2023ko abenduaren 15etik indarrean daude Ro e-Transport sistemari buruzko arau berriak. Sistema hori erabiltzen da arrisku fiskal handia duten salgaien errepideko garraioa eta, oro har, salgaien errepide bidezko nazioarteko garraioa (helmuga/jatorria Errumanian duena) monitorizatzeko. 500 kg baino gehiago edo 10.000 RON baino gehiago (2.000 euro inguru) pisatzen duten salgaiek nahitaez deklaratu behar dute Ro e-Transport System-en, bai estatuko errepideko garraiorako, bai nazioarteko garraiorako. Hasiera batean zehapen-araubidea indarrean jartzeko aurreikusitako data uztailaren 1a bazen ere, atzerapena izan du, geoposizionamendua kontrolatzeko aplikazioa probetan baitzegoen. Datorren irailaren 1etik aurrera, errepide bidezko nazioarteko garraiora bideratutako salgai guztiek (inportazio/esportazioko garraio-eragiketak EBko herrialdeetan eta EBtik kanpo), baita garraio nazionalean ere, baldintzak betetzen ez badituzte, zehapenak izango dituzte (ikus UNTRR Errumaniako garraio-elkartearen jakinarazpena).
Komeni da gogoraraztea garraiolariak bezero errumaniarraren UIT kodea jaso behar duela (dela igorlea, dela hartzailea), eta hark gidariari emango diola muga-pasabidera iritsi aurretik edo bezero errumaniarraren instalazioetatik alde egin aurretik. Gainera, kamioiaren matrikula-zenbakiaren eta atoiaren edo erdi-atoiaren zati errumaniarra eman behar du garraiolariak, baita kamioia Errumaniara sartuko den muga-pasabidearen izena ere.
Garraio-eragiketa hauek ez daude e-Transport sistemaren bidezko aitorpenaren mende:
.- Iragaitzazko errepide bidezko garraio-eragiketak ez daude RO Garraio Sistema Elektronikoaren mende. Baina, adibidez, merkantzia Portugalen kargatzen bada eta helmuga Bulgaria bada, eta Errumaniatik igarotzen bada, merkantzia talderako biltegi batean biltegiratzen da, eta gero Bulgariarantz jarraitzen du; kasu horretan, merkantziak ROn erregistratuta egon behar du. Garraio elektronikoko sistemak eta gidariak ITU kode bat jaso behar dute.
.- Merkantziak Errumaniara TIR erregimenean edo T1/T2 aduana-agirian inportatzea ez dago RO e-Transport sistemari lotuta, eta ez da beharrezkoa UIT koderik aduana-eragiketa amaitzen den aduana-bulegoraino. Hala ere, garraio-operadoreak, aduana-bulegoaren ondoren, merkantzia berak jaso eta Errumaniako beste deskarga-puntu batera banatzen baditu, UIT kode bat izan behar du aduanatik helmugaraino garraiatzen diren merkantzientzat.
.- Errumaniatik TIR erregimenean edo T1/T2 dokumentuan salgaiak esportatzea ere ez dago RO e-Transport sistemaren mende, eta ez da beharrezkoa UIT koderik. Baina Errumaniatik esportatzen diren merkantziak enpresa errumaniar batek kargatzen baditu eta aduana-bulegoa barneko aduana-bulego batean edo mugako aduana-bulegoan egiten bada, garraio-eragiketa mota horrek UIT kode bat behar du aduanaraino.
.- 500 kg edo gutxiagoko edo 10.000 RON (2.000 uro inguru) edo gutxiagoko pisua duten salgaiek ez dute Ro e-Transport System-en nahitaez deklaratu beharrik, ez errepide bidez garraiatzeko, ez nazioarteko garraiorako.