Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

EAE: Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak 2025erako jaiegunen egutegia onartu du

Gobernu Kontseiluak astearte honetan, apirilaren 23an, onartu zuen 2025eko lan-egutegia Euskadirentzat, eta 2024ko jaiegun berak izango ditu. Abenduaren 8an hasiko da lanean (2024an igandea izango da), eta urriaren 12an ez da agertuko, 2025ean igandea izango baita.

Euskadin, 2025ean, lan-egutegiak hamabi jaiegun izango ditu:

Urtarrilaren 1a (Urteberri eguna)
Urtarrilak 6 (Erregeak)
Apirilak 17 (Ostegun Santua)
Apirilak 18 (Ostiral Santua)
Apirilak 21 (Pazko Astelehena)
Maiatzaren 1a (Langilearen eguna)
Uztailak 25 (Santiago)
Abuztuaren 15a (Asuncion)
Azaroak 1 (Santu guztiak)
Abenduaren 6a (Konstituzioaren eguna)
Abenduak 8 (Sortzez Garbia)
Abenduak 25 (Gabonak)

Lanaldi horiei beste bi jaiegun gehitu behar zaizkie, udalei eta aldundiei dagozkienak, eta horiek zehazteko, dagokion izapideari ekingo zaio orain.

KATALUNIA: garraio berezirako baimenak maiatzaren 1etik aurrera

Kataluniako bide-sarean ibiltzeko Kataluniako Trafiko Zerbitzuaren baimena izateko beharrari buruzko informazio-oharra, garraio bereziko erregimeneko ibilgailuentzat eta antzeko ibilgailu berezientzat, eta 32 metro arteko luzera duten multzo euromodularrentzat.

2024/05/01etik aurrera, garraio bereziko araubidean dauden ibilgailu guztiek eta aldez aurreko baimena behar duten ibilgailu bereziek, baldin eta Kataluniako bide-sarean guztiz edo partzialki zirkulatzen badute, Kataluniako Trafiko Zerbitzuak emandako baimen hori izan beharko dute. Aldi baterako, egun hori baino lehen emandako indarreko DGTren baimenak baliozkoak izango dira baimendutako aldia amaitu arte. DGTk 2024ko maiatzaren 1etik aurrera emandako baimenek ez dute baliorik izango Kataluniako bide-sarean. Bestalde, jakinarazten da Servei Català de Trànsitek 32 metro arteko luzerako multzo euromodularretarako baimenak izapidetuko dituela, salbuespen gisa eta zirkulazio-baldintza jakin batzuetan, 2024ko apirilaren 17tik aurrera.

MITMSek Garraioan Gaitzeko Txeke Digitalaren deialdi berri bat kaleratu du

Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak laguntza-deialdi berri bat ireki du, garraioaren, mugikortasunaren, logistikaren, operazioaren eta lotutako azpiegituren mantentze-lanen arloko digitalizazio-ekintzak egiteko. Deialdia Berreskuratze Planaren “Garraioan Gaikuntza Digitalerako Txekea” programaren barruan dago, eta 10,5 milioi euroko aurrekontua du NextGenerationEU funts europarretatik. 2024ko apirilaren 17ko BOEn argitaratu da programa honetako laguntzak emateko dirulaguntzen deialdia egiten duen ebazpenaren laburpena.

Dirulaguntzak prestakuntza-ekintzak 2025eko abenduaren 31 baino lehen arrakastaz amaitzen dituzten pertsona fisikoei zuzenduta daude. Onuradun izan daitezkeenak, gehienez 1.000 euroko laguntza jasoko dutenak, diruz lagun daitezkeen ikastaroetan matrikulatu ahal izango dira, SENASAk kudeatutako erregistroan argitaratzen direnetik 2025eko urriaren 31ra arte.

Laguntzak jaso ahal izateko, pertsona fisikoek baldintza batzuk bete behar dituzte, hala nola espainiar edo atzerritarrek egoitza-baimena izatea eta programako prestakuntza-ikastaroak arrakastaz amaitzea. Sektoreko profesionalek ez ezik, sektorean lanean hasi nahi duten pertsonek ere eskatu ahal izango dute laguntza, hala nola ikasleek, langabeek edo beste sektore batzuetako langileek.

Prestakuntza-ekintzen erregistroa

Unibertsitateek, unibertsitate-zentroek, Lanbide Heziketako zentroek eta kalitatea kudeatzeko sistema ziurtatua duten beste prestakuntza-erakunde batzuek eman ahal izango dituzte prestakuntza-ekintzak.

Ikastaroek gutxienez 150 ordu, gehienez 50 ikasle irakasle bakoitzeko eta gutxienez irakastorduen herena izan beharko dute. Aurrez aurre, urrutitik (gela birtuala) edo modalitate mistoan eman ahal izango dira, eta 2025eko abenduaren 31n amaituta egon beharko dute. Inskribatutako ikastetxeek prestakuntza-ikastaroak egiten dituzten pertsona fisikoen izenean aurkeztu beharko dute laguntza-eskaera SENASAn, eta horrek erraztu egingo du herritar interesdunarentzako izapidea. Eskabideak aurkezteko epea 2025eko urriaren 31n amaituko da.

Programa honen helburua da 10.500 ikasleri prestakuntza ematea 2025eko abenduaren 31 baino lehen, hau da, prestakuntza arrakastaz bete duen eta ikastaroa amaitu ondoren diploma bat jaso duen pertsona.

Informazio gehiago: “Garraioan Trebakuntza Digitalerako Txekea” programa

Eusko Jaurlaritzak azken hiru transferentzien dekretuak onartu ditu

Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak joan den asteartean onartu zituen aldirietako trenbideen, atzerriko unibertsitate-tituluen homologazio eta parekatzearen eta autonomia pertsonalaren fasean nazioarteko babesa duten onuradunen harrera-sistemaren arloetan eginkizunak eta zerbitzuak Euskal Autonomia Erkidegoari eskualdatu zaizkiola ziurtatzen duten dekretu-proiektuak. Hiru eskualdaketak martxoaren 11n adostu ziren Estatuaren eta Euskal Autonomia Erkidegoaren arteko Transferentzien Batzorde Mistoan. Dekretuak indarrean sartuko dira EHAAn eta BOEn batera argitaratzen direnean, bihar, apirilak 19.

Aldiriko trenak eskualdatzearen ondorioz, Euskadik kudeatuko ditu Bizkaian eta Gipuzkoan dauden aldiriko trenen zerbitzuak. Euskal Autonomia Erkidegoak bere gain hartzen ditu transferitutako zerbitzuak arautzea, planifikatzea, kudeatzea, koordinatzea eta ikuskatzea, bai eta horien gaineko tarifa-ahalmena, ordutegiak eta maiztasunak ere. Akordioak, halaber, ADIFen azpiegituretan inbertitzeko plan bat abian jartzea jasotzen du, gabeziei aurre egiteko eta aldiriko zerbitzuen eskaintzan eragina duten azpiegitura batzuen egoera hobetzeko. Gutxi gorabehera 400 milioi euroko 100 jarduketa inguru aurreikusten dira.

Bestalde, EAEk bere gain hartzen ditu, halaber, Euskadiko udalerriren batean erroldatuta dauden pertsonek atzerrian lortutako goi-mailako hezkuntzako tituluen homologazio- edo baliokidetasun-eskaerei buruzko funtzioak. Akordioa 2024ko uztailaren 1ean sartuko da indarrean. Homologazioak esan nahi du Estatuko tituluek dituzten ondorio berak izango dituztela, kasuan kasuko lanbide tituludunean jarduteko gaitzeko.

Gobernu Kontseiluak onartutako hirugarren Dekretuak gizarte-laguntzaren arloko eginkizunak eta zerbitzuak eskualdatzeari heltzen dio, nazioarteko babesaren onuradun izaera aitortuta duten eta sistema horretan sartzea eskatu duten pertsonen autonomia-fasean. Transferentzia horren bidez, autonomia-erkidegoak bere gain hartzen du pertsona horiei harrera egiteko prozesuaren kudeaketa, eta pertsona horiek hartzen dituen gizartean erabat integratzeko ezagutzak eta trebetasunak sendotzen laguntzen zaie.

Adifek 34.000 m2 alokatu ditu Noaingo salgaien garraiorako terminalean

Kontratuaren gutxieneko aurrekontua 2,3 milioi eurokoa da. Hasierako indarraldia 15 urtekoa izango da, 2025eko uztailaren 1etik aurrera, eta 5 urtera arte luza daiteke, inbertsio gehigarriak egitearen arabera. Ustiapenaren aurreko fasean, gutxienez 5 milioi euroko inbertsioak egin beharko ditu esleipendunak.

Espazio horien lizitazioak salgaien trenbide-trafikoa eta garraio multimodaleko zentro horren jarduera bultzatuko ditu. Interesa duten enpresek gutxienez 5.000 m2-ko eta gehienez 8.500 m2-ko azalera duen lursail bat aukeratu ahal izango dute karga intermodaleko terminala handitzeko, baita logistika-jardueretarako beste espazio batzuk ere: 2.100 m2-ko nabe bat eta 180 m2-ko lan-espazioak, karga intermodaleko terminalaren ustiapenarekin lotutako erabileretarako.

HERMES, Garraio Ministerioak bultzatutako plataforma berria, garraio-azpiegiturei buruzko informazio interesgarri guztia biltzen duena

HERMES plataforma digitala da, eta unitate eta zentro arduradunetatik jasotako informazio kopuru handiak elikatzen du, kasu bakoitzean, lankidetza-esparru batean. Informazio-bolumena handitzen doan heinean, HERMES erabilgarriagoa izango da erabiltzaile guztientzat; izan ere, espazio bakar batean eskuratu ahal izango da Interes Orokorreko Garraio Sarearen informazio eguneratu guztia, errepideak, portuak, aireportuak, trenbide-lineak eta trenbide-terminalak barne. HERMESen funtzionamendua arautzen duten oinarrizko printzipioak gardentasuna, datu irekiak eta informazioaren berrerabilera dira.

HERMES plataformaren bidez, portuen, aireportuen, trenbide-terminalen, errepideen eta trenbide-lineen sareari buruzko datuak kontsulta daitezke, 150 mapa tematiko baino gehiagorekin eta kontsulta daitezkeen 300 parametro baino gehiagorekin, hala nola trafikoaren batez besteko intentsitatea, edukiera, planifikatutako jarduketak, bidearen titulartasuna, luzerak, istripu-tasa, abiadurak, aireportura sartzeko modua…

Hala, tresnak (informazio geografikoko sistema) aukera ematen du datuak modu errazean bilatzeko, informazioa deskargatzeko, edizio-tresnekin mapa propioak sortzeko, maparen gainazalak eta luzerak neurtzeko, bere datuak edo beste web-zerbitzu batzuetatik datozen datuak gainjartzeko, etab.

Garraio-enpresek HERMES plataforma erabili ahal izango dute beren ibilbideak, mugikortasuna, logistika eta azpiegiturak planifikatzeko, bai eta azterlan espezifikoak eta ikerketa egiteko ere. Era berean, datuek aplikazio eta zerbitzu berriak sortzeko balioko dute, berrerabilera eta hazkunde ekonomikoa sustatuz.

Datu guztiak formatu irekian eta formatu geoerreferentziatuetan deskarga daitezke, berrerabiltzeko. Gainera, datu-hiztegi bat ere badu, datuak behar bezala berrerabiltzeko interpretatzen laguntzen duena.

HERMES sistema 2017tik ari da sistema horretan lanean, eta Europako EGEF funtsekin (Eskualde Garapenerako Europako Funtsa) eta Europa Konektatzeko Mekanismoarekin batera finantzatu da. HERMES Mugikortasun Seguru, Iraunkor eta Konektatuaren 2030erako Estrategian jasotako neurrietako bat da, eta Ministerioaren hurrengo urteetarako ibilbide-orria da garraioen eta mugikortasunaren arloan.

EBk eta Moldaviak 2025eko abenduaren 31ra arte luzatu dute Errepideko Garraioaren Akordioa

EBk eta Moldaviak 2025eko abenduaren 31ra arte luzatuko dute errepide bidezko garraioaren egungo akordioaren baliozkotasuna. Akordioaren helburua Moldaviari munduko merkatuetara sartzen laguntzea da, EBko herrialdeetatik igarotzea erraztuz eta EBko merkatuarekin dituen loturak garatuz. Moldaviarekin sinatutako akordio hori 2022ko ekainaren 29an sinatu zen lehen aldiz, eta nabarmen handitu ditu Moldaviatik EBrako errepideko esportazioak, bi ekonomien mesedetan.

Itsaso Beltzeko portuak eta Ukrainatik ekialderako esportazio-merkatuak zeharkatzen dituzten garraio-ibilbide garrantzitsuen galeraren ondorioz jarri zen martxan, Errusiak Ukrainaren aurka egindako eraso-gerraren ondorioz. Salgaien errepideko garraioa partzialki liberalizatzean, Moldaviako eta EBko garraiolariei igarobide- eta aldebiko garraio-eskubideak emanez, Akordioak EBko merkatu moldaviarra hobeto finkatzen laguntzen du. Akordioak, halaber, EBren eta Ukrainaren arteko elkartasun-korridoreak indartu ditu, EBren eta Moldaviaren arteko errepideko garraioa erraztuz, Ukrainako esportazio eta inportazioetarako iragaitzazko herrialde garrantzitsua baita.

Moldaviatik EBrako errepide bidezko esportazioak bolumenean % 27 igo ziren 2022ko hirugarren hiruhilekoan eta % 35 2023ko hirugarren hiruhilekoan, hurrenez hurren, 2021eko aldi berarekin alderatuta. EBk ere jaso zuen akordioa; izan ere, EBtik Moldaviara errepidez egindako esportazioak % 30 gehitu ziren 2021eko hirugarren hiruhilekoaren eta 2022ko hirugarren hiruhilekoaren artean, eta balio beraren inguruan egonkortu ziren 2023ko hirugarren hiruhilekoan.

Akordioa luzatzeko erabakia Batzorde Mistoaren gaurko bileran hartu da, Akordioaren ondorioz sortu zen bileran, eta ez du edukia aldatzen.

Un transportista autónomo vizcaíno con edad superior a 60 años, ¿puede exonerarse de la obligatoriedad de BATUZ-ticketBAI?

No, la normativa publicada sobre el sistema TicketBAI aplicable en Bizkaia (denominado BATUZ y que se aplicará de manera obligatoria a partir del 01/07/2024) no recoge ningún tipo de exención por edad. Sin embargo, si el autónomo en cuestión piensa cesar en la actividad en los 3 años posteriores a implantación definitiva de BATUZ (esto es, si cesa entre el 01/07/2024 y el 01/07/2027) puede exonerarse de tal obligación. Para acogerse a la misma deberá presentar un escrito a través del formulario “Solicitud de exoneración de las obligaciones Batuz – TicketBAI: por cese de actividad (personas físicas y ERAR) disponible en la sede electrónica:  https://www.ebizkaia.eus/es/catalogo-de-tramites-y-servicios?procID=1787

GIPUZKOA: Kalkulagailu zerbitzu berria BEZ 300 TicketBAI

Erabilgarritasun berriarekin, BEZaren aitorpenak egitea errazten da. Zerbitzu berria TicketBAI Ataria atarian dago eskuragarri. Leiho berri batean irekiko da, “BEZaren kalkulagailua 300 TicketBAI” atalean. Kalkulagailuak 300 ereduan sortutako BEZaren laukitxoen emaitza erakusten du, bai likidazio-zatiarena, bai informazio gehigarriarena, TicketBAI fitxategien bidez emandako informaziotik abiatuta, akatsik gabe bidalitako fitxategiak kontuan hartuta.

Lehen belaunaldiko takografo adimendunentzat diseinatutako gidari-takografoko txartelak baliozkoak al dira bigarren belaunaldikoentzat?

Bai. 799/2018 Exekuzio Erregelamenduak, VUaren (unitate intravehikularra) eta txartelen arteko elkarreragingarritasunari dagokionez, aukera ematen du 1. bertsioko gidari-txartelak erabiltzen jarraitzeko 2. sorkuntzako takografo adimendunetan; hala ere, enpresak 2. bertsioko takografo adimendunaren funtzionalitate berri guztiak baliatu nahi baditu, txartel berri batekin ordeztu beharko du txartel hori. Adibidez, 2. bertsioko takografo adimentsu batean 1 bertsioko txartel bat erabiltzen bada, ez da mugako pasabideen erregistro automatikoa egingo, eta, beraz, eskuz erregistratu beharko dira.