Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

eCMRaren abantailak erkidego barruko eragiketetan


Ogasunaren ustez, eCMR da erkidego barruko eragiketetarako frogarik onena. Salgaien garraioan kontrol digitaleko dokumentazioa erabiltzeak izugarri arintzen du Ogasun Administrazioarekiko eta Aduanen Zuzendaritzarekiko eta IIEErekiko betebeharrekin lotutako guztia. Erkidego barruko BEZa (zero zerga-tasa) salbuesteko edo itzultzeko eskaera asko sinplifikatzen da, eta ez da informazio bera bi aldiz bidali behar denbora laburrean.

ZAEAk paperezko froga gehigarriak behar zituen Europar Batasunaren barruko BEZaren salbuespenerako, Espainiako enpresa esportatzaileen prozesua zailduz.

Kontzeptu-proba batzuen ondoren, egiaztatu zen e-CMRaren erabilerak aukera ematen diela alde guztiei garraioari buruzko informazio bera eskuratzeko, beharrezko ondasun eta dokumentuen xehetasunak partekatzeko eta hartzailea identifikatzeko.

Aduanen eta Zerga Berezien Zuzendaritza Nagusiak e-CMR paperezko dokumentuen alternatiba segurua eta eraginkorra dela baieztatu zuen. Kaltetutako produkzio-sektoreen kudeaketa hobetzen du eta froga-prozesu gurutzatuak sinplifikatzen ditu.

Erkidego barruko bidaietan e-CMRa erabiltzeak, BEZari dakarkion sinplifikazioaz gain, hainbat abantaila esanguratsu eskaintzen ditu.

– Informazioa eskuratzea eta partekatzea: Inplikatutako alderdi guztiek eskura dezakete garraioari buruzko informazio bera, eta garraiatutako ondasunen kantitateari eta izaerari buruzko xehetasunak parteka ditzakete, baita garraiobideak argi eta garbi identifikatuta utzi ere.
– Identifikazioa eta egiaztapena: salgaiaren hartzailea, kokapena eta entregaren data/ordu zehatza identifikatzeko aukera ematen du, zalantzarik gabe.
– Dokumentazio digitala: Beharrezko dokumentu guztietarako sarbide zuzena errazten du, hala nola, albaranetarako eta kalitate-ziurtagirietarako, eta igorleak informazio-testua sartzeko aukera ematen du.
– Aldibereko sarbidea: Parte hartzen duten alderdi guztiek denbora errealean eskura dezakete portuari buruzko informazio bera.
– Azkartasuna eta eraginkortasuna: Informazioa digitalki eskuragarri egon daiteke AEAT-D.G. Aduanetarako, garraioa amaitu eta minutu gutxira, kudeaketa hobetuz eta froga-prozesuak sinplifikatuz.
– Integrazio digitala: Beste garraio-sistema batzuekin integratzea ahalbidetzen du, hala nola Port Community Systemsekin eta intermodalitateko beste sistema batzuekin
e-CMR Guitrans delakoari buruz gehiago jakin nahi baduzu, Igarle Taldearen sektorean lankidetza eta esperientzia du, salgaien garraioa eta e-CMR digitalizatzeko proiektuetarako.

Italia, e-CMRrekin bat egin duen hogeita hamaseigarren herrialdea

Duela aste batzuk indarrean zegoen e-CMR hitzarmena ofizialki berretsi du Italiak. Herrialde hauek aplikatzen dute: Alemania, Azerbaijan, Belgika, Bielorrusia, Bulgaria, Danimarka, Eslovakia, Eslovenia, Espainia, Estonia, Errusiako Federazioa, Finlandia, Frantzia, Grezia, Iran, Italia, Kyrgyzstan, Letonia, Lituania, Luxenburgo, Norvegia, Oman, Herbehereak, Polonia, Portugal, Erresuma Batua, Txekiar Errepublika, Moldaviako Errepublika, Errumania, Suedia, Suitza, Tayikistan, Turkia, Turkmenistan, Ukraina eta Uzbekistan.

Gobernuak 2030era arteko bioerregaien gutxieneko ehunekoak ezarri ditu

Uztailaren 16ko BOEn uztailaren 15eko TED/728/2024 Agindua argitaratu zen, garraiorako bioerregaiak eta beste erregai berriztagarri batzuk sustatzeko mekanismoa garatzen duena. Aginduak 2030erako berriztagarrien helburua lortzeko oinarriak ezartzen ditu, eta lehen aldiz barne hartzen ditu abiazioaren eta nabigazioaren sektoreak, baita biogasa, hidrogenoa eta jatorri biologikoa ez duten beste erregai berriztagarri batzuk ere. Era berean, Bioerregaiak Egiaztatzeko Sistema indartu eta malgutzen du, garraioan erregai berriztagarrien urteko helburuak betetzeko kalkuluak egitea ahalbidetzen duena.

Europako araudiaren arabera, hamarkada amaieran energia berriztagarriak garraioaren eskariaren % 29 izan behar du gutxienez. Espainiako ordenamendu juridikoak gero eta barneratze bide handiagoa ezarri du helburu hori betetzeko, orain arte biodieselean eta bioetanolean zentratuta; adibidez, 2026an % 12ra iritsi behar dira. Petrolio produktuen handizkako operadoreek bioerregai horiek merkatuan sartu behar dituzte, salmenten proportzioan, edo konpentsazio ekonomiko bat ordaindu, helburua lortzen ez badute.

Argitaratutako aginduak ez du bide hori aldatzen, baina garraioan energia berriztagarriak indartzen ditu, erregai fosilen kaltetan, eta hainbat hobekuntza sartzen ditu, besteak beste, Europako hainbat xedapenen transposizioa, horietan aurreikusitako aplikazio mugak baino lehen.

2025etik aurrera, biogasa, hidrogenoa eta jatorri ez-biologikoa duten erregai berriztagarriak (RFNBO, ingelesezko siglen arabera) zenbatu ahal izango dira helburuak betetzeko kalkulurako, biodieselarekin eta bioetanolarekin batera, baina horien ekoizpena eta kontsumoa sustatzeko, merkatuan jarritako energia unitate bakoitza horien bikoitza balioetsiko da.

Trafiko Zuzendaritza Nagusiak alkohol-tasa jaitsiko die gidari profesionalei

Gidarien Araudi Orokorraren aldaketa BOEn argitaratu behar da, indarrean sar dadin. Alkoholaren eraginpean gidatzearen praktika arriskutsuari aurre egiteko ahaleginean, DGTk baimendutako alkohol tasa 0,25 mg/l-tik 0,10 mg/l-ra jaistea erabaki du. Aldaketa horrek garraiolariei, taxilariei eta VTCko gidariei eragiten die batez ere, eta trafiko @-@istripuak eta, azken finean, errepideetako heriotzak murrizteko estrategia zabalago baten parte da. Muga hori gainditzeagatik jarriko diren isunak 500 eta 1.000 euro artekoak izango dira, eta isuna % 50era murrizteko aukera egongo da, jakinarazpena egiten denetik 20 egun naturaleko epean ordaintzen bada.

Actualizado el ATP


El Consejo de Ministros celebrado el martes 9 de julio tomó conocimiento de la entrada en vigor de las enmiendas a los anejos del Acuerdo sobre transportes internacionales de mercancías perecederas y sobre las unidades especiales utilizadas en estos transportes, así como del texto consolidado de dicho Acuerdo.

El Grupo de trabajo sobre transportes de mercancías perecederas (WP.11) del Comité de transportes interiores de la Comisión Económica para Europa de Naciones Unidas (CEPE), en sus sesiones celebradas en Ginebra del 26 al 29 octubre del 2021, 3 al 6 de mayo de 2022 y 25 al 28 de octubre de 2022, respectivamente, propuso unas Enmiendas al texto vigente del ATP. El 3 de febrero de 2023, el secretario general de las Naciones Unidas comunicó dicha propuesta de Enmiendas a las partes contratantes del Acuerdo ATP, estableciéndose un plazo de 6 meses para recibir objeciones. Las Enmiendas se consideraron aceptadas y han entrado en vigor el 22 de junio de 2024, obligando a partir de ese momento a todos los Estados parte del ATP. La versión 2024 incluye actualizaciones en los apéndices 1 y 2 del anejo 1, que detallan las definiciones y normas de las unidades especiales utilizadas para el transporte. Entre las principales novedades, se destacan las modificaciones en los modelos de actas de ensayo y la incorporación de nuevas normas para las unidades isotermas, refrigerantes y frigoríficas. Estas enmiendas buscan mejorar la eficiencia y la sostenibilidad de los transportes, adaptándose a los avances tecnológicos y las necesidades actuales del sector.

Puede descargar de manera gratuita la versión actualizada del ATP en el siguiente enlace.

160 milioi Hidrogenoaren Euskal Korridorerako


Ministroen Kontseiluak, joan den asteartean egindako bileran, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak (MITECO) proposatuta, errege-dekretu bat onartu zuen Europako Batzordeak Hy2Use Europako Interes Komuneko Proiektu Garrantzitsuaren (IPCEI, ingelesezko sigletan) esparruan aukeratutako eskala handiko industria-jardueretan hidrogeno berriztagarriaren ekoizpen eta erabilera intentsiboko zazpi proiektu espainiarrei zuzeneko laguntzetan 794 milioi euro esleitzeko eta banatzeko. Ekimen onuradunetako bostek ahalmen handiko elektrolizagailuak (100 MW edo gehiagokoak) eraikitzea barne hartzen dute industria-jarduera handiko inguruneetan, hala nola portuetan eta beste industria-gune batzuetan. Klusterrak edo haran integratuak izango dira, eta Andaluzian, Asturiasen, Gaztela-Mantxan, Euskal Autonomia Erkidegoan eta Murtzian kokatuko dira. IPCEI Hy2Use-ren Technology Field 1 linean kokatzen dira, hidrogeno berriztagarriaren bultzadara bideratuta. Hy2Use IPCEIren Espainiako beste bi proposamenak Aragoin hedatuko dira, eta hidrogeno berriztagarria sortzeko bi proiektu abian jartzea aurreikusten dute, ongarriak eta beste konposatu kimiko batzuk fabrikatzeko erabiltzeko. Technology Field 2 linearen barruan sartzen dira, industria-sektoreetako energia fosilen ordezkapen teknologikoa errazteko.

Zer gertatzen da gidari batek AIZa NANarekin aldatzen duenean takografo digitalaren txartelari dagokionez?

Atzerritarraren nortasun-zenbakia (AIZ) duen Espainiako takografo-txartela zuten gidariek takografo-txartela aldatu behar dute Espainiako nazionalitatea hartzen dutenean eta nortasun-agiri nazionala (NAN) eskuratzen dutenean. Horretarako, DGTko gidabaimena eguneratu beharko du NAN berriarekin, takografo-txartela eskatu eta AIZ duen txartel zaharra  dagokion garraio-bulegoan entregatu.

Zer kasutan trukatu daiteke gidariaren takografo digitaleko txartel bat?

EBko estatu batek emandako gidari-txartel balioduna denean eta titularrak ohiko bizilekua Espainian finkatzen duenean. Eskabidearen arrazoian adieraziko da gidari-txartela truke bat dela, jatorrizko herrialdea eta trukatu beharreko txartelaren zenbakia. Eskabidearekin batera, aurreneko eskaera izango balitz bezalako dokumentazioa aurkeztuko da,  Txartel zaharraa berria eman aurretik itzuli beharko da.

Atzerrian alokatutako ibilgailuak Espainiako garraio-baimen bati atxiki ahal izango zaizkio.

Uztailaren 3ko BOEn uztailaren 2ko 613/2024 Errege Dekretua argitaratu zen, Lurreko Garraioak Antolatzeko Legearen Erregelamendua onartzen duen irailaren 28ko 1211/1990 Errege Dekretua aldatzen duena, salgaiak garraiatzeko Europako beste herrialde batzuetan alokatutako ibilgailuak erabili ahal izateko.

Horrela, Gobernuak bete egiten du Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2022/738 Zuzentarauaren transposizioa (2022ko apirilaren 6koa, salgaien errepideko garraioan gidaririk gabe alokatutako ibilgailuak erabiltzeari buruzko 2006/1/EE Zuzentaraua aldatzen duena). Zuzentarau horren arabera, estatu kideek salgaien garraioko enpresei baimena eman behar diete beste estatu kide batzuetan alokatutako ibilgailu astunak erabiltzeko, baldintza jakin batzuekin. Espainian, aukera hori ez zen posible orain arte LOTTen esparruan; izan ere, salgaiak errepidez garraiatzeko baimenei lotutako ibilgailuak Espainian matrikulatuta egotea eskatzen zuen. Hala ere, arauaren transposizio-epea bete ahal izateko, aldaketa horiek egiten dira, eta, horiei esker, arauaren transposizio osoa egin daiteke, ROTTa aldatuz.

Uztailaren 3ko BOEn argitaratu da ROTTren beharrezko aldaketa hori, 1211/1990 Errege Dekretua aldatzen duen uztailaren 2ko 613/2024 Errege Dekretuaren bidez.

Irailaren 28ko 1211/1990 Errege Dekretuaren bidez onartutako Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko Legearen Erregelamenduaren 38. artikuluari 3. paragrafoa gehitzen zaio, eta honela geratzen da artikulu osoa:

38. artikulua.

  • Garraio-baimenek lotu zaizkien ibilgailuekin bakarrik garraioa egiteko gaitzen dute, Garraio Enpresen eta Jardueren Erregistroan matrikulatuta.
  • LOTTen 43.1.d) artikuluan xedatutakoa betetzeko, egiaztatu egin beharko da baimenaren babesean garraioa egiteko trakzio-gaitasun propioa duten ibilgailuak Espainian matrikulatuta daudela, eta titularrak horiek dituela jabetzan, finantza-errentamenduan edo errentamendu arruntean, LOTTen 54.2 artikuluan xedatutakoaren arabera.
    Baldintza hori betetzen dela egiaztatzeko, organo eskudunak Trafikoko Buruzagitza Nagusiko erregistroetan dauden datuak baino ez ditu bete beharko.

    • Baimenaren titularrak ibilgailu bat atxiki nahi badio errentamendu arruntean duenari, agiri bidez egiaztatu beharko du enpresa errentatzaile batekin dagokion kontratua duela.

      Hala ere, salgaien garraio publikoa egiteko gaitzen duten tituluei lotutako ibilgailuak beste estatu kide batean matrikulatuta egon ahal izango dira, betiere Espainian nahitaez matrikulatzeko legeria nazionalean aurreikusitako gehieneko denbora-muga errespetatzen bada.
      Baimenaren titularrak jabe den ibilgailu bat atxiki nahi badio baimenari, zuzenbidean onartutako edozein bide erabiliz egiaztatu beharko du.

      Baimenaren titularrak ibilgailu bat atxiki nahi badio errentamendu arruntean duenari, agiri bidez egiaztatu beharko du enpresa errentatzaile batekin dagokion kontratua duela.