Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Garraio Ministerioa berregituratu egin da mugikortasun iraunkorreko politikak indartzeko

Martxoaren 13ko BOEn, Ministerioaren Kontseiluak onartu ondoren, martxoaren 12ko 253/2024 Errege Dekretua argitaratu da, Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioaren oinarrizko egitura organikoa garatzen duena. Mugikortasun aktibo, digital eta deskarbonizatuarekin konprometitutako politika publikoen bultzada indartzeko, Mugikortasun Iraunkorreko idazkari nagusi berri bat eta Mugikortasun Estrategien zuzendaritza nagusi berri bat sortu dira, Estatuko Idazkaritzaren mende egongo direnak. Idazkaritza Nagusi berriaren buru Álvaro Fernández Heredia izan da, eta zuzendari nagusi berria José Alfonso Galvez.

Mugikortasun Iraunkorraren Idazkaritza Nagusia
Mugikortasun Jasangarriaren Idazkaritza Nagusi berriak berrikuntzari, plangintzari edo Europako funtsei buruzko funtzioak biltzen ditu, orain arte komisario bereziak, Plangintzako Zuzendariordetza Nagusiak, Europa Barneko eta Logistikako Sareak eta Garraio Ikerketa eta Teknologiako Dibisioak betetzen zituztenak. Gainera, bere gain hartzen ditu funtzio berriak, hala nola mugikortasun jasangarria sustatzeko tresna ekonomikoei buruzkoak eta garraioaren eta mugikortasunaren arloan kalteberak diren erabiltzaileei eta enpresei zuzendutako politikak. Plangintza, Europa barneko Sare eta Logistikako Zuzendariordetza Nagusia eta Garraio Azterlan eta Teknologien Dibisioa eraldatzearekin eta birkokatzearekin batera, Mugikortasun Estrategien Zuzendaritza Nagusia sortu da.

Mugikortasun Jasangarriaren Idazkaritza Nagusi honen eraketak Ministerioaren antolaketa-diseinua amaitzen du, Lurreko Garraioaren Idazkaritza Nagusia eta Aire eta Itsas Garraioen Idazkaritza Nagusia sortuz hasitakoa, Sailaren antolamendu-egitura birbideratzeko, garraioaren azpiegiturak eta zerbitzuak bateratuz, eta, horrela, planifikazioa ikuspegi global batetik errazteko eta funtzionaltasunean irabazteko.

Garraioak berehalako erronketarako prestatzen ari da: deskarbonizazioarekin eta mugikortasun osasuntsu, iraunkor eta segururako trantsizioarekin jarraitzea, etorkizuneko Mugikortasun Legeak Ministerio honi esleitzen dizkion funtzio berriak bere gain hartuz, eta Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Plana burutzea.

Posible al da Frantzian kabotajeko 3 eragiketa egitea, sartzen den nazioarteko bidaia partzialki deskargatu ondoren?

Ez. Nazioartekoa den aurreko  bidaiaren  merkantzia deskargatu ondorengo 7 egunetan 3 kabotaje-eragiketa egiteko aukera izateko, salgaiaren deskarga horrek erabatekoa izan behar du. Hala ez bada, ibilgailua hutsik sartzearekin parekatuko da, eta horrek kabotaje-bidaia baterako aukera ematen du Frantzian sartu ondorengo 3 egunetan.

PROFIECO-IFT, GUITRANSeko kolaboratzaile berria digitalizazioaren arloan

Duela gutxi, Fundación GUITRANS Fundazioak lankidetza-hitzarmen bat sinatu du garraio-enpresetan digitalizazio-soluzioak ezartzen esperientzia handia duen enpresa honekin, digitalizazioa prozesuen automatizaziotzat hartuta (ez da soilik paperetatik ordenagailura pasatzea). Hala interesatzen zaien bazkideei, PROFIECOk garraio-prozesuaren digitalizazioa egingo die. Prozesu hori merkantzia kargatzetik deskargatu arte doa. PROFIECOrekin digitalizazioa askoz errazagoa izango da. Mugikortasun Jasangarriaren Legea indarrean sartzear dagoen honetan, beste berrikuntza askoren artean kontrol-agiria elektronikoa izan behar dela jasotzen duena, akordio honek GUITRANSeko enpresa elkartuei lana errazten die.

Agente digitalizatzaile gisa, konponbiderik egokiena aztertzeaz arduratuko dira, kontuan hartuta garraiolari autonomoa edo enpresa den, kamioi-flota, bezero-kopurua, kontrol-dokumentuaren egungo igorlea eta abar. Horrez gain, gaur egun indarrean dauden laguntzak izapidetuko dituzte, bai KIT DIGITALArena, bai Cheque Modernizarena. Gainera, PROFIECO-IFTk takografoaren datuak deskargatzeko eta zaintzeko irtenbideak eskaintzen ditu, gidatze ekonomiko eta eraginkorrari buruzko prestakuntza ematen du, takografo digitalean…

Sinatutako hitzarmenari buruzko informazio gehiago nahi baduzu, 943-316707, ext. 5

DIGITALIZATU zure enpresa PROFIECOrekin, ez zara damutuko.

Auzitegi Gorenak baliogabetu egin du Trafikoko eskumenak Nafarroari eskualdatzea

Emandako epaiak ondorioztatzen duenez, “ezin da eskualdaketaren Errege Dekreturik erabili Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeko Lege Organikoan Nafarroari aitortu gabeko eskumen bat esleitzeko, ezta haren zuzenbide historikoan babestuta ere”.

Nafarroako Gobernuak datozen egunetan aktibatuko du NFEBHLO (Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko Lege Organikoa) erreformatzeko prozesua, trafikoko eskumenak bere gain hartzeko. Erreforma horrek hainbat hilabete atzeratuko du eskumenen eskualdatzea, eta gaur egun 1/2024 Ebazpena baliogabetuta geratzen da. Ebazpen horren bidez, 2024an trafikoa arautzeko neurri bereziak ezartzen ziren, eta Estatu osorako zirkulazio-murrizketak ezartzen dituen ebazpenean ere ez da erregulazio-neurririk aurreikusten. Aldaketaren bat dagoen ikusi arte itxaron beharko da.

Aldaketak Euskadi-Euskadi baimen berezien online izapidetzean

Eusko Jaurlaritzak garraio bereziko baimenen izapidetzea eta kudeaketa optimizatu ditu. Baimen horien tramitazioaren aplikazioa hobetu da, eta geolokalizazioko aplikazio mugikor bat gaitu da, beretrack izenekoa. Beretrack hori doan deskarga daiteke Play Store-n, bidaia bakoitzaren hasiera eta amaiera eta ibilgailuaren geolokalizazioa jakinarazteko garraioan zehar. Berrikuntza nabarmenen artean, ibilgailuak komunikatzeko prozedura berria dago, zirkulazio-baimen osagarriaren eskaeratik bereizten dena. Hau da, eskatzaileak, ZBOaren formularioa bete aurretik, eskabidean sartu nahi dituen ibilgailu guztiak jakinarazi behar ditu. Jakinarazpen hori egiteko, online inprimaki bat bete behar da, eta ibilgailu bakoitzaren fitxa teknikoak eta 3 argazki igo behar dira (aurrean, atzean eta albo batean). Komunikatzen diren ibilgailuak aplikazioan erregistratuta geratuko dira betiko. Ezin da zuzenean ibilgailuen daturik sartu eskabidean.

Baimena eman ondoren, Eusko Jaurlaritzak garraio berezien beretrack, irteera eta etorrera monitorizatu ahal izango ditu, orain arte bezala, eta, gainera, ibilbide osoa denbora errealean.

Otsailaren 1etik aurrera, ibilgailuen jakinarazpena egin daiteke, eta otsailaren 14tik aurrera, eskaerak aplikazio berriaren bidez.

Oraingoz, eskaera berriak bakarrik egin ahal izango dira, ez berritzeak, gutxienez baimen zaharrak dauden bitartean. Informazio gehiago: 943-316707, 4 (Santi).