Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Nola jokatu Frantzian gertatzen ari diren protestetan erasoren bat jasanez gero?

Ibilgailuaren edo salgaiaren aurkako erasoren bat jasoz gero, garrantzitsuena ahalik eta informazio gehien biltzea da, kalteak egiaztatuz, ahal dela argazkiekin edo bideoekin, eta agintaritzaren agente batek gertakarien egiazkotasuna sinatzea lortuz. Sinadura hori lortu ezin bada, jasandako egoeraren fede ematen duen notario batengana jo ahal izango da. Horrela, dagokion erreklamazioa berme gehiagorekin egin ahal izango da.

Udalek ezin dituzte zuzenean enbargatu beste udalerri bateko banku-sukurtsalen kontuak isunak kobratzeko

Hala ebatzi du Auzitegi Gorenak. Gorenaren Administrazioarekiko Auzien Salak ezartzen du udalek ezin dutela beren udalerritik kanpo dauden finantza-erakundeen sukurtsaletan irekitako kontuetan dirua enbargatzeko eginbiderik egin eta eman, nahiz eta enbargo horrek ez duen eskatzen toki-administrazio horrek aipatutako udal-lurraldetik kanpo jarduketak egitea. Kasu horietan, dagokion autonomia-erkidegoko organo eskudunei edo Estatuko organo eskudunei eskatu behar zaie jarduera hori gauzatzeko, dagokionaren arabera. Informazio gehiago.

Eusko Jaurlaritzak 2024rako ETEentzako laguntza-plana onartu du

Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak, urtarrilaren 9an egindako bilkuran, 2024ko ETEentzako Laguntza Plana onartu zuen. Plan horren hasieran, 562,2 milioi euroko zuzkidura duten 80 programa baino gehiago daude, Euskadiko enpresa-sarearen lehiakortasuna hobetzera bideratuak, eta 80 programen jarduera-eremuei eusten die, ekonomiaren deskarbonizazioan arreta berezia jarriz.

2024 programaren zenbait zifra

Planak 80 laguntza-programa eta 600 milioi euro inguruko inbertsioa aurreikusten ditu.
Planaren aurrekontuaren % 49,3 I+G+Bra, digitalizaziora eta enpresa-ekintzailetzara bideratzen da.
Aurrekontuaren % 27,5 trantsizio energetikoari eta klima-aldaketari lotutako ekimenetan oinarritzen da
Laguntza-programen artean: garraio-flotak eraldatzea

Deskribapena/Helburua
Laguntzen programaren helburua da salgaien eta bidaiarien garraiorako ibilgailu astunen parkea berritzea, karbono gutxiko energia alternatiboak erabiltzen dituzten ibilgailuen propultsiorako teknologien sarpena sustatzea, eta EAEko lurraldean automobilgintzaren eta industriaren suspertzearen sektorea bultzatzea.

Diruz lagun daitezkeen jarduerak:

1) Ibilgailuak txatar bihurtzea.
2) Karbono gutxiko energia alternatiboko ibilgailuak erostea.
3) Ibilgailuen «retrofit» a edo propultsio-forma aldatzea.
4) Trenbideko autobideetarako erdi-atoiak erostea.

2024ko deialdiaren zenbatekoa
11.420.212 euro (MRR funtsak handitu daitezke).

2023/12/31n hitzartutako zenbatekoa
5.003.936 euro.

Esteka honetan, laguntza-programa bakoitzaren baldintzetara jo dezakezu.

EEEk jakinarazi digu kudeaketa administratiboak lantzen ari direla, Ministerioak emandako aurrekontua handitzea deialdian sartu ahal izateko.

Laguntza-programaren aurrekontu-zuzkidura handitu ondoren, erreserba-zerrendako eskaerei ekingo zaie berriro, aurkeztutako hurrenkeraren arabera. Jakinaren gainean edukiko zaituztegu.

GUITRANSek laguntza-eskaera izapidetu diezazuke. Horretarako, jar zaitez harremanetan Komunikazio Sailarekin (943-316707, esp.). 5, alarreta@guitrans.eus, guitrans@guitrans.eus

Mugikortasun Iraunkorraren Legearen aurreproiektua otsailean aurkeztuko da Ministroen Kontseiluan

Hala iragarri du berriki Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioko arduradun nagusiak, Óscar Puentek, legea urtea amaitu baino lehen onartuta egon dadin, hori baita Bruselarekin hartutako konpromisoa. Lege hori iaz sartu beharko zen indarrean, baina tramitazioa bertan behera geratu zen hauteskundeak aurreratu zirelako. Gogorarazten da aurreko lege-proiektuari emandako idazketan 2024ko iraila aurreikusten zela kontrol elektronikoko agiriaren nahitaezkotasuna indarrean jartzeko data gisa.

Leave-letterra betetzeko betebeharra kendu ondoren, nola justifikatzen dira atsedenaldiak, oporrak, gaixotasunagatiko bajak eta abar?

Garraio Ministerioak, 2021eko ekainean, 01/2021 instrukzio zirkularra eman zuen, jardueren ziurtagiria edo leave letter delakoa jada derrigorrezkoa ez zela ezarriz (takografo analogikoa duen ibilgailu bat gidatzen denean izan ezik).
Harrezkero, jarduera-ziurtagirian jasotzen ziren kontzeptu guztiak nahitaez erregistratu behar dira, takografoan eskuz sarrera gehigarri bat eginez. Txartela sartzean, takografoak galdetzen du ea badagoen beste eskuzko sarrerarik; une horretan adierazi behar da baietz, eta oporraldia, baja-aldia, takograforik gabeko ibilgailua gidatzeko atsedenaldia, beste lan batzuk edo erabilgarritasun-aldia sartu.

2024, paperezko CEMT lizentzia martxan egongo den azken urtea

Ministerioaren web orrian jakinarazten denez, 2024 izango da paperezko CEMT lizentzia tradizionala martxan egongo den azken urtea. 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera, lizentziak eta kontrol-koadernoak %100 digitalizatuta egongo dira, eta ez da paperezko dokumenturik egongo. Gaur egun, sistema digital berria software berri batekin definitzen eta garatzen ari da. CEMT lizentziak orain arte bezala eskatzen jarraituko da, baina CEMT lizentzia digital bat emango da, enpresei, CEMT erakundeari, agintaritza jaulkitzaileari eta kontrol-agintaritzei aukera emango diena bidaiak web bidez eta partzialki app bidez kudeatzeko; nolanahi ere, xehetasun horiek gaur egun definitzen ari direnak dira, eta oraindik ez daude erabat zehaztuta. Gomendagarria izango da gidariek beren mugikorrean App-a eramatea, bidaia kudeatzeko, eta, behar izanez gero, baimen digitala eta kontrol-agintaritzei lotutako dokumentazio guztia erakutsi ahal izatea.
2025erako CEMT lizentziak eskatu nahi dituzten enpresek beharrezko baliabideak prestatzen joan behar dute, eta 2024ko iraila eta azaroa bitartean sistema probatzeko prest egon.

NAFARROA: Belateko tunela bikoizteko lanak esleitu dira 62,8 milioi euroren truke

Aurreikuspenen arabera, datozen asteetan hasiko dira “Belateko tunela bikoizteko” lanak. Nafarroako azken urteetako obra publiko garrantzitsuenen eta handinahienen proiektuetako bat martxan jartzea da. Gauzatzeko epea 45 hilabetekoa da.

Tunel berria

Belateko tunel berriak 2.885 metro inguruko luzera izango du, egungo galeriaren antzekoa. 28+010 kilometroan hasiko da, oraingo sarreraren ezkerraldean, eta 30+895 puntuaren inguruan amaituko da, egungo iparraldeko ahoaren ondoan. Beraz, tunel berri hau hegoalderako noranzkoan zirkulatzeko erabiliko da, Iruñerako noranzkoan.

Larrialdietarako bost galeria eraikiko dira, 500 metrotik behin, egungo tunelarekin lotzeko. Galeria nagusiak larrialdietako ibilgailuak pasatzeko aukera emango du, eta beste laurak oinezkoentzat izango dira, ibilgailu arinetarako sarbidearekin.

Tunel berriaren bi erreiek 3,5 metroko zabalera izango dute, eta 3 metroko bazterbidea izango dute eskuineko aldean zirkulazioaren noranzkoan, eta metro 1ekoa ezkerraldean. Galtzadaren bi aldeetan 0,75 metroko bi espaloi proiektatuko dira. Tunel horren barrutik zirkulatzen duten ibilgailuek 5,5 metroko altuera izango dute.

Aireztapen-sistema bat izango du, 30 mv-tik gorako sute-potentzietarako 17 haizagailu dimentsionatuz osatua. Horrek bermatzen du tutuaren ingurumen-mailei eutsiko zaiela eta sutea gertatuz gero kea aterako dela.

Seinaleztapen-mailan, kanpoko eta barruko hainbat euskarri izango ditu. Tuneletik kanpo 4 semaforo, ixteko 2 hesi eta mezularitzako panel bat jarriko dira. Barrualdean, erreiei eragiteko 16 panel, abiadura-mugako 16 panel, 16 semaforo, mezularitzako 2 panel eta seinale fotoluminiszenteak jarriko dira.

Horrela, Belateko tunelak bikoiztuz gero, noranzko bakarreko bideak izango ditugu, noranzko independentekoak, hodi bakoitzetik zirkulatzen duen ibilgailu kopurua murrizteko. Gainera, larrialdietan, bi tunelak lotzen dituzten galeriak jartzen dira, eta erantzuteko gaitasun handiagoa eta esku-hartze arinagoa lortzen da.

Aurreikusitako kronograma

Herri Lan eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiak aurreikusitako kronogramaren arabera, Belateko tunela bikoizteko obrei ekingo zaie lehenik. Arian-arian, Almandozko tunelarekin eta tunelen arteko tartearekin jarraituko dugu. Belateko eta Almandozko egungo tunelak eguneratzeko lanekin amaituko da.

PORTUGAL: bidesarien tarifen murrizketa 2024/01/01etik aurrera

2023ko abenduaren 11ko Diário da Republica aldizkarian 418/2023 zenbakiko Ordenantza argitaratu zen, autobide batzuetako bidesari-tarifak murriztea eta garraio-enpresentzako deskontu-sistema modular berri bat aurreikusten duena. Argitaratutako ordenantzan aurreikusitako bidesari-tarifen murrizketa % 65ekoa da, eta A22, A23, A24, A25 autobideetan eta A4aren zati batean aplikatzen da – zehazki, Marãoko tunelean eta Vila Real-Bragança (Quintanilha), A13-1 eta A13an, Atalaia-A23 eta Coimbra Sul artean.

ANTRAM elkarte portugaldarrak jakinarazi duenez, bidesariaren balioa modulatzeko erregimen berriari dagokionez, honako hau nabarmendu behar dugu:

– Eguneko ordutegirako aurreikusitako % 15eko modulazio-erregimena ez da existitzen A22, A23, A24 eta A25en, eta % 35ekoa A4, A13 eta A13-1en zati batean.
– Lanegunetako modulazio-erregimenean, 20:00etatik 07:59ra (gaueko ordutegia), jaiegunetan eta asteburuetan % 40ko deskontua aplikatzen da A22, A23, A24 eta A25 errepideetan; hala ere, A4, A13 eta A13-1 autobideetan (lehen aipatutako tarteetan), deskontua % 40koa da orain, eta ez % 55ekoa.
– Aste barruko, jaiegunetako eta asteburuetako gaueko ordutegian modulazio-erregimena % 30ekoa izango da A4 (Sendim-Águas Santas artean), A17 (Mira-Aveiro Nascente artean (IP5), A25 (Aveiro/Barra – Albergaria/IP1 artean), A28, A29, A41 (Freixieiro-Ermida/IC215 artean) eta A42.

Laburbilduz, bidesarien tarifak % 65 murriztu diren arren, orain argitaratu den ordenantzak modulu-bidesariaren erregimenaren amaiera zehazten du. ( % 15 eta % 35, autobidearen arabera), eta baita A4, A13 eta A13-1 ( % 40ra pasako dira) tarteetarako egun aurreikusitako deskontuak % 15 murriztea ere, gauez, astegunetan, jaiegunetan eta asteburuetan.

Anberes-Brujasko portua: garraio-enpresen nahitaezko erregistroa CPun (Bilketa ziurtatua)

Urtarrilaren 15etik aurrera, Anberesko portutik lurretik, trenbidetik edo kamioitik ateratzen diren edukiontziak Certified Pickup plataforma berriaren bidez bakarrik askatuko dira, operadoreen identifikazio pertsonaleko datuak erabiliz eta aduanak egiaztatu ondoren. Horregatik, funtsezkoa da kaltetu guztiak urtarrilaren 15a baino lehen erregistratzea, data horretatik aurrera ez baita onartuko edukiontziak askatzeko egungo PIN kodearen sistema.

Ziurtatutako bilketa-sistema berria, hasiera batean, Anbereseko ur sakonetako terminaletan ezarriko da, DP World (K1700), MPET, PSA 869 eta PSA 913 barne. Espero da gainerako terminal guztiak hasierako fase hori baino pixka bat geroago jarriko direla martxan. Zeebruggeko edukiontzien terminalek ez dute eraginik izango lehen inplementazio-fase honetan.

Ziurtatutako bildumari eta erregistro-prozesuaren etapari buruzko informazio gehigarria bilduma ziurtatuaren plataforman kontsulta daiteke.

Esteka hauetan, aldaketek eragindako alderdi guztientzako gida espezifikoetara jo daiteke (ingelesez):

informazio orokorra

terminalen operadoreak

garraio-agenteak

garraio-operadoreak

Galdera eta erantzun ohikoenak (FAQ).