Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Marokoko gidariek proba praktiko bat gainditu behar al dute kamioi-gidabaimena trukatzeko eta Espainian gidatzeko?

Joan den otsailaren 6ko Ministro Kontseiluak Espainiako Erresumaren eta Marokoko Erresumaren arteko Akordioaren aldaketa onartu zuen. Akordio hori gidabaimen nazionalak elkarri onartzeari eta trukatzeari buruzkoa da, eta oraindik ez da jakin noiz arte egongo den indarrean. Marokorekin sinatutako aldebiko hitzarmen berri horrek azterketa teorikoa egitetik salbuesten ditu Marokoko herritarrak, eta gure herrialdean gidatzeko proba praktikoak egitea derrigorrezkoa izaten jarraitzen du, Espainian Marokoko lanbide-baimen bat trukatu ahal izateko. Horrela, hirugarren herrialdeekin sinatutako gainerako hitzarmenetan jasotako araudiarekin parekatzen da.

Europako Parlamentuak Euro 7 araua onartu du

Eurodiputatuek behin betiko oniritzia eman diote EBko araudi berriari, turismo, furgoneta, autobus, kamioi eta trailerren emisioak murrizteko. Batzordeak orain berretsi behar du araua, indarrean sartu aurretik. Europako Batzordearen jatorrizko proposamenak epe hurbilagoak ezartzen zituen arren, azken akordioak kamioientzako inplementazioa 2028ra arte atzeratzen du. Aldeko 297 botorekin, kontrako 190 botorekin eta 37 abstentziorekin, Parlamentuak ibilgailu motordunen merkatuaren homologazioari eta zaintzari buruzko Euro 7 erregelamenduaren inguruan Kontseiluarekin lortutako akordioa onartu zuen. Automobilek denbora luzeagoan bete beharko dituzte estandar berriak, eta, horrela, beren balio-bizitza osoan iraunkorrak izaten jarraituko dutela ziurtatu beharko dute.

Isurketak murriztea, baterien iraunkortasuna handitzea
Auto eta furgonetei dagokienez, egungo Euro 6ren emisio-mugak eta homologazio-prozesua mantenduko dira. Autobus eta kamioiei muga zorrotzagoak aplikatuko zaizkie ihes-gasak isurtzeko, laborategietan eta gidatzeko benetako baldintzetan neurtuta, eta Euro VI aplikazioan ezarritako homologazio-baldintzei eutsiko zaie.

Lehen aldiz, EBko estandarrek auto eta furgoneten balaztek (PM10) igorritako partikulentzako mugak jasoko dituzte, baita ibilgailu elektriko eta hibridoentzako baterien errendimenduari eta iraunkortasunari buruzko gutxieneko baldintzak ere.

Nola izapidetu takografo-gidariaren txartel baten ordezkapena narriaduragatik edo funtzionamendu txarragatik?

Kasu horietan, Gipuzkoako Foru Aldundiko Garraio Takografoaren bulegora joan behar da. Txartelaren txipa hondatuta dagoen egiaztatuko dute. Hala bada, txartelaren kopia bat eskatuko dute eta ziurtagiri bat egingo dute, txartelaren titularrak zirkulatzen jarraitu ahal izan dezan.
Era berean, aurrez aurre trukatu ahal izango da takografo-txartela herrialdez aldatzeagatik, AIZa NANarekin aldatzeagatik eta izapidetze telematikoko gorabeheren kasuan (Garraio Ministeriotik jasotako mezua aurkeztu beharko da).

Zer da erakunde baten karbono-aztarna eta nola kalkulatzen da?

Erakunde baten karbono-aztarna erakunde horrek garatzen duen jardueraren bidez zuzenean edo zeharka isuritako berotegi-efektuko gas guztiak dira. Isurketa-iturri bakoitzak sortzen duen karbono-aztarna kontsumo-datuaren (jarduera-datua) eta dagokion isurketa-faktorearen arteko biderkaduraren emaitza da. Karbono-aztarna = Jarduera-datua* Jarduera-faktorea.

Beharrezkoak diren datuak honako hauek dira: erregai fosilen kontsumoari buruzko datuak (bulegoetan, makinetan, biltegietan, ibilgailuetan, etab.) eta urte jakin baterako elektrizitateari buruzko datuak, bai eta dagozkien emisio-faktoreak ere. Horrez gain, elektrizitateaz bestelako zeharkako beste emisio batzuk ere sar litezke, hala nola, kanpoko bitartekoekin egindako lan-bidaiak, azpikontratatutako zerbitzuak, hala nola hondakinen kudeaketa, etab.

Kalkulagailuak

IHOBE
Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioa.

Garraio Ministerioa berregituratu egin da mugikortasun iraunkorreko politikak indartzeko

Martxoaren 13ko BOEn, Ministerioaren Kontseiluak onartu ondoren, martxoaren 12ko 253/2024 Errege Dekretua argitaratu da, Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioaren oinarrizko egitura organikoa garatzen duena. Mugikortasun aktibo, digital eta deskarbonizatuarekin konprometitutako politika publikoen bultzada indartzeko, Mugikortasun Iraunkorreko idazkari nagusi berri bat eta Mugikortasun Estrategien zuzendaritza nagusi berri bat sortu dira, Estatuko Idazkaritzaren mende egongo direnak. Idazkaritza Nagusi berriaren buru Álvaro Fernández Heredia izan da, eta zuzendari nagusi berria José Alfonso Galvez.

Mugikortasun Iraunkorraren Idazkaritza Nagusia
Mugikortasun Jasangarriaren Idazkaritza Nagusi berriak berrikuntzari, plangintzari edo Europako funtsei buruzko funtzioak biltzen ditu, orain arte komisario bereziak, Plangintzako Zuzendariordetza Nagusiak, Europa Barneko eta Logistikako Sareak eta Garraio Ikerketa eta Teknologiako Dibisioak betetzen zituztenak. Gainera, bere gain hartzen ditu funtzio berriak, hala nola mugikortasun jasangarria sustatzeko tresna ekonomikoei buruzkoak eta garraioaren eta mugikortasunaren arloan kalteberak diren erabiltzaileei eta enpresei zuzendutako politikak. Plangintza, Europa barneko Sare eta Logistikako Zuzendariordetza Nagusia eta Garraio Azterlan eta Teknologien Dibisioa eraldatzearekin eta birkokatzearekin batera, Mugikortasun Estrategien Zuzendaritza Nagusia sortu da.

Mugikortasun Jasangarriaren Idazkaritza Nagusi honen eraketak Ministerioaren antolaketa-diseinua amaitzen du, Lurreko Garraioaren Idazkaritza Nagusia eta Aire eta Itsas Garraioen Idazkaritza Nagusia sortuz hasitakoa, Sailaren antolamendu-egitura birbideratzeko, garraioaren azpiegiturak eta zerbitzuak bateratuz, eta, horrela, planifikazioa ikuspegi global batetik errazteko eta funtzionaltasunean irabazteko.

Garraioak berehalako erronketarako prestatzen ari da: deskarbonizazioarekin eta mugikortasun osasuntsu, iraunkor eta segururako trantsizioarekin jarraitzea, etorkizuneko Mugikortasun Legeak Ministerio honi esleitzen dizkion funtzio berriak bere gain hartuz, eta Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Plana burutzea.

Posible al da Frantzian kabotajeko 3 eragiketa egitea, sartzen den nazioarteko bidaia partzialki deskargatu ondoren?

Ez. Nazioartekoa den aurreko  bidaiaren  merkantzia deskargatu ondorengo 7 egunetan 3 kabotaje-eragiketa egiteko aukera izateko, salgaiaren deskarga horrek erabatekoa izan behar du. Hala ez bada, ibilgailua hutsik sartzearekin parekatuko da, eta horrek kabotaje-bidaia baterako aukera ematen du Frantzian sartu ondorengo 3 egunetan.

PROFIECO-IFT, GUITRANSeko kolaboratzaile berria digitalizazioaren arloan

Duela gutxi, Fundación GUITRANS Fundazioak lankidetza-hitzarmen bat sinatu du garraio-enpresetan digitalizazio-soluzioak ezartzen esperientzia handia duen enpresa honekin, digitalizazioa prozesuen automatizaziotzat hartuta (ez da soilik paperetatik ordenagailura pasatzea). Hala interesatzen zaien bazkideei, PROFIECOk garraio-prozesuaren digitalizazioa egingo die. Prozesu hori merkantzia kargatzetik deskargatu arte doa. PROFIECOrekin digitalizazioa askoz errazagoa izango da. Mugikortasun Jasangarriaren Legea indarrean sartzear dagoen honetan, beste berrikuntza askoren artean kontrol-agiria elektronikoa izan behar dela jasotzen duena, akordio honek GUITRANSeko enpresa elkartuei lana errazten die.

Agente digitalizatzaile gisa, konponbiderik egokiena aztertzeaz arduratuko dira, kontuan hartuta garraiolari autonomoa edo enpresa den, kamioi-flota, bezero-kopurua, kontrol-dokumentuaren egungo igorlea eta abar. Horrez gain, gaur egun indarrean dauden laguntzak izapidetuko dituzte, bai KIT DIGITALArena, bai Cheque Modernizarena. Gainera, PROFIECO-IFTk takografoaren datuak deskargatzeko eta zaintzeko irtenbideak eskaintzen ditu, gidatze ekonomiko eta eraginkorrari buruzko prestakuntza ematen du, takografo digitalean…

Sinatutako hitzarmenari buruzko informazio gehiago nahi baduzu, 943-316707, ext. 5

DIGITALIZATU zure enpresa PROFIECOrekin, ez zara damutuko.