Garraio Ministerioak 247 kamioirentzako aparkalekua sortuko du Quintanapallan eta Briviescakoa handituko du, biak Burgosen
Proiektu hori laster jarriko da jendaurrean, eta, horretarako, laster argitaratuko da dagokion iragarkia BOEn. Obren aurrekontu orokorra 4,10 milioi eurokoa da, BEZa barne.
Proposatutako hobekuntza-jarduketen helburua da, alde batetik, larrialdi-aparkaleku bat sortzea Quintanapalla zerbitzugunean, Gasteizerako norabidean, 247 ibilgailu astunentzako edukierarekin.
Bestetik, Briviescako zerbitzu-guneko aparkalekuaren azalera handitu nahi da, Burgoserako noranzkoan, ibilgailu astunentzako 12 aparkaleku berri eta ibilgailu arinentzako 12 aparkaleku gehiago sortuz.
Horrez gain, aparkaleku berrietara behar bezala iristeko beharrezkoak diren obrak sartzen dira, bai eta jariatze-uretarako drainatze-sistemak egokitzea eta hidrokarburoak tratatzea ere.
GUITRANS 2025 egutegia…Gure Lurra, Gure Garraioa
Bertako azoka, bertako garraioa
2024. urteko azken aldizkariarekin batera, GUITRANSeko bazkide guztiek 2025. urteko egutegi bat jaso dute, EAEko, Estatuko gainerako erkidegoetako eta Frantziako jaiegunak kontsultatu ahal izateko.
GUITRANSen garraioa lehen sektorearekin lotu nahi izan dugu. Sektore hori, garraioa bezala, kostuen azpiko prezioen aplikazioa jasaten ari da, beharrezko jarduera bat are gehiago prekarizatuz. Gure merkatua, gure garraioa.
GUITRANSeko kide bazara eta 2025eko egutegiaren aleren bat izan nahi baduzu, eskatu Elkartearen telefonora deituz (943-316707) edo mezu elektroniko bat bidaliz guitrans@guitrans.eus helbidera.
Garraio-baimenak berritzea 2025ean: ADI, sinadura digitalak indarrean egon behar du
Zure NAN/IFKa 1ean amaitzen bada, 2025eko URTARRILEAN ikus-onestea dagokio.
Bi urtean behin bezala, zerbitzu publikoko garraio-baimenaren titularrek 2025ean izapidetu behar dute baimen hori berritzea, eta horretarako organo eskudunaren aurrean egiaztatu behar dute baimena emateko eskatzen diren baldintzak betetzen dituztela. Bisatua dagokion hilabetearen barruan eskatu behar da, NANa edo IFKa amaitzean, eta Administrazioak baliozkotu egiten du baimenaren titularrak behar bezala jarraitzen duela. Sinadura digitalari dagokionez, indarrean egon behar du. Sinadura digital ezagunenak IZENPE, NAN digitala eta Diruaren eta Zerga-zigiluaren Fabrika Nazionalak jaulkitakoa dira. B@KQ baliogabea da.
Gogorarazten da, 1055/2020 (EB) Erregelamenduan xedatutakoaren arabera, nazioarteko garraioa egiten duten 2,5 eta 3,5 tona arteko BGMko ibilgailuen titularrek gaitasun profesionalaren baldintza betetzen dutela eta 2019ko otsailaren 21etik indarrean dagoen 70/2019 Errege Dekretuan ezarritako funtzioak betetzen dituen kudeatzaile bat izan beharko dutela.
Elkarteak dagokion informazio-zirkularra bidaliko du unean-unean, izapidea egiteko eskatutako dokumentazioarekin batera. Elkarteak garraio-baimenak berritzeko izapideak egitea nahi izanez gero, aldez aurretik ordezkaritza korporatiboa berritu beharko du 001-K ereduaren bidez. Kontuan hartu beharreko beste alderdi garrantzitsu bat da ziurtagiri digitalak indarrean egon beharko duela berritzeko eskaera aurkezten den unean.
Formatu fisikoko garraio-baimenak desagertu egin dira.
MITMSen Garraio Enpresen eta Jardueren Erregistro Publikoan kontsulta ditzakezu baimen berrituak.
Informazio gehiago: Gestio Departamentua, 943-316707, luz. 4.
Kongresuak 60 urterekin salgaien errepideko garraioaren sektoreko profesionalen erretiroa ezartzeko eskatu dio Gobernuari
Kongresuaren Osoko Bilkurak abenduaren 17an, ostegunean, onartu zuen “ordezkagarritasun sistemaren demokratizazioari eta salgaien errepideko garraioaren sektoreko prekarietate laboralaren eta ekonomikoaren aurkako borrokari” buruzko premiazko interpelazioaren ondoriozko mozioa. Talde Errepublikanoaren ekimen hori puntuka bereizita bozkatu da, eta Ganberak onartutako testuak honako hauek eskatzen dizkio Gobernuari:
Garraio-kontratuetan nahitaezko klausula bat sartzea, kargetan eta deskargetan itxaron beharreko lehen ordutik aurrera geldiarazteagatiko kalte-ordaina bermatzeko.
Ordaintzeko gehienezko epea 30 egunekoa izango da, fakturaren datatik hasita, eta ezin izango da itunik egin.
Gidariei zamalanak egitea galaraztea, kontrako itunak egiteko aukera kenduz.
Salgaien errepideko garraioaren sektoreko profesionalen erretiroa ezartzea 60 urterekin, 58 urterekin koefiziente murriztaileen bidez erretiratzeko aukerarekin.
Laneko gaixotasunen koadroan eta laneko eta Gizarte Segurantzako gainerako arauetan egin beharreko aldaketak egitea, errepideko garraioaren sektoreko profesionalen lanaldiekin zerikusia duten istripu eta gaixotasun guztiak laneko gertakizunen ondoriozkoak direla bermatzeko.
Industrialdeetan eta zerbitzu-guneetan zaintza bermatzea, kamioien eta salgaien lapurretak prebenitzeko.
Zamalanetarako zentroetan eremu eroso eta egokiak prestatzea, atseden hartzeko, elikatzeko, garbitzeko eta dokumentuak kudeatzeko eremuak barne.
Ikuskapena handitzea, kabotajeari buruz indarrean dagoen araudia zorrotz betetzen dela bermatzeko.
Zergak Espainiako Estatutik kanpo ordaintzen dituzten enpresa handiak arautzea eta zigortzea, zerga-betebeharrak betetzen dituztenen aldean bidegabeko abantailekin jardun ez dezaten.
Bidean aldizkariaren 268. zenbakia eskuragarri dago online
Fundación GUITRANS Fundazioak argitaratutako Bidean 268 aldizkaria dago jada GUITRANSen webgunean, 2024ko ABENDUARI dagokiona. Sumarioan, atal finkoez gain, honako artikulu hauek nabarmentzen ditugu:
ZORIONAK 2025!
Segurtasun sailburuaren azterketak EAE 2024
2025eko Prestakuntza Plana (urtarrila-uztaila)
600 euroko laguntzak kamioi-gidabaimena lortzeko
Abenduaren 3a, Euskararen Nazioarteko eguna
ADR onarpen-ziurtagiriei eta ATP adostasun-ziurtagiriei buruzko argibideak
GUITRANSen albiste-buletin digitala, ostegunetan zure postontzian
Seguros Lázaro San Juan-Acxon: “Bi artekaritzak bat egitean dago arrakasta”
EAEko, autonomia-erkidegoetako, Gipuzkoako eta 2025eko jaiegunen egutegiak
GUITRANS 2025eko mahaiaren egutegia
Eskerrak eman nahi dizkiegu publizitateko kolaboratzaile eta iragarleei
BEZ moduluak garraioan 2025erako
Atzerritarrei buruzko Erregelamendu berria, epeak eta izapideak murrizten dituena eta bikoiztasunak ezabatzen dituena
Erretiro aurreratua
GUITRANSeko kide izatearen deskontuak eta abantailak
2025 BISAK, adi, sinadura digitalak indarrean egon behar du
Izapidetu zure kudeaketak Administrazioaren aurrean GUITRANSekin
Debekatuta dago garraio bereziak kp-tik igarotzea. 22,950 eta k.p. GI-631 errepideko 24,400, abenduaren 9tik aurrera
CNTCk sektorearekin ebazteke dauden gaiak gogorarazi dizkio Ministerioari
2. belaunaldiko takografo adimenduna, egiaren ordua
Sinadura bidez zehatutako kargatzaile eta garraiolarien kopuruak gora egin du, ordainketa-epeak ez betetzeagatik.
Bidean aldizkaria
Bidean Aldizkariko azala, 2024ko abendua (Bidean 268 zk.)
Aldizkari osoa ikusi nahi baduzu, sakatu hemen.
Betiko… Bidean, bidea egiten.
1998ko urrian GUITRANSek bere aldizkariaren lehen alea argitaratu zuen. Ordutik euri asko egin du eta asko dira bere diseinuan egindako aldaketak.
Bi irudi horietan ikus daiteke aldizkariaren azalak izan duen bilakaera, duela 25 urte elkartekidearen komunikazio-tresna izateko sortu zen gure aldizkariaren atzokoak eta gaurkoak, gaur egun ere indarrean dirauena, hartzaileen kolektiboa handitu egin baita.
Fundación GUITRANS Fundazioak aldizkariaren 10 ale argitaratzen ditu urtean, eta GUITRANSeko bazkideez gain, garraio-elkarteak, askotariko erakundeak, erakundeak eta publizitate-iragarleak jasotzen dituzte.
Bidean aldizkariaren azala, 1998ko urria (Bidean 1 zbk)
Ikastaroen egutegia 2025/01/01etik 2025/07/31ra arte
Gaitasun profesionala, Segurtasuneko sailburua, salgai arriskutsuak, CAP (etengabeko prestakuntza, 35 orduko ikastaroak), beste ikastaro batzuk (takografoa, zamaketa…, dagoen eskariaren arabera). Ikastaro hauek F. Tripartita hobariak dira Gizarte Segurantzako kuoten bidez, soilik SOLDATAPEKO langileentzat). Egutegia hurrengo dokumentuan kontsulta dezakezu.
2025eko urtarrila-uztaila egutegia.
Fundación GUITRANS Fundazioak egindako txostenaren arabera, 500 gidari behar dira Gipuzkoan
Irudian, ezkerretik eskuinera, Miguel Ángel Páez, Ignacio Cepeda, José Antonio Santano eta Azahara Domínguez, GUITRANS Fundazioaren Patronatuko lehendakariaren hitzaldiaren une batean.
GUITRANS Fundazioak jardunaldi interesgarria egin du gaur, abenduak 13, Irungo Ficoba erakustazokan, “Gidaririk gabe, ez dago garraiorik” izenburupean. Salgaien errepideko garraioaren sektoreak gidari-falta lazgarriari aurre egin behar dio, datozen hamar urteetan areagotu egingo dena, batez besteko adina 55 urte ingurukoa duen eta baby-boom deritzonaren belaunaldi ugariaren erretiroaren eragina nabaritzen hasi den sektore batean belaunaldien arteko erreleborik ez dagoelako. José Antonio Santano Garraioetako eta Mugikortasun Iraunkorreko estatu-idazkariak, Azahara Domínguez Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun, Turismo eta Lurralde Antolaketako diputatuak, Miguel Ángel Páez Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Mugikortasuneko sailburuordeak eta Ignacio Cepeda GUITRANS Fundazioko Patronatuko presidenteak eman diote hasiera ekitaldiari.
Ekitaldian Fundación GUITRANS Fundazioak egindako txostena aurkeztu da, “Gidaririk gabe, ez dago garraiorik”, egoera erradiografiatzeko eta irtenbide posibleei buruz hausnartzeko abiapuntu gisa planteatzen dena. Txostenak datu sendo bat ematen du: Gipuzkoan egungo defizita 500 gidarikoa da.
Esteka honetan, prentsa-oharrera sar zaitezke, han gertatutakoaren laburpen batekin.
Zein da gidarien defizita beste autonomia-erkidego batzuetan, lurralde nazional osoan, Europan eta munduan?
Fundación GUITRANS Fundazioak egindako “Gidaririk gabe, ez dago garraiorik” txostenean, joan den ostiralean FICOBAn egindako jardunaldian aurkeztutakoan, agerian geratu zen gidarien defizita arazo orokorra dela eta esparru guztiei eragiten diela. Gipuzkoan gidarien beharra kuantifikatu zen bezala, beste eskualde batzuetan eta baita Espainia, Europa eta mundu osoan ere zenbat gidari beharko ziren jakiteko datuak ere eman ziren.
.- Galizian 2.000 gidari inguru beharko lirateke.
.- Gaztela eta Leonen, kopuru bera, 2.000 gidari.
.- Aragoin, defizita 1.000-1.500 gidarirena da.
.- Nafarroan 350 gidari inguru beharko lirateke.
.- Extremaduran urtean 150-175 gidari behar dira datozen bost urteetan erretiroa hartuko duten gidari profesionalen plazak betetzeko. Guztira, ia 800 profesional.
.- Espainia osoan, gidari-eskasia hori betetzeko dauden kamioi-gidarien 30.000 postu ingurutan zenbatuko litzateke.
.- Europak 500.000 gidari profesional baino gehiagoko defizita du, eta kopuru hori % 17 igo daiteke datozen bost urteetan, 745.000 gidari izatera iritsi arte.
.- Mundu osoan hiru milioi lanpostu baino gehiago daude bete gabe kamioi gidarientzat, eta 2028an zazpi milioitik gora izango dira, Txinan 4,9 milioi barne.