Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Martxoan erregistratutako ordainketa-epeak nabarmen murriztu dira

Martxoan, ordaintzeko epeak 64 egunekoak izan ziren batez beste, otsailean baino 5 egun gutxiago. Horrela egiaztatu da Fenadismerrek eta Garraiorako Kixote Fundazioak aldizka eguneratzen duten Berankortasunaren Behatoki iraunkorrean.

2012ko uztailetik FENADISMER egiten ari den errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren eta ordainketen behatoki iraunkorraren helburua da gure sektorean ordaintzeko moduen eta epeen bilakaera hilero ezagutzea.
2024ko MARTXOAN honako datu hauek bildu ziren:

1.- Ordaintzeko moduak: transferentzia ( % 68), konfesioa ( % 28), ordainagiria ( % 4) eta txekea (< % 1).
2.- Ordaintzeko epeak: berankortasunari buruzko legeria betetzen ez duten enpresa kargatzaile eta bitartekarien hilabete honetan, kasuen % 70ean, ordaintzeko gehiegizko epea arina da, hau da, 60 eta 90 egun artekoa. Hala ere, kontrako aldean, ez-betetzeak egin dituzten enpresen % 7k 120 egun ordaintzen dituzte oraindik, baina 2022an baino gutxiagok; izan ere, 2022an ez-betetzearen tarte hori % 20tik gorakoa zen.
2023an, urteko batez bestekoa 69 egunekoa izan zen; 2022an, 74 egunekoa, eta 2021ean, 83 egunekoa. Urte horretan, errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren arloko zehapen-araubidea onartu zen, eta horrek ordainketa-epeak ia % 20 murrizten lagundu du bi urte horietan.

2012ko uztailetik FENADISMER egiten ari den errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren eta ordainketen behatoki iraunkorraren helburua da gure sektorean ordaintzeko moduen eta epeen bilakaera hilero ezagutzea.

Otsailean datu hauek bildu ziren:

1.- Ordaintzeko moduak: transferentzia ( % 65), konfesioa ( % 29), ordainagiria ( % 6) eta txekea (< % 1).
2.- Ordainketa-epeak: Berankortasunari buruzko legeria bete ez zuten enpresa kargatzaile eta bitartekarien ehunekoa % 58koa izan zen, nahiz eta kasu gehienetan gehiegizko ordainketa-epeak arinak izan. Horrela, ez-betetzeak egin zituzten enpresen ehunekotik, % 73k 90 egun baino gutxiagora ordaindu zuten, eta % 11k, 120 egun baino gehiagora.
2023an, urteko batez bestekoa 69 egunekoa izan zen; 2022an, 74 egunekoa, eta 2021ean, 83 egunekoa. Urte horretan, errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren arloko zehapen-araubidea onartu zen, eta horrek ordainketa-epeak ia % 20 murrizten lagundu du bi urte horietan.