Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Eusko Jaurlaritzaren XIII. legegintzaldiaren osaera

Hamabost dira Eusko Jaurlaritza berria osatzen duten sailburuak.

  • Lehendakaritza: Imanol Pradales Gil
  • Lehendakariorde lehena: Ibone Bengoetxea Otaolea, Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburua
  • Bigarren lehendakariordea: Miguel Torres Lorenzo, Ekonomia, Lan eta Enplegu sailburua
  • Ogasun eta Finantza sailburua: Noël d ‘Anjou Olaizola
  • Gobernantza, Administrazio Digital eta Autogobernuko sailburua: María Ubarretxena Cid, bozeramailea
  • Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun sailburua: Mikel Jauregi Letemendia
  • Segurtasuneko sailburua: Bingen Zupiria Gorostidi
  • Hezkuntza sailburua: María Begoña Pedrosa Lobato
  • Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburua. Denis Itxaso Gonzalez
  • Osasuneko kontseilaria: Alberto Martínez Ruiz
  • Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografikoko sailburua. Nerea Melgosa Vega
  • Mugikortasun Iraunkorreko sailburua: Susana García Chueca
  • Zientzia, Unibertsitate eta Berrikuntza sailburua: Juan Ignacio Pérez Iglesias
  • Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburua: Javier Hurtado Domínguez
  • Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza sailburua. Amaya Barredo Martín
  • Justizia eta Giza Eskubideetako sailburua: María Jesús Carmen San José López

Etzegarateko tunelaren argiztapen berria

Gipuzkoako Foru Aldundiak esleitu ditu N-I errepidean Etzegarate mendateko tunela argiztatzeko instalazioak berritzeko lanak. Maria Ubarretxena foru diputatuak azaldu duenez, obra horiek “gure errepideak jasangarriagoak eta eraginkorragoak egiteko aurrerapausoa dira”, eta “elektrizitatearen kontsumoa nabarmen murriztuko da”. Azaldu duenez, urtean 75.000 kwh aurreztuko dira kanpoko argiterian, hau da, % 65eko murrizketa; tunelaren barruan, berriz, % 60 aurreztuko da, 20.000 kwh urtean. Uztailean hasiko diren lanek 5 hilabete iraungo dute, eta tunelaren barruko 132 proiektagailuak ordeztuko dira; aldi berean, tunel-ahoaren sistema erabat berrituko da. Instalazio osoa energetikoki eraginkorra izango da. Lanak egin ahal izateko, errepideari eragiten dioten jarduketa guztiak gauez egingo dira, eta erreia itxita egongo da 22:00etatik 06:00etara. Bide Azpiegituretako Departamentuak aldez aurretik jakinaraziko ditu eragin guztiak.

BIZKAIA: Bizkaian salgaiak errepidez garraiatzeko erabileraren ordainketaren bigarren fasea uztailaren 1ean hasiko da

Bigarren fasea A-8 eta BI-10, N-636 eta BI-30 errepideetara luzatuko da, 2023an BI-625 eta N-240 errepideetan martxan jarri zen ordainpeko arkuen sistema. Sistemak 3,5 tona baino gehiagoko ibilgailu astun handiei eragiten die.

Bizkaian 3,5 tona baino gehiagoko garraio astunak erabiltzeagatiko ordainketa 2024ko uztailaren 1etik aurrera egingo da errepide hauetan:

• A-8 Kantauriko autobidea eta BI-10, Basurtutik (p.k. 119,500) Hagaraino (k.a. 139,219).

• N-240 Tarragona – Bilbo (Barazar), El Gallo lotunetik (k.a. 55,773) eta Ubidea saihesbidea ( (23,050 irudia).

• N-636 Beasain – Durango (Kanpazar) Gipuzkoarekin muga egiten duen puntutik (34,980 kp) Durangoraino ( (49,350 irudia).

• BI-30 (lehengo N-637) Gurutzeta-Erletxeak (Arrontegi), Gurutzeta (8,000 or.) eta Erletxeren lotunearen artean ( (28,180 irudia).

• BI-625 Laudiotik (k.a. 372,560) Basaurira (k.a. (387,310 irudia).

Horrela, N-240 eta BI-625 errepideetarako lehen fasean garatutako sistema lehen aipatutako bide guztietara zabalduko da 2024ko uztailaren 1etik aurrera.

Gipuzkoan bezala, deskontuez baliatzeko, bai EURO kategoriagatik bai erabileraren maiztasunagatik, ibilgailuak INTERBIAKen erregistratu behar dira. Tarifei, deskontuei eta ibilgailuen erregistroari buruzko informazio guztia https://interbiak.bizkaia.eus/eu/zerbitzuak/deskontuak

Gidari profesionalentzako aparkaleku seguruei buruzko Europako Batzordearen inkesta

Europako Batzordeko Mugikortasuneko eta Garraioko Zuzendaritza Nagusiak inkesta bat egin du atsedenlekuen egungo egoera ebaluatzeko eta, horrela, Europar Batasuneko gidari profesionalen atseden- eta segurtasun-baldintzak hobetzeko. Europako Batzordeak finantzatutako azterlan honek atseden-instalazioetan eta aparkaleku seguruetan gaur egun dauden beharrak eta hobetu beharreko eremuak identifikatzea du helburu, salgaien errepideko garraioan parte hartzen duten guztientzat lan-baldintzak eta bide-segurtasuna optimizatzeko.

Inkesta espainieraz egongo da eskuragarri ekainaren 30era arte, eta gidari profesionalei eta garraio-enpresei zuzenduta dago.

Parte-hartzaile guztiak sar daitezke inkestara esteka honen bidez: https://truckparking.eu-study.eu/eu/eu /

Garraio behatokiak, 2024ko lehen hiruhilekoa: garraio nazionalak okerrera egin du

Asteazken honetan, ekainak 19, Garraio Ministerioak salgaien errepideko garraioaren kostuei, prezioei eta jarduerari buruzko behatokien 2024ko lehen hiruhilekoko emaitzak argitaratu ditu, hiru hilean behin biltzen den Administrazioko, garraiolarien elkarteetako eta karga-enpresetako ordezkariek osatzen duten lantaldearen bilera dela eta.

KOSTUAK
Apirilera arte, gasolioaren kostuak % 4,1eko igoera izan zuen azken hiruhilekoan. Horrela, karga orokorreko ibilgailu artikulatu baten kilometro bakoitzeko kostu unitarioa 1,31 €/ km izango da, eta 1,54 €/ kilometro kargatu bakoitzeko. Hiruhileko honetan kostuak % 4,2 igo dira batez beste, aurreko urteko hiruhileko beraren aldean. Hiruhileko horretan, erregaiaren partidak pisu handiagoa izan du kostuen egituran, zama orokorreko ibilgailu artikulatu baten ustiapen-kostuen guztizkoaren % 31,3 izan baita. Hiruhileko honetan, langileen eta dieten partidarekin ia parekatu da, kostu guztien % 31,7 hartzen baitu. Horrela, zama orokorreko ibilgailu artikulatu bat ustiatzeko urteko kostua 157.973,56 eurokoa da gaur egun.

PREZIOAK
Urteko igoera oso txikia izan da, % 1,4koa soilik, eta hiruhilekoko jaitsiera, aurreko hiruhilekoaren aldean. Hala, nabarmentzekoa da 50 eta 100 km-rainoko garraioen urteko igoera ( % 4,4), baina oso txikia 300 km-tik gorakoen kasuan ( % 1,0), eta jaitsiera 100 eta 200 km-rainoko ibilbideetan ( % -2,1).

JARDUERA
Garraio Ministerioak sektore eta espezialitate guztietako 1000 garraiolariri astero egiten dien inkesta iraunkorra oinarri hartuta, agerian geratu da beste murrizketa bat izan dela garraio-enpresen jardueran, aurreko hiruhilekoetakoari gehituta, eta oso esanguratsua izan da garraio nazionalean. Hala, 2024ko lehen hiruhilekoan ekoitzitako tona-kilometroetan, 2023ko aldi beraren aldean, -%6,4ko jaitsiera gertatu da, eta datu negatiboak izan dira distantzia laburreko garraioan (-%7,6) garraio nazionalean (-%9,0) eta nazioarteko garraioan (-%2,3). Garraiatutako tonetan ere -%5,7ko jaitsiera izan da; zehazki, -%6,8koa distantzia laburreko garraioan eta -%4,1ekoa nazioarteko garraioan.

Bidegin teleordainketako gailuak eguneratzea

Arrazoiren batengatik (lapurreta, narriadura, galera, hornitzaile-aldaketa…) Bidegiko bidesariak ordaintzeko gailua aldatu bada, EZINBESTEKOA DA gailu berria zenbakiekin erregistratzea, horrela eguneratu ahal izateko, kobratzeko eta deskontuak aplikatzeko. Gogoratu GUITRANSek izapide hau egin diezazukeela. Kontsultatu hemen: 943-316707, luz. 3 (Enara Urdanpilleta).

Itsasartea igarotzeko operazioa 2024


Ekainaren 13an hasi zen 2024ko Itsasartea Igarotzeko Operazioa (LEP). 1986az geroztik, eragiketa horrek bermatzen du udan Europako hainbat herrialdetatik Afrikako iparralderaino bidaiatzen duten jatorri magrebtarreko herritarrak seguru igaroko direla Espainiako lurraldetik. Aurreko urteetan bezala, bi fasetan banatuko da: Irteera eta Itzulera, irailaren 15ean amaituko da. Planak aurreikusten diren data kritikoak ere finkatzen ditu, ibilgailuen eta bidaiarien joan-etorri masiboagatik, bai irteera-fasean (ekainaren 13tik abuztuaren 15era), bai itzulera-fasean (uztailaren 15etik irailaren 15era). Edizio honetan, kritikotzat markatutako egunak ekainaren 14tik 16ra, abuztuaren 1etik 5era eta abuztuaren 30etik irailaren 1era bilduko dira.

Atsedenlekuak (Horcajo de la Sierra eta Valdepeñas).
Informazio-guneak (Oiartzun, Loja, Ribera de Cabanes eta Villajoyosa).
Informazio gehiago: https://www.dgt.es/conoce-el-estado-del-trafico/rutas-de-interes/operacion-paso-del-estrecho /

EAE: gizarte-ekonomiarako laguntzak

Eusko Jaurlaritzako Lan eta Enplegu Sailak 2,1 milioi euroko laguntza deialdia egin du Gizarte Ekonomiarako, zehazki, bazkideak arlo, prestakuntza eta laguntza tekniko horretako enpresetan sartzeko.

Lehenengoak gizarte-ekonomiako enpresetan bazkide langile bihurtuko diren pertsonak sartzea du helburu, batez ere lan elkartuko kooperatibetan eta lan-sozietateetan. 695.000 euro ditu, aurreko deialdian baino 195.000 gehiago, eta lau talderi zuzenduta dago: langabetuak, gizarte-ekonomiako enpresa batean besteren konturako lan-kontratua duten bazkide ez diren langileak, bazkide langile izatera igarotzen direnak; desgaitasuna duten pertsonak; eta gizarte-ekonomiako sozietateetan bazkide gisa sartzen diren nekazaritza-, abeltzaintza-, basogintza- eta misto-ustiategien titularrak.

Gainera, 970.000 euro bideratuko dira, 2023an baino 150.000 gehiago, gizarte-ekonomiako prestakuntzarako. Kooperatibismoari edo lan-sozietateei buruzko prestakuntza-jarduerak izan daitezke, unibertsitatearen eta/edo sozietatearen, unibertsitatearen eta lanbide-heziketaren esparruetan, bai eta dibulgazio- edo ikerketa-jarduerak ere. 2022an 27 dirulaguntza eman zitzaizkien hainbat erakunde eskatzaileri helburu horrekin.

Hirugarren deialdia gizarte-ekonomiako enpresetan laguntza teknikoa emateko laguntzena da, eta 440.000 euroko zuzkidura du. Zehazki, honako jarduera hauek finantzatzera bideratuko dira laguntzak: Urteko Kudeaketa Plana egitea eta ezartzea; bazkideei bermeak emateko aldez aurreko azterketa ekonomiko eta finantzarioa egitea; kooperatiben eta lan-sozietateen merkataritza-kudeaketari buruzko berariazko aholkularitza ematea; gerentziari laguntzeko zerbitzu espezializatuak kontratatzea; zailtasunak dituzten enpresak suspertzeko planak ezartzea; erakundeak eraldatzeko tresna berriak ezartzea; digitalizaziorako tresnak ezartzea; ingurumen-arloko hobekuntza-ekintzak egitea; eta bazkideei bermeak emateko beharrezkoa den aldez aurreko finantza-azterketa egitea.

Eskabideak aurkezteko epea EHAAn argitaratzeko zain dauden deialdietan zehaztuko da.

FRANTZIAk zigorra ezarriko du CO2 isurien berri ez emateagatik


2013ko urriaren 1ean jarri zen indarrean garraio-enpresen betebeharra erabiltzaileei egindako garraioaren CO2 isurien berri emateko. Obligazioak Frantzian jatorria eta helmuga duten garraio guztiei eragiten die (kabotajea). AFTRI elkarteak jakinarazi duenez, 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera, betebehar hori betetzen ez duten enpresei 3.000 eurorainoko isuna jarri ahal izango zaie. Berotegi-efektuko gasen emisioak kalkulatzen laguntzeko tresna gisa, beste metodo batzuk erabil daitezkeen arren, EEE plataforma, doan erabiltzen dena, hemen (frantsesez) klikatu daiteke.

Informazio gehiago: https://www.ecologie.gouv.fr/politiques-publiques/information-ges-prestations-transport