Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionala prest dago gidari profesionalen erretiro aurreratuari buruz hitz egiteko

Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionaleko Salgaien Departamentuak, hilaren 18an (ostirala) egindako bileraren ondoren, honako ohar hau igorri zuen: “UGTk eta CCOOk urriaren 28rako sustatutako gidari profesionalen greba-deialdiaren aurrean, horientzako erretiro aurreratua aldarrikatuz, gizarte-eragileekin eta Administrazioarekin berarekin hitz egiteko prest dagoela adierazi nahi du, aldarrikapen hori egin ahal izateko parametroak adieraziz. Hori guztia, garraio-enpresek jasaten dituzten gizarte-kotizazioak Europako altuenak direla ahaztu gabe”.

¿Cómo debe transportarse un contenedor de más de 5,5 Tn desde el punto de vista de la sujeción?

El punto 5.1 de la norma UNE EN 12195-1 establece que los contenedores de carga, como los contenedores ISO, las cajas móviles, etc, cuya masa supere las 5,5 toneladas sólo deben transportarse en vehículos equipados con cierres giratorios (twist locks). En el caso de que estos cierres estén completamente encajados y cerrados en la posición correspondiente, el contenedor estará sujeto de forma adecuada y no se necesitará otra forma de sujeción.. Es preciso un mínimo de cuatro cierres  por cada contenedor transportado (ISO 1161 define las especificaciones sobre el equipamiento de las esquinas de los contenedores ISO de tipo 1).

El Real Decreto 2319/04 indica que un contenedor con placa CSC deberá llevar accionados la totalidad de los anclajes de la base del contenedor con el vehículo.

eCMR sistema errentagarria da eta inbertsio gutxi eskatzen du

eCMR hartzeak inbertsio moderatua dakar, eta inbertsio-itzulera ona. Garraioa kudeatzeko sistema bat edo TMS bat baduzu, teknologikoki erraza da garraioa kontrolatzeko dokumentuen digitalizazioari ekitea. Horrekin ez dugu esan nahi beste erronkarik ez dagoenik, baina zure enpresak badu beharrezko oinarri teknologikoa.

CELek (Espainiako Logistika Zentroa) eta Fildeasek eCMRari buruz egin berri duten ikerketa baten arabera, eCMRa martxan zuten enpresen % 100ek uste zuten ezartzeko ez zela inbertsio handirik egin behar izan kasu bakar batean ere.

Zehazki, eCMRa inplementatu duten enpresen % 57,14k uste zuen beharrezko inbertsioa ertaina izan zela; % 28,57k, berriz, inbertsio txikitzat jo zuen, eta % 14,29k, berriz, ia baliogabetzat. Enpresetako batek ere ez zuen bere inbertsioa alta gisa sailkatu.

Inbertsio-itzulerari (ROI) dagokionez, eCMR ezarrita duten enpresen % 28,57k dagoeneko izan du halakorik. Batez besteko denbora 2 eta 4 urte artekoa da.

eCMRaren 10 inbertsio-itzulkinak
eCMRek Espainian duen ezarpen-mailari buruzko azterlanak eCMRari lotutako 10 payback edo itzulkin biltzen ditu.

1. Administrazio-kostuak murriztea
Dokumentu elektronikoak erabiltzeak papergintzaren eta biltegiratze fisikoaren beharra murrizten du. Horrek dokumentuak inprimatzeko, biltegiratzeko eta kudeatzeko kostu txikiagoak eragiten ditu.

ROI: Azkar itzultzen da kostu operatiboen berehalako murrizketari esker.

2. Eraginkortasun operatiboa handitzea
eCMRak dokumentuak azkarrago prozesatzeko aukera ematen du, eta ERP eta TMS sistemekiko integrazioa errazten du. Gainera, sartutako datuen zehaztasuna hobetzen du.

ROI: Eraginkortasunaren hobekuntza garrantzitsua, denbora eta kostu operatiboak aurreztuz.

3. Trazabilitatea eta ikusgarritasuna hobetzea
eCMRak salgaien trazabilitatea denbora errealean izateko aukera ematen du, eta hornidura-kate osoa ikusteko aukera ematen du. Bidalketen kontrola eta jarraipena hobetzen ditu, galerak eta erroreak murrizten ditu.

ROI: Bezeroaren gogobetetzea hobetzea eta galerak edo erreklamazioak murriztea.

4. Araudia betetzea eta arriskuak murriztea
Mugikortasun Jasangarriaren Legeari edo eFTIri lotutako lege-aldaketekin, eCMR nahitaezkoa izango da. Dokumentu elektronikoak erabiltzea errazten edo eskatzen duten nazioarteko eta tokiko erregulazioak betetzen ditu. Zigorrak eta isunak saihesten ditu eta lege-arriskuak minimizatzen ditu.

ROI: Zehapenetan aurreztea eta finantza-arrisku txikiagoa.

5. Giza akatsak murriztea
Datuak behin bakarrik sartzen dira eta horietako batzuk automatizatu egiten dira. Horrek datuen sarreran akatsak egiteko aukera murrizten du. Errore gutxiago sortzean, gorabehera, atzerapen edo arazo gutxiago daude okerreko datuekin lotutako bidalketekin.

ROI: Akatsak zuzentzearekin lotutako kostuak murriztea eta informazioaren zehaztasuna hobetzea.

6. Iraunkortasuna eta ingurumen-erantzukizuna
Paperaren eta material fisikoen kontsumoa murrizteak jasangarritasun-indizeetan eta karbono-aztarnaren murrizketan eragiten du.

ROI: Ingurumen-inpaktu positibo horiek enpresaren ospea hobetu dezakete eta ingurumenaz jabetzen diren bezeroak erakar ditzakete.

7. Komunikazioa eta lankidetza hobetzea
eCMR erabiltzeak hornikuntza-katean parte hartzen duten alderdi guztien arteko komunikazioa errazten du. Zamaketarien, garraiolarien eta hartzaileen arteko lankidetza eta koordinazioa hobetzen ditu. Horrek itxaronaldiak arintzen ditu eta eraginkortasun orokorra hobetzen du.

ROI: Atzerapenak murriztea eta koordinazio logistikoa hobetzea.

8. Informazioa eskuratzeko eta biltegiratzeko erraztasuna
Dokumentu elektronikoak erraz gorde, sartu eta partekatu daitezke. Informazio historikoa azkar eskuratzeko aukera ematen du, dokumentuak biltegiratzeko behar den espazio fisikoa murrizten du eta alderdi interesdunekin informazio garrantzitsua partekatzeko aukera ematen du.

9. Prozesu logistikoen optimizazioa
eCMR beste kudeaketa-sistema batzuekin integratzeak, hala nola TMSekin, ERPekin, datuak aztertzeko aginte-taulekin edo beste sistema batzuekin, prozesu logistiko osoak optimiza ditzake. Horrek esan nahi du eragina duela ibilbideen plangintzan, entrega-denborak murriztean edo baliabideen erabilera hobetzean.

ROI: Prozesu logistikoak optimizatzea, kostuak aurrezteko eta bezeroarentzako zerbitzua hobetzeko.

10. Etorkizuneko hobekuntzak ezartzeko erraztasuna
Sistema digitalizatuak enpresen eraldaketa digitalean aurrera egiten laguntzen du. Etorkizunean hobekuntza teknologikoak eta prozesuetakoak ezartzeko aukera ematen du. Malgutasun handiagoa eskaintzen du teknologia berrietara egokitzeko eta hornikuntza-katean hobekuntzak egiteko.

ROI: Etorkizuneko aurrezkiak eta merkatuan lehiakortasunari eusteko gaitasuna.

Nondik hasi eCMRen ezarpenarekin?
Laguntza behar baduzu eta digitalizazioari, eCMRei edo TMSei buruz gehiago jakin behar baduzu, Guitransek Igarle Taldearen sektorean lankidetza eta esperientzia du salgaien garraioa hobetzeko horrelako proiektuetarako.

C2A, GUITRANSeko kolaboratzaile berria

C2A, egoitza Bidarten duena, Frantziako Bankuak baimendutako ordainketa-erakunde bat da, eta@Mastercardek babesten ditu ordainketa-txartelak. GUITRANSeko bazkideen eskura jartzen du soluzio bat dena 1ean (3 txartela 1ean): erregai-txartel baten eta banku-txartel baten onena. Txartel bakar batekin, nahi duzuna ordain dezakezu nahi duzun lekuan.

C2A txartelaren ezaugarriak

Ez du finantza-gordailurik edo bermerik behar.
Gastuen erreklamazioen kudeaketa integratua, fakturazio bakarra gure kolaboratzaileen sare osoan.
Gasolio profesionala berreskuratzeko aukera ematen du.
Zerbitzu sorta bat: erregaia, argindarra eta gasa kargatzea, transbordadoreak, eurotunela, aparkaleku zaindua, etab.
Europa osoko gidariaren asegurua, errepidean botata gera ez zaitezen.

C2A txartelaren abantailak

Sinplifikatu zure egunerokotasuna: enpresa-gastuak kudeatzeko tresna oso bat, erraz konfigura daitekeena eta denbora errealean kontrola daitekeena.
Tele-ordainketako soluzioak eta erregai-deskontuak lotutako estazio askotan (Repsol, Bon Àrea, An Energéticos, eta beste asko Europa osoan).
Tokiko taldeak Europako 8 herrialdetan, telefono bidez eskuragarri eguneko 24 orduetan, asteko 7 egunetan.
Informazio gehiago: https://www.c2a-card.com/es /, +33 (0) 5 59852900, Nicolas Ochoa, kontaktu@c2a-card.com

ETEen heldutasun digitala ebaluatzeko tresna berria

Berrikuntza digitaleko Europako zentroek (EDIH) heldutasun digitala ebaluatzeko tresna bat jarri zuten abian duela hilabete batzuk, ETEei beren negozioaren eraldaketa digitalean dituzten indarguneak eta ahulguneak identifikatzen laguntzeko. Enpresek tresna hori erabil dezakete heldutasuna ebaluatzeko, funtsezko sei irizpideren bidez: enpresa-estrategia digitala, prestakuntza digitala, gaitasun digitalen hobekuntza, datuen kudeaketa, automatizazioa eta inteligentzia eta digitalizazio ekologikoa. Ikuspegi horrekin, ETEek hazkunde digitala planifikatu dezakete modu eraginkorragoan, eta tokiko EDIHren aholkularitza pertsonalizatua jaso. Gainera, beste eragile batzuek, hala nola Enpresentzako Europako Sareak eta kluster industrialek, heldutasun digitala ebaluatzeko tresna balia dezakete ETEei digitalizatzen eta adimen artifiziala erabiltzen laguntzeko. Tresna enpresa guztiei irekita dago eta doan eskura daiteke 32 hizkuntzatan.

Frantziak mugako kontrolak berrezarriko ditu azaroaren 1etik aurrera

Frantziako Gobernuak Poliziaren presentzia areagotuko du bere mugetan azaroaren 1etik aurrera, Santu Guztien Egunean, Europako Batzordeari jakinarazi dionez, Schengen Hitzarmenak agintzen duen bezala. Polizia-kontrolak Gipuzkoa eta Frantzia arteko hiru pasaguneetara itzuliko dira. Eta datorren apirilaren 30era arte iraungo dute.
Bruselari egindako jakinarazpenean, Frantziak argudiatzen du “mehatxu larriak egiten zaizkiola politika publikoari, ordena publikoari eta barne-segurtasunari”, “goi-mailako jarduera terroristen, migrazio irregularra eta kontrabandoa errazten duten delitu-sareen gero eta presentzia handiagoaren, pertsona erradikalizatuek infiltratzeko arriskua duten migrazio-fluxuen eta Mantxako kanalaren eta Ipar Itsasoaren mugetako gurutzaketa irregularren” ondorioz. Esteka honetan, kontrolak berriz sartzea erabaki duten herrialdeen zerrendara sar zaitezke, baita kontrolak aplikatuko diren denborara eta berriro sartzeko arrazoietara ere.

Betebehar berria 50 langile baino gehiago dituzten enpresentzat: LGTBI barne-planak

Urriaren 10ean jarri zen indarrean urriaren 9ko BOEn argitaratutako 1026/2024 Errege Dekretua, 50 langile baino gehiago dituzten konpainiak LGTBI pertsonen aurkako jazarpena edo indarkeria saihesteko jarduera-protokolo bat izatera behartzen dituena. Bertan, LGTBI neurriak eta protokoloak lantzeko jarraibide zehatzak jasotzen dira.

Zein enpresa daude behartuta neurri horiek negoziatzera?
Plantillan 50 langile baino gehiago dituzten enpresak borondatezkoak izango dira gainerakoentzat. Betebehar hori eragiten duen langile-kopurua kalkulatzeko, enpresaren plantilla osoa hartuko da kontuan, lantoki kopurua eta lan-kontratazio modua edozein direla ere.

Nori aplikatuko zaizkio negoziatzen diren neurriak?
Planifikatutako neurriak enpresako plantillari aplikatuko zaizkio, bai eta ABLEen bidez lagatako langileei ere, zerbitzu-aldietan. Jazarpenaren aurkako protokoloa enpresan lan egiten duten pertsonei aplikatuko zaie, horiek enpresarekin duten lotura juridikoa edozein dela ere, betiere beren jarduera beren antolamendu-eremuan garatzen badute. Halaber, lanpostu bat eskatzen dutenei, eskura jartzen diren langileei, hornitzaileei, bezeroei eta bisitariei aplikatuko zaie, besteak beste.

Non jasoko dira planifikatutako neurriak? Zer epe ezartzen dira neurrien negoziazioa gauzatzeko?

Arauak lehentasuna ematen dio hitzarmen kolektiboan planifikatutako neurrien multzoa negoziatzeari. Beraz, hitzarmen kolektibo propioa duten enpresek negoziazio-batzordearen esparruan negoziatu beharko dituzte neurri horiek, eta batzorde hori araua indarrean sartu eta 3 hilabeteko epean eratu beharko da (hau da, 2025eko urtarrilaren 10a baino lehen). Sektoreko hitzarmen kolektiboa bada, aipatutako hitzarmenak neurriak enpresa-mailara egokitzea ezarri ahal izango du.
Plantillaren legezko ordezkaririk ez badago, enpresek aplikatu beharreko hitzarmen kolektiborik ez dutenean soilik aurreikusten da sindikatuekin negoziatzea (praktikan, egoera hori ez da hain ohikoa); kasu horretan, negoziazio-batzordea eratzeko epea 6 hilabetera luzatzen da. Egoera horretan, arauak aukera ematen dio enpresari neurriak alde bakarretik onartzeko, baldin eta sindikatuek ez badiote enpresaren deialdiari erantzuten 20 egunen ondoren (hasierako 10 egunetan, beste 10 egunez luza daitezkeenak), eta hori albiste ona da, horrek berdintasun-planen negoziazioan sortu zituen zailtasunak direla eta.
Zer gertatuko da neurriei buruzko akordiorik lortzen ez bada edo aplikatu beharreko hitzarmen kolektiboan jasotzen ez badira?
Erregelamenduaren arabera, negoziazio-prozedura hasi eta 3 hilabete igaro ondoren gertatzen denean, enpresek Erregelamenduan ezarritako neurriak aplikatuko dituzte, ondoren hitzarmen kolektiboen edo enpresa-akordioen bidez adostu daitezkeenak indarrean sartu arte.

Zer eduki izango dute planifikatutako neurriek?
Planifikatutako neurriak, arauaren I. eranskinean ezarritako gutxienekotik aurrera, alderdiek askatasunez zehaztu ahal izango dituzte, eta jazarpenari eta indarkeriari aurre egiteko protokolo bat jaso beharko dute. Protokolo horretan, prebentzio-praktikak eta detektatzeko eta jarduteko mekanismoak identifikatuko dira, eta horien edukia, gutxienez, Errege Dekretuaren II. eranskinean xedatutakora egokitu beharko da.

Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren ardura izango da neurriak betetzen direla zaintzea. Beraz, enpresek dekretuaren eskakizunetara egokitu behar dute eta zigorrak saihestu.