Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Garraio Batzorde Nazionalak jarduera uzteagatiko laguntzen zuzkidura ekonomikoa handitzea defendatzen jarraituko du

Albiste guztien arabera, litekeena da 2025erako Estatuko Aurrekontu Orokorrak luzatzea. Hori dela eta, Komitearen Osoko Bilkurak, joan den asteartean egindako bilkuran, garraiolari autonomoentzako jarduera eteteko laguntzen zuzkidura ekonomikoa handitzeko premia larriari heldu zion. Hala, Batzordearen Osoko Bilkura osatzen duten elkarte gehienak Garraio Ministerioaren aurrean datorren urterako zuzkidura hori handitzeko eskatzen jarraitzearen alde agertu ziren; izan ere, azken urteetan bideratutako partida argi eta garbi nahikoa ez dela frogatu da, autonomoek erretiroa hartzeko adina baino lehen jarduera utzi ahal izateko helburua bete gabe.

Gipuzkoa: salgaien garraiorako zuzeneko zenbatespen sinplifikatua % 70 gutxitzen jarraituko da 2024rako

Abenduaren 19ko GAOn argitaratu da abenduaren 17ko 1/2024 Foru Dekretu Araua, 2024. urterako zenbait zerga-neurri onartzen dituena. Foru dekretu arau-emailearen 2. eta 3. artikuluetan
2021eko, 2022ko eta 2023ko ekitaldietarako jada aplikagarriak diren koiunturako zerga-neurriak. Eragindako sektoreen egoera kontuan hartuta, komenigarritzat jotzen da 2024rako ere aplikatzea. Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergan eta sozietateen gaineko zergan, jarduera ekonomikoen titularrek eta mikroenpresek, hurrenez hurren, eragindako gastu kengarriak handitzea da helburua.

Errepideko salgaien garraioaren jarduerarako zuzeneko zenbatespen sinplifikatuko errendimendu garbiaren zehaztapenari dagokionez, 2023an aplikatu beharreko arau bereziei eusten zaie. Horrela, bada, amortizazioak, narriaduragatiko galerak, errentamendu-, lagapen- edo balio-galera gastuak eta justifikazio zaileko gastuak direla-eta Gipuzkoako Lurralde Historikoko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauaren hogeita zazpigarren xedapen gehigarrian ezarritako gutxitze-ehunekoa 100eko 70ekoa izango da 2024ko zergaldian.

Garraio behatokiak, 2024ko hirugarren hiruhilekoa: prezioak eta jarduera igo egin dira garraio nazionalean, eta kostuak jaitsi

Garraio Ministerioak atzo, abenduak 18, argitaratu zituen salgaien errepideko garraioaren kostuei, prezioei eta jarduerari buruzko behatokien emaitzak, 2024. urteko bigarren hiruhilekoari dagozkionak, Administrazioaren, garraiolarien elkarteen eta karga-enpresen ordezkariek osatzen duten lantaldearen bileran. Hiru hilean behin biltzen da lantaldea, aztertu eta, ondoren, onartzeko.

KOSTUAK
2024ko urrira arte, gasolioaren kostua % 7,3 murriztu zen azken hiruhilekoan, eta finantza-kostuak % 5. Horrela, karga orokorreko ibilgailu artikulatu baten kilometro bakoitzeko kostu unitarioa 1,29 euro/km da, eta 1,51 euro/kilometro kargatu bakoitzeko. Hiruhileko honetan, batez beste, kostuak % 4,2 jaitsi dira, aurreko urteko hiruhileko beraren aldean. Hiruhileko horretan, erregaiaren partidak garrantzia galdu du kostuen egituran, zama orokorreko ibilgailu artikulatu baten ustiapen-kostuen guztizkoaren % 28,2 baita, hiruhileko honetan langileen eta dieten partida baino txikiagoa, hau da, kostuen guztizkoaren % 34,2. Horrela, zama orokorreko ibilgailu artikulatu bat ustiatzeko urteko kostua 154.889 eurokoa da gaur egun.

PREZIOAK
2024ko hirugarren hiruhilekoan, batez beste, urteko % 2,1eko hazkundea izan da, baina garraio-segmentuek portaera desberdina izan dute egindako distantziaren arabera. Hala, 50 km-rainoko garraioetan, aldakuntza +%0,7koa da, 50-100 km-koa +%1,4, 100-200 km-ko ibilbideetan -%1,2, 200-300 km-koa -%3 eta 300 km-tik gorako ibilbideetan +%0,5.

JARDUERA
Garraio Ministerioak sektore eta espezialitate guztietako 1000 garraiolariri astero egiten dien inkesta iraunkorra oinarri hartuta, egiaztatu zen bigarren hiruhilekoan garraio-enpresen jardueran goranzko joerari eutsi zitzaiola, hainbat hiruhilekotan behera egin ondoren. Hala, 2024ko hirugarren hiruhilekoan 2023ko aldi berarekin alderatuta izandako tona-kilometroetan % 2,4ko batez besteko hazkundea gertatu zen, eta datu positiboak izan ziren distantzia laburreko garraioan (+%11,3) eta garraio nazionalean (+%2,9), baina ez nazioarteko garraioan, non egoera ekonomikoak behera egin zuen (-% 3,4). Garraiatutako tonetan ere +%8,3ko igoera gertatu da, zehazki, % 11,1eko igoera distantzia laburreko garraioan, +%5,8koa garraio nazionalean, baina -%5,7koa nazioarteko garraioan.

Behatokietara sartzeko, sakatu esteka hau.

Eusko Jaurlaritzak datozen asteetan itxiko du lan-baimenak atzerritarrei eskualdatzea

Gobernantza, Administrazio Digital eta Autogobernuko sailburu Maria Ubarretxenak berriki adierazi duenez, Eusko Jaurlaritzaren aurreikuspena da Euskaditik lehenengo lan-baimenak 2025ean izapidetzen hastea. Egoitza-baimenak izapidetzeari dagokionez, Gobernu zentralaren eskumena izaten jarraituko dute. Horrela, Eusko Jaurlaritzak bi prozedura kontrolatzeko ahalmena izango du, hala nola jatorrizko kontratazioak eta estaldura zaila duten okupazioak. Gaur egun, eta Ubarretxenak jakitera eman dituen datuen arabera, 5.000 pertsona daude Lanbiden prestatuta eta ezin dira lan-merkatuan sartu lan-baimenik ez dutelako.

Donostia: emisio txikiko eremuen erregulazioa onartu da

Donostia Erdialdeko BBErako sarbideak murrizteko neurriak bi fasetan garatu eta aplikatuko dira pixkanaka:

Hasierako fasea, Ordenantza indarrean sartu eta lehenengo 36 hilabeteetan luzatuko dena.
Finkatze-fasea, hasierako faseko 36 hilabeteak igaro ondoren garatuko dena.
ZBEra sartzeko baimena duten ibilgailuak
1. Oro har, ZBE Donostia Erdiguneko barne-perimetroa osatzen duten bide publikoetan sartu eta zirkulatu ahal izango dute, inolako izapiderik egin beharrik gabe, honako ibilgailu hauek:

Sarbide librea duten ibilgailuak:

a) Bizikletak, lagundutako pedalei eragiteko bizikletak, beste ziklo batzuk eta mugikortasun pertsonaleko ibilgailuak (MPI).

b) Ingurumen-bereizgarriak dituzten ibilgailu motordunak eta ziklomotorrak, ZERO, ECO, C eta B kategorietakoak.

c) Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) historikotzat jotzen dituen ibilgailu motordunak.

2.- Gainera, BBEn sartu eta zirkulatzeko baimen iraunkorra izango dute, inolako eskaerarik izapidetu beharrik gabe, honako ibilgailu hauek:

Ibilgailu motordunak eta ziklomotorrak baimentzea, sarbide librekoen artean ez daudenak, baimen iraunkorrarekin eta eskabidea izapidetu beharrik gabe:

a) BBEren lurralde-eremuan bizi diren eta erroldatuta dauden pertsonen ibilgailuak, baldin eta TZNn erroldatutako helbidea ere lurralde-eremu horri badagokio.

b) BBEren lurralde-eremuan bizi ez arren, BBEren lurralde-eremuan TAO arautua aparkatzeko salbuespenezko araubideari lotutako baimenaren titular diren pertsonen ibilgailuek:

— Mugikortasun urriko (MM) pertsonek gidatutako ibilgailuak.

— Jarduera ekonomikoei lotutako ibilgailuak.

c) Taxiak eta gidaridun garraio-ibilgailuak (VTC).

3. “Era berean, baimena izango dute, modu iraunkorrean, aldi baterako edo puntualean, BBEn sartu eta zirkulatzeko, baimena lortzeko eskabidea izapidetzeko premiarekin, honako ibilgailu hauek:

Ibilgailu motordunen eta ziklomotorren baimena, sarbide librekoen artean ez dagoena, eta sartzeko baimen iraunkorra lortzeko eskabidea izapidetu behar duena, aldi jakin edo zehatz baterako:

Erantzukizunpeko adierazpen eta baimen-eskaera guztiak nahitaez egin beharko dira sartu aurretik.

3.1. Etengabe sartzeko baimena izatea.

a) Mugikortasun urriko pertsona bat desplazatzen den ibilgailuak, desgaitasunen bat duten pertsonentzako Europako aparkatze-txartel baten titularra bada, dela hark gidatua, dela hura lekualdatzen duena.

Pertsona bakoitzeko bi ibilgailu baimenduko dira gehienez, eta baimenak ez du denbora-mugarik izango.

b) Interes orokorreko zerbitzu publikoak (bai ekonomikoak (garraioa, energia, komunikazioak, posta-zerbitzuak…), bai sozialak edo ez-ekonomikoak (polizia, osasuna…) emateko BBEren eremura sartzea beharrezkoa duten ibilgailuak.

Eskaera bakar batekin baimen iraunkorra emango da.

3.2. Aldi jakin baterako sarbide-baimenarekin:

a) BBEren lurralde-eremuan erroldatuta dauden pertsonek dituzten ibilgailuak, gozamen-erregimenean, «renting», «leasing», errentamenduan, gauzazko ordainketan edo ordezko ibilgailu gisa.

Urtean behin baimena eskatu beharko da.

b) BBEn kokatutako garaje-plazen titularrak jabetzan dituzten ibilgailuak, bai eta udal-emakidaren araubidean dauden titularrenak ere.

Fase bakoitzerako baimena eskatu beharko da.

c) Bide publikoa erabiltzeko edo okupatzeko udal-baimena duten ibilgailuak, bai eta beste administrazio publiko baten baimena dutenak ere – beren eskumeneko eremuan – ZBEra sartzeko.

Sartzeko baimena bide publikoa okupatzeko edo BBEra sartzeko baimendutako denborarako emango da.

d) Mugikortasun murriztua eta/edo mendetasuna duten honako pertsona hauek lekualdatzeko ibilgailuak:

— ZBEn erroldatutako 80 urtetik gorako pertsonak.

— ZBEn erroldatutako pertsonak, jardueraren gaitasunen/mugen ebaluazioan (BLA) gutxienez 3. baremoa justifikatuta.

Gehienez ere, bi ibilgailu baimenduko dira mugikortasun urriko eta/edo mendeko pertsona bakoitzeko, eta fase bakoitzerako baimen-eskaera bat beharko da.

e) Diru-sarrerak Bermatzeko Errenta (DSBE) eta Bizitzeko Gutxieneko Diru-sarrera (GGI) jasotzen duten pertsonen titulartasuneko ibilgailuak.

Fase bakoitzerako baimena eskatu beharko da.

f) Ohiko zerbitzuak edo zerbitzu errepikariak emateko BBEren eremura sartzea beharrezkoa duten ibilgailuak, baldin eta eremu horretan bizi diren pertsonek edo beren jarduera beren beharrei erantzuteko eremu horretan kokatuta duten erakunde edo enpresek eskatzen badituzte: salgaien banaketa edo bilketa (baloreak edo funtsak barne), osasunarekin lotutako lanak, mantentze- edo konponketa-lanak edo segurtasun pribatua.

Lehenengo fasean, ingurumen-bereizgarririk ez duten ibilgailuek baimena eskatu beharko dute, eta baimena lehenengo fase osorako izango da.

g) BBEn kokatutako jarduera ekonomikoen titularren ibilgailu mistoak edo industrialak.

Fase bakoitzerako baimena eskatuko da.

h) BBEren lurralde-eremuan bizi ez arren, BBEren lurralde-eremuan TAO arautua aparkatzeko salbuespenezko erregimenari lotutako baimenaren titularrak diren pertsonen ibilgailuak: udako denboraldia.

Uda-sasoi bakoitzeko baimen-eskaera bat egin beharko da.

i) ZBEn kokatutako autoeskoletako ibilgailuak, gidatzeko praktikak egiteko.

Lehenengo fasean, ingurumen-bereizgarririk ez duten ibilgailuek baimena eskatu beharko dute, eta baimena lehenengo fase osorako izango da.

3.3. Unean uneko sarbide-baimenarekin.

a) Mugikortasun murriztua eta/edo aldi baterako mendekotasuna duten pertsonei laguntzeko ibilgailuak, honako zerrenda honetan ageri direnak:

— Erroldatutako pertsonak, mugikortasuna aldi baterako murriztu dela egiaztatuta.

— BBEren eremuan mugikortasuna aldi baterako murriztuta egiten duten pertsonak (lana, ikasketak, etab.).

Mugikortasun urriko pertsona bakoitzeko gehienez bi ibilgailu baimenduko dira.

Baimenek hilabeteko balioa izango dute. Urte berean bigarren baimen bat eskatzean, justifikazio-agiriak erantsi beharko dira.

b) “BBEren eremura sartzea beharrezkoa duten ibilgailuak, eremu horretan bizi diren pertsonek edo beren jarduera eremu horretan kokatuta duten erakunde edo enpresek beren beharrak asetzeko eskatu ohi dituzten zerbitzuak emateko: salgaien banaketa edo bilketa, mantentze- edo konpontze-lanak.

Eskatutako sarbide bakoitzerako baimena berariaz eskatu beharko da.

c) ZBEn kokatutako ibilgailuak konpontzeko tailerretara doazen ibilgailuak.

Kasu horretan, tailer bakoitzaren titularrak baimena eskatu beharko dio Udalari, baimendu beharreko matrikulen berri eman ahal izateko, xede horretarako berariazko aplikazioaren bidez, eta, hala badagokio, zein egunetan baimendu behar diren zehaztuz.

d) Itsasoko jarduerekin zerikusia duten pertsona juridikoen ibilgailuak, tamaina handiko materiala garraiatzeko BBEra sartu behar dutenean.

Eskatutako sarbide bakoitzerako baimena berariaz eskatu beharko da.

3.4. Larrialdi-arrazoiak direla-eta, unean uneko sarbide-baimena dutenak.

Sarbidearen ondorengo 48 ordura arte aurkeztutako eskabideak onartuko dira, urgentziazko arrazoiei lotuta eta behar bezala arrazoituta, osasun-arrazoiengatik, atzeraezinezko konponketengatik eta antzekoengatik.

4. Salbuespen gisa, eta interes orokorreko arrazoiengatik soilik, Donostia erdialdeko BBEn aurrekoez bestelako ibilgailuei sartu eta zirkulatzeko baimena eman ahal izango zaie, mugikortasunaren arloan eskumena duen zinegotzigoaren ebazpen arrazoituaren bidez.

Ordenantza honetako arau-hausteak eta zehapenak.

1. Arau-hauste larritzat joko da Emisio Baxuen Eremuan ezarritako sarbide- eta zirkulazio-murrizketak ez errespetatzea.

2. Ordenantza honetan tipifikatutako arau-hausteak 200 euroko isunarekin zehatuko dira.

3. Aurreko paragrafoan ezarritako zehapenen zenbatekoa % 30 handitu ahal izango da, erantzulea berriz ere eroriz gero.

Berrerortzea dagoela ulertuko da urtebeteko epean izaera bereko arau-hauste bat baino gehiago egin denean, ebazpen irmoz hala deklaratu denean.

ZBEri buruzko informazio-bulegoa
Arroka plaza 5, Donostia.
Ordutegia: Astelehenetik ostiralera 9: 00etatik 14:00etara. Asteazkenetan ere 16:00etatik 18:00etara
Telefonoa: 010 – 943 48 10 00
https://www.donostia.eus/ataria/eu/web/ige/hasiera

Estatuko Errepide Sareko autobide jakin batzuetan 2025ean aplikatu beharreko tarifak

Abenduaren 18ko BOEn argitaratu da Lurreko Garraioaren Idazkaritza Nagusiaren 2024ko abenduaren 6ko Ebazpena, Ministro Kontseiluaren 2024ko abenduaren 3ko Erabakia argitaratzen duena. Erabaki horren bidez, Estatuko errepide-sareko autobide jakin batzuetan, zehazki, R-3/R-5 autobidean, aplikatu beharreko tarifak onartzen dira. 2. R-2 autobidea. 3. R-4 autobidea. 4. M-12 autobidea. 5. AP-7 autobidea (Alacanteko ingurabidea). 6. AP-7 autobidea (Cartagena-Vera). 7. AP-36 autobidea (Ocaña-La Roda). 8. AP-41 autobidea (Madril-Toledo).

Urtean, tarifaren % 2ko oinarrizko igoera ezarri da Tag (bidesaria elektronikoki kobratzeko gailua) ez duten ibilgailuentzat, eta igoera handiagoa ( % 11,09ra artekoa) bidesaria elektronikoki kobratzeko gailuak dituzten ibilgailuentzat. Igoera horren ondorioz, Ministro Kontseiluaren 2018ko abenduaren 14ko Erabakiaren bidez onartutako tarifen batez besteko igoera haztatua % 5,09 izango da. Era berean, 2026-2032 aldirako % 2ko tarifaren urteko hazkunde-bidea onartzen da ibilgailuen kategoria guztietarako, eta SEITT autobideetan indarrean dagoen doakotasunari eusten zaio 0: 00etatik 6: 00etara bitarteko ordutegian, urteko egun guztietan.

2025eko gehieneko tarifak, BEZik gabe, ibilgailu-moten arabera:
Tag duen ibilgailu arina: 0,0827 euro/km
Tag gabeko ibilgailu arina: 0,0927 euro/km
Tag duen 1 ibilgailu astuna: 0,1194 euro/km
Ibilgailu astuna 1 Tag gabe: 0,1298 euro/km
Tag duen 2 ibilgailu astuna: 0,1671 euro/km
Ibilgailu astuna 1 Tag gabe: 0,1854 euro/km

EAEko enpresetan gazte langabeak kontratatzeko laguntzak

Lanbide – Euskal Enplegu Zerbitzuak 8,5 milioi euroko laguntza berriak onartu ditu gazte langabeak, 16 urtetik gorakoak eta 30 urtetik beherakoak kontratatzeko, euskal enpresetan aldez aurretik lan-esperientziarik ez dutenak edo gutxi dituztenak. Horrela, Lehen Aukera programak 340 kontratu mugagabe eta praktika profesionala lortzeko 460 prestakuntza-kontratu finantzatu nahi ditu. Kontratu mugagabeak egiten dituzten enpresek 12.700 euro arte jaso ahal izango dituzte kontratatutako pertsonaren titulazioaren arabera, eta 12 hilabeteko prestakuntza-kontratua bada, 8.400 euro arte. Kontratuak Europako Gizarte Funtsarekin batera finantzatu ahal izango dira.

Era berean, enplegu-eskaintzak biltzeko, erregistratzeko eta kudeatzeko dirulaguntzak eman nahi ditu, bai eta Lanbideren erakunde laguntzaileek trantsizio-prozesuaren kudeaketa eta jarraipena egiteko ere. Erakunde horiek unibertsitateak, lanbide-heziketako zentro publikoak eta pribatu itunduak edo udalak, mankomunitateak, koadrilak, toki-garapeneko agentziak eta behargintzak izan daitezke.

2025eko deialdiaren aurrekontu-zuzkidura 200.000 euro handitu da, aurreko edizioarekin alderatuta, gazteen langabezia murrizteko eta haien laneratzea bultzatzeko asmoz.

Eskabideak Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoan (euskadi.eus/egoitza) edo Lanbideren webgunean aurkeztu beharko dira, EHAAn argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, eta aurkezpen-ordenaren arabera aztertuko dira. Kontratuak egitea eskatzeko epea urriaren 31n amaituko da. Lanbideren erakunde laguntzaile izanez gero, uztailaren 31ra arte, eta eskaintzak bildu, erregistratu eta kudeatzeko laguntzak eskatzeko, bai eta trantsizio-prozesuaren kudeaketa eta jarraipena egiteko ere, epea azaroaren 1etik 17ra izango da.

PETROMIRALLES – Gasolioa

Fundación GUITRANS Fundazioak eta ANDAMURek 2024ko azaroaren 21ean sinatutako lankidetza-akordioari jarraiki, GUITRANSeko bazkideek prezio lehiakorra jaso ahal izango dute PETROMIRALLES txartelarekin Espainia osoko 130 gasolina-zerbitzugunetako sarean eta Europako hainbat herrialdetan, hala nola Frantzian, Luxenburgon, Herbehereetan eta Belgikan. Estazioen sarea Texaco, Esso, BP eta hainbat estazio independentetan erabil daiteke, herrialdearen arabera. Txartel horrekin, estazio propioetan eta elkartuetan A gasolioa hornitzea baimentzeaz gain, AdbluE ere ordaindu ahal izango da.

Informazio gehiago: GUITRANS txartelen saila, 943-316707, luz. 3 (Enara), www.petromiralles.com

GUITRANSeko bazkideentzako deskontuak eta abantailak

  • Sektorea ordezkatzea eta defendatzea erakunde eta instituzioen aurrean.
  • Administrazioaren aurreko izapide-aukera zabala.
  • Aholkularitza espezializatua arlo fiskalean eta laboralean, arlo juridikoan, aseguruetan, salgai arriskutsuetan eta zamaketan, aditu profesionalen eskutik.
  • DBLO aholkularitza.
  • Kalte propioen asegurua, GIASE.
  • Kanpoko Segurtasuneko Kontseilari Zerbitzua.
  • Langileen Lekualdatze Zerbitzua.
  • Takografo digitaleko datuak deskargatzeko zerbitzua.
  • Hondakin Garraiolarien Erregistroan (INGURUNET), eraikuntza egiaztatutako enpresetan (REA), pentsuen, elikagaien eta SANDACHen inskripzioa.
  • Dirulaguntzak izapidetzea.
  • Bidean aldizkariaren harrera.
  • Azken orduko berriak zirkular eta mezu elektronikoen bidez.
  • Berri-buletinen aldiroko bidalketa.
  • Argitalpen finkatuak, hala nola Garraioaren Eskuliburua eta Murrizketen Liburuxka.
  • www.guitrans.eus webgunea
  • Jardunaldi sektorialak.
  • Ikastaro pribatuak, Prestakuntza eta Enplegurako Estatuko Fundazioaren bidez diruz lagundutakoak eta hobaridunak: Gaitasun Profesionala, Segurtasuneko Aholkularia, MMPP, CAPeko Etengabeko Prestakuntza, Takografo digitala, 563/2017 Errege Dekretura egokitzea (Estiba).
  • Lehentasunezko deskontuak SOLRED, MERKAOIL, PETROMIRALLES eta RESSA-CEPSA gasolio-txarteletan eta prezio lehiakorrak ANDAMUR eta MLC zerbitzuguneetan.
  • Matrikula-plaka akrilikoen salmenta, ingurumen-bereizgarriak (ECO etiketak), CMR taloitegiak eta kontrol-dokumentua (pertsonalizatua eta/edo pertsonalizatu gabea), disko takografoak (iraulketa-kontagailuarekin eta gabe).
  • Zama-poltsetako lankidetza-akordioak.
  • Takografo digitalaren osagarriei buruzko akordioa.
  • Lan-arriskuen prebentzioaren arloko akordioa.
  • Lankidetza-akordioak banku-erakundeekin.
  • PROFIECO-IFTekin akordioa digitalizazioaren arloan.
  • Beste lankidetza-hitzarmen batzuk (mediku-aseguru pribatua, pneumatikoak, automobilaren beirak, hizkuntza-eskola…).

(*) Izapidetzeek eta ikastaro pribatuek kostua dakarte. Kontsultatu tarifak kasu bakoitzean. DOAKO MEZULARITZA zerbitzua gestioetarako.

GUITRANS 2024 zerbitzuen katalogoa.

 

Autonomoen kuoten erregularizazioa errazteko komunikazio-kanal berriak: telefono espezializatua eta IMPORTASS ataria

Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak langile autonomoentzako 2023ko ekitaldiko kuotak urtero erregularizatzeko prozesua hasi du. Hori da etekin garbietan oinarritutako kotizazio-sistema berria 2023ko urtarrilean indarrean sartu ondoren egin zen lehen doikuntza, eta gizarte-ordezkariekin eta autonomoen elkarteekin adostu zen.

Prozesuaren helburua da autonomoak urtean zehar aukeratu dituen eta bere hileko kuotak zehazten dituzten kotizazio-oinarriak errendimendu garbietara egokitzen direla egiaztatzea. Horretarako, zerga-administrazioek (ZAEA eta foru-ogasunak) emandako datuak erabiltzen dira.

Telefono espezializatu berria eta tresna digitalak
Prozedura errazteko eta zalantzak argitzeko, GSDOk 91 908 70 67 telefono-zenbakia jarri du, talde espezializatu batek artatua. Kanal hori atariko tresna digitalei eta IMPORTASS app-ari gehitzen zaie, eta autonomoek honako hauek egin ditzakete:

Jakinarazpenaren eta ebazpenaren xehetasunak ikusi
Erregularizazioaren egoera kontsultatzea
Beste izapide batzuk, hala nola kotizazio-oinarriari eusteko aukera edo ateratzen diren aldeak sartzeko aukera
IMPORTASSek ere badu urratsez urratseko gida bat, prozedura arin osatzeko behar den informazio guztiarekin.

Prozedura mailakatua eta automatizatua
Prozesua pixkanaka gauzatuko da 2024ko abendutik 2025eko apirilera bitartean. Autonomoek ez dute eskaerarik aurkeztu beharko, erregularizazio-prozesua Diruzaintzak automatikoki egiten baitu. Jakinarazpenak automatikoki bidaliko dira bide ofizialetatik, DEHu ataritik eta IMPORTASS aplikaziotik.

Erregularizazioaren emaitzak hiru egoera posible ekar ditzake: autonomoaren aldeko kotizazio-diferentziak; sartu beharreko kotizazio-diferentziak; eta kotizazio-desberdintasunik gabeko azken jokaleku bat, non ez den inolako ekintzarik egin beharko.

Emaitzak autonomoaren aldeko aldea ematen badu, langileak kotizazio-oinarri altuenari eutsi ahal izango dio etorkizuneko prestazioak hobetzeko, edo, bestela, ateratzen diren zenbatekoak automatikoki itzultzeko eskatu ahal izango du, 2025eko apirila baino lehen. Kotizazio-diferentziek sartu beharreko emaitza ematen dutenean, ebazpenean ezarritako eguna baino lehen ordaindu beharko da adierazitako zenbatekoa.