Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

ERRESUMA BATUA: 2025eko apiriletik aurrera eskatu beharreko sarrera-baimen elektronikoa

2025eko apirilaren 2tik aurrera, Erresuma Batua bisitatzen duten Europar Batasuneko herritarrek bidaia-baimen elektronikoa beharko dute. Baldintzak betetzen dituzten europarrek 2025eko martxoaren 5etik aurrera eska dezakete. Bidaia-baimen elektronikoak 10 libera balio du, eta Erresuma Batura sei hilabete arteko bidaia bat baino gehiago egiteko aukera ematen du, bi urtez edo titularraren pasaportea iraungi arte, lehenengo gertatzen dena gertatzen dela. Pasaporteak, nolanahi ere, aurkeztu egin beharko dira.

Bidaia-baimen elektronikoa eramateko derrigortasuna indarrean jartzeko datak.

Bidaiarako baimen elektronikoa honako hauei aplikatzen zaie:
• 6 hilabetera arteko bisitak turismoagatik, senide eta lagunentzako bisitengatik, negozioengatik edo iraupen laburreko ikasketengatik.
• Gehienez 3 hilabeteko bisitak, langile sortzaileentzako bisa emanda. Langile sortzaileentzako bisa ematea.
• Baimendutako konpromiso ordaindurako bisitak. Baimendutako konpromiso ordaindua.
Erresuma Batutik igarotzea, baita Erresuma Batuaren mugako kontroletik igarotzen ez bada ere.

Informazio gehiago eta nola eskatu:
www.gov.uk/electronic-travel-authorisation.
Iturria: RHA, Erresuma Batuko Barne Ministeriokoa

ALEMANIA: migrazio-kontrolak mugan irailaren 16tik aurrera

ASTICek jakinarazi digunez, Alemaniako agintariek jakinarazi dute migrazio-kontrolak ezarri dituztela aldi baterako mugan astelehen honetatik, irailaren 16tik, Frantziako, Luxenburgoko, Herbehereetako, Belgikako eta Danimarkako lurreko mugetan. Badaude kontrolak Suitza, Austria, Txekia eta Poloniako mugetan. Horren arrazoia talde islamistek atentatuak prebenitzea da, baita eragindako alarma soziala ere. Aurreko aldietan, immigrazio-kontrol horiek egiteak ez du eragin trafikoan nahasmendu handirik, baina kasu honetan nola jokatzen duten ikusi beharko da. Kontrolak gutxienez hurrengo 6 hilabeteetan zehar mantenduko dira.

2026ko uztailetik aurrera Nafarroari trafiko eskumenak erabiltzeko ahalmena ematen dion Errege Dekretua argitaratu da

Irailaren 10eko BOEn abuztuaren 27ko 841/2024 Errege Dekretua argitaratu da, apirilaren 4ko 252/2023 Errege Dekretuaren bidez Nafarroako Foru Komunitateari trafikoaren eta ibilgailu motordunen zirkulazioaren arloan eskualdatutako Estatuko Administrazioaren eginkizunak aldatzen dituena. Ekimen horrekin, Gobernuak Auzitegi Gorenaren bi epai bete ditu, otsailaren 15eko 258/2024 eta otsailaren 22ko 281/2024, eskumen-eskualdaketa horri buruzkoak. Errege Dekretuak ezartzen du, halaber, trafikoari eta ibilgailu motordunen zirkulazioari buruzko araudian ezarritako administrazio-zehapenak ezartzeko eginkizunak 2026ko uztailaren 1etik aurrera izango duela eragingarritasuna. hala ere, arauak adierazten du, halaber, eskumen horien eskualdaketa Transferentzia Batzordeak hartu beharko duen eskualdatze-akordioaren akordio osagarrian ezarriko dela, eta, beraz, ordura arte eskumen horiek Estatuko Administrazioko organo eskudunen esku egongo direla.

Zer konexio-arazo izaten ari dira bigarren belaunaldiko takografo digitalak?

V2 bigarren belaunaldiko takografoak arazo ugari sortzen ari dira  GNSS konexioaren bitartez Galileo satelitearekin; konektagarritasun-arazo bat da, eta takografoak ez du ondo identifikatzen ibilgailuaren geoposaketa, horixe izanik takografo horien ezaugarri berria. Arazo globala da, eta Europako Batzordeak zerbait esan beharko du. Deskonexio hori gertatzen denean aparatuan agertzen den mezua ‘GNSS anomalia 96‘ da. Akats hori izan arren, gainerako funtzionalitateak ondo doaz.

Fabrikatzaileak konponbide baten bila ari dira, eta Garraio Ministerioak arazoaren berri duenez, egiten diren ikuskapenetan kontuan hartuko dela uste dugu.

Muga bat zeharkatzean takografoa adierazitako akatsa markatzen ari bada, aparatuak ez du automatikoki ondo erregistratuko, orduan gidariak gelditu egin beharko luke – muga zeharkatu ondoren –, eta eskuz sartu, geoposizionamendurik ez zuten aurreko takografoetan bezala.

Gidabaimeneko puntuak berreskuratzeko ikastaroak eguneratzen dituen Ministro Agindu berria

Irailaren 4ko BOEn argitaratu zen irailaren 2ko INT/914/2024 Agindua, gidatzeko baimen edo lizentzia baten titularrentzako bide-sentsibilizazioko eta -berreziketako ikastaroak arautzen dituena. Puntukako gidabaimena eta ikastaro horiek arautzen zituen agindua ezarri zirenetik ia hogei urte igaro ondoren, beharrezkoa zen horien edukia osorik berrikustea, azken urteotan Trafikoari buruzko Legean egindako aldaketak sartzeko eta egungo mugikortasunera egokitzeko.

Azaroaren 4an indarrean sartuko den aipatutako Ministro Aginduaren berrikuntzarik esanguratsuenak honako gai hauetan oinarritzen dira:

  • Talde-dinamiketara bideratutako denbora handitzea, ikasleek mezuak hobeto barneratzen dituztela eta psikologoei mezu horiek nola onartzen dituzten ikusteko aukera ematen dielako.
  • Profil arau-hausle berriak sortzea: distrakzioak, jokabide zuhurtziagabeak motor-gidarietan, abiadura, alkohola eta beste droga batzuk, jokabide zuhurtziagabeak eta penalak, ikasleei esleitzen zaizkienak egindako arau-hausteen arabera, eta ikastaroaren zati espezifikoa emateko puntuak galdu dituztenak.
  • Biktimek nahitaez parte hartu behar dute, ia hogei urteko esperientzian jarrera-aldaketan duten eraginkortasuna frogatu baita.
  • Ikastaroen zati espezifikoan teknologia berriak aplikatzea, zati horren edukia online egin ahal izateko teleprestakuntzaren edo gela birtualaren bidez.

Trafikoari eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak bi ikastaro mota ezartzen ditu: puntuak partzialki berreskuratzeko ikastaroak eta gidabaimena edo gidalizentzia berreskuratzeko ikastaroak.

Hona hemen puntuak partzialki berreskuratzeko ikastaroetan Agindu berrian ezartzen diren aldaketak:

  • Ikastaro horien gutxieneko iraupena 10 ordukoa izango da, honela eta ordenan banatuta:
    • 7 ordu zati komunerako: horietatik, 4 ordu bide-segurtasunaren kulturarekin lotutako gaiei buruzko prestakuntza orokorrerako izango dira, hezitzaile batek emango duena; ordubete talde-dinamikarako, jarrerak eta portaerak aldatzen lan egingo duten psikologo-prestatzaileek zuzenduta; beste ordu bat biktimen testigantzetarako, eta azken ordu bat eduki aldakorrekoa, beste profesional batzuen esku-hartzea barne har dezakeen prestatzaile batek emango duena.
    • 3 ordu zati espezifikorako, eta gidariarentzat indibidualizatua izango da, dituen gabezia handienen arabera, haren profil arau-hauslea kontuan hartuta. Hauek dira ezarritako profilak: abiadura, alkohola eta beste droga batzuk, zuhurtziagabekeriazko jokabideak, jokabide penalak, distrakzioak edo zuhurtziagabekeriazko jokabideak motozikletetan.
  • Ikastaroa egin eta gaindituz gero, gidariak 4 puntu berreskuratu ahal izango ditu, eta inola ere ezingo ditu berreskuratu galdutako puntuak baino gehiago.

Puntuak partzialki berreskuratzeko ikastaroa bi urtean behin bakarrik egin daiteke, gidari profesionalek izan ezik, urtean behin egin baitezakete. Aldizkakotasun hori ez da aldatu argitaratutako ministro-aginduan.

Gidatzeko baimena edo lizentzia berreskuratzeko ikastarorako aginduan ezartzen diren aldaketei dagokienez, honako hauek dira:

  • Ikastaroen gutxieneko iraupena 20 ordukoa izango da, honela banatuta:
    • 16 orduko iraupena izango du alderdi komunak, honela banatuta: 9 orduko prestakuntza orokorra, 4 orduko talde-dinamika psikologo prestatzaile batek emana, ordubete bideko ezbehar baten biktima batek eta 2 orduko eduki aldakorra, prestatzaile batek emana, beste profesional batzuen esku-hartzea barne har dezakeena.
    • 4 ordu zati espezifikorako; zati hori, errekuperazio partzialeko ikastaroetan bezala, indibidualizatu egiten da, gidari bakoitzaren profil arau-hauslearen arabera.

Espainia eta Georgiaren arteko akordioa gidabaimena trukatzeko

Espainiak eta Georgiak gidabaimenak trukatzeko akordioa sinatu dute. Akordio horren arabera, C edo D motako baimen profesional bat trukatu nahi duten gidari georgiarrek zirkulaziorako zabalik dauden bideetan zirkulatzeko proba bakarra gainditu beharko dute.

BOEn irailaren 2an argitaratu zen akordio hau 2024ko irailaren 29an sartuko da indarrean, Moldaviarekin abuztuaren 30ean sinatutako antzeko akordioa indarrean sartzean.

Alde batzuk daude bi akordioen artean. Moldaviako gidariek C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D eta D+E motetako baimenak trukatzea eskatzen badute, bi gidatze-proba gainditu beharko dituzte (bat maniobra-gune batean eta bestea trafikora irekitako bideetan). Georgiako gidariek, berriz, trafiko orokorrera irekitako bideetan soilik gainditu beharko dute zirkulazio-proba, trukatu nahi dituzten baimenei dagozkien ibilgailu edo ibilgailu-multzo bat erabiliz.

Gainerakoan, baldintzak Moldaviarekiko akordioaren antzekoak dira.

Bigarren belaunaldiko takografoa duen ibilgailu berri batek kontrol-ziurtagiri bat izan behar du lehen bi urteak baino lehen?

Legez ez da derrigorrezkoa; izan ere, lehen kontrol-berrikuspena bi urtera egin behar da, baina bigarren belaunaldiko takografo adimendunak aktibatuta etortzen dira normalean, eta, horren ondorioz, berrikuspena eta kalibrazioa egiten ez badira, errorea markatzen da. Takografoak funtzionatzen jarraitzen badu ere, akatsak arazoak eragin ditzake aparatuaren bermeari dagokionez, eta, beraz, kontrol-ziurtagiria lortzea oso gomendagarria da.

Zein datatik aurrera 12 tonatik gorako ibilgailu astunek gutxienez hiru izarreko kalifikazioa izan beharko dute Zuzeneko Ikusmen Estandarrean (DVS) LONDRES HANDIA eremuan ibili ahal izateko?

Datorren urriaren 28tik aurrera. Zero, izar bat edo bi kalifikazioa duten ibilgailu astunentzako segurtasun-baimena izanez gero, urriaren 27ko gauerdian iraungiko da. Baimen hori eskatzeko, https://tfl.gov.uk/modes/driving/dvs-safety-permit-application /. Baimen hori ez duten ibilgailuei, tramitazioa doakoa bada, 550 liberako isuna ezar dakieke enpresarentzat (643 euro).

Irailaren amaieran sartuko da indarrean Moldaviarekin gidabaimenak onartu eta trukatzeko akordioa

Ministroen Kontseiluak apirilaren 16an onartu ondoren, abuztuaren 30eko BOEn argitaratu da Espainiako Erresumaren eta Moldaviako Errepublikaren arteko akordioa, gidabaimen nazionalak elkarri aitortzeari eta trukatzeari buruzkoa. Akordio hau irailaren 29an sartuko da indarrean, azken jakinarazpena jaso eta 60 egunera. Egun horietan, alderdiek, bide diplomatikoaren bidez, beren barne-baldintzak betetzen zituztela jakinarazi zieten elkarri.

Gidabaimen moldaviarren titularrek C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D eta D+E motetako Espainiako baliokideekin trukatzea eskatzen badute, gaitasunak eta portaerak zirkuitu itxian neurtzeko proba bat egin beharko dute, eta zirkulazio orokorrera irekitako bideetan zirkulazio-proba bat, baimen horiek gidatzeko baimena ematen duten ibilgailu bat edo ibilgailu-multzo bat erabiliz.

I. eranskinean baliokidetasun-taulak daude, Moldaviako Errepublikak emandako gidabaimenak Espainiakoekin trukatzen direnean:
.- 1995eko azaroaren 1etik 2010eko abenduaren 31ra emandako moldaviar baimenak
.- 2008ko uztailaren 15etik 2015eko abuztuaren 31ra arte emandako moldaviar baimenak
.- 2015eko irailaren 1etik 2019ko abenduaren 31ra arte emandako moldaviar baimenak
.- 2020ko urtarrilaren 1etik aurrera emandako moldaviar baimenak
.- Baliokidetasun-taula, Espainiako Erresumak emandako gidabaimenak moldaviarrekin trukatzen direnean (emate-data edozein dela ere).