Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Zer gertatzen da gidari batek AIZa NANarekin aldatzen duenean takografo digitalaren txartelari dagokionez?

Atzerritarraren nortasun-zenbakia (AIZ) duen Espainiako takografo-txartela zuten gidariek takografo-txartela aldatu behar dute Espainiako nazionalitatea hartzen dutenean eta nortasun-agiri nazionala (NAN) eskuratzen dutenean. Horretarako, DGTko gidabaimena eguneratu beharko du NAN berriarekin, takografo-txartela eskatu eta AIZ duen txartel zaharra  dagokion garraio-bulegoan entregatu.

Zer kasutan trukatu daiteke gidariaren takografo digitaleko txartel bat?

EBko estatu batek emandako gidari-txartel balioduna denean eta titularrak ohiko bizilekua Espainian finkatzen duenean. Eskabidearen arrazoian adieraziko da gidari-txartela truke bat dela, jatorrizko herrialdea eta trukatu beharreko txartelaren zenbakia. Eskabidearekin batera, aurreneko eskaera izango balitz bezalako dokumentazioa aurkeztuko da,  Txartel zaharraa berria eman aurretik itzuli beharko da.

Atzerrian alokatutako ibilgailuak Espainiako garraio-baimen bati atxiki ahal izango zaizkio.

Uztailaren 3ko BOEn uztailaren 2ko 613/2024 Errege Dekretua argitaratu zen, Lurreko Garraioak Antolatzeko Legearen Erregelamendua onartzen duen irailaren 28ko 1211/1990 Errege Dekretua aldatzen duena, salgaiak garraiatzeko Europako beste herrialde batzuetan alokatutako ibilgailuak erabili ahal izateko.

Horrela, Gobernuak bete egiten du Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2022/738 Zuzentarauaren transposizioa (2022ko apirilaren 6koa, salgaien errepideko garraioan gidaririk gabe alokatutako ibilgailuak erabiltzeari buruzko 2006/1/EE Zuzentaraua aldatzen duena). Zuzentarau horren arabera, estatu kideek salgaien garraioko enpresei baimena eman behar diete beste estatu kide batzuetan alokatutako ibilgailu astunak erabiltzeko, baldintza jakin batzuekin. Espainian, aukera hori ez zen posible orain arte LOTTen esparruan; izan ere, salgaiak errepidez garraiatzeko baimenei lotutako ibilgailuak Espainian matrikulatuta egotea eskatzen zuen. Hala ere, arauaren transposizio-epea bete ahal izateko, aldaketa horiek egiten dira, eta, horiei esker, arauaren transposizio osoa egin daiteke, ROTTa aldatuz.

Uztailaren 3ko BOEn argitaratu da ROTTren beharrezko aldaketa hori, 1211/1990 Errege Dekretua aldatzen duen uztailaren 2ko 613/2024 Errege Dekretuaren bidez.

Irailaren 28ko 1211/1990 Errege Dekretuaren bidez onartutako Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko Legearen Erregelamenduaren 38. artikuluari 3. paragrafoa gehitzen zaio, eta honela geratzen da artikulu osoa:

38. artikulua.

  • Garraio-baimenek lotu zaizkien ibilgailuekin bakarrik garraioa egiteko gaitzen dute, Garraio Enpresen eta Jardueren Erregistroan matrikulatuta.
  • LOTTen 43.1.d) artikuluan xedatutakoa betetzeko, egiaztatu egin beharko da baimenaren babesean garraioa egiteko trakzio-gaitasun propioa duten ibilgailuak Espainian matrikulatuta daudela, eta titularrak horiek dituela jabetzan, finantza-errentamenduan edo errentamendu arruntean, LOTTen 54.2 artikuluan xedatutakoaren arabera.
    Baldintza hori betetzen dela egiaztatzeko, organo eskudunak Trafikoko Buruzagitza Nagusiko erregistroetan dauden datuak baino ez ditu bete beharko.

    • Baimenaren titularrak ibilgailu bat atxiki nahi badio errentamendu arruntean duenari, agiri bidez egiaztatu beharko du enpresa errentatzaile batekin dagokion kontratua duela.

      Hala ere, salgaien garraio publikoa egiteko gaitzen duten tituluei lotutako ibilgailuak beste estatu kide batean matrikulatuta egon ahal izango dira, betiere Espainian nahitaez matrikulatzeko legeria nazionalean aurreikusitako gehieneko denbora-muga errespetatzen bada.
      Baimenaren titularrak jabe den ibilgailu bat atxiki nahi badio baimenari, zuzenbidean onartutako edozein bide erabiliz egiaztatu beharko du.

      Baimenaren titularrak ibilgailu bat atxiki nahi badio errentamendu arruntean duenari, agiri bidez egiaztatu beharko du enpresa errentatzaile batekin dagokion kontratua duela.

ZBE (Emisio Baxuko Eremuak) kontsultatzeko webgune berria

Kataluniako Astac Condal garraiolarien elkarteak, Kataluniako Real Automóvil Clubekin lankidetzan, webgune bat garatu du Espainia osoko emisio txikiko eremuen hedapena jasotzeko, haien ezarpenaren bilakaera eta errepideko salgaien garraioaren sektorean izan dezakeen eragina kontrolatzeko. Helburua informazioa hobetzea eta kudeaketa-zailtasunak murriztea izan da. Proiektu hori Kataluniako Generalitateko Departament de Territoriren babesarekin eta laguntzarekin gauzatu da. Guztira, lurralde nazional osoko 149 hirik ezarri behar dituzte eremu horiek beren udalerrietan.

Seinale bertikal berriak errepideetan, besteak beste, aparkaleku seguruetarako seinale-seinaleak

Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak OC 02/2024 Agindu Zirkularra onartu du, seinaleztapen bertikalean txertatzeari buruzkoa, dagoen araudiari piktograma eta seinale berriak eransteko. Aginduak honako arau hauen aginduak jasotzen ditu: 7/2022 Legea, maiatzaren 20koa, klima-aldaketari eta trantsizio energetikoari buruzkoa; 1428/2003 Errege Dekretua, Zirkulazioko Erregelamendu Orokorra onartzen duena; edo 2023/1804 (EB) Erregelamendua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, erregai alternatiboentzako azpiegitura bat ezartzeari buruzkoa.

Hauek dira txertatzen diren piktograma eta seinale berrietako batzuk:

  • Gasolina-zerbitzuguneen barruko eta kanpoko karga elektrikoko estazioak.
  • Paso del Estrecho (OPE) operaziorako txartelen salmenta.
  • Atsedenlekuak eta aparkaleku seguru eta babestuak.
  • Mugapen hidrografikoak mugatzea.
  • Estatuko Errepide Sarearen hasiera eta amaiera, Sarearen irudi korporatibo berria barne.

Karteleko informazioa sinplifikatzeko eta, horrela, 8.1.-I.C. arauan ezarritakoa betetzeko, piktograma espezifikoak diseinatzen dira kamioientzako aparkalekuak daudela adierazteko, zaintzarekin edo gabe, zerbitzu-mailari eta atsedenlekuetako eta aparkaleku seguru eta babestuetako segurtasun-mailari buruz indarrean dagoen Europako araudian zehaztutakoarekin bat etorriz.

2024ko uztailetik aurrera matrikulatutako kamioi berriek segurtasun-funtzio aurreratuak izan behar dituzte

2019/2144 (EB) Erregelamenduak onartu zuen 2024ko uztailetik aurrera EBn saldutako kamioi berri guztiek Segurtasuneko Erregelamendu Orokorra bete behar dutela. Erregelamenduak nahitaezko segurtasun-funtzio aurreratu batzuk eskatzen ditu, ibilgailuen homologazio berriak barne hartu behar dituztenak.

Segurtasun aktiboko funtzioak, neurri handi batean, gidariak adi eta erne edukitzera bideratzen dira. Horietako batzuk dagoeneko instalatuta daude gaur egungo kamioi askotan.

Segurtasun-funtzioak

Segurtasun aktiboko 11 funtzio behar dira guztira. Horietatik zortzi derrigorrezkoak izango dira kamioi berrietan 2024ko uztailetik aurrera. Beste hirurak derrigorrezkoak izango dira 2026an eta 2029an.

  1. Larrialdiko gelditze-seinalea: aldizkako balaztatze-argia (edo antzekoa), kamioiaren atzetik doazen beste erabiltzaile batzuei kamioia abiadura azkar murrizten edo indarrez balaztatzen ari dela adierazten diena.
  2. Atzera-martxako informazioa: kamerak edo sentsoreak bezalako teknologia, gidariari kamioiaren atzean dauden objektuen eta pertsonen ikuspegi orokorra emateko.
  3. Pneumatikoen presioa kontrolatzeko sistema: pneumatikoen presioa kontrolatzen duen eta gidariari pneumatikoen presio-galeraren berri denbora errealean ematen dion sistema.
  4. Abiadura-laguntza adimenduna: abiadura aktiboki kontrolatzen duen sistema da, eta gidariari ohartarazten dio, abiadura-muga gainditzen ari bada, abiadura murriztera animatzeko.
  5. Puntu itsuen informazio-sistema: alboan doazen edo aurretik gurutzatzen diren txirrindularien gidariari ohartarazten dion sistema.
  6. Mugimendua hasi aurreko informazio-sistema: gidariari ohartarazten dion sistema bat, baldin eta errepidean erabiltzaile zaurgarririk badago ibilgailua martxan hasi aurretik edo poliki mugitzen denean.
  7. Alkohol-kontsumoaren kasuan blokeo-sistema baten instalazioa arintzea: erregela aldatzeko, interfaze estandarizatu bat behar da blokeo-sistemetarako, ibilgailuetan alkohola kontsumituz gero (alkoholimetroak).
  8. Logura eta arreta detektatzea: gidariaren alerta-egoera ebaluatzeko segurtasun-sistemak; adibidez, norbaitek gidatzen zenbat denbora daraman kontrolatzen dute, eta gidariari ohartarazten diote beharrezkoa denean atsedenaldia egin behar duela.
  9. Distrakzioak antzematea eta prebenitzea: segurtasun-ohartarazpeneko sistema bat, gidari bat egoera bati ematen ari zaion arreta-maila ezagutzeko eta, beharrezkoa bada, gidariari ohartarazteko gai dena. 2026an ondorengo fase batean inplementatzeko programatuta dago.
  10. Gidariaren postutik zuzeneko ikusmena hobetzea: «zuzeneko ikusmena» hobetzeko baldintza espezifikoak (gidariek zuzenean ikus dezakete ibilgailuaren leihoetatik) eta puntu itsuak kentzea. Estandar berrien helburua gidariek txirrindulariak eta oinezkoak azkarrago eta errazago ikustea da. 2029an ondorengo fase batean inplementatzeko programatuta dago.
  11. Gertaeren datuak erregistratzeko gailua (istripuak): istripuei buruzko datuak erregistratzeko gailu bat, «kutxa beltza» motakoa. 2029an ondorengo fase batean inplementatzeko programatuta dago.

Zenbat aurrezten da gutxi gorabehera erregai-kontsumoan ibilgailua eraginkortasunez gidatzearekin?

Profieco-IFT enpresa laguntzaileak, garraioaren sektorera bideratutako prestakuntza espezifikoan espezializatuta dagoenak, ziurtatzen du gidatzeko estiloko patroi batzuk aldatuz erregaian % 15eko aurrezpena lor daitekeela. Izan ere, datorren larunbatean 8 gidari profesionalek hala egiaztatu ahal izango dute Astigarragako Garraio Zentroan jasoko duten prestakuntzan.

50 milioi gehiago autonomia-erkidegoei, garraio-flotak eraldatzeko laguntza-programarako

2024/06/27ko BOEn 4/2024 Errege Lege Dekretua argitaratu da, Ukrainako eta Ekialde Hurbileko gatazken ondorio ekonomiko eta sozialei aurre egiteko onartutako neurri batzuk luzatzen dituena.

Horien artean, IV. tituluan 50 milioi eurotan handitu da errepide bidezko garraio-zerbitzuak ematen dituzten enpresa pribatuen bidaiarien eta salgaien garraio-flotak eraldatzeko laguntza-programaren aurrekontua. 2024/04/30ean amaitu ziren elektrikoak erosteko eta ibilgailuak txatar bihurtzeko laguntzak dira. 2024/04/30a baino lehen aurkeztu ziren eta funtsik ez izateagatik ezetsi ziren espedienteei bakarrik eragingo die. Horretarako, autonomia-erkidegoek justifikatu beharko dute 2024ko apirilaren 30ean konprometitutako guztizko zenbatekoa handiagoa dela autonomia-erkidegoari edo hiri autonomoari aldez aurretik esleitutako aurrekontu osoa baino.

Gehieneko pisuei eta neurriei buruzko araudia aldatzeak ez du eragingo aseguru-etxeen erantzukizun eza

Gehieneko pisuak eta dimentsioak arautzen dituen Aginduaren aldaketa (gaur egun izapidetzen ari da) etorkizunean indarrean sartuko bada, ibilgailuen IAT txartela aldatu beharrik gabe aplikatu ahal izango da, aurreikusitako aldizkako azterketa pasatzea dagokion arte.

UNESPA Aseguru Erakundeen Espainiako Batasunak bidalitako idazkian, CNTCren kontsultari erantzunez, argitu du aldaketa IAT txartelean jasota ez badago ere, ezinezkoa litzatekeela aseguru-etxeak bere erantzukizuna saihestea, datuetan zehaztasunik ez duelako; izan ere, ibilgailu motordunen zirkulazioko erantzukizun zibilari eta aseguruari buruzko Legeak ez du bazterketa hori jasotzen. Ezbeharren bat gertatuz gero, ibilgailuaren nahitaezko aseguruak hirugarrenei eragindako kalte material eta pertsonalei erantzungo die, legez ezarritako baldintzetan, nahiz eta IAT txartela aldatu gabe egon.

Frantziako CO2 isuriei buruzko informazioa emateko betebeharrari buruzko zehaztapena

2024/07/20ko buletinean (ikus albistea) jakinarazi genuen Frantzia CO2 isuriak ez jakinaraztea zigortzen hasiko dela. Bezeroari isuritako isuriei buruzko informazioa emateko betebeharrak jatorria eta helmuga Frantzian duen garraioari bakarrik eragiten diola uste izatea, hau da, kabotajeari. Nazioarteko zirkulazioa eta garraioa salbuetsita daude gaur egun.