Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Auzitegi Gorenak presentzia-denboratzat jotzen du gidari profesional batek transbordadore edo ferry batean kamioiarekin igarotzen duen denbora

Penintsula eta Palma edo Eivissa artean salgaiak garraiatu ohi zituen Valentziako garraio-enpresa bateko soldatapeko gidari batek jarritako demanda da epai honen jatorria. 2018an, lanera ez joateagatik diziplinazko kaleratze bidez kaleratu zen.

Ferryan egiten zituen joan-etorrietan ohedun ganbara zuen, eta, beraz, gidaldiei eta atsedenaldiei buruzko Europako araudiaren arabera, tarte hori atsedenalditzat jotzen zen ibilgailuan ez zegoelako. Hala ere, gidariak atsedenaldi horrengatik kalte-ordaina erreklamatzea erabaki zuen, presentzia-denboratzat jo baitzuen, eta Lan Arloko Epaitegiak atzera bota zuen.

Hori dela eta, Valentziako Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusian errekurtsoa jartzea erabaki zuen, enpresak gidariari kalte-ordaina ematera zigortu baitzituen, “ontziratuta zegoen bitartean langileak edozein larrialdi edo arazotarako prest egon behar zuelako, bere denbora libre izan gabe, ontzia utzi gabe edo bere bizitza pribatua edo familiarra zaindu gabe”.

Enpresak helegitea aurkeztu zuen Auzitegi Gorenean. Auzitegi Gorenak Europako erregelamendua onartzen du, baina baita garraio-sektoreko lan-denborak arautzen dituen Espainiako Errege Dekretuaren eta 2012an sinatutako Errepideko Garraioaren II. Akordio Orokorraren prebalentzia ere, horiek bai emango liokete arrazoia langileari.

Urteko kontuak Merkataritza Erregistroan aurkezteko eredu berriak

2024ko maiatzaren 8ko BOEn eredu berriak argitaratu dira urteko kontu indibidualak eta urteko kontu bateratuak Merkataritza Erregistroan aurkezteko. Eredu berri horiek 2024ko maiatzaren 30etik aurrera Merkataritza Erregistroan gordailutuko diren kontuetarako erabili beharko dira.

Aldaketak urteko kontuen ereduetan
1.- Lehenengoak eredu guztiei eragiten die, eta administrazio-organoko emakumeen ehunekoari buruzko informazioa kentzen du, bi informazio berrirekin ordezteko: emakumeen kopurua eta administrazio-organoko kide guztiak. Aldaketa horren arrazoia gai horri buruzko azterlanak zabaltzea da, enpresa gordailuzainek ahalegin txikia eginez.
2.- Bigarren aldaketak memoria arruntari baino ez dio eragiten, 27. atalean, hornitzaileei ekitaldian egindako ordainketari buruzko informazioari, bai eta M27 koadro normalizatuan duen transposizioari ere. Informazio hori Enpresak sortu eta hazteari buruzko irailaren 28ko 18/2022 Legearen 9. artikuluaren arabera merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurkako neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldatzen duen uztailaren 5eko 15/2010 Legearen hirugarren xedapen gehigarriak eskatutako informaziora egokitu da.
3.- Azkenik, hirugarren berritasunak ETE ereduari eragiten dio, eta ingurumen-orriaren borondatezko zatitik «3. irismeneko isuriak» (energia-kontsumoa ez den balio-kateko bezeroen eta hornitzaileen zeharkakoak) kentzea da, European Financial Reporting Advisory Group (EFRAG) enpresa txiki eta ertainentzat prestatzen ari den borondatezko arauaren zirriborroaren adierazleen barruan informazio orokorra ez eskatzeagatik.

Aldaketak urteko kontu bateratuen ereduetan
Aurreko ebazpena argitaratu zenetik, honako aldaketa hauek egin behar izan dira, memoriari soilik eragiten diotenak 31. atalean («ekitaldian hornitzaileei egindako ordainketari buruzko informazioa»). Aldaketa horiek uztailaren 5eko 15/2010 Legearen hirugarren xedapen gehigarrian eskatutako informaziora egokitu dira (15/2010 Legea, uztailaren 5ekoa, merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurka borrokatzeko neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldatzen duena), enpresak sortu eta hazteari buruzko irailaren 28ko 18/2022 Legearen 9. artikuluan egindako aldaketaren arabera.

NORMATIVA REGULADORA:
Resolución de 23 de abril de 2024, de la Dirección General de Seguridad Jurídica y Fe Pública, referida a los modelos para la presentación en el Registro Mercantil de las cuentas anuales de los sujetos obligados a su publicación (BOE, 08/05/2024).
Resolución de 23 de abril de 2024, de la Dirección General de Seguridad Jurídica y Fe Pública, referida a los modelos para la presentación en el Registro Mercantil de las cuentas anuales consolidadas de los sujetos obligados a su publicación (BOE, 08/05/2024)

Zabalik dago itsas eko-pizgarrien 3. deialdiko laguntzak eskatzeko epea

Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak Itsas Eko-pizgarriak programaren bigarren deialdiari dagozkion laguntzak eskatzeko epea ireki du. Eskaera egiteko epea 2025eko apirilaren 1ean hasi eta ekainaren 2an amaituko da. Dokumentazioa elektronikoki aurkeztuko da egoitza elektronikoaren dirulaguntzak kudeatzeko atarian. Bigarren deialdi honetako laguntzak ro-ro, con-ro edo ro-pax ontzi batean erdi-atoiak, atoiak edo ibilgailu astun zurrunak ontziratzea erabakitzen duten garraiolariei, kargatzaileei edo operadore logistikoei (enpresei zein autonomoei) zuzenduta daude, 2024ko maiatzaren 8tik 2025eko martxoaren 31ra bitartean salgaia azken helmugara eramateko errepidea soilik erabili beharrean. Dirulaguntzak NextGenerationEU Europako funtsen kontura finantzatuko dira, Berreskuratze Planaren esparruan.

Hirugarren deialdi horrek diruz lagunduko ditu aurtengo maiatzaren 8tik 2025eko martxoaren 31ra bitartean Bartzelona, Bilbo, Sagunto, Santander, Valentzia eta Vigoko portuen artean EBko Belgika, Frantzia, Irlanda eta Italiako beste portu batzuetara egiten diren nazioarteko itsas ibilbideak. Izan ere, hautagarriak izateko, itsas ibilbideek errepide bidezko alternatiba bat izan behar dute, Irlandaren kasuan izan ezik, penintsulako Espainiatik abiatuta edo helmuga gisa.

Bigarren deialdi honi buruzko informazio guztia, klikatu hemen.

Estatu kideek zehapenak ezarri ahal izango dituzte beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde batean takografoa erabiltzeagatik egindako arau-hausteengatik

Europar Batasunaren Egunkari Ofizialean, joan den maiatzaren 2an, apirilaren 24ko 2024/1258 (EB) Erregelamendua argitaratu zen. Erregelamendu horren bidez, 561/2006 (EE) Erregelamendua aldatu zen, bidaiarien eskatu ahalako garraioaren sektoreko etenaldiei eta eguneko eta asteko gutxieneko atsedenaldiei buruzko gutxieneko baldintzei dagokienez eta estatu kideek 165/2014 (EB) Erregelamendua hausteagatik beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde batean egindako zehapenak ezartzeko duten ahalmenari dagokionez. Erregelamendu hau argitaratu eta 20 egunera sartuko da indarrean.

Horrela, argitaratutako araudiak aldaketa garrantzitsua dakar, orain 165/2014 Erregelamenduan hautemandako arau-hausteak (takografo-ekipoen erabilerari buruzkoa) edozein herrialdetan zehatzea ahalbidetzen baitu, edozein lekutan egin direla ere. Lehen, 165/2014 Erregelamenduaren arau-hausteak gertatzen ziren herrialdean baino ezin ziren zigortu.

19. artikuluko 2. paragrafoan, lehenengo lerrokadaren ordez testu hau jarriko da:

«2. Estatu kideek baimena emango diete agintari eskudunei enpresei edo gidariei zehapenak ezartzeko, Erregelamendu hau edo (EB) 165/2014 Erregelamendua beren lurraldean hautemandako arau-hausteengatik eta oraindik zehapenik ezarri ez duten arau-hausteengatik, arau-hauste horiek beste estatu kide bateko edo hirugarren herrialde bateko lurraldean egin badira ere .».

FRANTZIA: A13 autobidearen irekiera mailakatua

OTRE Frantziako elkarteak bere webgunean jakinarazi duenez, A13 autobidea Province-Paris norabidean berriro ireki ahal izango da maiatzaren 11tik aurrera, larunbatetik aurrera, ibilgailu arinentzat bakarrik, betiere segurtasun-baldintza guztiak betetzen badira. Hala ere, Pariseko probintziarantz konponketa lan gogorragoak egin beharko dira. Gaur egun konponbideak aztertzen ari dira, eta aurrerago zehaztuko da berriz irekitzeko egutegia, ibilgailu astunei dagokienez bereziki.

Berankortasun Pribatuaren Estatuko Behatokia arautu da

Maiatzaren 1eko BOEn apirilaren 30eko 439/2024 Errege Dekretua argitaratu da, enpresa txiki eta ertainen Estatuko Kontseilua sortu eta arautzen duen eta Berankortasun Pribatuaren Estatuko Behatokia arautzen duen abenduaren 5eko 962/2013 Errege Dekretua aldatzen duena.

Sortu eta Hazi Legeak, 2022ko urriaren 19tik indarrean dagoenak, ezartzen du Industria eta Turismo Ministerioa arduratzen dela ordainketa-epeen bilakaeraren jarraipena egiteaz. Horretarako, urtero, Berankortasun Pribatuaren Estatuko Behatokiak ordainketa-epeen egoerari buruzko txosten bat egingo du, eta ETEen Estatuko Kontseiluan aurkeztu eta onartuko da.

Behatokiaren eginkizunen artean honako hauek nabarmentzen dira: berankortasunaren bilakaeraren jarraipen eta ebaluazio sistematikoa egitea, urteko txostena egitea, jardunbide egokien kodeak egitea, jarduteko proposamenak egitea, EBk arlo horretan dituen jarraibideen jarraipena egitea, enpresa ez-betetzaileen zerrenda egitea, ebaztea eta argitaratzea, kontsulta-organo gisa jardutea eta gatazkak konpontzeko sistemak hartzea.

Aipatutako enpresen zerrenda urtero egingo da, aurreko urteko abenduaren 31n, ZAEAk emandako fakturen benetako ordainketa osoari buruzko informaziotik (fakturazio elektronikoa) abiatuta. Argitaratu eta hiru hilabetera utziko dio eskuragarritasun izateari, eta ezingo da pertsona fisikoei edo enpresaburu indibidualei buruzkoa izan. Nolanahi ere, sartutako enpresak aldez aurretik jakinaraziko dira eta alegazioak aurkeztu ahal izango dituzte.

Salgaien errepideko garraioak bere zehapen-baremoa dauka ezarrita, eta sei hilean behin argitaratzen dira bide irmoan zehatutako enpresa berankorren zerrendak.

ERRESUMA BATUA: apirilaren 30etik aurrera salgaiak sartzeko mugan osasun-kontrol berriak egiteari buruzko oroigarria

Gogorarazten da 2024ko apirilaren 30ean sartu zirela EBtik datozen arrisku ertaineko animalia-produktuei, landareei, landare-produktuei, elikagaiei eta animalia-jatorrikoak ez diren arrisku handiko pentsuei buruzko kontrol fisikoak eta eskatutako dokumentazioa. Era berean, EBtik datozen arrisku handiko landare/landare-produktuen ikuskapenak mugako kontrol-postuetara (PIF) pasatuko dira.

457 milioi errepideen isurketak % 50 murrizteko 2030era arte

Zenbateko hori onartu du Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak, Eraginkortasun Energetikoaren Estrategiaren barruan, sistema modernoagoak ezartzeko eta Errepideen Zuzendaritza Nagusiaren ibilgailu-flota modu jasangarrian eraldatzeko. Adibidez, Ministerioak errepideetako egungo argiztapen-sistema modernizatzea aurreikusi du, tuneletan zein zeru zabalean, goi-presioko sodio-lurrunezko luminarietatik LED argiztapenera igarota, eta argiztapena kudeatzeko sistema adimendunak sartzea, ibilgailuak, pertsonak edo parametro klimatikoak dauden edo ez kontuan hartuta. Kontsumoak kudeatzeko sistema berri bat ere instalatuko da, eta Errepideen Zuzendaritza Nagusiaren ibilgailuen flota propioa pixkanaka berritzearen alde egingo da, 2030ean flotaren % 55 elektrikoa edo hibridoa izan dadin, eta horrek 10 milioi euro inguruko inbertsioa ekarriko du.

AP-1 autobideko Lesarriko tunela berriro ireki dute Gasteizerako noranzkoan


Joan den larunbatean, apirilaren 27an, AP-1eko Lesarriko tunela berriro ireki zen Gasteizerako noranzkoan, joan den irailean hasi ziren birgaitze integraleko lanak amaitu ondoren. Hodia kontrako noranzkoan birgaitzeko lanei dagokienez, iraileko bigarren hamabostaldian hasiko dira, eta aurreikuspenen arabera, azpiegitura osoa amaituta eta 2025eko maiatzean erabat erabilgarri egongo da. Berriro ireki aurreko bisitan, Maria Ubarretxena Bide Azpiegituretako diputatuak azpimarratu zuen azpiegitura horren hodietako bat amaitzeak dakarren aurrerapen berriak “Europa mailan eskatzen diren segurtasun eta hornidura teknologikoko estandar altuenak gaindituko dituela”.