Irailaren 2an, astelehena, bi urte beteko dira 3/2022 Errege Lege Dekretuan (BOE, 2022/03/02) jasotako neurri hori indarrean jarri zenetik. Berriro diogu garrantzitsua dela 3/2022 Errege Lege Dekretuan ezarritakoa betetzea, gidariek (soldatapekoek zein autonomoek) zeregin hori debekatzeari dagokionez:
1.11. artikulua, 13. xedapen gehigarria gehitzen diona LGALi.
1. 7,5 tonatik gorako baimendutako gehieneko masa duten salgaiak garraiatzeko ibilgailuen gidariek ezin izango dute salgaien eta horien euskarri, ontzi, edukiontzi edo kaiolen zamalanetan parte hartu, honako kasu hauetan izan ezik:
a) Etxe-aldaketak eta altzari-babesak garraiatzea.
b) Zisterna-ibilgailuetan garraiatzea.
c) Agregakinak garraiatzea edo ibilgailu baskulagarrietan edo garabia edo zamalanak egiteko ibilgailuari datxezkion beste gailu batzuk dituzten ibilgailuetan garraiatzea.
d) Ibilgailuetan eta errepideko laguntza-garabietan garraiatzea.
e) Banaketa-zentroaren eta salmenta-puntuaren arteko karga-garraio zatikatua, erregelamendu bidez zehazten denaren arabera (*), paketeria-zerbitzuak eta salgaien bidalketak jasotzea edo banatzea dakarten antzeko beste edozein, pertsona batek erraz manipulatu ditzakeen fardel kopuru txiki bat, alegia.
Idatz-zati honen ondorioetarako, karga-garraio zatikatutzat hartuko da aldez aurretik manipulatzeko, taldekatzeko, sailkatzeko edo antzeko beste eragiketa batzuk egin behar direnean.
f) Bizirik dauden animaliak Europako Erkidegoko araudiarekin bat etorriz onartutako kontrol-postuetan garraiatzea, garraioan animaliak babesteari buruzko araudian ezarritako erantzukizunei kalterik egin gabe.
g) Garraio-mota jakin batzuk arautzen dituen araudiak berariaz beste zerbait ezartzen duen kasuak, gidariaren parte-hartzeari dagokionez.
h) Erregelamendu bidez ezartzen diren kasuak, betiere gidariaren segurtasuna bermatzen bada.
2. Aurreko paragrafoko aurreikuspenak Espainiako lurraldean egiten diren zamalanei aplikatuko zaizkie.
Beraz, 7,5 tona baino gehiagoko BGMko salgaiak garraiatzeko ibilgailuen gidariek (soldatapekoek zein autonomoek) debekatuta dute zamalanak egitea (paletak, euskarriak eta abar barne), adierazitako kasuetan izan ezik, eta debeku hori Estatuan egiten diren zamalanetan aplikatuko da, bai garraiolari nazionalek, bai atzerritarrek.
(*) 2022/08/02ko BOEn argitaratutako 14/2022 Errege Lege Dekretuan arautua.
15/2009 Legearen 20.1 artikulua aldatzen duen 2. artikulua
1. Salgaiak ibilgailuetan kargatzeko eragiketak, bai eta ibilgailuok deskargatzekoak ere, karga-ontziratzailearen eta hartzailearen kontura izango dira, hurrenez hurren, salbu eta ibilgailua kargatzeko benetan aurkeztu aurretik idatziz hitzartu bada garraiolariari dagozkiola, garraioaren prezioari buruzko gehigarri bat ordaintzearen aurka. Itun hori idatziz formalizatu ezean, adostu gabekotzat joko da.
Garraiolariak zamalanak egiten dituenean, hitzartutako kontraprestazioa garraio-preziotik bereizita jaso beharko da fakturan, baina arauak ez du formula edo erreferentzia bat finkatzen hura kalkulatu ahal izateko.
Ibilgailuetan salgaiak kargatzeko eta ateratzeko eragiketak kargatzailearen eta hartzailearen kontura izango dira, hurrenez hurren, garraiolariak berariaz bere gain hartzen dituenean izan ezik.
Ondorioz, aipatutako kasuetan salbu, non gidariak lan horiek egin ahal izango dituen, gainerakoetan debekatuta egongo da, salbu eta zamalanak egiten dituen garraio-enpresarekin idatziz hitzartzen bada. Kasu horretan, gidariaz bestelako pertsona batek egin beharko ditu eragiketa horiek.
Ohiko galderak.