Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

2029an kamioi eta atoientzako indarrean sartuko den Euro VII Erregelamendua argitaratu da

Maiatzaren 8ko EBAOn (Europako Aldizkari Ofiziala) Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2024/1257 (EB) Erregelamendua argitaratu zen, 2024ko apirilaren 24koa, ibilgailu motordunen eta ibilgailu horientzako motorren eta sistema, osagai eta unitate tekniko independenteen moten homologazioari buruzkoa, haien emisioei eta baterien iraunkortasunari dagokienez (Euro 7), Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2018/858 (EB) Erregelamendua aldatzen duena eta Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 715/2007 (EE) eta 595/2009 (EE) Erregelamenduak indargabetzen dituena, Batzordearen 582/2011 (EB) Erregelamendua, Batzordearen 2017/1151 (EB) Erregelamendua, Erregelamendu horrek arau zorrotzak ezartzen ditu ibilgailu motordunen emisioei eta iraunkortasunari buruz, Europako errepideetako ibilgailuen ihes-emisioak eta bestelako kutsadura-motak murriztera bideratuta baitago.

Emisio eta iraunkortasunerako arau zorrotzagoak

Euro 7 Erregelamenduak funtsezko hainbat eremu biltzen ditu, ihes-isuriak, balazta eta pneumatiko partikulak eta baterien iraunkortasuna barne. Automobilei eta furgonetei dagokienez, Euro 6 isurketen egungo estandarrak mantentzen dira, baina partikula solidoetarako baldintza zorrotzagoak ezartzen dira. Aldiz, autobus eta kamioi astunen kasuan, muga zorrotzagoak ezartzen dira hainbat kutsatzailerentzat, hala nola oxido nitrosoarentzat (NEBO), lehen arautu gabe baitzeuden.

Berrikuntza ibilgailu elektrikoetan

Euro 7 Erregelamenduaren berrikuntzetako bat da partikulen emisioetarako muga espezifikoak ezartzea balaztatzean, bereziki ibilgailu elektrikoentzat. Horrek erakusten du EBk teknologia garbiago eta eraginkorragoetarako trantsizioarekin duen konpromisoa.

Etorkizuneko murrizketa-helburuak

Erregelamendu berri hori 2023/851 (EB) Erregelamenduan ezarritako asmo handiko helburuarekin lerrokatzen da, 2035erako Europako merkatuko barne-errekuntzako automobilak eta furgonetak erabat desagerraraztea bilatzen baitu. Egun horretatik aurrera ibilgailu horiek erabilgarri egongo diren arren, Euro 7 araudiek ordura arteko emisioak estaltzea espero da.
Indarrean sartzea
Erregelamendu hau Europar Batasunaren Egunkari Ofizialean argitaratu eta hogei egunera sartuko da indarrean.

2026ko azaroaren 29tik aurrera aplikatuko zaie M1 eta N1 kategorietako ibilgailu mota berriei eta M1 edo N1 motetako ibilgailuetarako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei.
Erregelamendu honen arabera homologatua, eta 2027ko azaroaren 29tik aurrera M1 eta N1 kategorietako ibilgailu berrientzat eta ibilgailu horientzako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteentzat.
2028ko maiatzaren 29tik aurrera aplikatuko zaie M2, M3, N2, N3, O3 eta O4 kategorietako ibilgailu mota berriei eta Erregelamendu honen arabera homologatutako M2, M3, N2, N3 edo O4 kategorietako ibilgailuetarako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei, eta 2029ko maiatzaren 29tik aurrera M2, M3, N2, N3, O3 eta O4 kategorietako ibilgailu berriei eta ibilgailu horientzako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei.
2028ko uztailaren 1etik aurrera aplikatuko da C1 motako pneumatiko mota berrientzat, 2030eko apirilaren 1etik aurrera C2 motako pneumatiko mota berrientzat eta 2032ko apirilaren 1etik aurrera C3 motako pneumatiko mota berrientzat.
2030eko uztailaren 1etik aurrera aplikatuko zaie fabrikatzaile txikiek fabrikatutako M1 eta N1 kategorietako ibilgailuei, eta 2031ko uztailaren 1etik aurrera fabrikatzaile txikiek fabrikatutako M2, M3, N2 eta N3 kategorietako ibilgailuei.
Hala ere, 11. artikuluko 3. paragrafoa 2024ko maiatzaren 28tik aurrera aplikatuko da.