Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

2024ko uztailetik aurrera matrikulatutako kamioi berriek segurtasun-funtzio aurreratuak izan behar dituzte

2019/2144 (EB) Erregelamenduak onartu zuen 2024ko uztailetik aurrera EBn saldutako kamioi berri guztiek Segurtasuneko Erregelamendu Orokorra bete behar dutela. Erregelamenduak nahitaezko segurtasun-funtzio aurreratu batzuk eskatzen ditu, ibilgailuen homologazio berriak barne hartu behar dituztenak.

Segurtasun aktiboko funtzioak, neurri handi batean, gidariak adi eta erne edukitzera bideratzen dira. Horietako batzuk dagoeneko instalatuta daude gaur egungo kamioi askotan.

Segurtasun-funtzioak

Segurtasun aktiboko 11 funtzio behar dira guztira. Horietatik zortzi derrigorrezkoak izango dira kamioi berrietan 2024ko uztailetik aurrera. Beste hirurak derrigorrezkoak izango dira 2026an eta 2029an.

  1. Larrialdiko gelditze-seinalea: aldizkako balaztatze-argia (edo antzekoa), kamioiaren atzetik doazen beste erabiltzaile batzuei kamioia abiadura azkar murrizten edo indarrez balaztatzen ari dela adierazten diena.
  2. Atzera-martxako informazioa: kamerak edo sentsoreak bezalako teknologia, gidariari kamioiaren atzean dauden objektuen eta pertsonen ikuspegi orokorra emateko.
  3. Pneumatikoen presioa kontrolatzeko sistema: pneumatikoen presioa kontrolatzen duen eta gidariari pneumatikoen presio-galeraren berri denbora errealean ematen dion sistema.
  4. Abiadura-laguntza adimenduna: abiadura aktiboki kontrolatzen duen sistema da, eta gidariari ohartarazten dio, abiadura-muga gainditzen ari bada, abiadura murriztera animatzeko.
  5. Puntu itsuen informazio-sistema: alboan doazen edo aurretik gurutzatzen diren txirrindularien gidariari ohartarazten dion sistema.
  6. Mugimendua hasi aurreko informazio-sistema: gidariari ohartarazten dion sistema bat, baldin eta errepidean erabiltzaile zaurgarririk badago ibilgailua martxan hasi aurretik edo poliki mugitzen denean.
  7. Alkohol-kontsumoaren kasuan blokeo-sistema baten instalazioa arintzea: erregela aldatzeko, interfaze estandarizatu bat behar da blokeo-sistemetarako, ibilgailuetan alkohola kontsumituz gero (alkoholimetroak).
  8. Logura eta arreta detektatzea: gidariaren alerta-egoera ebaluatzeko segurtasun-sistemak; adibidez, norbaitek gidatzen zenbat denbora daraman kontrolatzen dute, eta gidariari ohartarazten diote beharrezkoa denean atsedenaldia egin behar duela.
  9. Distrakzioak antzematea eta prebenitzea: segurtasun-ohartarazpeneko sistema bat, gidari bat egoera bati ematen ari zaion arreta-maila ezagutzeko eta, beharrezkoa bada, gidariari ohartarazteko gai dena. 2026an ondorengo fase batean inplementatzeko programatuta dago.
  10. Gidariaren postutik zuzeneko ikusmena hobetzea: «zuzeneko ikusmena» hobetzeko baldintza espezifikoak (gidariek zuzenean ikus dezakete ibilgailuaren leihoetatik) eta puntu itsuak kentzea. Estandar berrien helburua gidariek txirrindulariak eta oinezkoak azkarrago eta errazago ikustea da. 2029an ondorengo fase batean inplementatzeko programatuta dago.
  11. Gertaeren datuak erregistratzeko gailua (istripuak): istripuei buruzko datuak erregistratzeko gailu bat, «kutxa beltza» motakoa. 2029an ondorengo fase batean inplementatzeko programatuta dago.