Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Inflazioa % 2,8an amaitu da 2024an

Estatistikako Institutu Nazionalak asteazken honetan, hilak 15, argitaratu du abenduko KPIaren edo inflazioaren behin betiko datua. Jarraian, Espainiako lurralde osoari, EAEri, Nafarroako Foru Komunitateari eta Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabari buruzko datuak zerrendatzen dira. EAEn dago tasarik altuena ( % 3,6) eta Kanarietan baxuena ( % 2,2). Gipuzkoak amaitu du urtea, eta lurralde inflazionistena da, EAEko gainerako probintziekin, Nafarroarekin eta Estatu osoarekin alderatuz gero.

Espainia: % 2,8
EAE: % 3,6
Gipuzkoa: % 3,7
Bizkaia: % 3,6
Araba: % 3,1
Nafarroa: % 2,7.
Zenbat aldatu da KPI?

Kalkulagailua, KPIa bi alditan zenbat aldatu den jakiteko:

https://www.ine.es/varipc/index.do

Gaur egun, derrigorrezkoa al da takografoan zamalanak erregistratzea?

Ez 561/2006 (EE) Erregelamenduak, ez 165/2014 (EB) Erregelamenduak, ez dute ezartzen zamalanen erregistroa egin behar denik. 561/2006 (EE) Erregelamenduan ez dago araututa, eta 165/2014 (EB) Erregelamenduan, berriz, takografoak hori jasotzeko teknikoki prestatuta egongo direla baino ez da jasotzen; beraz, horri buruzko lege-aldaketa bat behar da nahitaezkoa izan dadin, eta, beraz, gaur egun ezin da zehapenik jarri.
Beste gai bat da Europako Batzordeak gomendatzea nazioarteko garraioan. Nolanahi ere, nazioarteko garraioari bakarrik aplika dakioke.

Gasolioaren batez besteko prezioa ABENDUA 2024: Garraioaren prezioa NAHITAEZ eguneratzeko formulak dituen kalkulagailua

Post fijado

2024ko ABENDUAN, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak 2024/01/14an argitaratutako automobilgintzako gasolioaren batez besteko prezioa litroko 1,4363  eurokoa izan da (BEZa barne), 2021eko martxoan baino % 21,33 gehiago.

Eguneratzeko formulak

2023ko uztailaren 1etik aurrera, honako koefiziente hauek aplikatzen dira:

  • 20 tonatik gorako ibilgailuetan 0,3 koefizienteaz biderkatzen da,
  • 3,5 eta 20 tona arteko ibilgailuetan, 0,2 koefizienteaz biderkatzen da.
  • eta 3,5 tonarainoko ibilgailuetan, 0,1 koefizienteaz.

Esteka honetan ikus dezakezu gasolioaren hileko prezioaren bilakaera 2021eko martxotik 2024ko abenduara. Era berean, ondoren zehazten diren formulen arabera, fakturan gehitu beharreko kopuruak kalkula ditzake, gasolioaren prezioak izandako igoeraren arabera.

PREZIOEN NAHITAEZKO EGUNERATZE AUTOMATIKORAKO FORMULAK, ERREGAIEN PREZIOAREN IGOEREN ARABERA (Sakatu hemen)

Gasolioaren prezioak gora egiten badu kontratua egiten den egunaren eta garraioa egiten den unearen artean, garraioaren prezioak honako formula hauek izango ditu:

BGM = 20 Tn duten ibilgailuak, obretakoak izan ezik:>
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,3/100

BGMa duten ibilgailuak> (3,5 Tn) eta TAG_OPEN (20 Tn), obretakoak izan ezik: <
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,2/100

3,5 tonako BGMa >duten obretako ibilgailuak:
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,2/100

3,5 Tn BGMdun ibilgailuak<:
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,1/100

(2023ko ekainaren 30ean, 2022ko abenduaren 28ko BOEn argitaratutako 20/22 Errege Lege Dekretuaren 41. artikuluan ezarritakoaren arabera, aurreko koefizienteak aplikatzeari utzi zitzaion).

Berrikuspen-klausula aplikatzeko baldintzak, 2022/03/02an 3/2022 Errege Lege Dekretua (2022/03/02ko BOE) eta 2022/11/LED (2022/06/26ko BOE) indarrean jarri ondoren.

  • Prezioa % 5 aldatzen denean (idatziz muga txikiagoa ezartzen denean izan ezik), MITMAk ezarritako formulak aplikatuko dira garraio-prezioan jasanarazteko.
  • Fakturan banakatuta jaso beharko da, salbu eta kontratuak doikuntza islatzeko beste modu bat jasotzen badu.
  • Garraio jarraituko kontratuetan hiru hilean behin aplikatuko dira automatikoki, aldizkakotasun txikiagoa hitzartzen denean izan ezik.
  • Ez da onartzen kontrako itunik.
  • Garraio jarraituko kontratuak dituzten enpresek, 2022/03/02an bertan xedatutakoa eguneratzeko edo aldizkakotasuna izateko beste formularen bat duten kontratuak badituzte, 6 hilabete izango dituzte horiek egokitzeko.
  • Formula hori ez duten eta 2022/03/02an indarrean dauden garraio jarraituko kontratuen kasuan, nahitaezkoa izango da garraioaren prezioa berrikustea ondorengo garraioetan erregaiaren prezioa aldatzeagatik (lehen xedapen iragankorra).
  • Erregai alternatiboak erabiltzen dituzten garraio-kontratuek formulak erabili ahal izango dituzte beren formula espezifikoak onartzen direnean.
  • 11/2022 Legegintzako Errege Dekretuak ezohiko aldi baterako neurri bat aurreikusten du bidalketa bakarreko zerbitzuetarako, berehala exekutatzekoak, eta horietan garraioa egiteko beharrezkoa den erregaiaren kostua banakatuta jaso beharko da. Erregaiaren kostua zehazteko, automobilgintzako gasolioaren asteko batez besteko prezioa hartuko da erreferentziatzat, Europar Batasuneko Oil Bulletin-en Espainiarako jasotzen den zerga eta guzti. Betebehar hori bidalketa bakarra xede duten garraio-kontratuetan baino ez da aplikatuko.

Gasolioaren prezioen aldakuntza-indizea Espainian

Gasolioaren prezioen aldakuntza-indizea, Oil Bulletin-en arabera, Espainian

ARAUDI ERREGULATZAILEA:

  • FOM/2184/2008 Agindua, uztailaren 23koa, salgaien errepideko garraioak kontratatzeko baldintza orokorrak ezartzen dituena. Prezioak eguneratzeko klausula. EAO (08/07/25).
  • 15/2009 Legea, salgaien errepide-garraiorako kontratuari buruzkoa. EAO (12/11/09).
  • 3/2022 Errege Lege Dekretua, martxoaren 1ekoa, salgaien errepideko garraioaren iraunkortasuna eta kate logistikoaren funtzionamendua hobetzeko neurriei buruzkoa, eta 2020ko uztailaren 15eko 2020/1057 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egiten duena. Zuzentarau horren bidez, 96/71/EE Zuzentarauari eta 2014/67/EB Zuzentarauari buruzko arau espezifikoak ezartzen dira, errepideko garraioaren sektoreko gidarien joan-etorrietarako, bai eta obra-kontratu publikoetako prezioak berrikusteko salbuespenezko neurriak ere. EAO, 02/03/2022.
  • 11/2022 Errege Lege Dekretua, ekainaren 25ekoa, Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialei erantzuteko, kalteberatasun sozial eta ekonomikoko egoerei aurre egiteko eta La Palma uhartearen ekonomia eta gizartea berreskuratzeko zenbait neurri hartu eta luzatzen dituena.

BIZKAIA: kamioientzako bidesariaren zenbatekoa 2025ean

Joan den abenduaren 27ko BAOn Bizkaiko Foru Aldundiaren abenduaren 19ko 145/2024 Foru Dekretua argitaratu zen, Bizkaiko Lurralde Historikoko zenbait errepide erabiltzeagatik salgaiak garraiatzeko ibilgailu astunei kanonaren zenbatekoa eguneratzen diena.

Ordainpeko arkuen sistemaren bigarren fasea 2023an jarri zen martxan BI-625 eta N-240 errepideetan, eta 2024ko uztailaren 1ean A-8 eta BI-10, N-636 eta BI-30 errepideetara zabaldu zen. Sistemak 3,5 tona baino gehiagoko ibilgailu astun handiei eragiten die. Bideek honako zati hauei eragingo diete:

• A-8 Kantauriko autobidea eta BI-10, Basurtutik (p.k. 119,500) Hagaraino (k.a. 139,219).

• N-240 Tarragona – Bilbo (Barazar), El Gallo lotunetik (k.a. 55,773) eta Ubidea saihesbidea ( (23,050 irudia).

• N-636 Beasain – Durango (Kanpazar) Gipuzkoarekin muga egiten duen puntutik (34,980 kp) Durangoraino ( (49,350 irudia).

• BI-30 (lehengo N-637) Gurutzeta-Erletxeak (Arrontegi), Gurutzeta (8,000 or.) eta Erletxeren lotunearen artean ( (28,180 irudia).

• BI-625 Laudiotik (k.a. 372,560) Basaurira (k.a. (387,310 irudia).

Gipuzkoan bezala, deskontuez baliatzeko, bai EURO kategoriagatik bai erabileraren maiztasunagatik, ibilgailuak INTERBIAKen erregistratu behar dira.

Hurrengo estekan 2025ean indarrean dauden tarifak deskargatu ditzakezu

Tarifei, deskontuei eta ibilgailuen erregistroari buruzko informazio guztia https://interbiak.bizkaia.eus/fitxategiak/Dokumentuak/PPU/peajes_cast.pdf eta https://interbiak.bizkaia.eus/eu/zerbitzuak/deskontuak

GIPUZKOA: Tramos de peaje y descuentos

Descuentos

Descuento por tipología medioambiental del vehículo, aplicable a partir del 01/01/2023

  • Descuento del 25% para los vehículos pesados eléctricos, híbridos y los propulsados por gas, vehículos con etiqueta O y ECO de la clasificación de la DGT
  • Descuento del 20% para los vehículos pesados EURO 6
  • Descuento del 15% para los vehículos pesados con etiqueta EURO 5.

Descuento por frecuencia de uso, aplicable a partir del 01/10/2023

  • A partir del viaje 21 y hasta el 50, los transportes de mercancías obtienen un descuento del 10% en sus peaje
  • A partir del viaje 51, el descuento es del 13%.

Para poder beneficiarse de los descuentos por categoría medioambiental es obligatorio registrar los vehículos en BIDEGI a través del formulario on line habilitado. Este trámite se realiza con la firma digital o registrándose en la página de Bidegi, aportando copia del permiso de circulación y de la ficha técnica del vehículo donde se especifique la categoría EURO del vehículo, así como un certificado o documento que acredite la titularidad del dispositivo de telepeaje.

Para resultar beneficiario de los descuentos por uso también es preciso registrar los vehículos, en el caso de que no el solicitante no sea ya beneficiario de los descuentos por categoría ambiental. Si no lo es, porque dispone de un vehículo inferior a EURO 5, deberá formalizar el registro aportando la misma documentación

Cancelada la reunión entre organizaciones empresariales de transporte y sindicatos para solicitar la jubilación anticipada

El miércoles, 8 de enero, CETM había convocado una reunión, en la que iban a participar Fenadismer y Fitrans, para firmar con los sindicatos la solicitud de jubilación anticipada para conductores profesionales. A última hora, esta reunión fue desconvocada, ante la negativa de UGT de firmar la solicitud de inicio del expediente para la aplicación de coeficientes reductores, “hasta que no se publique el nuevo Real Decreto sobre esta materia”. Una situación inesperada que no hace sino alargar el proceso.

Salgai arriskutsuak garraiatzeko Segurtasuneko sailburuaren zerbitzua


dugu enpresek, tamaina edozein dela ere, eta enpresa bidaltzaileek ere bai, segurtasun-aholkularia izan behar dutela salgai arriskutsuen zamalanei eta garraioari buruzko jardueraren barruan, berariazko legeriak arautua (ADR eta 97/2014 Errege Dekretua). GUITRANSek zerbitzu hau eskaintzen du zerbitzu hau eskaintzen ibilbide garrantzitsua duten profesional hauen eskutik.

Era berean, ZAUDERAk salgai arriskutsuak errepidez garraiatzeko aholkularitza eskaintzen du, arau-eskakizun horiek betetzea erraztuz hala eskatzen duten bazkideei.

Informazio gehiago: 943-316707, luz. 5 (Amaia Larreta).

Frantzia: neguko eta udako zirkulazio debeku osagarriak argitaratuta

Joan den abenduaren 26ko Journal Officiel de la République Française aldizkarian argitaratu zen Frantzian 7,5 tonatik gorako ibilgailuentzako debeku osagarriak arautzen dituen araua. Hona hemen neguko eta udako murrizketen datak, ordutegiak eta lurraldea:

Neguan, Auvergne-Rhône-Alpeetan, otsailaren 8an, 15ean, 22an eta martxoaren 1ean eta 8an, larunbatetan, 07:00etatik 18:00etara.
Udan, Espainia osoan, uztailaren 5ean, 12an, 19an, 26an, abuztuaren 2an, 16an eta 23an, larunbatetan, 07:00etatik 19:00etara.
Udako debekuak ez dira 2025eko uztailaren 5ean aplikatuko eskualde hauetan:
Bourgogne-Franche-Comté eta Grand Est, A6 eta A31 autobideak izan ezik Ipar-Hegoalderantz (hurrenez hurren Lyonerantz eta Beaunerantz), hauek ibilgailu hauen zirkulaziorako debekatuta jarraitzen baitute;
– Frantzia Garaia, A1 eta A16 autobideak izan ezik Iparralde-Hegoalderantz (Pariserantz), horiek debekatuta jarraitzen baitute ibilgailu horiek zirkulatzeko A29 autobidearekin dituzten loturetatik (A16ko hegoaldeko lotura).

Udako debekuak ez dira 2025eko abuztuaren 23an aplikatuko eskualde hauetan:
– Bourgogne-Franche-Comté eta Grand Est, A6 eta A31 autobideak izan ezik, Hego-Iparralderantz (Pariserantz, hurrenez hurren) eta Luxenburgoko mugarantz; horiek ibilgailu horien trafikoa debekatuta jarraitzen dute;
– Frantzia Garaia, A1 eta A16 autobideak izan ezik, Hego-Iparralderantz (hurrenez hurren, Lillerantz eta Belgikako mugarantz), horiek debekatuta jarraitzen baitute ibilgailu horiek zirkulatzeko A29 autobidearekin lotzen diren arte (hegoalderantz, A16rako konexioa).

Segurtasuneko kontseilariaren titulua lortu eta berritzeko azterketak: gainditu dutenen behin-behineko zerrenda eta erreklamazioa egiteko epea argitaratuta

Post fijado

Eusko Jaurlaritzako Garraio Sailaren web orrian argitaratu dira joan den azaroaren 28an Segurtasuneko kontseilariek egindako azterketak gainditu dituztenen behin-behineko zerrendak. Erreklamazioa egiteko epea abenduaren 11n hasten da, eta urtarrilaren 7ra arte iraungo du, eta mezu elektroniko bat bidaltzen du sanciones2-trans@euskadi.eus helbidera. Hurrengo estekan, lortzeko eta berritzeko gainditu dutenen zerrendak ikus ditzakezu.

Emisio Baxuen Eremua Donostian, derrigorrezkoa al da ibilgailuan ingurumen-bereizgarria jarrita eramatea?

Donostiako Udalaren webgunean argitzen den bezala, ez da beharrezkoa bereizgarri hori ibilgailuan jartzea, hiriko sarreretan dauden kameren bidez egingo baita egiaztapena. Gogorarazten da ezarpeneko lehenengoan, 2025 eta 2027 bitartean, ingurumen-etiketarik ez duten ibilgailuak ezin izango direla eremura sartu, baimen zuzena duten salbuespenezko kasuetan eta baimen puntuala, aldi baterakoa edo iraunkorra eskatu ahal izango den beste kasu batzuetan izan ezik. 2028tik aurrera, bigarren fasean, ingurumen-etiketa edo B etiketa ez duten ibilgailuak ezin izango dira ZBEra sartu, salbuespenezko kasuetan izan ezik.

Donostiako ZBEri buruzko informazio guztia, esteka honetan.