Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

EAE: RIMPa aldatu da hainbat errepide gehituta

Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzak salgai arriskutsuak Gipuzkoako lurraldetik eta lurralde horretako bideetatik igarotzea aztertu du, eta komenigarritzat jo du tarte berriak sartzea, zirkulaziorako segurtasun-bermeak eskaintzen dituztenak. Gainera, salgai arriskutsuen garraioaren fluxua hobeto banatzeko aukera eman du, garraioaren jatorriaren edo helmugaren arabera.

Ondorioz, 2024ko otsailaren 20ko Ebazpenaren V. eranskina aldatzen da, Salgai Arriskutsuen Ibilbideen Sarean (RIMP) gipuzkoar lurraldetik igarotzen diren errepide hauek sartzeko: AP-1aren zati bat; A-636; eta A-15 errepidearen azken zatia:

  • AP-1 146,194 KP (AP-8 Eibar lotunea)/133 KP (A-636 Bergara lotunea)
  • A-636 PK 0,00 (N-I Beasain lotunea)/PK 22,772 (AP-1 Bergara lotunea)
  • A-15 139,8 KP (Nafarroa, Berastegi/169,314 KP (Astigarragako lotunea).

Irailaren 27ko EHAAn argitaratutako 2024ko irailaren 17ko Ebazpenean jasotako aldaketa urriaren 9an jarriko da indarrean.

Zer da lortu gabeko irabazia?

Kalte baten edo beste gertakari batzuen ondorioz lortu ez den irabazia da. “Sortzen ari den kaltea” benetako matxura edo kaltea eta horren balorazioa da, eta “lortu gabeko irabazia”, berriz, matxura edo kalte horrengatik lortu ezin izan den irabazia. Kalte-galeren kalte-ordainak bi kontzeptu horiei eragiten die.

Aduana-ordezkaria eta nazioarteko merkataritza gaitzeko prestakuntza aurreratua (2024-2025)

UNEDek eta IES PLAIAUNDI BHIk zentro laguntzaile gisa antolatutako ikastaroan izena emateko epea zabalik dago.

Izena emateko epea zabalik
Emateko datak: 2024/11/18 – 2025/06/21
Modalitatea: erabat online.
Antolatzailea: UNED-Bergara Ikastetxe Elkartua
Informazio gehiago: https://representanteaduanero.asmoz.org /

Izen-ematea: https://representanteaduanero.asmoz.org/inscripcion /

Herbehereak, ordainpeko autobide berria

Datorren abenduaren 7an A24/Blankenburg konexioa inauguratuko da, Rozenburgen A15a eta Vlaardingenen A20a lotuko dituena. Lotura hori bidesariei lotuta dago. Bidesaririk ez badago, online ordaintzeko honako metodo hauek daude eskuragarri:
1.- Ordainketa automatikoaren erregistro bidez. Ikusi xehetasun guztiak esteka honetan.
2.- bidaia bakoitzeko egin beharreko online ordainketa. Kontsultatu xehetasun guztiak esteka honetan.

Ibilgailu astunek 9,13 euroko tarifa finkoa ordainduko dute, eta arinek 1,51 eurokoa. Bidesari hori bereiz kobratuko zaio Euroviñetari.

Esteka honetan, konexio berri honi buruzko informazio gehiago aurkituko duzu.

Mugako egungo osasun-kontrolen eredua sinplifikatzeko eta arintzeko akordioa

Lurralde Politikako eta Memoria Demokratikoko ministerioek, Osasun eta Nekazaritza Ministerioak eta Arrantza eta Elikadura Ministerioak lortutako akordioarekin, duela 30 urte baino gehiagotik indarrean dagoen sistema eguneratzen da, gure inguruko Europako herrialdeekin homologatzeko prozesuak sinplifikatuz eta arinduz. Mugako osasun-kontrolen sistema berriak orain arte egiten ziren bi ikuskapen-albaitaritza-zerbitzuak (bat Nekazaritzakoa eta bestea Osasunekoa) albaitaritza-ikuskaritzako zerbitzu bakar batean integratzea dakar. Dagoeneko amaitu dira beharrezko garapen informatikoak, eta, beraz, datorren urrian abian jarriko den proiektu pilotu baten ondoren ezarriko da eredu berria.

Integrazio horrek denbora murriztea ekarriko die operadoreei eta ikuskatzaileei, batez ere produktu freskoak direla kontuan hartuta, oso galkorrak, eta betiere osasun publikoa bermatuz.
Gainera, jarduerak sinplifikatzearen ondorioz baliabideak optimizatzeak aukera emango du esportazioen kudeaketari baliabide gehiago esleitzeko, salgaiak beste merkatu batzuetara ateratzeko arintasuna erraztuz eta, horrela, lehiakortasunean irabaziz.

Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiak Emisio Baxuko Eremuak baliogabetu ditu

Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salako Bigarren Sekzioak epai bat eman du, eta, horrek, praktikan, baliogabetu egiten ditu, zehazki, Madrilgo udalerri osoan Emisio Baxuen Eremua (BBE) definitzen duten Ordenantzaren zatiak, bai eta “Erdialdeko Barrutiko” eta “Plaza Eliptikoko” Babes Bereziko Emisio Baxuen Bi Zonek (ZBEDPE) ezartzen dituztenak ere. Ebazpen hori oraindik ez da irmoa, eta haren aurka kasazio-errekurtsoa aurkez daiteke Auzitegi Goreneko Hirugarren Salan, administrazioarekiko auzien eskumena duen salan. Hori dela eta, BBEk bere horretan jarraituko du, eta indarrean jarraituko du horiek ez betetzeagatik zigorrek ere.

Udal ordenantzak egiteko prozedurei buruz Auzitegi Gorenak emandako doktrina berrienari jarraituz, uste du Agindua onartu aurreko eragin ekonomikoari buruzko txostena “nahikoa ez” dela argi eta garbi, eta txosten horrek ondorio ekonomikoak kontuan hartzea eskatzen zuela, honako hau egin ahal izateko: “… onuren eta kostuen balantzea behar bezala haztatu, eta eragin baliokidea duten neurri ez hain murriztaileak hartzeko aukera, edo ekonomikoki ahulenak diren kolektiboentzat diskriminazio-efektua eragin dezaketenak”.

Era berean, neurriek lehiaren eta merkatuaren baldintzetan eragin zuzena duten milaka ibilgailu profesionali eragiten dietela aipatzen du epaiak. Oso garrantzitsutzat jotzen du ibilgailua berritzeko gaitasun ekonomiko txikia duten enpresa-kolektiboen egoera kontuan hartzea, hala nola autonomoak, mikroenpresak edo ETEak, baina Ordenantza onartu aurreko txostenek ere ez dutela gai hori aipatzen nabarmendu du.

Lesarriko tunela itxi dute Behobiarako noranzkoan, osorik berritzeko

BIDEGIk bere webgunean jakinarazi duenez, Lesarriko tunela osorik berritzeko lanak hasi dira Behobiarako noranzkoan. Horretarako, hormigoizko hesiak dituen desbideratze edo by-pass bat gaitu da berriki berritutako hodian, Gasteizko noranzkoan. Desbideratzea 2025eko maiatzera arte mantenduko da. Tarte horretan, bi norabideetako igarobideak tuneleko bi erreiak partekatuz egingo dira, Vitoria-Gasteizerako norabidean, Behobiarako hodia berritzen den bitartean. Desbideratze-tarte horretan, kanpoko abiadura 60km-koa izango da, eta tunelaren barruan, berriz, 80km-koa. Abiadura radarrez kontrolatuko da.

Lehenengo fasearen jarraipena
Lanek bi fase dituzte, orain hasten dena eta lehenengoa,  2023ko irailetik 2024ko apirilera bitartean dagoenez gauzatutakoa, Gasteizerako noranzkoan zegoen hodia berritu zen, hodia itxi eta Behobiarako norabidean dagoen hodian by-passaren bidez zirkulazioa desbideratzeko. Ondartza zentroko trafikoaren jarraipena eta kontrola egiteko sistemak ere berritu ziren. Gasteizko noranzkoan tunela berritu ondoren, bi tunelak irekita egon dira 2024ko maiatza eta iraila bitartean, udan irteera- eta itzulera-operazioekin sortutako trafikoa errazteko.

Garraioan irabazi-marjinak hobetzeko irtenbide teknologikoak

Salgaiak errepidez garraiatzen dituen edozein enpresak edo profesionalek badaki zein diren sektorean erabiltzen diren irabazi-marjinak. Kargagailuek garraio-kostuetan eragiten duten presioaz gain, badira egoera larriagotzen duten beste faktore batzuk ere.

Eta digitalizazioak zerbait konpontzen al du guzti honetatik?
Erantzuna baiezkoa da. Aplikazio eta abantaila ugari ditu, eta eraginkortasuna oso egiaztatuta dago. Arazo guztiei erantzuna ematen dien miraria ez bada ere, kanpo-merkataritzan, logistikan, aduanetan edo beste sektore batzuetan (industrian edo banaketan, adibidez) izandako esperientziengatik, badakigu prozesuen eta zerbitzuen digitalizazioak ekarpen handia egin behar duela garraio-enpresen lehiakortasuna hobetzeko.

Funtsezko teknologien bi talde handi daude, eta horiek konbinatuta, jauzi handia dira edozein garraio-enpresarentzat: Garraioa Kudeatzeko Sistemak (TMS) eta lanerako eta jarraipenerako teknologiak.

TMSa: garraioa modernizatzeko oinarria
Garraioa Kudeatzeko Sistemak edo TMSak funtsezko tresna dira logistikaren sektorerako eraldaketa digitaleko edozein estrategiatan. Hauek dira eskaintzen dituzten abantaila handietako batzuk.

Denbora eta erregaia aurreztea. TMSek ibilbideak modu planifikatuan eta denbora errealean optimizatzeko balio dute. Ibilbideak eta entregak optimizatzean, murriztu egiten da erregai-kontsumoa eta bidaia-denbora, eta horrek karbono-aztarna murrizten du. Gainera, kudeaketa-software hori gidatzearen monitorizaziorako sistemekin konekta daiteke.

Garraio-aginduen kudeaketa integrala. Eskaera jasotzen denetik, bidaia planifikatzen denetik eta esleitzen denetik, entregatzen eta fakturatzen den arte. Garraio-planen prozesuaren zati bat automatizatu egiten da, eta horrek denbora eta balizko akatsak aurreztea dakar.

Mantentze prebentiboa. TMSek norberaren flotak kudeatzen laguntzen dute. Arazo mekanikoak saihesteko ohartarazten dute. Trakzio-buruaren balio-bizitza 10 urtera arte luza daiteke, gidatzearen mantentze-lanak, ordezkoak eta monitorizazioa egunean eramateari esker.

Trazabilitatea denbora errealean eta gardentasuna. TMS askok informazioa eskaintzen duten funtzionalitateak dituzte, bezeroek salgaia zein egoeratan dagoen egiaztatu ahal izateko, eta funtsezko jakinarazpenak bidaltzen dituzte. Zerbitzu erantsi horiek bezeroekiko harremana fidelizatzen laguntzen dute, gero eta gehiago eskatzen baitute haien ondasunen egoera ezagutzea.

Gorabeheren jarraipena denbora errealean. Auto-ilarak, matxurak, istripuak, hotza behar duten salgaientzako tenperatura-aldaketak… gauza asko gerta daitezke errepidean. Digitalizazioak arazo asko kontrolpean izaten eta intzidentzien eragin ekonomikoa murrizten laguntzen du.

Dokumentuen eta trafikoaren kudeaketa. TMSek dokumentuak digitalizatzeko aukera ematen dute, hala nola fakturak, albaranak, garraio-gutunak edo eCMRak denbora errealean eta errore-marjinak murriztuz. Dokumentazioa digitalizatzea bereziki baliagarria da ordainketak kudeatzeko eta erreklamatzeko.

Segurtasuna eta eraginkortasuna. Kudeaketaren eta dokumentazioaren digitalizazioak legezko bermeak ditu. Sisteman zerbitzu bat data jakin batean gauzatu zela jasota badago, datu hori eztabaidaezina da.

Nondik hasi digitalizazio-prozesu batean?
Lehenengo urratsetan, hasierako ebaluazioa eta plangintza egin behar dira, eta, ondoren, helburuak ezarri. Non gaude eta nora iritsi nahi dugu? Zertarako egin nahi dugu hau guztia? Zer lortu nahi dugu eta zer esparru hobetu nahi ditugu?

Laguntza behar baduzu eta digitalizazioari eta TMSei buruz gehiago jakin behar baduzu, Guitransek Igarle Taldearekin duen hitzarmemaren medioz  salgaien garraioa hobetzeko zuzendutako proiektuetan lagun zaitzake heuren esperientziaz baliatuz.

MLC ENERGIAk nazioarteko jauzia egin du Frantziara eta Poloniara, eta, laster, Europako gainerako herrialdeetara, Nazioarteko txartel berriarekin

MLC Energiak, gasolioa, argia eta gasa merkaturatu eta banatzen dituen enpresa multi energetikoa, José Luis Martín López sortzaile eta CEOa buru duena, behin betiko nazioarteko jauzia eman du. Europatik hasten da, zehazki Frantzian, 60 gasolina-zerbitzugunerekin, eta Polonian, 36rekin, eta aurreikusten du oso denbora gutxian iritsiko direla Belgikara, eta hortik Europako gainerako herrialdeetara. Gainera, bezero-txartel horrekin Travis Road Services sarera sartu ahal izango da, aparkatzeko, garbitzeko, tankeak garbitzeko eta kamioiak konpontzeko zerbitzuekin.

MLC Energiak 10 gasolina-zerbitzugune propio ditu gaur egun Espainian, hala nola duela gutxi ireki dena, abuztuaren 30ean. Espainiako erregai-zerbitzugunerik handiena bihurtu da, 22.000 metro karratuko azalerarekin, honela banatuta: hornigailuen eremua, emari handikoa eta bi aldekoa, 25 kamioira arte erregaiz hornitu ahal izateko lekua, autoentzako produktu anitzeko hornigailuak dituzten 4 kale, autoentzako 40 aparkaleku, kamioientzako segurtasuneko 54 aparkaleku, mugikortasun murriztuko 2 aparkaleku, ibilgailuak garbitzeko 2 plaza, ibilgailuak garbitzeko boxak eta kamioiak garbitzeko zentro bat, denda, dutxak eta laster atseden hartzeko gunea duen hotela, gimnasioa,…

Espainian 60 erregai-zerbitzugune baino gehiago daude kolaboratzaileekin, bai eta argiaren eta gasaren merkaturatzea ere estatuan. MLC Hoteles: MLC Apartamentos Ciudad de Linares eta MLC Hoteles Benavente eta MLC Hoteles Urnieta laster irekiko dira.

Horrela, nazioarteko MLC txartel berriaren sorrerarekin eta funtzionamenduarekin eta bere sare nazional eta internazional zabalarekin errealitate bat da, MLC Energia enpresak bere lan ona eta hazkunde sendoa sendotzen ditu. Izan ere, 2011n sortu zenetik, MLC Energia testuinguru berrietara egokituz joan da, erronkei eraginkortasunez, konfiantzaz, arintasunez eta berrikuntzaz aurre eginez erabakiak hartzerakoan, jatorrizko balioak ahaztu gabe:

  • Arintasuna eta eguneratzea
  • Berrikuntza eta eraginkortasuna
  • Ahalegina eta pasioa
  • Konfiantza eta tratu pertsonala.

Sar zaitez nazioarteko zerbitzugune guztiak dituen mapan, esteka honetan.