Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Trafiko Zuzendaritza Nagusiak ZBEn dauden ibilgailuen azterketa teknikoko geltokietara ibilgailu guztiak sartzen uztea gomendatu die udalei

Gaur egun, udal batzuek ez diete uzten ingurumen-bereizgarririk ez duten ibilgailuei IAT estazio batera sartzen, baldin eta estazio hori emisio txikiko zona baten perimetroan badago. Egiten badute, zehapen ekonomiko baten eragina jasan dezakete.

Egoera hori konpontzeko, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) MOV 2024-03 Gidalerroaren Idazkia onartu du, 2023ko irailean argitaratutako MOV 2023/20 Jarraibidearen II. eranskina eguneratzen duena. Jarraibide hori ibilgailuak emisio baxuko eremuetara (BBE) eta beste UVAR batzuetara (Urban Vehicle Access Regulations) sartzeko luzamenduak, salbuespenak eta baimenak ezartzeko gomendioei buruzkoa da.

Hala, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak instrukzioa aldatu du, Ibilgailuen Azterketa Teknikoa (IAT) egiteko edo berrikuntzak legeztatzeko denean Emisio Baxuko Eremuetarako (BBE) sarbidean eta zirkulazioan murrizketatik salbuesteko gomendioa berariaz sartzeko, ibilgailu guztiek, ingurumen-bereizgarria edozein dela ere, BBE batean dagoen IAT estazio batera jo ahal izan dezaten, isunik jaso gabe.

ZBE duten edo izango duten udalentzako TZNren gomendioa

Instrukzioa TZNk Emisio Baxuko Eremuak dituzten edo izango dituzten udal guztiei egiten dien gomendioa da, eremu horietako udal-ordenantzak arautzeko unean, ibilgailuen azterketa teknikoa pasatzeko edo IAT estazio batean erreformak legeztatzeko bada, murrizketarik gabe sartzeko salbuespena ezar dezaten.

BEZ – Zerga-araudia aplikatzeko interpretazio-irizpideak


Zergadunen zerga-betebeharrak betetzea errazteko, Gipuzkoako Foru Ogasunak BEZaren araudia interpretatzeko irizpide batzuk argitaratu berri ditu bere webgunean.

Irizpide horiek hemen kontsultatu ahal izango dira:
Zergak/Zerga-kontsulten bilduma eta interpretazio-irizpideak atala
BEZari dagokion atala. Leiho berri batean irekiko da.
ZergaBidean dagokion eredua egitea

Informazio gehiago: Zerga kontsulten errepertorioa eta interpretazio irizpideak.

DONOSTIA: 2024aren amaieran indarrean sartuko den BBE (emisio txikiko eremua) definituta


BBE arautuko duen ordenantza 2024aren amaieran indarrean jartzea espero da. Hau da, murrizketak ez dira nahitaez bete beharko ordura arte. Ordenantza onartu ondoren, BBEren inplementazioak pixkanakako prozesu progresiboa jarraituko du, biztanleei errealitate berrira pixkanaka egokitzeko aukera emateko.

Prozesu mailakatu hori hiru urteko bi fasetan egingo da, eta hainbat murrizketa izango ditu:

.- lehen fasea 2024tik 2027ra
.- eta bigarren fasea 2028tik 2030era.

Hurrengo web orrian, ZBEri buruzko informazio gehiago jaso dezakezu, eta honako galdera hauei erantzun ahal izango diezu:

  • Zer ibilgailuri eragingo die?
  • Nori eragingo dio?
  • Nork izango du sarbidea ZBEra?
  • Salbuespenik ba al dago?
  • Ba al dago baimen bereziak eskatu beharko dituzten beste salbuespenik?
  • Zer gertatzen da atzerriko ibilgailuekin?
  • Nola kudeatuko dira izapideak?
  • Zer gertatzen da araudi hau betetzen ez badut?

Izapidetu zure kudeaketak Administrazioaren aurrean GUITRANSekin


Matrikulazioak, transferentziak, bisatuak, erkidegoko lizentziak, baimen bereziak, aldebiko baimenak, takografo-txartelak, Europako Erkidegokoa ez den gidariaren ziurtagiria, dirulaguntzak (jarduera etetean, flotaren modernizazioa, txatar bihurtzea, takografo adimenduna…), gasolio profesionalaren izapideak, hainbat erregistrotako izapideak (Ingurunet, pentsuak, elikagaiak, SANDACH, REA…) Kudeaketa Saileko profesionalen eskutik izapidetu ditzakezun gestioetako batzuk baino ez dira. Gainera, DOAKO zerbitzua dugu dokumentazioa jasotzeko eta entregatzeko. Dokumentazioa jaso eta itzuliko dizugu, mugitu gabe eta inolako kostu gehigarririk gabe.

Kudeaketa Sailarekin harremanetan jartzeko: 943-316707 (Santi-Ainhoa-Natalia).

Noiz igaro behar dute IAT 2024an 2023ko abuztutik abendura bitartean bigarren belaunaldiko takografo adimendunik gabe matrikulatutako ibilgailu berriek?

Kamioientzako (eta autobusentzako) aurrematrikulazio-erregimen bereziari dagokionez, fabrikatzaileek stock nahikorik ez dutenez GEN2V2 takografo adimendunarekin hornitu ezin den ibilgailu berri bat erosten duten garraiolariek, 2024an, ibilgailuaren lehen azterketa teknikoa egiteko data ibilgailuaren benetako matrikulazioa izango da (ibilgailuaren zirkulazio-baimenean bertan bi datak agertzen dira: abuztuaren 18a, B eremuan, eta matrikulazio-data erreala, I eremuan).

BILBAO: ekainaren 15ean indarrean sartuko den BBE arautuko duen ordenantza onartu da

Bilboko Udalak maiatzaren 10ean, ostirala, onartu zuen emisio baxuko eremuak arautuko dituen ordenantza. 0, Eco eta C ibilgailuei ez die eragingo BBEk. A ibilgailuak edo etiketarik gabekoak ezin izango dira ZBEra sartu indarrean sartzen direnetik, eta B ibilgailuek, berriz, urtebeteko luzamendua dute.

Salbuetsita daude ZBEn erroldatuta dauden eta 2024ko ekainaren 15a baino lehen erroldatuta dauden pertsonen ibilgailuak, mugikortasun murriztua duten pertsonak garraiatzen dituzten ibilgailuak, ibilgailu historikoak eta 50 cc-tik beherako eta fabrikazioagatik 45 km/h-ko gehieneko abiadura duten ziklomotorrak, bai eta larrialdietako eta funtsezko ibilgailuak ere.

ZBEra sartzen den ibilgailu bakar batek ere ez du ingurumen-eranskailua edo -bereizgarria eraman behar, sarrera-kontrola matrikula-irakurgailuen bidez egingo baita.

Araudia lanegunetan aplikatuko da, astelehenetik ostiralera, 07:00etatik 20:00etara. Araudia betetzen ez dutenek 200 eurora arteko zehapenak jaso ahal izango dituzte, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legean xedatutakoaren arabera.

Maiatzean zehar informazio bulego bat eta web orri bat jarriko dira Ordenantzaren aplikazioaren xehetasun guztiak eta berau betetzeko argibideak emateko.

2029an kamioi eta atoientzako indarrean sartuko den Euro VII Erregelamendua argitaratu da

Maiatzaren 8ko EBAOn (Europako Aldizkari Ofiziala) Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2024/1257 (EB) Erregelamendua argitaratu zen, 2024ko apirilaren 24koa, ibilgailu motordunen eta ibilgailu horientzako motorren eta sistema, osagai eta unitate tekniko independenteen moten homologazioari buruzkoa, haien emisioei eta baterien iraunkortasunari dagokienez (Euro 7), Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2018/858 (EB) Erregelamendua aldatzen duena eta Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 715/2007 (EE) eta 595/2009 (EE) Erregelamenduak indargabetzen dituena, Batzordearen 582/2011 (EB) Erregelamendua, Batzordearen 2017/1151 (EB) Erregelamendua, Erregelamendu horrek arau zorrotzak ezartzen ditu ibilgailu motordunen emisioei eta iraunkortasunari buruz, Europako errepideetako ibilgailuen ihes-emisioak eta bestelako kutsadura-motak murriztera bideratuta baitago.

Emisio eta iraunkortasunerako arau zorrotzagoak

Euro 7 Erregelamenduak funtsezko hainbat eremu biltzen ditu, ihes-isuriak, balazta eta pneumatiko partikulak eta baterien iraunkortasuna barne. Automobilei eta furgonetei dagokienez, Euro 6 isurketen egungo estandarrak mantentzen dira, baina partikula solidoetarako baldintza zorrotzagoak ezartzen dira. Aldiz, autobus eta kamioi astunen kasuan, muga zorrotzagoak ezartzen dira hainbat kutsatzailerentzat, hala nola oxido nitrosoarentzat (NEBO), lehen arautu gabe baitzeuden.

Berrikuntza ibilgailu elektrikoetan

Euro 7 Erregelamenduaren berrikuntzetako bat da partikulen emisioetarako muga espezifikoak ezartzea balaztatzean, bereziki ibilgailu elektrikoentzat. Horrek erakusten du EBk teknologia garbiago eta eraginkorragoetarako trantsizioarekin duen konpromisoa.

Etorkizuneko murrizketa-helburuak

Erregelamendu berri hori 2023/851 (EB) Erregelamenduan ezarritako asmo handiko helburuarekin lerrokatzen da, 2035erako Europako merkatuko barne-errekuntzako automobilak eta furgonetak erabat desagerraraztea bilatzen baitu. Egun horretatik aurrera ibilgailu horiek erabilgarri egongo diren arren, Euro 7 araudiek ordura arteko emisioak estaltzea espero da.
Indarrean sartzea
Erregelamendu hau Europar Batasunaren Egunkari Ofizialean argitaratu eta hogei egunera sartuko da indarrean.

2026ko azaroaren 29tik aurrera aplikatuko zaie M1 eta N1 kategorietako ibilgailu mota berriei eta M1 edo N1 motetako ibilgailuetarako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei.
Erregelamendu honen arabera homologatua, eta 2027ko azaroaren 29tik aurrera M1 eta N1 kategorietako ibilgailu berrientzat eta ibilgailu horientzako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteentzat.
2028ko maiatzaren 29tik aurrera aplikatuko zaie M2, M3, N2, N3, O3 eta O4 kategorietako ibilgailu mota berriei eta Erregelamendu honen arabera homologatutako M2, M3, N2, N3 edo O4 kategorietako ibilgailuetarako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei, eta 2029ko maiatzaren 29tik aurrera M2, M3, N2, N3, O3 eta O4 kategorietako ibilgailu berriei eta ibilgailu horientzako osagai, sistema eta unitate tekniko independenteei.
2028ko uztailaren 1etik aurrera aplikatuko da C1 motako pneumatiko mota berrientzat, 2030eko apirilaren 1etik aurrera C2 motako pneumatiko mota berrientzat eta 2032ko apirilaren 1etik aurrera C3 motako pneumatiko mota berrientzat.
2030eko uztailaren 1etik aurrera aplikatuko zaie fabrikatzaile txikiek fabrikatutako M1 eta N1 kategorietako ibilgailuei, eta 2031ko uztailaren 1etik aurrera fabrikatzaile txikiek fabrikatutako M2, M3, N2 eta N3 kategorietako ibilgailuei.
Hala ere, 11. artikuluko 3. paragrafoa 2024ko maiatzaren 28tik aurrera aplikatuko da.

2024ko Garraioaren Eskuliburua

Garraioaren Eskuliburuaren 25. edizioa. 192 orrialdeetan, hainbat datu interesgarri jasotzen ditu, nazioko zein nazioarteko errepideko salgaien, salgai arriskutsuen, berezien eta abarren garraioari buruzkoak. Argitalpen berezia, askotariko edukia duelako, eguneratua eta garraio mota bakoitzaren berezitasunetara egokitua.
Eskuliburu honek garraioaren egunerokotasunaren alderdirik garrantzitsuenak biltzen ditu. Jarduera hori oso askotarikoa da, eta ingurunea ondo ezagutzea eskatzen du garatu ahal izateko. Bere orrietan, Europako herrialdeetan bete beharreko baldintzei buruzko informazio zehatza aurkituko duzu, eta eguneratze-ahalegin handia behar du informazio horrek.

Bere edizioarekin, Fundación GUITRANS Fundazioak salgaien errepideko garraioaren sektoreko prestakuntza eta informazioa bultzatzen du, eta, horretarako, eskuliburu hau bezalako baliabideak garatzen ditu. Eskuliburu hori aitzindari bihurtzen da profesional eskarmentudunentzat, baina baita informazio-tresna arin eta zorrotzak behar dituzten hasiberrientzat ere, gero eta lehiakorragoa eta arautuagoa den sektorean aurrera egiteko eta aurrera egiteko.

Garraioaren Eskuliburua Fundación GUITRANS Fundazioak sektore moderno, lehiakor eta iraunkorra lortzeko egin duen ekarpenetako bat da.

GUITRANSeko bazkide ez bazara eta gida praktika honen aleak eskuratu nahi badituzu: Fundación GUITRANS Fundazioa, 943-316707, ex. 5, fundacionguitrans@fundacionguitrans.org

Bideoa: Garraioaren eskuliburua 2024.
Garraio Eskuliburua 2024 (2).

Murrizketak 2023 liburuxka

2010ean, GUITRANSek lehen aldiz argitaratu zuen liburuxka hau. Liburuxka horren helburua da zirkulazio-murrizketak dokumentu bakar batean laburbiltzea, eta, horrela, erosoa eta interpretatzeko erraza izatea, ez bakarrik gidariarentzat, baita trafiko-buruentzat ere, beren funtzio bereziak direla-eta, gidarien ibilbideak planifikatu behar baitituzte.

Aurten ere argitaratu dugu argitalpen hau Fundación GUITRANS Fundazioaren eskutik. 28 orrialde ditu, eta nazioarteko jaiegunen egutegia eta Gipuzkoako, Europako eta Estatuko salgai arriskutsuentzako aparkalekuak barne hartzen ditu.
GUITRANSeko kide bazara eta ale gehiago eskatu nahi badituzu edo hala ez bada, baina, era berean, horiek eskuratzeko baldintzak ezagutu nahi badituzu, hona jo dezakezu:

GUITRANS Fundazioa
943-316707, 5 luzapena, fundacionguitrans@fundacionguitrans.org