Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Berankortasuna murrizteko estrategiak eta tresnak


Berankortasun handia etengabeko erronketako bat da garraio-sektoreko enpresentzat. Legegintza-aurrerapen berriek eta tresna berritzaileen garapenak aldaketa nabarmena eragin dute kobrantzen kudeaketan.

Estatuko Aldizkari Ofizialean 2021eko urriaren 2an argitaratutako 13/2021 Legeak funtsezko aldaketak sartu ditu Lurreko Garraioak Antolatzeko Legean, eta lege-esparru sendoagoa ezarri du errepideko salgaien garraioaren berankortasunaren aurka. Lege horrek 60 eguneko legezko muga eta 30.000 eurora arteko zehapenak ezartzen ditu ez-betetze kasuetarako, eta hori aurrerapauso bat da garraio-enpresen interesak babesteko.

Nola murriztu kobratzeko batez besteko denbora?
Garraiolariek berankortasun-kasuak sala ditzakete Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak ezarritako salaketa-postontzi anonimo baten bidez. Postontzi horrek aukera ematen die garraiolariei Berankortasun Legeak eskatzen dituen epeetatik haratago ordaintzen ari diren bezeroei buruzko informazioa emateko. Epe horiek 60 egunekoak dira gehienez.

Salaketa bat egiteko, garraiolariek inprimaki soil bat bete dezakete datu pertsonalik eman behar izan gabe, eta, horrela, anonimotasuna gorde dezakete. Salaketak indarrean dagoen garraio-legeria ez betetzeari buruzkoak izan daitezke, ordaintzeko gehienezko epeak barne.

Lege-neurriez gain, enpresak kobrantzak kudeatzeko estrategia eraginkorrak hartzen ari dira, likidezia handitzeko eta kobratzeko denborak murrizteko. Fakturazio elektronikoa, eCMRa eta ordainketen jarraipena egiteko sistema automatizatuak, hala nola TMSak eta ERPak, eraldatzen ari dira enpresek ordaintzeke dituzten fakturak kudeatzeko modua. Teknologia horiek fakturak azkarrago eta zehatzago igortzeko aukera ematen dute, hainbat ordainketa-aukera eskaintzen dituzte eta bezeroekin komunikazioa errazten dute, ordainketen mugaeguna gogorarazteko.

Kobrantza-politika argiak ezartzea eta ordaintzeke dauden ordainketen jarraipen aktiboa egiten ari dira sektorean. Enpresa batzuek deskontuak eskaintzen dituzte goiz ordaintzeagatik edo ordainketa-planak negoziatzen dituzte bezero berankorrekin; horrek, kobrantza-tasa hobetzeaz gain, merkataritza-harreman osasungarriak ere baditu.

Kobrantzak kudeatzeaz arduratzen diren langileak negoziazio-tekniketan eta ezagutza juridikoan trebatzea da kobratzeko prozesua arintzen laguntzen duen beste estrategia bat.

Ondorio gisa, adierazi behar dugu legedi zorrotzagoa eta kobrantzak kudeatzeko tresna aurreratuak uztartzeak berankortasunari aurre egiteko bide eraginkorragoak ematen dizkiela garraio-enpresei. Tresna eta erregulazio horiekin, enpresek etorkizun seguruagoa eta finantzarioki egonkorragoa espero dezakete. Berankortasun-zifrek hobera egin dute azken urteetan, nahiz eta gorabeherak izan. Jaitsiera-aldi baten ondoren, azken hiruhilekoan ordainketaren batez bestekoa 81 egunetik 84 egunera igo zen.

Igarle Taldea Guitransekin elkarlanean ari da berankortasuna murrizten laguntzen duten tresnak eta metodologiak emateko, hala nola faktura elektronikoa, eCMR edo TMS eta ERP bezalako sistema automatizatuak.