Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Zein datatik aurrera 12 tonatik gorako ibilgailu astunek gutxienez hiru izarreko kalifikazioa izan beharko dute Zuzeneko Ikusmen Estandarrean (DVS) LONDRES HANDIA eremuan ibili ahal izateko?

Datorren urriaren 28tik aurrera. Zero, izar bat edo bi kalifikazioa duten ibilgailu astunentzako segurtasun-baimena izanez gero, urriaren 27ko gauerdian iraungiko da. Baimen hori eskatzeko, https://tfl.gov.uk/modes/driving/dvs-safety-permit-application /. Baimen hori ez duten ibilgailuei, tramitazioa doakoa bada, 550 liberako isuna ezar dakieke enpresarentzat (643 euro).

Irailaren amaieran sartuko da indarrean Moldaviarekin gidabaimenak onartu eta trukatzeko akordioa

Ministroen Kontseiluak apirilaren 16an onartu ondoren, abuztuaren 30eko BOEn argitaratu da Espainiako Erresumaren eta Moldaviako Errepublikaren arteko akordioa, gidabaimen nazionalak elkarri aitortzeari eta trukatzeari buruzkoa. Akordio hau irailaren 29an sartuko da indarrean, azken jakinarazpena jaso eta 60 egunera. Egun horietan, alderdiek, bide diplomatikoaren bidez, beren barne-baldintzak betetzen zituztela jakinarazi zieten elkarri.

Gidabaimen moldaviarren titularrek C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D eta D+E motetako Espainiako baliokideekin trukatzea eskatzen badute, gaitasunak eta portaerak zirkuitu itxian neurtzeko proba bat egin beharko dute, eta zirkulazio orokorrera irekitako bideetan zirkulazio-proba bat, baimen horiek gidatzeko baimena ematen duten ibilgailu bat edo ibilgailu-multzo bat erabiliz.

I. eranskinean baliokidetasun-taulak daude, Moldaviako Errepublikak emandako gidabaimenak Espainiakoekin trukatzen direnean:
.- 1995eko azaroaren 1etik 2010eko abenduaren 31ra emandako moldaviar baimenak
.- 2008ko uztailaren 15etik 2015eko abuztuaren 31ra arte emandako moldaviar baimenak
.- 2015eko irailaren 1etik 2019ko abenduaren 31ra arte emandako moldaviar baimenak
.- 2020ko urtarrilaren 1etik aurrera emandako moldaviar baimenak
.- Baliokidetasun-taula, Espainiako Erresumak emandako gidabaimenak moldaviarrekin trukatzen direnean (emate-data edozein dela ere).

Gipuzkoako Trafikoko Buruzagitzak Zaragozako Buruzagitzaren esku utzi du zirkulazio-baimen bereziak ematea

Ez da berria Gipuzkoako Probintziako Trafikoko Buruzagitzak ez duela baliabide pertsonal nahikorik sartzen ari diren izapide guztiei irteera emateko (GUITRANSek behin baino gehiagotan salatu izan du). Langile-defizit hori dela eta, Gipuzkoako probintzia-buruak baimen berezi jakin batzuen izapideak Zaragozako Buruzagitzaren esku uztea erabaki du. Ondorioz, Estatutik (EAEtik, Nafarroatik eta Kataluniatik kanpo) ibiltzeko baimen berezien eta konfigurazio euromodularreko eskaerak, 2024/09/03ra arte Gipuzkoako Trafiko Buruzagitzak izapidetzen zituenak, Zaragozako homologoak kudeatuko ditu ordutik aurrera.

Irailaren 3ko GAOn argitaratu da 2024ko abuztuaren 27ko Ebazpena, Carlos Muñoz Pedraz Gipuzkoako probintziako trafiko-buruak Zaragozako probintziako trafiko-buruaren esku uzten dituena zirkulazio-baimenen arloko zenbait eskumen.

Gipuzkoako Trafikoko Probintzia Buruzagitzak ez du Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren 14.2 artikuluan eta IX.6 eranskinean aurreikusitako zirkulazio-baimenak emateari buruzko eskumenak gauzatzeko behar diren giza baliabiderik. Aitzitik, Zaragozako Probintziako Trafikoko Buruzagitzak giza baliabide egokiak ditu eskumen horiek eskuordetzan emateko.

Eskuordetzen diren eskumenak

Zaragozako probintziako trafiko-buruaren esku uzten dira honako eskumen hauek:

1. Abenduaren 23ko 2822/1998 Errege Dekretuaren bidez onartutako Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren 14.2 artikuluan aurreikusitako zirkulazio-baimenak emateko, ezaugarri teknikoak edo garraiatzen duten zama zatiezina direla-eta, ezarritako gehieneko masak eta neurriak gainditzen dituzten ibilgailuei.

2. Abenduaren 23ko 2822/1998 Errege Dekretuaren bidez onartutako Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren IX.6 eranskinean aurreikusitako zirkulazio-baimenak emateko konfigurazio euro-modularra duten ibilgailu-multzoei, 60 tonara arteko gehieneko masa eta 25,25 metrora arteko gehieneko luzera dutenei.

Indarrean sartzea. 2024/09/04.

EAEko 160 autoeskolatan euskaraz lor daiteke ziklomotor eta autoen gidabaimena

Ikasturte berriaren atarian, Eusko Jaurlaritzak gogorarazi du posible dela ziklomotor eta autoen gidabaimena euskaraz lortzea EAEko 160 autoeskolatan. Autoeskola horietan, euskara hutsezko eskuliburuak eta online euskarriak (testak) emango zaizkie ikasleei. Material horiek Euskadiko Autoeskolen Federazioak egin zituen iaz, Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin, eremu horretan ere hizkuntza-eskubideak bermatzeko, hau da, pertsona bakoitzak nahi duen hizkuntzan ikasteko. Eskuliburuak osorik deskargatzeko, beharrezkoa da proiektuarekin bat egin duen autoeskolaren batean izena ematea. Proiektuari atxikitako autoeskolei buruzko informazio gehiago hemen. Azterketa praktikorako terminologia euskaraz lantzeko tresnak ere eskainiko zaizkie irakasleei, eta laster autobusetarako eta kamioietarako gidabaimena euskaraz ateratzeko materiala prest egongo da.

MLC zerbitzugune berria ireki dute Urnietan

Urnietan dago, Gipuzkoan, zehazki Bo kalean. Ergoyen, 210 (irteerak 160 eta 162 A-15 autobidean), Frantziako mugatik 26 kilometrora soilik, zerbitzugune hau mugarri handia izango da garraio profesionalaren mundurako, garraiolari profesionalen behar guztiak asetzera bideratuta baitago erabat, eta, horrela, bezeroek ez dituzte beren baliabideak alferrik galduko aukera desberdinen artean baloratuz.

Zerbitzugune estrategiko horren kokapena kontu handiz aukeratu da MLC Energiako bezeroen garraio-ibilbideei erantzuteko, batez ere Irundik barrena Frantziara sartzen direnentzat. MLC Energiak gasolina-zerbitzuguneak baditu ere Elgoibarren (Gipuzkoa) eta Burutainen (Nafarroa), edukierari dagokionez ez zirela nahikoak uste izan da.

MLC Urnieta Grupo MLC Energiak bere bezeroekin duen konpromiso sendoaren adibide da. Hona hemen atsedenleku berezi bat izatea eragiten duten ezaugarri nagusiak:

  • 22.000 metro koadroko azalera.
  • Hornigailu-gune bat, 25 kamioi erregaiz hornitu ahal izateko. Hornigailu horiek emari handikoak eta bi aldetako hornigaiak dira, bai eta autoentzako produktu anitzeko hornigailuak dituzten 4 kale ere.
  • 12 tankeko biltegiratze-edukiera, guztira 1,330,000 litro erregai dituena.
  • Hornigailuetarako markesina-azalera 1,115 metro koadrokoa da.
  • 40 aparkaleku turismoentzat.
  • Kamioientzako segurtasuneko 54 aparkaleku.
  • Mugikortasun murriztuko 2 aparkaleku.
  • 2 plaza elektrolindegietarako.
  • Ibilgailuak garbitzeko boxak eta kamioiak garbitzeko zentro bat.
  • Denda, dutxak.
  • Bezeroentzako prozesuetan automatizazioa osatzen du.

Eta laster ia 2.000 metroko eraikin bat: hotela, jatetxea, kafetegia, gimnasioa, ile-apaindegia, igerilekua, bulego-gunea, office-a, garbitegia eta bezeroentzako erlaxatzeko gune bat.

Ikusi prezioa EAEko eta Nafarroako MLC estazioetan, hemen klik eginez.

GUITRANSek lankidetza-hitzarmen bat du sinatuta MLCrekin. Informazio gehiago nahi izanez gero, jarri harremanetan Erregai Txartelen Sailarekin, 943-316707, ex. 3 (Enara Urdanpilleta).

Ekuadorrekin gidabaimenak elkarri aitortzeko eta trukatzeko akordioa eguneratu da

Abuztuaren 27ko Ministro Kontseiluak erabaki du baimentzea Espainiako Erresumaren eta Ekuadorko Errepublikaren arteko akordioa eratzen duen ohar-trukea zuzentzen duen ohar-trukea, gidabaimen nazionalak elkarri onartzeari eta trukatzeari buruzkoa, bai eta behin-behineko aplikazioa ere.

2022ko abenduan, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak Espainiaren eta Ekuadorren artean gidabaimen nazionalak elkarri aitortzeari eta trukatzeari buruzko akordioa eratzen duen ohar-trukearen zuzenketa proposatu zuen, Madrilen egina 2003ko irailaren 25ean. Zuzenketaren helburua da Espainiako eta Ekuadorko gidabaimenen arteko baliokidetasun-taula eguneratzea. Taula hori akordioaren eranskinean dago.

Akordioaren behin-behineko aplikazioa Ekuadorko enbaxadaren baiezko erantzuna jaso eta hurrengo egunetik aurrera aurreikusten da, eta alderdiek horretarako behar diren barne-prozedurak betetzen dituztela diplomatikoki jakinarazteko azken jakinarazpena jasotzen duten egunean jarriko da indarrean.

Ezagutu GUITRANSeko kide izateagatik dituzun onurak eta eskaintzak


GUITRANS 1977an jaio zen Donostian, garraiolari talde baten kezkagatik. Ekoizlearen eta kontsumitzailearen arteko kate-maila garraioa zela jakinda, Administrazioaren eta beste estamentu batzuen aurrean euren interesak defendatuko zituen talde bat eratzea erabaki zuten garraiolariek. Gure bazkideen interesak Administrazioaren aurrean defendatzea eta zerbitzu profesionala eta kalitatezkoa ematea dira gure izateko eta jarduteko arrazoia, gure santua eta keinua.

Ordutik, zerbitzua ematearen alderdia aldatuz joan da, elkartutako garraio-enpresei eskatutako eskakizun eta eskakizun berrien arabera. Horrela, eskainitako zerbitzuen katalogoak ez du zerikusirik orduan eskainitakoarekin. Esteka honetan, Fundación GUITRANS Fundazioaren bidez zure eskura jartzen ditugun zerbitzuen deskribapen labur bat duzu. Garraio-profesionalei aholkularitza eta zerbitzua emateko zeregin horretan, sektorean esperientzia handia duten laguntzaile eta hornitzaile kualifikatu ugari ditugu lagun.

Berankortasuna murrizteko estrategiak eta tresnak


Berankortasun handia etengabeko erronketako bat da garraio-sektoreko enpresentzat. Legegintza-aurrerapen berriek eta tresna berritzaileen garapenak aldaketa nabarmena eragin dute kobrantzen kudeaketan.

Estatuko Aldizkari Ofizialean 2021eko urriaren 2an argitaratutako 13/2021 Legeak funtsezko aldaketak sartu ditu Lurreko Garraioak Antolatzeko Legean, eta lege-esparru sendoagoa ezarri du errepideko salgaien garraioaren berankortasunaren aurka. Lege horrek 60 eguneko legezko muga eta 30.000 eurora arteko zehapenak ezartzen ditu ez-betetze kasuetarako, eta hori aurrerapauso bat da garraio-enpresen interesak babesteko.

Nola murriztu kobratzeko batez besteko denbora?
Garraiolariek berankortasun-kasuak sala ditzakete Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak ezarritako salaketa-postontzi anonimo baten bidez. Postontzi horrek aukera ematen die garraiolariei Berankortasun Legeak eskatzen dituen epeetatik haratago ordaintzen ari diren bezeroei buruzko informazioa emateko. Epe horiek 60 egunekoak dira gehienez.

Salaketa bat egiteko, garraiolariek inprimaki soil bat bete dezakete datu pertsonalik eman behar izan gabe, eta, horrela, anonimotasuna gorde dezakete. Salaketak indarrean dagoen garraio-legeria ez betetzeari buruzkoak izan daitezke, ordaintzeko gehienezko epeak barne.

Lege-neurriez gain, enpresak kobrantzak kudeatzeko estrategia eraginkorrak hartzen ari dira, likidezia handitzeko eta kobratzeko denborak murrizteko. Fakturazio elektronikoa, eCMRa eta ordainketen jarraipena egiteko sistema automatizatuak, hala nola TMSak eta ERPak, eraldatzen ari dira enpresek ordaintzeke dituzten fakturak kudeatzeko modua. Teknologia horiek fakturak azkarrago eta zehatzago igortzeko aukera ematen dute, hainbat ordainketa-aukera eskaintzen dituzte eta bezeroekin komunikazioa errazten dute, ordainketen mugaeguna gogorarazteko.

Kobrantza-politika argiak ezartzea eta ordaintzeke dauden ordainketen jarraipen aktiboa egiten ari dira sektorean. Enpresa batzuek deskontuak eskaintzen dituzte goiz ordaintzeagatik edo ordainketa-planak negoziatzen dituzte bezero berankorrekin; horrek, kobrantza-tasa hobetzeaz gain, merkataritza-harreman osasungarriak ere baditu.

Kobrantzak kudeatzeaz arduratzen diren langileak negoziazio-tekniketan eta ezagutza juridikoan trebatzea da kobratzeko prozesua arintzen laguntzen duen beste estrategia bat.

Ondorio gisa, adierazi behar dugu legedi zorrotzagoa eta kobrantzak kudeatzeko tresna aurreratuak uztartzeak berankortasunari aurre egiteko bide eraginkorragoak ematen dizkiela garraio-enpresei. Tresna eta erregulazio horiekin, enpresek etorkizun seguruagoa eta finantzarioki egonkorragoa espero dezakete. Berankortasun-zifrek hobera egin dute azken urteetan, nahiz eta gorabeherak izan. Jaitsiera-aldi baten ondoren, azken hiruhilekoan ordainketaren batez bestekoa 81 egunetik 84 egunera igo zen.

Igarle Taldea Guitransekin elkarlanean ari da berankortasuna murrizten laguntzen duten tresnak eta metodologiak emateko, hala nola faktura elektronikoa, eCMR edo TMS eta ERP bezalako sistema automatizatuak.