian ordaintzeko epeak 69 egunekoak izan ziren, batez beste. 2024ko lehen seihilekoan garraiolariei ordaintzeko epeak hainbat hilabetez mantendu edo murriztu ondoren, azken hilabeteetan joera hori alderantzikatu egin da, errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren eta ordainketen behatoki iraunkorretik ateratako datuen arabera. Behatoki hori FENADISMER egiten ari da 2012ko uztailetik, eta gure sektoreko ordainketa-moduen eta epeen bilakaera hilero ezagutzea du helburu.

Hilabete horretan, berankortasunari buruzko legeria betetzen ez duten enpresa kargatzaile eta bitartekarien kopuruak 10 puntu egin du gora, eta guztizkoaren % 60ra iritsi da. Hala ere, kasuen % 72an gehiegizko ordainketa-epeak arinak izan ziren, hau da, 60 eta 90 egun artekoak. Hala ere, kontrako aldean oraindik ere enpresa ez-betetzaileen % 8k 120 egun ordaintzen ditu. Garraio-zerbitzuak ordaintzeko gehien erabiltzen diren ordainbideei dagokienez, ordena horretan jarraitzen dute transferentziak ( % 68), konfirmingak ( % 26), ordaindukoak ( % 6) eta txekeak (< % 1).

2023an, urteko batez bestekoa 69 egunekoa izan zen; 2022an, 74 egunekoa, eta 2021ean, 83 egunekoa. Urte horretan, errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren arloko zehapen-araubidea onartu zen, eta horrek ordainketa-epeak ia % 20 murrizten lagundu du bi urte horietan.