Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Garraio Ministerioak berretsi du garraio-enpresen arriskuak sailkatzeko Europako Erregelamendua urte honen amaieran hasiko dela aplikatzen

2022ko maiatzaren 3ko Europako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen Batzordearen 2022/695 (EB) Betearazpen Erregelamendua, 2022ko maiatzaren 2koa, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2006/22/EE Zuzentaraua aplikatzeko xedapenak ezartzen dituena, garraio-enpresen arriskuen sailkapena kalkulatzeko formula komunari dagokionez, 2006/22/EE Zuzentaraua betez, 3820/85 eta 3821/85 Erregelamenduak aplikatzeko baldintzak ezartzen dituena. Eta zer ezartzen dute Europar Batasuneko erregelamendu horiek? Estatu kide bakoitzak gidatze-lanaldien, garraio-enpresen eta abarren gainean egin behar dituen gutxieneko kontrolak. Helburua harmonizatzea da, lehiaren arauak berdinak izan daitezen Europar Batasunaren lurralde osoan, sozialak zein enpresakoak. Hala, 2006/22/EE Zuzentarauak enpresen arriskuak sailkatzeko sistema bat ezartzen du, egindako arau-hausteen kopuruan eta larritasunean oinarrituta. Horrela, arrisku handikotzat jotzen dituen kalifikazioa lortzen duten enpresei besteek baino kontrol gehiago eta zorrotzagoak egin behar zaizkie. Garraio-enpresen arriskua zehazteko aplikatzen den formulak arau-hausteen kopurua, larritasuna eta maiztasuna hartu behar ditu kontuan, baita kontrolen emaitzak ere, arau-hausterik antzeman ez denean.

Garraio Ministerioak garraiolarien elkarteei baieztatu die 2024aren amaieran jarriko dela martxan Erregelamendu hau.