Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

24 radar berri martxan Penintsulako iparraldeko, ekialdeko eta hegoaldeko errepideetan

Trafiko Zuzendaritza Nagusiak 24 radar berri jarri ditu martxan Espainiako hainbat eremutan, horietatik 17 finkoak eta 7 tartekoak. Lehenengo 24 radar horiek penintsularen iparraldean, ekialdean eta hegoaldean daude; zehazki, A Coruña, Asturias, Lugo, Ourense, Pontevedra, Almeria, Malaga, Granada eta Levante probintzietan, Alacanten eta Valentzian, koadroetan ikus daitekeen bezala. Ikusi kokapena.

Hilabete batez, radar berri horiek kokatuta dauden errepideetan baimendutakoa baino abiadura handiagoan zirkulatzen ari diren gidariek informazio-gutun bat jasoko dute, gehiegizko abiadurarekin radar batek harrapatu dituela ohartarazteko. Hilabetetik aurrera, abiadura gainditzen duen gidariari zehapena ezarriko zaio, eta dagokion isuna jasoko du.

2025ean, abiadura kontrolatzeko 122 puntu berri instalatzen jarraituko da.

V-16 seinalearen erabilerak argitzeko instrukzioa

Espainia denez gailu hori erabiltzeko derrigortasuna ezartzen duen lehen herrialdea, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak instrukzio bat argitaratu du honako hauek argitzeko: alde batetik, Espainian matrikulatutako ibilgailuek nazioarteko zirkulazioan duten derrigortasuna eta baldintzak, eta, bestetik, araudi hori beste herrialde batzuetan matrikulatutako ibilgailuek Espainian nazioarteko zirkulazioan duten betebeharra eta baldintzak.

1949ko irailaren 19ko Genevako Errepideko Zirkulazioari buruzko Konbentzioak eta 1968ko azaroaren 8ko Vienako Bide Zirkulazioari buruzko Konbentzioak “nazioarteko zirkulazioa” adierazteko definizioak jasotzen dituzte beren artikuluetan, bai gutxienez muga bat igarotzea dakarrena, bai estatu jakin batetik zirkulatzen ari den ibilgailua estatu horretatik kanpo ohiko bizilekua duen edo estatu horretan matrikulatuta ez dagoen pertsona fisiko edo juridiko batena dena, besteak beste.

Nahiz eta Genevako Konbentzioak ez duen arau komunik jasotzen ibilgailuak errepideetan ibilgetzeko egoeretarako, Vienako Konbentzioak ezartzen du herrialdeek eskatu ahal izango dutela, beren lurraldean nazioarteko zirkulazioa ahalbidetzeko, automobilak seinaleztapen-gailu bat eramatea ontzian, “triangelu aldebereko plaka bat” izango dena, edo “ibilgailua matrikulatuta dagoen herrialdeko legediak agindutako eraginkortasun bereko beste edozein gailu”.

Hori kontuan hartuta, beste herrialde batzuetan matrikulatuta dauden eta Espainian “nazioarteko zirkulazio” egoeran dauden ibilgailuen kasuan, araudia betetzen ari dira arriskua aurresateko triangeluak edo jatorrizko herrialdeko araudian ezarritako funtzionaltasun bereko beste edozein gailu badaramatzate, edo, beharrezkoa izanez gero, erabiltzen badituzte.

Espainian matrikulatutako ibilgailua bada 1949ko Errepideko Zirkulazioari buruzko Hitzarmena (ikus herrialdeak) edo 1968ko Bide Zirkulazioari buruzko Hitzarmena (ikus herrialdeak) sinatu duen beste herrialde batetik “nazioarteko zirkulazioan” dabilena, araudia betetzen ariko da V-16 arriskua aurremarkatzeko gailu argitsu eta konektatu berria eramanez edo, beharrezkoa izanez gero, erabiliz, aurreseinale-triangeluak eduki beharrik gabe.

V-16ari buruzko informazio guztia hemen klik eginez.

POLONIA: SENT sisteman erregistratzeko betebeharra

2024ko urtarrilaren 12an jarri zen indarrean Polonian salgaiak garraiatzeko jarraipen-sistema, enpresa eta garraiolarientzat, SENT izenez ezagutzen dena eta 11 produktu motaren garraioari eragiten diona. 2025eko urtarrilaren 1ean, Europar Batasuneko enpresa eta garraiolarientzako erregulazio berriekin, Merkataritza Libreko Europako Elkartekoak (EFTA) handitu egin dira.

Garraioa Gainbegiratzeko Sistema Elektronikoa (SENT) ondasun sentikorren garraioa erregistratzeko eta jarraitzeko sistema bat da, hala nola, motorretarako erregaiak, biodiesela, olio lubrifikatzaileak, diluitzaileak, alkohol kutsatuak, landare-olioak, disolbatzaileak eta tabako lehorra.

Salgai sentikorrak garraiatzen dituzten garraio-enpresa guztiek horren berri eman beharko diote SENT erregistroari. Legezko betebeharrak ez betetzeak zehapena jasotzeko arriskua dakar.

Jarraipen-sistemak estalitako salgaien zerrenda
Errepide bidezko nazioarteko garraioen jakinarazpenari buruzko informazio gehiago SENT aitorpenen erregistroan – RMPD erregistroa (Errepide bidezko Nazioarteko Garraioaren Erregistroa)

Europako Erkidegokoa ez den gidariaren ziurtagiria, nazioarteko garraio publikoko jarduerarako bakarrik eska daitekeena

Urtarrilaren 28ko BOEn urtarrilaren 16ko TRM/59/2025 Agindua argitaratu da, salgaien errepide bidezko nazioarteko garraio publikoko jarduera egiteko gidari-ziurtagiria arautzen duena, eta aurreko erregulazioa, FOM/3399/2002 Agindua, indargabetuta geratu da. Agindu berria urtarrilaren 29an sartuko da indarrean.

Hauek dira argitaratutako aginduak jasotzen dituen aldaketa nagusiak:

.-Salgaien errepide bidezko nazioarteko garraio publikoko jarduerarako bakarrik eskatu ahal izango da, eta, beraz, ez garraio nazionalerako, hau da, nazio mailan bakarrik jarduten duten enpresek ez dute dokumentu hau beharko hirugarren herrialdeetako gidarientzat.
.-Ez da ziurtagiririk eskatuko kontratatutako edo garraio-enpresaren esku jarritako gidaria Islandia, Liechtenstein edo Norvegiakoa bada, ezta iraupen luzeko egoiliarra bada ere, 2003/109/EE Zuzentarauari jarraiki.
.-Trafikoko agintariek ez dute bete behar Trafikoko Probintzia Buruzagitzaren txostena, gidabaimenak Espainian gidatzeko baliagarriak direla egiaztatzen duena.
.-Autonomia-erkidegoetako erakunde eskudunek gidari-ziurtagiria emateari dagokionez, eskaera aurkeztu zenetik 5 hilabete igaro badira eta administrazioak ez badu ebatzi eta jakinarazi egindako eskaerari buruzko ebazpena, eskaera ezetsitzat joko da administrazio-isiltasunez.

Gidariak indargabetutako FOM/3399/2002 Aginduan xedatutakoaren arabera emandako gidari-ziurtagiriek indarrean jarraituko dute indarraldia amaitu arte, eman ziren baldintza berberetan.

Garraio-baimenak berritzea 2025ean: Otsaila

Zure NAN/IFKa 2an amaitzen bada, 2025eko OTSAILEAN ikus-onestea dagokio.

Bi urtean behin bezala, zerbitzu publikoko garraio-baimenaren titularrek 2025ean izapidetu behar dute baimen hori berritzea, eta horretarako organo eskudunaren aurrean egiaztatu behar dute baimena emateko eskatzen diren baldintzak betetzen dituztela. Bisatua dagokion hilabetearen barruan eskatu behar da, NANa edo IFKa amaitzean, eta Administrazioak baliozkotu egiten du baimenaren titularrak behar bezala jarraitzen duela. Sinadura digitalari dagokionez, indarrean egon behar du. Sinadura digital ezagunenak IZENPE, NAN digitala eta Diruaren eta Zerga-zigiluaren Fabrika Nazionalak jaulkitakoa dira. B@KQ baliogabea da.

Gogorarazten da, 1055/2020 (EB) Erregelamenduan xedatutakoaren arabera, nazioarteko garraioa egiten duten 2,5 eta 3,5 tona arteko BGMko ibilgailuen titularrek gaitasun profesionalaren baldintza betetzen dutela eta 2019ko otsailaren 21etik indarrean dagoen 70/2019 Errege Dekretuan ezarritako funtzioak betetzen dituen kudeatzaile bat izan beharko dutela.

Elkarteak dagokion informazio-zirkularra bidaliko du unean-unean, izapidea egiteko eskatutako dokumentazioarekin batera. Elkarteak garraio-baimenak berritzeko izapideak egitea nahi izanez gero, aldez aurretik ordezkaritza korporatiboa berritu beharko du 001-K ereduaren bidez. Kontuan hartu beharreko beste alderdi garrantzitsu bat da ziurtagiri digitalak indarrean egon beharko duela berritzeko eskaera aurkezten den unean.

Formatu fisikoko garraio-baimenak desagertu egin dira.
MITMSen Garraio Enpresen eta Jardueren Erregistro Publikoan kontsulta ditzakezu baimen berrituak.

Informazio gehiago: Gestio Departamentua, 943-316707, luz. 4.

Zirkulazio-murrizketak EAEn 2025ean

BOEn eta urtarrilaren 24ko EHAAn argitaratu da 2025eko otsailaren 10ko Ebazpena, Trafikoko zuzendariarena, 2025erako zirkulazio-murrizketak ezartzen dituena gure autonomia-erkidegoan. Murrizketa horiek aldizkari horietan argitaratu eta zortzi egun balioduneko epean sartuko dira indarrean, eta 2025erako debekuak ezartzen dituen agindua indarrean sartu arte egongo dira indarrean, daten araberako murrizketak izan ezik. Jarraian, salgai orokorrak garraiatzen dituzten 7,5 Tn MMA baino gehiagoko ibilgailuentzat ezarritako debekuen laburpen bat ikus dezakezu, bai eta salgai arriskutsuak garraiatzen dituzten ibilgailuentzat eta, ezaugarri teknikoak edo garraiatzen duten zama dela-eta, zirkulatzeko baimen osagarria behar dutenentzat ere, legez ezarritako gehieneko masak edo neurriak (garraio bereziak) gainditzen dituztelako.

EAE 2025eko murrizketen laburpena.
EAE 202eko RIMP mapa.

 

Gipuzkoan dago langabezia-tasarik txikiena Estatu osoan

INEk 2024ko laugarren hiruhilekoari buruzko biztanleria aktiboaren inkestaren datuak eman ditu ezagutzera. Landunen kopurua 34.800 pertsonatan igo da aurreko hiruhilekoaren aldean, eta 21.857.900 pertsonatan kokatu da. 158.600 langabe gutxiago, 2.595.500; Estatuan % 10,61, aurreko hiruhilekoan baino 59 ehunen gutxiago.

2024ko 4. hiruhilekoko langabezia-tasa:

Espainia: % 10,61
EAE: % 8,17
Araba: % 7,79
Gipuzkoa: % 4,67
Bizkaia: % 10,28
Nafarroa: % 6,60.

Zein egunetan ezarriko da emisio txikiko eremu berri bat Frantziako kostaldean?

2025eko apirilaren 1ean derrigorrezkoa izango da ingurumen-etiketa bat izatea Frantziako kostaldetik zirkulatzen duten ibilgailuentzat, 11 udalerriri eraginez (Hendaia, Urrugne, Ziburu, Donibane Lohizune, Guéthary, Bidart, Biarritz, Anglet, Baiona, Boucau eta Tarnos). Hurrengo lotunean datorren apirilaren 1ean ezarriko den ZBEren perimetrora sar zaitezke. Mugatutako eremu berri horretatik zirkulatu ezin izango duten ibilgailuak Crit ‘Air eranskailurik gabekoak edo Crit’ Air 5 eranskailua dutenak izango dira.

Autonomoentzako lan-arriskuen prebentzioari buruzko doako online ikastaroak, OSALANek antolatuak

OSALANek bere webgunean argitaratu ditu langile autonomoentzako laneko arriskuen prebentzioari buruzko ikastaroen datak; guztira, 5 ikastaro. Ikastaroek prestakuntza-modulu orokor bat dute (edozein langile autonomorentzat), 7 ordukoa, eta lan-sektorearen araberako modulu espezifiko bat (eraikuntza, industria, merkataritza eta garraioa), 8 ordukoa.

LEHENENGO EDIZIOA 2025:
Kurtso hasiera: 2025eko otsailak 3, astelehena
Izen-ematearen itxiera data: osteguna 30 enero 2025
Ikasturte amaiera: 2025eko martxoak 31

BIGARREN EDIZIOA 2025:
Ikasturte hasiera: apirilak 7, astelehena 2025
Izen-ematearen itxiera data: osteguna, 2025eko apirilak 3
Ikasturte amaiera: 2025eko maiatzaren 31

HIRUGARREN EDIZIOA 2025:
Ikastaroaren hasiera: astelehena, 2025eko ekainak 2
Izen-ematearen itxiera-data: osteguna, 2025eko maiatzaren 29a
Ikasturte amaiera: 2025eko uztailaren 31

LAUGARREN EDIZIOA 2025:
Ikasturte hasiera: urriaren 6an, astelehena 2025
Izen-ematearen itxiera data: osteguna, 2025eko urriak 2
Ikasturte amaiera: 2025eko azaroak 30

BOSGARREN EDIZIOA 2025:
Ikastaroaren hasiera: astelehena, 2025eko abenduak 1
Izen-ematearen itxiera data: osteguna, 2025eko azaroak 27
Ikasturte amaiera: 2026ko urtarrilak 31

Ikastaroen ezaugarriak
Moodle plataforma
Eduki elkarreragileak
Ikasturte osoan gida/aurkezle gisa erabiltzen diren gorabeherak
Laburpenak eta ariketak
PDF deskargagarriak eduki guztiarekin
Terminoen glosarioa
Lotura interesgarriak
Bideoak
Arautegia
Ezagutzen ebaluazioa
Ziurtagiri autodeskargagarria ikastaroa amaitu eta azterketa gainditzen bada
Prestakuntzaren gogobetetze-inkesta

Ikastaroen edukia

Modulu orokorra
Laneko arriskuen prebentzioko oinarrizko kontzeptuak
Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legea (31/1995 Legea)
Enpresa-jardueren koordinazioa (171/2004 Errege Dekretua)
Prebentzio Zerbitzuen Araudia (39/1997 Errege Dekretua)
Gizarte Segurantzarekin elkarlanean diharduten mutuak
Lan-arriskuen prebentzioko espezialitateak
Prebentzioko lidergoa eta laneko segurtasunaren eta osasunaren kultura
Ebaluazio-azterketa

Berariazko modulua. Sektoreak: eraikuntza, industria, garraioa, merkataritza
Sektoreko arriskuak eta prebentzio-neurriak
Sektoreko lanbide-gaixotasunak
Larrialdi eta ebakuazio orokorretan jardutea. Sektorearen larrialdiak eta ebakuazioa
Lehen sorospenak
Sektoreari aplikatu beharreko araudia
Sektorearen azterketa

Matrikulazioa
Prezioa: doan.

Izena emateko formulariora sartzea.