Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Estatu kideek zehapenak ezarri ahal izango dituzte beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde batean takografoa erabiltzeagatik egindako arau-hausteengatik

Europar Batasunaren Egunkari Ofizialean, joan den maiatzaren 2an, apirilaren 24ko 2024/1258 (EB) Erregelamendua argitaratu zen. Erregelamendu horren bidez, 561/2006 (EE) Erregelamendua aldatu zen, bidaiarien eskatu ahalako garraioaren sektoreko etenaldiei eta eguneko eta asteko gutxieneko atsedenaldiei buruzko gutxieneko baldintzei dagokienez eta estatu kideek 165/2014 (EB) Erregelamendua hausteagatik beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde batean egindako zehapenak ezartzeko duten ahalmenari dagokionez. Erregelamendu hau argitaratu eta 20 egunera sartuko da indarrean.

Horrela, argitaratutako araudiak aldaketa garrantzitsua dakar, orain 165/2014 Erregelamenduan hautemandako arau-hausteak (takografo-ekipoen erabilerari buruzkoa) edozein herrialdetan zehatzea ahalbidetzen baitu, edozein lekutan egin direla ere. Lehen, 165/2014 Erregelamenduaren arau-hausteak gertatzen ziren herrialdean baino ezin ziren zigortu.

19. artikuluko 2. paragrafoan, lehenengo lerrokadaren ordez testu hau jarriko da:

«2. Estatu kideek baimena emango diete agintari eskudunei enpresei edo gidariei zehapenak ezartzeko, Erregelamendu hau edo (EB) 165/2014 Erregelamendua beren lurraldean hautemandako arau-hausteengatik eta oraindik zehapenik ezarri ez duten arau-hausteengatik, arau-hauste horiek beste estatu kide bateko edo hirugarren herrialde bateko lurraldean egin badira ere .».

FRANTZIA: A13 autobidearen irekiera mailakatua

OTRE Frantziako elkarteak bere webgunean jakinarazi duenez, A13 autobidea Province-Paris norabidean berriro ireki ahal izango da maiatzaren 11tik aurrera, larunbatetik aurrera, ibilgailu arinentzat bakarrik, betiere segurtasun-baldintza guztiak betetzen badira. Hala ere, Pariseko probintziarantz konponketa lan gogorragoak egin beharko dira. Gaur egun konponbideak aztertzen ari dira, eta aurrerago zehaztuko da berriz irekitzeko egutegia, ibilgailu astunei dagokienez bereziki.

Berankortasun Pribatuaren Estatuko Behatokia arautu da

Maiatzaren 1eko BOEn apirilaren 30eko 439/2024 Errege Dekretua argitaratu da, enpresa txiki eta ertainen Estatuko Kontseilua sortu eta arautzen duen eta Berankortasun Pribatuaren Estatuko Behatokia arautzen duen abenduaren 5eko 962/2013 Errege Dekretua aldatzen duena.

Sortu eta Hazi Legeak, 2022ko urriaren 19tik indarrean dagoenak, ezartzen du Industria eta Turismo Ministerioa arduratzen dela ordainketa-epeen bilakaeraren jarraipena egiteaz. Horretarako, urtero, Berankortasun Pribatuaren Estatuko Behatokiak ordainketa-epeen egoerari buruzko txosten bat egingo du, eta ETEen Estatuko Kontseiluan aurkeztu eta onartuko da.

Behatokiaren eginkizunen artean honako hauek nabarmentzen dira: berankortasunaren bilakaeraren jarraipen eta ebaluazio sistematikoa egitea, urteko txostena egitea, jardunbide egokien kodeak egitea, jarduteko proposamenak egitea, EBk arlo horretan dituen jarraibideen jarraipena egitea, enpresa ez-betetzaileen zerrenda egitea, ebaztea eta argitaratzea, kontsulta-organo gisa jardutea eta gatazkak konpontzeko sistemak hartzea.

Aipatutako enpresen zerrenda urtero egingo da, aurreko urteko abenduaren 31n, ZAEAk emandako fakturen benetako ordainketa osoari buruzko informaziotik (fakturazio elektronikoa) abiatuta. Argitaratu eta hiru hilabetera utziko dio eskuragarritasun izateari, eta ezingo da pertsona fisikoei edo enpresaburu indibidualei buruzkoa izan. Nolanahi ere, sartutako enpresak aldez aurretik jakinaraziko dira eta alegazioak aurkeztu ahal izango dituzte.

Salgaien errepideko garraioak bere zehapen-baremoa dauka ezarrita, eta sei hilean behin argitaratzen dira bide irmoan zehatutako enpresa berankorren zerrendak.

ERRESUMA BATUA: apirilaren 30etik aurrera salgaiak sartzeko mugan osasun-kontrol berriak egiteari buruzko oroigarria

Gogorarazten da 2024ko apirilaren 30ean sartu zirela EBtik datozen arrisku ertaineko animalia-produktuei, landareei, landare-produktuei, elikagaiei eta animalia-jatorrikoak ez diren arrisku handiko pentsuei buruzko kontrol fisikoak eta eskatutako dokumentazioa. Era berean, EBtik datozen arrisku handiko landare/landare-produktuen ikuskapenak mugako kontrol-postuetara (PIF) pasatuko dira.

457 milioi errepideen isurketak % 50 murrizteko 2030era arte

Zenbateko hori onartu du Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak, Eraginkortasun Energetikoaren Estrategiaren barruan, sistema modernoagoak ezartzeko eta Errepideen Zuzendaritza Nagusiaren ibilgailu-flota modu jasangarrian eraldatzeko. Adibidez, Ministerioak errepideetako egungo argiztapen-sistema modernizatzea aurreikusi du, tuneletan zein zeru zabalean, goi-presioko sodio-lurrunezko luminarietatik LED argiztapenera igarota, eta argiztapena kudeatzeko sistema adimendunak sartzea, ibilgailuak, pertsonak edo parametro klimatikoak dauden edo ez kontuan hartuta. Kontsumoak kudeatzeko sistema berri bat ere instalatuko da, eta Errepideen Zuzendaritza Nagusiaren ibilgailuen flota propioa pixkanaka berritzearen alde egingo da, 2030ean flotaren % 55 elektrikoa edo hibridoa izan dadin, eta horrek 10 milioi euro inguruko inbertsioa ekarriko du.

AP-1 autobideko Lesarriko tunela berriro ireki dute Gasteizerako noranzkoan


Joan den larunbatean, apirilaren 27an, AP-1eko Lesarriko tunela berriro ireki zen Gasteizerako noranzkoan, joan den irailean hasi ziren birgaitze integraleko lanak amaitu ondoren. Hodia kontrako noranzkoan birgaitzeko lanei dagokienez, iraileko bigarren hamabostaldian hasiko dira, eta aurreikuspenen arabera, azpiegitura osoa amaituta eta 2025eko maiatzean erabat erabilgarri egongo da. Berriro ireki aurreko bisitan, Maria Ubarretxena Bide Azpiegituretako diputatuak azpimarratu zuen azpiegitura horren hodietako bat amaitzeak dakarren aurrerapen berriak “Europa mailan eskatzen diren segurtasun eta hornidura teknologikoko estandar altuenak gaindituko dituela”.

Lan Ikuskaritzaren kanpaina, lan-kontratuen probaldiarekin lotutako balizko ez-betetzeak egiaztatzeko

Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak (LGSI) kanpaina bat iragarri du, lan-kontratuetan probaldian izandako balizko abusuak kontrolatzeko eta horien aurka egiteko. Yolanda Diaz bigarren presidenteorde eta Lan eta Gizarte Ekonomiako ministroak azpimarratu duenez, aldi horrek garrantzi handia du langilearen gaitasunak egiaztatzeko, lan-egonkortasunerako eskubidea urratu gabe.

Probaldia ez gainditzeagatik amaitzen diren kontratuak berrikusiko ditu LGSIk, batez ere ezarritako gehieneko iraupena gainditu bada edo aurrez eginkizun berberetarako kontratatuta zeuden langileak kaleratzen badira. Langileen Estatutuaren 14. artikuluaren arabera, probaldiak gehienez sei hilabeteko iraupena du teknikari tituludunentzat (edo bi hilabetekoa gainerako kasuetan), hiru hilabetekoa 25 langile baino gutxiago dituzten enpresentzat (teknikari tituludunak izan ezik), eta ezin da hilabete baino luzeagoa izan sei hilabete edo gutxiagoko aldi baterako kontratuetan. Gainera, ez da beste probaldirik aplikatuko, baldin eta langileak lehendik ere eginkizun berberak bete bazituen.

Iruzurraren aurka borrokatzeko tresna irregulartasunak detektatzeko eta langileen eskubideei eta enpresen arteko lehia leialari kalte egiten dieten praktikak saihesteko erabiliko du LGSIk.

Pesentado el informe de ejecución del Plan de Inspección 2023

El pasado 22 de abril la Subdirectora General de Transporte Terrestre, Alicia Rubio, presentó a los miembros del CNTC, el informe de ejecución del Plan de Inspección 2023. En esta reunión en la que también participó FITRANS, en su calidad de miembro del CNTC, quedó patente que se están dando pasos en materia de inspección y que las herramientas disponibles (baremo sancionador, buzón de denuncias anónimas, entre otras) están resultando eficaces en la persecución de aquellas prácticas que empobrecen al sector y distorsionan la competencia como son trabajar por debajo de coste y pagar a más de 60 días. Los resultados del plan ejecutado el año pasado evidencian que la actuación inspectora ejercida en el sector, tanto por la Administración central como por la de las Comunidades Autónomas, está funcionando.

Zein izan da gure sektorean berankortasunaren kontrolaren arloan 2023an gauzatutako Ikuskapen Planaren balantzea?

Garraio Ministerioak eta autonomia-erkidegoek 2023an egindako Errepideko Salgaien Garraioa Ikuskatzeko Planaren emaitzek ez dute zalantzarik uzten berankortasunaren arloan egindako ikuskapenen eraginkortasunari buruz. Hala, iaz % 1.847 handitu zen ikuskapena, lehentasunezko jarduera gisa sartu zelako. Guztira, 4.635 espediente ireki ziren, eta horietatik 3.411 ebatzi ziren, eta arau-haustea ekarri zuten ordainketa-epeak ez betetzeagatik.