Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

KATALUNIA: 2024rako zirkulazio murrizketak aldatuta

Kataluniako Generalitatearen ekainaren 10eko Egunkari Ofizialean ekainaren 7ko INT/2064/2024 Ebazpena argitaratu zen. Ebazpen horren bidez, 2024an zirkulatzeko murrizketak ezartzen dituen otsailaren 8ko INT/360/2024 Ebazpena aldatu zen, ebazpen horretan akatsak eta hutsuneak antzeman baitziren. Hona hemen aldaketak:

1.- Otsailaren 8ko INT/360/2024 Ebazpenaren B eranskinean jasotako taulako “Costa Bravako sarbide-sarea” atala aldatzea, C-253 eta C-35 bideak gehitzeko.
2.- Otsailaren 8ko INT/360/2024 Ebazpenaren B eranskineko taula aldatzea, “Costa Brava sarea” ataletik C-31 bidea kentzeko eta ekainaren 21etik 24ra bitartean zenbait murrizketa gehitzeko, San Joan eguna dela eta.
3.- Otsailaren 8ko INT/360/2024 Ebazpenaren “Murrizketak eta salbuespenak” eranskineko 7.1 atala aldatzea, “Era Val d ‘Aran: N-230 eta C-28 sarbideetan zirkulatzeko murrizketak eta salbuespenak” izenekoa.
4.- Otsailaren 8ko INT/360/2024 Ebazpenaren “Murrizketak eta salbuespenak” eranskineko “Mugak” 13.1 atala aldatzea.

Kataluniako Generalitateko Diari Ofizialean argitaratu eta zortzi egunera izango ditu ondorioak ebazpen honek.

Adierazle ekonomikoak

2024ko EKAINEAN, MITMAk argitaratutako eta 2024/06/01ean eguneratutako datuekin, Gipuzkoan 2008ko urtarrilean baino zerbitzu publikoko 1.222 garraio-enpresa gutxiago daude. Estatuan, 31.303 enpresa gutxiago.

Gasolioaren batez besteko prezioa 2024ko MAITZA
1,5010 euro/litroko
TBOaren zerga-tasa (Tasa Berezi Orokorra)
0,307 euro/l.
ETBren (Estatuko Tasa Berezia) zerga-tasa 2019/01/01etik aurrera
0,072 euro/l.
Gasolio profesionalaren itzulketa 2019/01/01etik
49 euro/1.000 l.
Gipuzkoako garraio-enpresen kopurua – ZP
1.694
MDP baimenen kopurua Gipuzkoan – ZP
5.560
MDL baimenen kopurua Gipuzkoan – ZP
870
Zerbitzu publikoko garraio-enpresen kopuruaren aldea 2008/01/01etik Gipuzkoan
 -1.222
Zerbitzu publikoko garraio-enpresen kopuruaren aldea 2008/01/01etik
– 31.303
BAI (Biztanleria aktiboaren inkesta) langabezia-tasa 2024ko 3. hiruhilekoa – Gipuzkoa
8,16%
BAI (Biztanleria aktiboaren inkesta) langabezia-tasa 2024ko 3. hiruhilekoa – Estatua
 12,29%
Gizarte Segurantzako batez besteko afiliazioa garraioaren eta biltegiratzearen sektorean, 2022ko ekaina – Erregimen Orokorra (Gipuzkoa)
10.727
Gizarte Segurantzako batez besteko afiliazioa garraioaren eta biltegiratzearen sektorean, 2022ko ekainean – Erregimen Autonomoa (Gipuzkoa)
3.269
KPI 2023
EAE
Gipuzkoa Estatua
3,1% 3,3% 3,1%

Telefonia pertsonalizatuko zerbitzu berria BakQ bidez

Ogasun eta Finantza Sailak telefono bidezko identifikazio-zerbitzu berri bat jarri du herritarren eskura, arina eta erraza, BakQ ziurtagiri elektronikoaren bidez. Identifikazio hori bi urrats soilen bidez egin ondoren, edozein pertsona fisikok lortu ahal izango du Sailetik hari buruzko edo haren ordezkatuei buruzko telefono bidezko informazio konfidentziala, eta horrek, ziur asko, aukera emango du deiari eraginkortasun handiagoz erantzuteko. Horrela, adibidez, aurkeztutako aitorpenen edukiari, egin gabeko aitorpenei, errekerimenduei, jakinarazpenei, itzulketei, zorrei, zatikapenei, ziurtagiriei, datu pertsonalei eta harremanetarako datuei, jarduera ekonomikoen erroldari, ordezkarien erroldari eta abarri buruzko informazioa eman ahal izango da. Zerbitzu-katalogo horri beste batzuk gehituko zaizkio pixkanaka, ezarri ahala.

LAGUNAK – Formación

Gracias al acuerdo firmado con la Autoescuela Lagunak en enero de 2006, el Departamento de Formación de GUITRANS organiza conjuntamente todos los meses al menos 1 curso CAP (formación continua de 35 horas), 1 cada dos meses para la obtención del certificado ADR básico, 1 cada dos meses para la obtención del certificado ADR cisternas y también 1 cada dos meses para la renovación del certificado ADR (tanto básico como cisternas), entre otros. Igualmente, se organizan cursos de tacógrafo digital (1 cada dos meses). Puede acceder al calendario de formación organizado entre GUITRANS y Lagunak para los meses de enero-julio de 2017 en el siguiente enlace.

Lagunak, referente experto en la obtención de los diversos permisos de conducción y perteneciente a ECT (Escuela de Conducción y Transporte), ofrece a los asociados de GUITRANS y a sus familiares en primer grado una reducción del 15% en todos los permisos y CAP inicial. Además, Autoescuela Zurriola es uno de los centros homologados y autorizados para la impartición de los cursos para la obtención del CAP, tanto en su vertiente inicial como en la continua.

Más información:

Departamento de Formación de GUITRANS (Víctor González): 943-316707, ext. 2, fortrans@guitrans.eus
Lagunak.

Gasolioaren batez besteko prezioa MAIATZA 2024: Garraioaren prezioa NAHITAEZ eguneratzeko formulak dituen kalkulagailua

Post fijado

2024ko MAIATZEAN, automobilgintzako gasolioaren batez besteko prezioa, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak 2024/06/10ean argitaratua, litroko 1,5010 eurokoa izan da (BEZa barne), 2021eko martxoan baino %26,80 gehiago.

Eguneratzeko formulak

2023ko uztailaren 1etik aurrera, honako koefiziente hauek aplikatzen dira:

  • 20 tonatik gorako ibilgailuetan 0,3 koefizienteaz biderkatzen da,
  • 3,5 eta 20 tona arteko ibilgailuetan, 0,2 koefizienteaz biderkatzen da.
  • eta 3,5 tonarainoko ibilgailuetan, 0,1 koefizienteaz.

Esteka honetan ikus dezakezu gasolioaren hileko prezioaren bilakaera 2021eko martxotik 2023ko abendura. Era berean, ondoren zehazten diren formulen arabera, fakturan gehitu beharreko kopuruak kalkula ditzake, gasolioaren prezioak izandako igoeraren arabera.

PREZIOEN NAHITAEZKO EGUNERATZE AUTOMATIKORAKO FORMULAK, ERREGAIEN PREZIOAREN IGOEREN ARABERA (Sakatu hemen)

Gasolioaren prezioak gora egiten badu kontratua egiten den egunaren eta garraioa egiten den unearen artean, garraioaren prezioak honako formula hauek izango ditu:

BGM = 20 Tn duten ibilgailuak, obretakoak izan ezik:>
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,3/100

BGMa duten ibilgailuak> (3,5 Tn) eta TAG_OPEN (20 Tn), obretakoak izan ezik: <
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,2/100

3,5 tonako BGMa >duten obretako ibilgailuak:
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,2/100

3,5 Tn BGMdun ibilgailuak<:
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,1/100

(2023ko ekainaren 30ean, 2022ko abenduaren 28ko BOEn argitaratutako 20/22 Errege Lege Dekretuaren 41. artikuluan ezarritakoaren arabera, aurreko koefizienteak aplikatzeari utzi zitzaion).

Berrikuspen-klausula aplikatzeko baldintzak, 2022/03/02an 3/2022 Errege Lege Dekretua (2022/03/02ko BOE) eta 2022/11/LED (2022/06/26ko BOE) indarrean jarri ondoren.

  • Prezioa % 5 aldatzen denean (idatziz muga txikiagoa ezartzen denean izan ezik), MITMAk ezarritako formulak aplikatuko dira garraio-prezioan jasanarazteko.
  • Fakturan banakatuta jaso beharko da, salbu eta kontratuak doikuntza islatzeko beste modu bat jasotzen badu.
  • Garraio jarraituko kontratuetan hiru hilean behin aplikatuko dira automatikoki, aldizkakotasun txikiagoa hitzartzen denean izan ezik.
  • Ez da onartzen kontrako itunik.
  • Garraio jarraituko kontratuak dituzten enpresek, 2022/03/02an bertan xedatutakoa eguneratzeko edo aldizkakotasuna izateko beste formularen bat duten kontratuak badituzte, 6 hilabete izango dituzte horiek egokitzeko.
  • Formula hori ez duten eta 2022/03/02an indarrean dauden garraio jarraituko kontratuen kasuan, nahitaezkoa izango da garraioaren prezioa berrikustea ondorengo garraioetan erregaiaren prezioa aldatzeagatik (lehen xedapen iragankorra).
  • Erregai alternatiboak erabiltzen dituzten garraio-kontratuek formulak erabili ahal izango dituzte beren formula espezifikoak onartzen direnean.
  • 11/2022 Legegintzako Errege Dekretuak ezohiko aldi baterako neurri bat aurreikusten du bidalketa bakarreko zerbitzuetarako, berehala exekutatzekoak, eta horietan garraioa egiteko beharrezkoa den erregaiaren kostua banakatuta jaso beharko da. Erregaiaren kostua zehazteko, automobilgintzako gasolioaren asteko batez besteko prezioa hartuko da erreferentziatzat, Europar Batasuneko Oil Bulletin-en Espainiarako jasotzen den zerga eta guzti. Betebehar hori bidalketa bakarra xede duten garraio-kontratuetan baino ez da aplikatuko.

Gasolioaren prezioen aldakuntza-indizea Espainian

Gasolioaren prezioen aldakuntza-indizea, Oil Bulletin-en arabera, Espainian

ARAUDI ERREGULATZAILEA:

  • FOM/2184/2008 Agindua, uztailaren 23koa, salgaien errepideko garraioak kontratatzeko baldintza orokorrak ezartzen dituena. Prezioak eguneratzeko klausula. EAO (08/07/25).
  • 15/2009 Legea, salgaien errepide-garraiorako kontratuari buruzkoa. EAO (12/11/09).
  • 3/2022 Errege Lege Dekretua, martxoaren 1ekoa, salgaien errepideko garraioaren iraunkortasuna eta kate logistikoaren funtzionamendua hobetzeko neurriei buruzkoa, eta 2020ko uztailaren 15eko 2020/1057 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egiten duena. Zuzentarau horren bidez, 96/71/EE Zuzentarauari eta 2014/67/EB Zuzentarauari buruzko arau espezifikoak ezartzen dira, errepideko garraioaren sektoreko gidarien joan-etorrietarako, bai eta obra-kontratu publikoetako prezioak berrikusteko salbuespenezko neurriak ere. EAO, 02/03/2022.
  • 11/2022 Errege Lege Dekretua, ekainaren 25ekoa, Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialei erantzuteko, kalteberatasun sozial eta ekonomikoko egoerei aurre egiteko eta La Palma uhartearen ekonomia eta gizartea berreskuratzeko zenbait neurri hartu eta luzatzen dituena.

Prentsa oharrak

GUITRANSen prentsa-oharrak (2022-2023)

Garraioa gelditzera behartuta dago gasolioaren igoeraren ondorioz (2022/03/10)
GUITRANS deitutako garraio-lanuztearen aurrean (2022/03/15)
Gaurko eta biharko laguntza zuzenak… (2022/03/22)
Sektorearen kolapsoa iraultzeko eta, batez ere, egiturazko neurrietan sakontzeko akordioa (2022/03/25)
Garraioa da enpresa-ehuna josten duen haria, eta kolapsatzen badu, ekonomia kolapsatzen du (Batzar Nagusiaren prentsa-oharra, 2022/06/11)
Sektoreak laguntza koiunturalak behar ditu, baina egiturazkoak ere bai (2022/06/17)
Aparkaleku seguruak eta nahikoak, nork ordaintzen du? (2022/07/19)
Bidesaria jasanarazten ez bada, Gipuzkoako garraio-enpresa guztiak itxiko dira (2023/02/04)
Gipuzkoako garraioa errentagarria izango da edo ez (Batzar Nagusiaren prentsa-oharra, 2023/06/10).
Trafiko-buruzagitzen gabeziek eragin larria dute garraioaren sektorean (2023/11/03).
Frantziako nekazarien grebak nazioarteko garraioa geldiarazi du (2024/01/26).
Garraioa berriz ere kaltetuena (2024/06/04).
Eraginkortasuna, moldakortasuna eta iraunkortasuna, garraioaren etorkizuneko hiru zutabeak (Batzar Nagusiaren prentsa-oharra, 2024/06/08).

Fundación GUITRANS Fundazioaren prentsa-oharrak (2021-2022-2023)

Jardunaldia: Garraioaren egungo egoera Espainian eta EBn Arazo soziolaborala: Gidaririk eza (2021/11/17)
Jardunaldia: Garraio sektoreari aplika dakiokeen azken araudia (2022/11/08).
Jardunaldia: Erregai alternatiboak eta digitalizazioa, ez da etorkizuna, oraina da (2023/12/15).
2024ko garraioaren eskuliburua (2024/05/10).

Garraio Ministerioaren jarduera uzteko laguntzaren garraiolari onuradunek ziurtagiriren bat jaso behar al dute 347 ereduan, hirugarrenekiko urteko aitorpenean?

347. eredua, Adierazpen Informatiboa. Hirugarren pertsonekin egindako eragiketen urteko aitorpenak ez du ziurtagiririk behar, onuradunak Ministerioaren Lurreko Garraioaren Zuzendaritza Nagusiaren IFZ (S2800113I) baino ez du adierazi behar, eta diruz lagundutako zenbatekoa adierazi behar du.

ALEMANIA: 3,5 Tn baino gehiagoko ibilgailuek ere bidesaria ordainduko dute autobideak erabiltzeagatik


Uztailaren 1ean bidesaria ordaintzeko betebeharra sartuko da teknikoki onargarria den gehieneko masa (MMTA) 3,5 tonatik gorakoa duten ibilgailuentzat. Bidesaria ordaintzeko betebeharra salgai profesionalen garraiorako diren edo horretarako erabiltzen diren ibilgailuei bakarrik aplikatzen zaie. Ibilgailu konbinatuek bidesaria ordaindu beharko dute soilik atoiontziaren MMTA 3,5 tonatik gorakoa bada.


“Bidesarien Erregelamendua Aldatzen duen Hirugarren Legearen” 2. artikuluaren arabera (Federazioaren Aldizkari Ofiziala, I. Zatia, 2023ko azaroaren 24koa, 315. zk.).
** Argitasun-arrazoiengatik, taulak ez ditu estaltzen ibilgailuaren parametroen konbinazio guztiak, baina praktikan gertatzen diren ibilgailu gehienak estaltzen ditu.
*** CO2 EK 5 motako ibilgailuak (zero isuriko ibilgailuak) kamioientzako bidesarietatik salbuetsita daude 2025eko abenduaren 31ra arte.

3,5 tona baino gehiagoko ibilgailuek bidesaria ordaindu beharrari buruzko ohiko galderak.

Azken plazak eskuragarriG: gidatze ekonomiko eta seguruan diruz lagundutako ikastaroa datorren uztailaren 6an

Uztailaren 6an, larunbata, Astigarragako Garraio Zentro Integralaren instalazioetan gidatze eraginkorrari buruzko ikastaro bat emango da, ASTICek antolatua, Profiecok emana eta Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak diruz lagundua eta GUITRANSeko bazkideei irekia. Prestakuntza horrek 8 orduko iraupena izango du (8: 00etatik 16:00etara), eta gidatze eraginkorrean espezializatutako prestatzaile profesionalek emango dute, irakaskuntzan eskarmentu handia izanik. Ikastaroa egiteko, IVECO ASNP460CV ibilgailu bat erabiltzen da, 7 eserlekutarako kabina homologatua duena eta banda-irakurgailua, telematika, ACC eta kontsumoak erregistratzeko emari-neurgailu homologatua dituena.

Hartzaileak:
Ikastaroa gidatze eraginkorra egiteko ezagutza praktikoak lortu nahi dituzten garraio-sektoreko profesionalentzat diseinatuta dago, ibilgailuaren erregai-kontsumoa murrizteko.

Helburuak:
.- Erregai-kontsumoa nabarmen aurreztea, CO2 isuriak murrizteko, eta, horrela, nazioarteko akordioak eta gure herrialdeak ingurumenaren kontserbazioaren arloan hartutako konpromisoak behar bezala bete daitezen sustatzea, bai eta eraginkortasuna hobetzea ere, eta, ondorioz, erregaia aurreztea eta gidatzean segurtasuna areagotzea.
.- Ikastaroa amaitzean, parte-hartzaileak batez beste % 15eko erregaia aurreztuko du.

Edukiak:

1. MODULUA: Teknologia berriak garraioan
— Gidari-postua: eserlekuak, ispiluak eta bolanteak doitzea. Ibilgailuaren aginteak
— Tipmatic aldaketa
— ZBO
— DLO
— CDC
— Adblue erabiltzea
— Telematika
— Sensomet
— Motor-balazta
— Retarder, intarder, pritarder

2. MODULUA: Ohiko estiloa gidatzea
— Datuak bide telematikoz biltzearekin (ibilgailu lastatuetan egindako modulu praktikoa.

3. MODULUA: gidatze eraginkorra
— Gidariaren jarrera
— Ibilgailua kontrolatu eta gidatzea
— Trafiko-egoerei erantzutea

4. MODULUA: Lehen gidatzearen emaitzak aztertzea

5. MODULUA: gidatze ekonomikoa
— Datuak bide telematikoz jasotzearekin (ibilgailu lastratuekin egindako modulu praktikoa)

6. MODULUA: Lortutako emaitzak aztertzea eta eroanbideak alderatzea (lehenengo eroankortasuna bigarrenarekin)

Prestakuntza hori jaso nahi izanez gero, izena eman beharko duzu, 943-316707, ex. telefonora deituz. 6 (Iñaki Cepeda), edo posta elektroniko bat bidaliz info@fundacionguitrans.org helbidera, inskripzioa formalizatzeko behar den dokumentazioaren berri emateko. Izena emandako hurrenkeraren arabera erreserbatuko da plaza.