Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

BILBAO: ekainaren 15ean indarrean sartuko den BBE arautuko duen ordenantza onartu da

Bilboko Udalak maiatzaren 10ean, ostirala, onartu zuen emisio baxuko eremuak arautuko dituen ordenantza. 0, Eco eta C ibilgailuei ez die eragingo BBEk. A ibilgailuak edo etiketarik gabekoak ezin izango dira ZBEra sartu indarrean sartzen direnetik, eta B ibilgailuek, berriz, urtebeteko luzamendua dute.

Salbuetsita daude ZBEn erroldatuta dauden eta 2024ko ekainaren 15a baino lehen erroldatuta dauden pertsonen ibilgailuak, mugikortasun murriztua duten pertsonak garraiatzen dituzten ibilgailuak, ibilgailu historikoak eta 50 cc-tik beherako eta fabrikazioagatik 45 km/h-ko gehieneko abiadura duten ziklomotorrak, bai eta larrialdietako eta funtsezko ibilgailuak ere.

ZBEra sartzen den ibilgailu bakar batek ere ez du ingurumen-eranskailua edo -bereizgarria eraman behar, sarrera-kontrola matrikula-irakurgailuen bidez egingo baita.

Araudia lanegunetan aplikatuko da, astelehenetik ostiralera, 07:00etatik 20:00etara. Araudia betetzen ez dutenek 200 eurora arteko zehapenak jaso ahal izango dituzte, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legean xedatutakoaren arabera.

Maiatzean zehar informazio bulego bat eta web orri bat jarriko dira Ordenantzaren aplikazioaren xehetasun guztiak eta berau betetzeko argibideak emateko.

2029an kamioi eta atoientzako indarrean sartuko den Euro VII Erregelamendua argitaratu da

Maiatzaren 8ko EBAOn (Europako Aldizkari Ofiziala) Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2024/1257 (EB) Erregelamendua argitaratu zen, 2024ko apirilaren 24koa, ibilgailu motordunen eta ibilgailu horientzako motorren eta sistema, osagai eta unitate tekniko independenteen moten homologazioari buruzkoa, haien emisioei eta baterien iraunkortasunari dagokienez (Euro 7), Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2018/858 (EB) Erregelamendua aldatzen duena eta Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 715/2007 (EE) eta 595/2009 (EE) Erregelamenduak indargabetzen dituena, Batzordearen 582/2011 (EB) Erregelamendua, Batzordearen 2017/1151 (EB) Erregelamendua, Erregelamendu horrek arau zorrotzak ezartzen ditu ibilgailu motordunen emisioei eta iraunkortasunari buruz, Europako errepideetako ibilgailuen ihes-emisioak eta bestelako kutsadura-motak murriztera bideratuta baitago.

Emisio eta iraunkortasunerako arau zorrotzagoak

Euro 7 Erregelamenduak funtsezko hainbat eremu biltzen ditu, ihes-isuriak, balazta eta pneumatiko partikulak eta baterien iraunkortasuna barne. Automobilei eta furgonetei dagokienez, Euro 6 isurketen egungo estandarrak mantentzen dira, baina partikula solidoetarako baldintza zorrotzagoak ezartzen dira. Aldiz, autobus eta kamioi astunen kasuan, muga zorrotzagoak ezartzen dira hainbat kutsatzailerentzat, hala nola oxido nitrosoarentzat (NEBO), lehen arautu gabe baitzeuden.

Berrikuntza ibilgailu elektrikoetan

Euro 7 Erregelamenduaren berrikuntzetako bat da partikulen emisioetarako muga espezifikoak ezartzea balaztatzean, bereziki ibilgailu elektrikoentzat. Horrek erakusten du EBk teknologia garbiago eta eraginkorragoetarako trantsizioarekin duen konpromisoa.

Etorkizuneko murrizketa-helburuak

Erregelamendu berri hori 2023/851 (EB) Erregelamenduan ezarritako asmo handiko helburuarekin lerrokatzen da, 2035erako Europako merkatuko barne-errekuntzako automobilak eta furgonetak erabat desagerraraztea bilatzen baitu. Egun horretatik aurrera ibilgailu horiek erabilgarri egongo diren arren, Euro 7 araudiek ordura arteko emisioak estaltzea espero da.
Indarrean sartzea
Erregelamendu hau Europar Batasunaren Egunkari Ofizialean argitaratu eta hogei egunera sartuko da indarrean.

2026ko azaroaren 29tik aurrera aplikatuko zaie M1 eta N1 kategorietako ibilgailu mota berriei eta M1 edo N1 motetako ibilgailuetarako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei.
Erregelamendu honen arabera homologatua, eta 2027ko azaroaren 29tik aurrera M1 eta N1 kategorietako ibilgailu berrientzat eta ibilgailu horientzako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteentzat.
2028ko maiatzaren 29tik aurrera aplikatuko zaie M2, M3, N2, N3, O3 eta O4 kategorietako ibilgailu mota berriei eta Erregelamendu honen arabera homologatutako M2, M3, N2, N3 edo O4 kategorietako ibilgailuetarako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei, eta 2029ko maiatzaren 29tik aurrera M2, M3, N2, N3, O3 eta O4 kategorietako ibilgailu berriei eta ibilgailu horientzako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei.
2028ko uztailaren 1etik aurrera aplikatuko da C1 motako pneumatiko mota berrientzat, 2030eko apirilaren 1etik aurrera C2 motako pneumatiko mota berrientzat eta 2032ko apirilaren 1etik aurrera C3 motako pneumatiko mota berrientzat.
2030eko uztailaren 1etik aurrera aplikatuko zaie fabrikatzaile txikiek fabrikatutako M1 eta N1 kategorietako ibilgailuei, eta 2031ko uztailaren 1etik aurrera fabrikatzaile txikiek fabrikatutako M2, M3, N2 eta N3 kategorietako ibilgailuei.
Hala ere, 11. artikuluko 3. paragrafoa 2024ko maiatzaren 28tik aurrera aplikatuko da.

2024ko Garraioaren Eskuliburua

Post fijado

Garraioaren Eskuliburuaren 25. edizioa. 192 orrialdeetan, hainbat datu interesgarri jasotzen ditu, nazioko zein nazioarteko errepideko salgaien, salgai arriskutsuen, berezien eta abarren garraioari buruzkoak. Argitalpen berezia, askotariko edukia duelako, eguneratua eta garraio mota bakoitzaren berezitasunetara egokitua.
Eskuliburu honek garraioaren egunerokotasunaren alderdirik garrantzitsuenak biltzen ditu. Jarduera hori oso askotarikoa da, eta ingurunea ondo ezagutzea eskatzen du garatu ahal izateko. Bere orrietan, Europako herrialdeetan bete beharreko baldintzei buruzko informazio zehatza aurkituko duzu, eta eguneratze-ahalegin handia behar du informazio horrek.

Bere edizioarekin, Fundación GUITRANS Fundazioak salgaien errepideko garraioaren sektoreko prestakuntza eta informazioa bultzatzen du, eta, horretarako, eskuliburu hau bezalako baliabideak garatzen ditu. Eskuliburu hori aitzindari bihurtzen da profesional eskarmentudunentzat, baina baita informazio-tresna arin eta zorrotzak behar dituzten hasiberrientzat ere, gero eta lehiakorragoa eta arautuagoa den sektorean aurrera egiteko eta aurrera egiteko.

Garraioaren Eskuliburua Fundación GUITRANS Fundazioak sektore moderno, lehiakor eta iraunkorra lortzeko egin duen ekarpenetako bat da.

GUITRANSeko bazkide ez bazara eta gida praktika honen aleak eskuratu nahi badituzu: Fundación GUITRANS Fundazioa, 943-316707, ex. 5, fundacionguitrans@fundacionguitrans.org

Bideoa: Garraioaren eskuliburua 2024.
Garraio Eskuliburua 2024 (2).

Murrizketak 2023 liburuxka

2010ean, GUITRANSek lehen aldiz argitaratu zuen liburuxka hau. Liburuxka horren helburua da zirkulazio-murrizketak dokumentu bakar batean laburbiltzea, eta, horrela, erosoa eta interpretatzeko erraza izatea, ez bakarrik gidariarentzat, baita trafiko-buruentzat ere, beren funtzio bereziak direla-eta, gidarien ibilbideak planifikatu behar baitituzte.

Aurten ere argitaratu dugu argitalpen hau Fundación GUITRANS Fundazioaren eskutik. 28 orrialde ditu, eta nazioarteko jaiegunen egutegia eta Gipuzkoako, Europako eta Estatuko salgai arriskutsuentzako aparkalekuak barne hartzen ditu.
GUITRANSeko kide bazara eta ale gehiago eskatu nahi badituzu edo hala ez bada, baina, era berean, horiek eskuratzeko baldintzak ezagutu nahi badituzu, hona jo dezakezu:

GUITRANS Fundazioa
943-316707, 5 luzapena, fundacionguitrans@fundacionguitrans.org

Auzitegi Gorenak presentzia-denboratzat jotzen du gidari profesional batek transbordadore edo ferry batean kamioiarekin igarotzen duen denbora

Penintsula eta Palma edo Eivissa artean salgaiak garraiatu ohi zituen Valentziako garraio-enpresa bateko soldatapeko gidari batek jarritako demanda da epai honen jatorria. 2018an, lanera ez joateagatik diziplinazko kaleratze bidez kaleratu zen.

Ferryan egiten zituen joan-etorrietan ohedun ganbara zuen, eta, beraz, gidaldiei eta atsedenaldiei buruzko Europako araudiaren arabera, tarte hori atsedenalditzat jotzen zen ibilgailuan ez zegoelako. Hala ere, gidariak atsedenaldi horrengatik kalte-ordaina erreklamatzea erabaki zuen, presentzia-denboratzat jo baitzuen, eta Lan Arloko Epaitegiak atzera bota zuen.

Hori dela eta, Valentziako Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusian errekurtsoa jartzea erabaki zuen, enpresak gidariari kalte-ordaina ematera zigortu baitzituen, “ontziratuta zegoen bitartean langileak edozein larrialdi edo arazotarako prest egon behar zuelako, bere denbora libre izan gabe, ontzia utzi gabe edo bere bizitza pribatua edo familiarra zaindu gabe”.

Enpresak helegitea aurkeztu zuen Auzitegi Gorenean. Auzitegi Gorenak Europako erregelamendua onartzen du, baina baita garraio-sektoreko lan-denborak arautzen dituen Espainiako Errege Dekretuaren eta 2012an sinatutako Errepideko Garraioaren II. Akordio Orokorraren prebalentzia ere, horiek bai emango liokete arrazoia langileari.

Urteko kontuak Merkataritza Erregistroan aurkezteko eredu berriak

2024ko maiatzaren 8ko BOEn eredu berriak argitaratu dira urteko kontu indibidualak eta urteko kontu bateratuak Merkataritza Erregistroan aurkezteko. Eredu berri horiek 2024ko maiatzaren 30etik aurrera Merkataritza Erregistroan gordailutuko diren kontuetarako erabili beharko dira.

Aldaketak urteko kontuen ereduetan
1.- Lehenengoak eredu guztiei eragiten die, eta administrazio-organoko emakumeen ehunekoari buruzko informazioa kentzen du, bi informazio berrirekin ordezteko: emakumeen kopurua eta administrazio-organoko kide guztiak. Aldaketa horren arrazoia gai horri buruzko azterlanak zabaltzea da, enpresa gordailuzainek ahalegin txikia eginez.
2.- Bigarren aldaketak memoria arruntari baino ez dio eragiten, 27. atalean, hornitzaileei ekitaldian egindako ordainketari buruzko informazioari, bai eta M27 koadro normalizatuan duen transposizioari ere. Informazio hori Enpresak sortu eta hazteari buruzko irailaren 28ko 18/2022 Legearen 9. artikuluaren arabera merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurkako neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldatzen duen uztailaren 5eko 15/2010 Legearen hirugarren xedapen gehigarriak eskatutako informaziora egokitu da.
3.- Azkenik, hirugarren berritasunak ETE ereduari eragiten dio, eta ingurumen-orriaren borondatezko zatitik «3. irismeneko isuriak» (energia-kontsumoa ez den balio-kateko bezeroen eta hornitzaileen zeharkakoak) kentzea da, European Financial Reporting Advisory Group (EFRAG) enpresa txiki eta ertainentzat prestatzen ari den borondatezko arauaren zirriborroaren adierazleen barruan informazio orokorra ez eskatzeagatik.

Aldaketak urteko kontu bateratuen ereduetan
Aurreko ebazpena argitaratu zenetik, honako aldaketa hauek egin behar izan dira, memoriari soilik eragiten diotenak 31. atalean («ekitaldian hornitzaileei egindako ordainketari buruzko informazioa»). Aldaketa horiek uztailaren 5eko 15/2010 Legearen hirugarren xedapen gehigarrian eskatutako informaziora egokitu dira (15/2010 Legea, uztailaren 5ekoa, merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurka borrokatzeko neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldatzen duena), enpresak sortu eta hazteari buruzko irailaren 28ko 18/2022 Legearen 9. artikuluan egindako aldaketaren arabera.

NORMATIVA REGULADORA:
Resolución de 23 de abril de 2024, de la Dirección General de Seguridad Jurídica y Fe Pública, referida a los modelos para la presentación en el Registro Mercantil de las cuentas anuales de los sujetos obligados a su publicación (BOE, 08/05/2024).
Resolución de 23 de abril de 2024, de la Dirección General de Seguridad Jurídica y Fe Pública, referida a los modelos para la presentación en el Registro Mercantil de las cuentas anuales consolidadas de los sujetos obligados a su publicación (BOE, 08/05/2024)

Zabalik dago itsas eko-pizgarrien 3. deialdiko laguntzak eskatzeko epea

Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak Itsas Eko-pizgarriak programaren bigarren deialdiari dagozkion laguntzak eskatzeko epea ireki du. Eskaera egiteko epea 2025eko apirilaren 1ean hasi eta ekainaren 2an amaituko da. Dokumentazioa elektronikoki aurkeztuko da egoitza elektronikoaren dirulaguntzak kudeatzeko atarian. Bigarren deialdi honetako laguntzak ro-ro, con-ro edo ro-pax ontzi batean erdi-atoiak, atoiak edo ibilgailu astun zurrunak ontziratzea erabakitzen duten garraiolariei, kargatzaileei edo operadore logistikoei (enpresei zein autonomoei) zuzenduta daude, 2024ko maiatzaren 8tik 2025eko martxoaren 31ra bitartean salgaia azken helmugara eramateko errepidea soilik erabili beharrean. Dirulaguntzak NextGenerationEU Europako funtsen kontura finantzatuko dira, Berreskuratze Planaren esparruan.

Hirugarren deialdi horrek diruz lagunduko ditu aurtengo maiatzaren 8tik 2025eko martxoaren 31ra bitartean Bartzelona, Bilbo, Sagunto, Santander, Valentzia eta Vigoko portuen artean EBko Belgika, Frantzia, Irlanda eta Italiako beste portu batzuetara egiten diren nazioarteko itsas ibilbideak. Izan ere, hautagarriak izateko, itsas ibilbideek errepide bidezko alternatiba bat izan behar dute, Irlandaren kasuan izan ezik, penintsulako Espainiatik abiatuta edo helmuga gisa.

Bigarren deialdi honi buruzko informazio guztia, klikatu hemen.

Estatu kideek zehapenak ezarri ahal izango dituzte beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde batean takografoa erabiltzeagatik egindako arau-hausteengatik

Europar Batasunaren Egunkari Ofizialean, joan den maiatzaren 2an, apirilaren 24ko 2024/1258 (EB) Erregelamendua argitaratu zen. Erregelamendu horren bidez, 561/2006 (EE) Erregelamendua aldatu zen, bidaiarien eskatu ahalako garraioaren sektoreko etenaldiei eta eguneko eta asteko gutxieneko atsedenaldiei buruzko gutxieneko baldintzei dagokienez eta estatu kideek 165/2014 (EB) Erregelamendua hausteagatik beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde batean egindako zehapenak ezartzeko duten ahalmenari dagokionez. Erregelamendu hau argitaratu eta 20 egunera sartuko da indarrean.

Horrela, argitaratutako araudiak aldaketa garrantzitsua dakar, orain 165/2014 Erregelamenduan hautemandako arau-hausteak (takografo-ekipoen erabilerari buruzkoa) edozein herrialdetan zehatzea ahalbidetzen baitu, edozein lekutan egin direla ere. Lehen, 165/2014 Erregelamenduaren arau-hausteak gertatzen ziren herrialdean baino ezin ziren zigortu.

19. artikuluko 2. paragrafoan, lehenengo lerrokadaren ordez testu hau jarriko da:

«2. Estatu kideek baimena emango diete agintari eskudunei enpresei edo gidariei zehapenak ezartzeko, Erregelamendu hau edo (EB) 165/2014 Erregelamendua beren lurraldean hautemandako arau-hausteengatik eta oraindik zehapenik ezarri ez duten arau-hausteengatik, arau-hauste horiek beste estatu kide bateko edo hirugarren herrialde bateko lurraldean egin badira ere .».

FRANTZIA: A13 autobidearen irekiera mailakatua

OTRE Frantziako elkarteak bere webgunean jakinarazi duenez, A13 autobidea Province-Paris norabidean berriro ireki ahal izango da maiatzaren 11tik aurrera, larunbatetik aurrera, ibilgailu arinentzat bakarrik, betiere segurtasun-baldintza guztiak betetzen badira. Hala ere, Pariseko probintziarantz konponketa lan gogorragoak egin beharko dira. Gaur egun konponbideak aztertzen ari dira, eta aurrerago zehaztuko da berriz irekitzeko egutegia, ibilgailu astunei dagokienez bereziki.