LÁZARO SAN JUAN Aseguru Artekaritzak eta ACXON SEGUROSek indarrak batu dituzte GUITRANSeko bazkideek merezi duten bikaintasuna lortzeko eta, horrela, prima hobeak, estaldura handiagoak eta arlo guztietan espezializatutako talde bat izateko. Lankidetza hau martxan jartzeko arrazoiak ezagutzeko eta Acxoneko arduradunei aurpegia jartzeko, abenduko Bidean aldizkariak Eduardo Lázaro, Gorka eta Iñigo Iriarteri egindako elkarrizketa dakar. Esteka honetan klik eginda sar zaitezke bertara.
Kamioiak eta autobusak kontrolatzeko operazio bereziak 2025ean Roadpolen kontura
Roadpolek, trafikoko polizien Europako sareak, trafikoa kontrolatzeko kanpainen egutegia argitaratu du. Truck & Bus operazioak Roadpoleko kide diren herrialde guztietako Trafikoko Poliziako funtzionarioek koordinatutako polizia-ekintzak dira, eta urtean hiru aldiz egiten dira Europako errepideetan. Horietan, kamioiak eta autobusak gidatzeko baldintzak kontrolatzen dira. Jardunaldiak otsailean, maiatzean eta azaroan izango dira, zehazki otsailaren 17tik 23ra, maiatzaren 5etik 11ra eta azaroaren 17tik 23ra.
Gaitasun Profesionaleko azterketen galdera-erantzunen bankua eguneratuta
Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak garraiolarien gaitasun profesionaleko azterketen galdera-erantzunen bankua eguneratu du indarrean dagoen araudiaren arabera. 2024/05/07an eguneratutako errepertorioan sartzeko, sakatu hemen.
Portugal – Gasolio profesionala: 2025/01/01etik aurrera itzuli beharreko zenbatekoa
7,5 tona BGM baino gehiagoko garraio-ibilgailuek, EBko edozein herrialdetan matrikulatuta badaude, zerga-itzulketa hori eska dezakete. Itzultzeko gehieneko muga 50.000 litrokoa da ibilgailu bakoitzeko. 2024ko irailaren 1etik abenduaren 31ra bitartean itzuli beharreko zenbatekoa 17,4 zentimo/litro zen, eta kopuru hori 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera mantenduko da. Portugalgo Zerga eta Aduana Agintaritza arduratzen da inskribatzen diren enpresa garraiolariei itzulketak izapidetzeaz, eta zenbatekoa kalkulatuko du erregai-txartelak jaulkitzen dituzten erakundeek edo enpresek berek emandako informazioan oinarrituta, baldin eta kontsumo-instalazio propioak badituzte, gaur egun Espainian egiten den bezala.
Informazio gehiago: ANTRAM.
Autonomoen kuota 2025, zenbat ordaintzen da?
Autonomoen kuotak aldatu egin dira 2025ean, urte honetarako aplikatu beharreko oinarriak eta kuotak kotizazio-sistema berria diru-sarrera errealen arabera, Sistema hori 2023ko urtarrilean hasi zen eta 13/2022 Errege Lege Dekretua, uztailaren 26koa, bitartez arautzen da.. Urtarrilaren 1ean kotizazio-oinarri batzuk aldatu egin dira 2025ean indarrean jarriko den oinarri-taula berriaren arabera. Autonomoek kopuru bera ordaintzen jarraitu ahal izango dute, baina Gizarte Segurantzak gero egingo duen erregularizazioan beren kotizazioa taula berri horien arabera doituko dela jakinda. 2025ean pixka bat murrizten da beheko tarteetako autonomoen kuota, erdiko tarteetakoa mantendu egiten da eta goiko tarteetan dauden autonomoena handitu.
Autonomoen kotizazio-sistema, benetako diru-sarreren arabera
Autonomoen kotizazio-sistema 3 urtez (2023 eta 2025 artean) hedatzen ari den kuoten eredu progresibo bat da. Bertan, diru-sarrera gutxien dituzten autonomoek kuota jaisten dute, eta gehien irabazten dutenek, berriz, gora egiten dute. Sistema horrek 15 kotizazio-tarte ezartzen ditu, eta horietan autonomo bakoitza diru-sarreren aurreikuspenaren arabera kokatu behar da.
Lehenengo tarteek kuota jaisten dute aurreko gutxieneko oinarriarekin alderatuta, baina tarterik altuenetan igo egiten da.
Sistema berriak hileko kuota hauek ezartzen ditu:
- 2025. urtea: 200 euroko gutxieneko kuota eta 590 euroko gehieneko kuota*.
* Kuota horiek erreferentzia-esparru gisa erabiltzen dugun tarte bakoitzaren barruko gutxieneko kotizazio-oinarriari dagozkio.
Autonomo bakoitzaren kuota kalkulatzeko, gutxieneko kotizazio-oinarriaren eta gehieneko kotizazio-tartearen artean aukeratzen duen kotizazio-oinarriari % 31,20ko kotizazio-tasa aplikatuko zaio.
Zein da autonomoen gutxieneko kuota 2025ean? 2025eko autonomoen taula kontuan hartuta, langile autonomoa mugitzen den diru-sarreren tartearen araberakoa izango da 2025eko autonomoen gutxieneko hileko kuota. 670 eurora iristen ez bada, gutxieneko kuota 200eurokoa izango da, 653,59 euroko gutxieneko kotizazio-oinarrirako.
2025erako, hau da taula:
1.- Errendimenduen eta kotizazio-oinarrien taula 2025. Taula murriztua
2.- Errendimenduen eta kotizazio-oinarrien taula 2025. Taula orokorra
Etekin garbien tarteak 2025. Euroak/hileko |
Oinarri minimoa Euroak/hileko |
Gehienezko oinarria. Euroak/hileko |
|
---|---|---|---|
1 tartea | <= 670 | 653,59 | 718,94 |
2 tartea | > 670 eta <= 900 | 718,95 | 900 |
3 tartea | > 900 eta <1.166,70 | 849,67 | 1.166,70 |
Etekin garbien tarteak 2025. Euroak/hileko |
Gutxieneko oinarria Euroak/hileko |
Gehienezko oinarria. Euroak/hileko |
|
---|---|---|---|
1 tartea | >= 1.166,70 eta <=1.300 | 950,98 | 1.300 |
2 tartea | > 1.300 eta <= 1.500 | 960,78 | 1.500 |
3 tartea | > 1.500 eta <= 1.700 | 960,78 | 1.700 |
4 tartea | > 1.700 eta <= 1.850 | 1.143,79 | 1.850 |
5 tartea | > 1.850 eta <= 2.030 | 1.209,15 | 2.030 |
6 tartea | > 2.030 eta <= 2.330 | 1.257,51 | 2.330 |
7 tartea | > 2.330 eta <= 2.760 | 1.304,63 | 2.760 |
8 tartea | > 2.760 eta <= 3.190 | 1.356,21 | 3.190 |
9 tartea | > 3.190 eta <= 3.620 | 1.407,79 | 3.620 |
10 tartea | > 3.620 eta <= 4.050 | 1.459,37 | 4.050 |
11 tartea | > 4.050 eta <= 6.000 | 1.732,03 | 4.918,75 |
12 tartea | > 6.000 | 1.732,03 | 4.918,75 |
2025ean ordaindu beharreko kuotaren aldaketa 2024arekiko
Gutxien fakturatzen duten autonomoentzako kuotak jaitsi egin dira (1-3 tartea). Hala ere, taula orokorreko 4. tartetik aurrera, hileko kuotak igo egiten zaizkie tartearen gutxieneko kotizazio-oinarria aukeratzen duten autonomoei. Doikuntzak honako hauek dira:
4. tartea (1.700 eta 1.850 euro arteko etekinak): kuota gehi hileko 22,68 euro.
5. tartea (1.850 eta 2.030 euro arteko etekinak): 37,57 euroko igoera hilean.
6. tartea (2.030 eta 2.330 euro arteko etekinak): hilean 52,45 euroko gehikuntza.
7. tartea (2.330 eta 2.760 euro arteko etekinak): 67,22 euroko gehikuntza hilean.
8. tartea (2.760 eta 3.190 euro arteko etekinak): hileko 71,76 euroko gehikuntza.
9. tartea (3.190 eta 3.620 euro arteko etekinak): 76,31 euroko gehikuntza hilean.
10. tartea (3.620 eta 4.050 euro arteko etekinak): 80,85 euroko gehikuntza hilean.
11. tartea (4.050 eta 6.000 euro arteko etekinak): 74,82 euroko igoera hilean.
12. tartea (6.000 eurotik gorako etekinak): hileko 47,87 euroko gehikuntza.
Nola kalkulatzen da ordaindu beharreko hileko kuota?
Kuota kalkulatzeko kotizazio-oinarriari aplikatzen zaion ehunekoa (kotizazio-tasa) honela banakatzen da:
- % 28,30 gertakari arruntengatik. Kotizazio honek lan egin ezin duzunean bermatzen dizu, istripu baten edo lanetik kanpoko gaixotasun baten ondorioz.
- % 1,3 gertakari profesionalengatik. Kotizazio honek lan-istripuen edo lanbide-gaixotasunen kasuan estaltzen zaitu.
- % 0,9 jarduera uzteagatik. Zure jarduera behin betiko amaitzen bada, estali egingo zaitu.
- % 0,1 lanbide-heziketaren arabera. Lan-merkatuan sartzea errazten duen prestakuntzara bideratutako kotizazioa.
- % 0,6 belaunaldien arteko ekitate-mekanismoagatik (MEI): Kotizazio horren helburua belaunaldien arteko oreka eta Gizarte Segurantzaren sistemaren iraunkortasuna mantentzea da.
PORTUGAL: bidesarien amaiera
Portugalgo Gobernuak barneko autobideetako zati guztietako bidesariak kentzea onartu du, baita erabilera segurua eta kalitatezkoa ahalbidetzen zuen alternatibarik ez zegoen errepideetakoak ere, Legebiltzarrak 2024ko ekainaren amaieran neurri hori onartu ondoren. Ondorioz, 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera, A4, A13 eta A13-1, A22, A23, A24, A25 eta A28 autobideetako trafikoa (hau da, Esposende eta Antas artean eta Neiva eta Darque artean soilik) bidesariak ordaintzetik salbuetsita dago.
2025eko urtarrilaren 1etik aurrera ordainsaririk ez duten autobideak honako hauek dira:
A4 (Transmontana eta Marão tunela)
A13 eta A13-1 (Pinhal barnealdea)
A22 (Algarve)
A23 (Beira barnealdea)
A24 (Iparraldeko barnealdea)
A25 (Itsasertzeko eta Goiko Beirak)
A28 (Minho), azken autobide horretan, Esposende eta Antas arteko eta Neiva eta Darque arteko tarteak bakarrik egongo dira ordainlekutik salbuetsita.
Errumania eta Bulgaria Schengen eremuan sartu dira
Austriako gobernuak hamarkada bat baino gehiago itxaron eta bi urtez betoa ezarri ondoren, Errumania eta Bulgaria Schengen eremuan sartu ziren hilaren 1ean, Europar Batasuneko zirkulazio askeko eremuan. Balkanetako bi herrialdeak 2007an sartu ziren Europar Batasunean (EB), eta 2022an Europako Batzordearen oniritzia jaso zuten zirkulazio libreko eremuan sartzeko, baina beste bi urtez itxaron behar izan zuten, Austriaren blokeoa zela eta.
Hala ere, lehenengo sei hilabeteetan gutxienez, bidaiarien ausazko kontrolak egingo dira mugan, delitu-jarduerak eragozteko, ibilgailu handienei arreta berezia eskainiz.
Uztailaren 1etik aurrera, muga-pasabiderik gabe
Schengense espazioa 1985ean ezarri zen lehen aldiz, eta orain 29 herrialde biltzen ditu, gehienak EBko nazioak, baita blokekoak ez diren zenbait herrialde ere, besteak beste, Islandia eta Suitza.
2024ko BEZaren urteko kanpaina
2024ko ekitaldiari dagokion BEZaren urteko autolikidazioa 2025eko urtarrileko lehen 31 egun naturalen barruan aurkeztuko da (aurkezteko epea 2025eko urtarrilaren 31n amaituko da). Gipuzkoako Foru Ogasunak atal berezi bat eskaintzen du bere web orrian zergadunei BEZaren urteko autolikidazioaren aurkezpena errazteko.
2024ko BEZaren urteko kanpaina.
2024 kanpainaren berrikuntzak
BIDEGI: 2025/01/01etik aurrera indarrean dauden tarifak AP-8, AP-1 eta A-636 autobideetan
Autobide horietako kanonaren zenbatekoa handitzearekin batera aurrekontuen luzapena argitaratu ondoren, urtarrilaren 1ean tarifa berriak sartu ziren indarrean, eta honako esteka honetan klik eginez eskuratu ditzakezu.
Estatuaren titulartasuneko autobideetako bidesariek gora egin dute 2025ean, administrazio-emakidaren pean
Urtarrilaren 1etik aurrera, tarifak % 3,84 eta % 5,45 artean igoko dira, emakida bakoitzaren baldintza espezifikoen arabera.
Ministro-agindu baten bidez onartu da AP-51, AP-61, AP-6, AP-53, AP-66, AP-7 Alacante-Cartagena, AP-7 Malaga-Guadiaro, AP-68, AP-71, AP-9 eta AP-46 errepideetako erabiltzaileen tarifak eguneratzea. Bestalde, Seitt Lurreko Garraio Azpiegituren Estatuko Sozietateak kudeatzen dituen ordainpeko autobideen tarifek % 2ko oinarrizko igoera izango dute 2025ean Tag (bidesaria elektronikoki kobratzeko gailua) ez duten ibilgailuentzat, eta % 5eko batez besteko igoera haztatua kobratzeko gailu elektronikoak dituzten ibilgailuentzat.
Halaber, Seitt autobideetan indarrean dagoen doakotasunari eutsiko zaio, 0: 00etatik 6: 00etara bitarteko ordutegian, urteko egun guztietan.
Tarifa horiek 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera aplikatuko zaizkie SEITTek kudeatzen dituen ordainpeko autobideei: R- 3/R-5; R-2; R-4, M-12, AP-7 (Alacanteko ingurabidea), AP- 7 (Cartagena-Vera), AP-36 (Ocaña-La Roda) eta AP-41 (Madril-Toledo).