Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Errumania: salgaien deklarazio elektronikoa eta zehapen-araubidea 2024/09/01etik aurrera


2023ko abenduaren 15etik indarrean daude Ro e-Transport sistemari buruzko arau berriak. Sistema hori erabiltzen da arrisku fiskal handia duten salgaien errepideko garraioa eta, oro har, salgaien errepide bidezko nazioarteko garraioa (helmuga/jatorria Errumanian duena) monitorizatzeko. 500 kg baino gehiago edo 10.000 RON baino gehiago (2.000 euro inguru) pisatzen duten salgaiek nahitaez deklaratu behar dute Ro e-Transport System-en, bai estatuko errepideko garraiorako, bai nazioarteko garraiorako. Hasiera batean zehapen-araubidea indarrean jartzeko aurreikusitako data uztailaren 1a bazen ere, atzerapena izan du, geoposizionamendua kontrolatzeko aplikazioa probetan baitzegoen. Datorren irailaren 1etik aurrera, errepide bidezko nazioarteko garraiora bideratutako salgai guztiek (inportazio/esportazioko garraio-eragiketak EBko herrialdeetan eta EBtik kanpo), baita garraio nazionalean ere, baldintzak betetzen ez badituzte, zehapenak izango dituzte (ikus UNTRR Errumaniako garraio-elkartearen jakinarazpena).

Komeni da gogoraraztea garraiolariak bezero errumaniarraren UIT kodea jaso behar duela (dela igorlea, dela hartzailea), eta hark gidariari emango diola muga-pasabidera iritsi aurretik edo bezero errumaniarraren instalazioetatik alde egin aurretik. Gainera, kamioiaren matrikula-zenbakiaren eta atoiaren edo erdi-atoiaren zati errumaniarra eman behar du garraiolariak, baita kamioia Errumaniara sartuko den muga-pasabidearen izena ere.

Garraio-eragiketa hauek ez daude e-Transport sistemaren bidezko aitorpenaren mende:
.- Iragaitzazko errepide bidezko garraio-eragiketak ez daude RO Garraio Sistema Elektronikoaren mende. Baina, adibidez, merkantzia Portugalen kargatzen bada eta helmuga Bulgaria bada, eta Errumaniatik igarotzen bada, merkantzia talderako biltegi batean biltegiratzen da, eta gero Bulgariarantz jarraitzen du; kasu horretan, merkantziak ROn erregistratuta egon behar du. Garraio elektronikoko sistemak eta gidariak ITU kode bat jaso behar dute.

.- Merkantziak Errumaniara TIR erregimenean edo T1/T2 aduana-agirian inportatzea ez dago RO e-Transport sistemari lotuta, eta ez da beharrezkoa UIT koderik aduana-eragiketa amaitzen den aduana-bulegoraino. Hala ere, garraio-operadoreak, aduana-bulegoaren ondoren, merkantzia berak jaso eta Errumaniako beste deskarga-puntu batera banatzen baditu, UIT kode bat izan behar du aduanatik helmugaraino garraiatzen diren merkantzientzat.

.- Errumaniatik TIR erregimenean edo T1/T2 dokumentuan salgaiak esportatzea ere ez dago RO e-Transport sistemaren mende, eta ez da beharrezkoa UIT koderik. Baina Errumaniatik esportatzen diren merkantziak enpresa errumaniar batek kargatzen baditu eta aduana-bulegoa barneko aduana-bulego batean edo mugako aduana-bulegoan egiten bada, garraio-eragiketa mota horrek UIT kode bat behar du aduanaraino.

.- 500 kg edo gutxiagoko edo 10.000 RON (2.000 uro inguru) edo gutxiagoko pisua duten salgaiek ez dute Ro e-Transport System-en nahitaez deklaratu beharrik, ez errepide bidez garraiatzeko, ez nazioarteko garraiorako.

Informazio gehiago.

Europak 60 milioi euroko finantzaketa gehigarria esleitu du aparkaleku seguruak eraikitzeko eta hobetzeko

Europako Batzordeak 60 milioi euroko finantzaketa-pakete berri bat iragarri du, EB osoan kamioi seguruak eta babestuak aparkatzeko eremuen sarea garatzeko. Finantzaketa hori, Europa Konektatzeko Mekanismoaren 2023. deialdiaren esparruan esleitua, kamioientzako aparkaleku-instalazioak eraikitzeko edo modernizatzeko EBko zazpi herrialdetako hamar proiektu baino gehiagori eman zaie.

Horri gehitu behar zaio Espainiak 16 milioi lortu dituela 241 milioi euroko aparkaleku seguruak eraikitzeko, Europan barnako garraio sare eraginkor eta jasangarri bat hedatzeko jarduketak finantzatzeko. Mugikortasun seguru eta babestuarekin lotutako ildoaren barruan, hiru proiektuk jasoko dute finantziazioa Madrilen, Katalunian eta Errioxan aparkaleku seguru eta babestuko eremuak garatzeko. Talaia Ondare Inmobiliarioaren “Zona de aparcamiento segura en Pinto (Madril) en el corredor atlántico de la red básica RTE-T” proiektuak 2 milioi euroko laguntza jasoko du. Era berean, 4 milioi euro iritsiko dira Gironako Calsina eta Carré garraioetako ZESP Temple eta Mare Nostrum A-7 aparkaleku seguruak eta babestuak handitzeko. Azkenik, Errioxako Inmo-Arnedok bultzatutako “Arnedoko Ekoaparkaleku Segurua” k Europako 10 milioi euroko laguntzak izango ditu.

Espainiari emandako funts horiei buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, sakatu esteka honetan.

Eusko Jaurlaritzak dirulaguntza emango die kontziliazioaren arloko diagnostikoa eta ekintza-plana egiten duten euskal enpresei

Eusko Jaurlaritzak agindu hau onartu du, Euskal Autonomia Erkidegoko enpresei dirulaguntzak emateko oinarriekin, baldin eta enpresa horiek egoeraren diagnostiko bat eta ekintza-plan bat egiten badute bizitza pertsonala, familia eta lana uztartzearen arloan. 10.500 eurorainoko dirulaguntza eskatu ahal izango dute, agindua EHAAn argitaratzen denetik irailaren 30era arte. Laguntza-lerro hori 420.000 eurokoa da. Hasiera batean ETEentzat baino ez zen dirulaguntza horren helburua da enpresa-erakundeak eta plantillak kontziliazioaren potentzialaz kontzientziatzea. 2024. urteari begira, eremu pribatuko edozein erakunderi eskatu ahal izango zaio laguntza, tamaina edozein dela ere, baldin eta diagnostiko bat eta kontziliazio-plan bat egiteko proiektua EAEko lantokietarako bada.

eCMRaren abantailak erkidego barruko eragiketetan


Ogasunaren ustez, eCMR da erkidego barruko eragiketetarako frogarik onena. Salgaien garraioan kontrol digitaleko dokumentazioa erabiltzeak izugarri arintzen du Ogasun Administrazioarekiko eta Aduanen Zuzendaritzarekiko eta IIEErekiko betebeharrekin lotutako guztia. Erkidego barruko BEZa (zero zerga-tasa) salbuesteko edo itzultzeko eskaera asko sinplifikatzen da, eta ez da informazio bera bi aldiz bidali behar denbora laburrean.

ZAEAk paperezko froga gehigarriak behar zituen Europar Batasunaren barruko BEZaren salbuespenerako, Espainiako enpresa esportatzaileen prozesua zailduz.

Kontzeptu-proba batzuen ondoren, egiaztatu zen e-CMRaren erabilerak aukera ematen diela alde guztiei garraioari buruzko informazio bera eskuratzeko, beharrezko ondasun eta dokumentuen xehetasunak partekatzeko eta hartzailea identifikatzeko.

Aduanen eta Zerga Berezien Zuzendaritza Nagusiak e-CMR paperezko dokumentuen alternatiba segurua eta eraginkorra dela baieztatu zuen. Kaltetutako produkzio-sektoreen kudeaketa hobetzen du eta froga-prozesu gurutzatuak sinplifikatzen ditu.

Erkidego barruko bidaietan e-CMRa erabiltzeak, BEZari dakarkion sinplifikazioaz gain, hainbat abantaila esanguratsu eskaintzen ditu.

– Informazioa eskuratzea eta partekatzea: Inplikatutako alderdi guztiek eskura dezakete garraioari buruzko informazio bera, eta garraiatutako ondasunen kantitateari eta izaerari buruzko xehetasunak parteka ditzakete, baita garraiobideak argi eta garbi identifikatuta utzi ere.
– Identifikazioa eta egiaztapena: salgaiaren hartzailea, kokapena eta entregaren data/ordu zehatza identifikatzeko aukera ematen du, zalantzarik gabe.
– Dokumentazio digitala: Beharrezko dokumentu guztietarako sarbide zuzena errazten du, hala nola, albaranetarako eta kalitate-ziurtagirietarako, eta igorleak informazio-testua sartzeko aukera ematen du.
– Aldibereko sarbidea: Parte hartzen duten alderdi guztiek denbora errealean eskura dezakete portuari buruzko informazio bera.
– Azkartasuna eta eraginkortasuna: Informazioa digitalki eskuragarri egon daiteke AEAT-D.G. Aduanetarako, garraioa amaitu eta minutu gutxira, kudeaketa hobetuz eta froga-prozesuak sinplifikatuz.
– Integrazio digitala: Beste garraio-sistema batzuekin integratzea ahalbidetzen du, hala nola Port Community Systemsekin eta intermodalitateko beste sistema batzuekin
e-CMR Guitrans delakoari buruz gehiago jakin nahi baduzu, Igarle Taldearen sektorean lankidetza eta esperientzia du, salgaien garraioa eta e-CMR digitalizatzeko proiektuetarako.

Italia, e-CMRrekin bat egin duen hogeita hamaseigarren herrialdea

Duela aste batzuk indarrean zegoen e-CMR hitzarmena ofizialki berretsi du Italiak. Herrialde hauek aplikatzen dute: Alemania, Azerbaijan, Belgika, Bielorrusia, Bulgaria, Danimarka, Eslovakia, Eslovenia, Espainia, Estonia, Errusiako Federazioa, Finlandia, Frantzia, Grezia, Iran, Italia, Kyrgyzstan, Letonia, Lituania, Luxenburgo, Norvegia, Oman, Herbehereak, Polonia, Portugal, Erresuma Batua, Txekiar Errepublika, Moldaviako Errepublika, Errumania, Suedia, Suitza, Tayikistan, Turkia, Turkmenistan, Ukraina eta Uzbekistan.

Gobernuak 2030era arteko bioerregaien gutxieneko ehunekoak ezarri ditu

Uztailaren 16ko BOEn uztailaren 15eko TED/728/2024 Agindua argitaratu zen, garraiorako bioerregaiak eta beste erregai berriztagarri batzuk sustatzeko mekanismoa garatzen duena. Aginduak 2030erako berriztagarrien helburua lortzeko oinarriak ezartzen ditu, eta lehen aldiz barne hartzen ditu abiazioaren eta nabigazioaren sektoreak, baita biogasa, hidrogenoa eta jatorri biologikoa ez duten beste erregai berriztagarri batzuk ere. Era berean, Bioerregaiak Egiaztatzeko Sistema indartu eta malgutzen du, garraioan erregai berriztagarrien urteko helburuak betetzeko kalkuluak egitea ahalbidetzen duena.

Europako araudiaren arabera, hamarkada amaieran energia berriztagarriak garraioaren eskariaren % 29 izan behar du gutxienez. Espainiako ordenamendu juridikoak gero eta barneratze bide handiagoa ezarri du helburu hori betetzeko, orain arte biodieselean eta bioetanolean zentratuta; adibidez, 2026an % 12ra iritsi behar dira. Petrolio produktuen handizkako operadoreek bioerregai horiek merkatuan sartu behar dituzte, salmenten proportzioan, edo konpentsazio ekonomiko bat ordaindu, helburua lortzen ez badute.

Argitaratutako aginduak ez du bide hori aldatzen, baina garraioan energia berriztagarriak indartzen ditu, erregai fosilen kaltetan, eta hainbat hobekuntza sartzen ditu, besteak beste, Europako hainbat xedapenen transposizioa, horietan aurreikusitako aplikazio mugak baino lehen.

2025etik aurrera, biogasa, hidrogenoa eta jatorri ez-biologikoa duten erregai berriztagarriak (RFNBO, ingelesezko siglen arabera) zenbatu ahal izango dira helburuak betetzeko kalkulurako, biodieselarekin eta bioetanolarekin batera, baina horien ekoizpena eta kontsumoa sustatzeko, merkatuan jarritako energia unitate bakoitza horien bikoitza balioetsiko da.

Trafiko Zuzendaritza Nagusiak alkohol-tasa jaitsiko die gidari profesionalei

Gidarien Araudi Orokorraren aldaketa BOEn argitaratu behar da, indarrean sar dadin. Alkoholaren eraginpean gidatzearen praktika arriskutsuari aurre egiteko ahaleginean, DGTk baimendutako alkohol tasa 0,25 mg/l-tik 0,10 mg/l-ra jaistea erabaki du. Aldaketa horrek garraiolariei, taxilariei eta VTCko gidariei eragiten die batez ere, eta trafiko @-@istripuak eta, azken finean, errepideetako heriotzak murrizteko estrategia zabalago baten parte da. Muga hori gainditzeagatik jarriko diren isunak 500 eta 1.000 euro artekoak izango dira, eta isuna % 50era murrizteko aukera egongo da, jakinarazpena egiten denetik 20 egun naturaleko epean ordaintzen bada.

Actualizado el ATP


El Consejo de Ministros celebrado el martes 9 de julio tomó conocimiento de la entrada en vigor de las enmiendas a los anejos del Acuerdo sobre transportes internacionales de mercancías perecederas y sobre las unidades especiales utilizadas en estos transportes, así como del texto consolidado de dicho Acuerdo.

El Grupo de trabajo sobre transportes de mercancías perecederas (WP.11) del Comité de transportes interiores de la Comisión Económica para Europa de Naciones Unidas (CEPE), en sus sesiones celebradas en Ginebra del 26 al 29 octubre del 2021, 3 al 6 de mayo de 2022 y 25 al 28 de octubre de 2022, respectivamente, propuso unas Enmiendas al texto vigente del ATP. El 3 de febrero de 2023, el secretario general de las Naciones Unidas comunicó dicha propuesta de Enmiendas a las partes contratantes del Acuerdo ATP, estableciéndose un plazo de 6 meses para recibir objeciones. Las Enmiendas se consideraron aceptadas y han entrado en vigor el 22 de junio de 2024, obligando a partir de ese momento a todos los Estados parte del ATP. La versión 2024 incluye actualizaciones en los apéndices 1 y 2 del anejo 1, que detallan las definiciones y normas de las unidades especiales utilizadas para el transporte. Entre las principales novedades, se destacan las modificaciones en los modelos de actas de ensayo y la incorporación de nuevas normas para las unidades isotermas, refrigerantes y frigoríficas. Estas enmiendas buscan mejorar la eficiencia y la sostenibilidad de los transportes, adaptándose a los avances tecnológicos y las necesidades actuales del sector.

Puede descargar de manera gratuita la versión actualizada del ATP en el siguiente enlace.

160 milioi Hidrogenoaren Euskal Korridorerako


Ministroen Kontseiluak, joan den asteartean egindako bileran, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak (MITECO) proposatuta, errege-dekretu bat onartu zuen Europako Batzordeak Hy2Use Europako Interes Komuneko Proiektu Garrantzitsuaren (IPCEI, ingelesezko sigletan) esparruan aukeratutako eskala handiko industria-jardueretan hidrogeno berriztagarriaren ekoizpen eta erabilera intentsiboko zazpi proiektu espainiarrei zuzeneko laguntzetan 794 milioi euro esleitzeko eta banatzeko. Ekimen onuradunetako bostek ahalmen handiko elektrolizagailuak (100 MW edo gehiagokoak) eraikitzea barne hartzen dute industria-jarduera handiko inguruneetan, hala nola portuetan eta beste industria-gune batzuetan. Klusterrak edo haran integratuak izango dira, eta Andaluzian, Asturiasen, Gaztela-Mantxan, Euskal Autonomia Erkidegoan eta Murtzian kokatuko dira. IPCEI Hy2Use-ren Technology Field 1 linean kokatzen dira, hidrogeno berriztagarriaren bultzadara bideratuta. Hy2Use IPCEIren Espainiako beste bi proposamenak Aragoin hedatuko dira, eta hidrogeno berriztagarria sortzeko bi proiektu abian jartzea aurreikusten dute, ongarriak eta beste konposatu kimiko batzuk fabrikatzeko erabiltzeko. Technology Field 2 linearen barruan sartzen dira, industria-sektoreetako energia fosilen ordezkapen teknologikoa errazteko.