Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Lesarriko tunela itxi dute Behobiarako noranzkoan, osorik berritzeko

BIDEGIk bere webgunean jakinarazi duenez, Lesarriko tunela osorik berritzeko lanak hasi dira Behobiarako noranzkoan. Horretarako, hormigoizko hesiak dituen desbideratze edo by-pass bat gaitu da berriki berritutako hodian, Gasteizko noranzkoan. Desbideratzea 2025eko maiatzera arte mantenduko da. Tarte horretan, bi norabideetako igarobideak tuneleko bi erreiak partekatuz egingo dira, Vitoria-Gasteizerako norabidean, Behobiarako hodia berritzen den bitartean. Desbideratze-tarte horretan, kanpoko abiadura 60km-koa izango da, eta tunelaren barruan, berriz, 80km-koa. Abiadura radarrez kontrolatuko da.

Lehenengo fasearen jarraipena
Lanek bi fase dituzte, orain hasten dena eta lehenengoa,  2023ko irailetik 2024ko apirilera bitartean dagoenez gauzatutakoa, Gasteizerako noranzkoan zegoen hodia berritu zen, hodia itxi eta Behobiarako norabidean dagoen hodian by-passaren bidez zirkulazioa desbideratzeko. Ondartza zentroko trafikoaren jarraipena eta kontrola egiteko sistemak ere berritu ziren. Gasteizko noranzkoan tunela berritu ondoren, bi tunelak irekita egon dira 2024ko maiatza eta iraila bitartean, udan irteera- eta itzulera-operazioekin sortutako trafikoa errazteko.

Garraioan irabazi-marjinak hobetzeko irtenbide teknologikoak

Salgaiak errepidez garraiatzen dituen edozein enpresak edo profesionalek badaki zein diren sektorean erabiltzen diren irabazi-marjinak. Kargagailuek garraio-kostuetan eragiten duten presioaz gain, badira egoera larriagotzen duten beste faktore batzuk ere.

Eta digitalizazioak zerbait konpontzen al du guzti honetatik?
Erantzuna baiezkoa da. Aplikazio eta abantaila ugari ditu, eta eraginkortasuna oso egiaztatuta dago. Arazo guztiei erantzuna ematen dien miraria ez bada ere, kanpo-merkataritzan, logistikan, aduanetan edo beste sektore batzuetan (industrian edo banaketan, adibidez) izandako esperientziengatik, badakigu prozesuen eta zerbitzuen digitalizazioak ekarpen handia egin behar duela garraio-enpresen lehiakortasuna hobetzeko.

Funtsezko teknologien bi talde handi daude, eta horiek konbinatuta, jauzi handia dira edozein garraio-enpresarentzat: Garraioa Kudeatzeko Sistemak (TMS) eta lanerako eta jarraipenerako teknologiak.

TMSa: garraioa modernizatzeko oinarria
Garraioa Kudeatzeko Sistemak edo TMSak funtsezko tresna dira logistikaren sektorerako eraldaketa digitaleko edozein estrategiatan. Hauek dira eskaintzen dituzten abantaila handietako batzuk.

Denbora eta erregaia aurreztea. TMSek ibilbideak modu planifikatuan eta denbora errealean optimizatzeko balio dute. Ibilbideak eta entregak optimizatzean, murriztu egiten da erregai-kontsumoa eta bidaia-denbora, eta horrek karbono-aztarna murrizten du. Gainera, kudeaketa-software hori gidatzearen monitorizaziorako sistemekin konekta daiteke.

Garraio-aginduen kudeaketa integrala. Eskaera jasotzen denetik, bidaia planifikatzen denetik eta esleitzen denetik, entregatzen eta fakturatzen den arte. Garraio-planen prozesuaren zati bat automatizatu egiten da, eta horrek denbora eta balizko akatsak aurreztea dakar.

Mantentze prebentiboa. TMSek norberaren flotak kudeatzen laguntzen dute. Arazo mekanikoak saihesteko ohartarazten dute. Trakzio-buruaren balio-bizitza 10 urtera arte luza daiteke, gidatzearen mantentze-lanak, ordezkoak eta monitorizazioa egunean eramateari esker.

Trazabilitatea denbora errealean eta gardentasuna. TMS askok informazioa eskaintzen duten funtzionalitateak dituzte, bezeroek salgaia zein egoeratan dagoen egiaztatu ahal izateko, eta funtsezko jakinarazpenak bidaltzen dituzte. Zerbitzu erantsi horiek bezeroekiko harremana fidelizatzen laguntzen dute, gero eta gehiago eskatzen baitute haien ondasunen egoera ezagutzea.

Gorabeheren jarraipena denbora errealean. Auto-ilarak, matxurak, istripuak, hotza behar duten salgaientzako tenperatura-aldaketak… gauza asko gerta daitezke errepidean. Digitalizazioak arazo asko kontrolpean izaten eta intzidentzien eragin ekonomikoa murrizten laguntzen du.

Dokumentuen eta trafikoaren kudeaketa. TMSek dokumentuak digitalizatzeko aukera ematen dute, hala nola fakturak, albaranak, garraio-gutunak edo eCMRak denbora errealean eta errore-marjinak murriztuz. Dokumentazioa digitalizatzea bereziki baliagarria da ordainketak kudeatzeko eta erreklamatzeko.

Segurtasuna eta eraginkortasuna. Kudeaketaren eta dokumentazioaren digitalizazioak legezko bermeak ditu. Sisteman zerbitzu bat data jakin batean gauzatu zela jasota badago, datu hori eztabaidaezina da.

Nondik hasi digitalizazio-prozesu batean?
Lehenengo urratsetan, hasierako ebaluazioa eta plangintza egin behar dira, eta, ondoren, helburuak ezarri. Non gaude eta nora iritsi nahi dugu? Zertarako egin nahi dugu hau guztia? Zer lortu nahi dugu eta zer esparru hobetu nahi ditugu?

Laguntza behar baduzu eta digitalizazioari eta TMSei buruz gehiago jakin behar baduzu, Guitransek Igarle Taldearekin duen hitzarmemaren medioz  salgaien garraioa hobetzeko zuzendutako proiektuetan lagun zaitzake heuren esperientziaz baliatuz.

MLC ENERGIAk nazioarteko jauzia egin du Frantziara eta Poloniara, eta, laster, Europako gainerako herrialdeetara, Nazioarteko txartel berriarekin

MLC Energiak, gasolioa, argia eta gasa merkaturatu eta banatzen dituen enpresa multi energetikoa, José Luis Martín López sortzaile eta CEOa buru duena, behin betiko nazioarteko jauzia eman du. Europatik hasten da, zehazki Frantzian, 60 gasolina-zerbitzugunerekin, eta Polonian, 36rekin, eta aurreikusten du oso denbora gutxian iritsiko direla Belgikara, eta hortik Europako gainerako herrialdeetara. Gainera, bezero-txartel horrekin Travis Road Services sarera sartu ahal izango da, aparkatzeko, garbitzeko, tankeak garbitzeko eta kamioiak konpontzeko zerbitzuekin.

MLC Energiak 10 gasolina-zerbitzugune propio ditu gaur egun Espainian, hala nola duela gutxi ireki dena, abuztuaren 30ean. Espainiako erregai-zerbitzugunerik handiena bihurtu da, 22.000 metro karratuko azalerarekin, honela banatuta: hornigailuen eremua, emari handikoa eta bi aldekoa, 25 kamioira arte erregaiz hornitu ahal izateko lekua, autoentzako produktu anitzeko hornigailuak dituzten 4 kale, autoentzako 40 aparkaleku, kamioientzako segurtasuneko 54 aparkaleku, mugikortasun murriztuko 2 aparkaleku, ibilgailuak garbitzeko 2 plaza, ibilgailuak garbitzeko boxak eta kamioiak garbitzeko zentro bat, denda, dutxak eta laster atseden hartzeko gunea duen hotela, gimnasioa,…

Espainian 60 erregai-zerbitzugune baino gehiago daude kolaboratzaileekin, bai eta argiaren eta gasaren merkaturatzea ere estatuan. MLC Hoteles: MLC Apartamentos Ciudad de Linares eta MLC Hoteles Benavente eta MLC Hoteles Urnieta laster irekiko dira.

Horrela, nazioarteko MLC txartel berriaren sorrerarekin eta funtzionamenduarekin eta bere sare nazional eta internazional zabalarekin errealitate bat da, MLC Energia enpresak bere lan ona eta hazkunde sendoa sendotzen ditu. Izan ere, 2011n sortu zenetik, MLC Energia testuinguru berrietara egokituz joan da, erronkei eraginkortasunez, konfiantzaz, arintasunez eta berrikuntzaz aurre eginez erabakiak hartzerakoan, jatorrizko balioak ahaztu gabe:

  • Arintasuna eta eguneratzea
  • Berrikuntza eta eraginkortasuna
  • Ahalegina eta pasioa
  • Konfiantza eta tratu pertsonala.

Sar zaitez nazioarteko zerbitzugune guztiak dituen mapan, esteka honetan.

ERRESUMA BATUA: 2025eko apiriletik aurrera eskatu beharreko sarrera-baimen elektronikoa

2025eko apirilaren 2tik aurrera, Erresuma Batua bisitatzen duten Europar Batasuneko herritarrek bidaia-baimen elektronikoa beharko dute. Baldintzak betetzen dituzten europarrek 2025eko martxoaren 5etik aurrera eska dezakete. Bidaia-baimen elektronikoak 10 libera balio du, eta Erresuma Batura sei hilabete arteko bidaia bat baino gehiago egiteko aukera ematen du, bi urtez edo titularraren pasaportea iraungi arte, lehenengo gertatzen dena gertatzen dela. Pasaporteak, nolanahi ere, aurkeztu egin beharko dira.

Bidaia-baimen elektronikoa eramateko derrigortasuna indarrean jartzeko datak.

Bidaiarako baimen elektronikoa honako hauei aplikatzen zaie:
• 6 hilabetera arteko bisitak turismoagatik, senide eta lagunentzako bisitengatik, negozioengatik edo iraupen laburreko ikasketengatik.
• Gehienez 3 hilabeteko bisitak, langile sortzaileentzako bisa emanda. Langile sortzaileentzako bisa ematea.
• Baimendutako konpromiso ordaindurako bisitak. Baimendutako konpromiso ordaindua.
Erresuma Batutik igarotzea, baita Erresuma Batuaren mugako kontroletik igarotzen ez bada ere.

Informazio gehiago eta nola eskatu:
www.gov.uk/electronic-travel-authorisation.
Iturria: RHA, Erresuma Batuko Barne Ministeriokoa

ALEMANIA: migrazio-kontrolak mugan irailaren 16tik aurrera

ASTICek jakinarazi digunez, Alemaniako agintariek jakinarazi dute migrazio-kontrolak ezarri dituztela aldi baterako mugan astelehen honetatik, irailaren 16tik, Frantziako, Luxenburgoko, Herbehereetako, Belgikako eta Danimarkako lurreko mugetan. Badaude kontrolak Suitza, Austria, Txekia eta Poloniako mugetan. Horren arrazoia talde islamistek atentatuak prebenitzea da, baita eragindako alarma soziala ere. Aurreko aldietan, immigrazio-kontrol horiek egiteak ez du eragin trafikoan nahasmendu handirik, baina kasu honetan nola jokatzen duten ikusi beharko da. Kontrolak gutxienez hurrengo 6 hilabeteetan zehar mantenduko dira.

2026ko uztailetik aurrera Nafarroari trafiko eskumenak erabiltzeko ahalmena ematen dion Errege Dekretua argitaratu da

Irailaren 10eko BOEn abuztuaren 27ko 841/2024 Errege Dekretua argitaratu da, apirilaren 4ko 252/2023 Errege Dekretuaren bidez Nafarroako Foru Komunitateari trafikoaren eta ibilgailu motordunen zirkulazioaren arloan eskualdatutako Estatuko Administrazioaren eginkizunak aldatzen dituena. Ekimen horrekin, Gobernuak Auzitegi Gorenaren bi epai bete ditu, otsailaren 15eko 258/2024 eta otsailaren 22ko 281/2024, eskumen-eskualdaketa horri buruzkoak. Errege Dekretuak ezartzen du, halaber, trafikoari eta ibilgailu motordunen zirkulazioari buruzko araudian ezarritako administrazio-zehapenak ezartzeko eginkizunak 2026ko uztailaren 1etik aurrera izango duela eragingarritasuna. hala ere, arauak adierazten du, halaber, eskumen horien eskualdaketa Transferentzia Batzordeak hartu beharko duen eskualdatze-akordioaren akordio osagarrian ezarriko dela, eta, beraz, ordura arte eskumen horiek Estatuko Administrazioko organo eskudunen esku egongo direla.

Zer konexio-arazo izaten ari dira bigarren belaunaldiko takografo digitalak?

V2 bigarren belaunaldiko takografoak arazo ugari sortzen ari dira  GNSS konexioaren bitartez Galileo satelitearekin; konektagarritasun-arazo bat da, eta takografoak ez du ondo identifikatzen ibilgailuaren geoposaketa, horixe izanik takografo horien ezaugarri berria. Arazo globala da, eta Europako Batzordeak zerbait esan beharko du. Deskonexio hori gertatzen denean aparatuan agertzen den mezua ‘GNSS anomalia 96‘ da. Akats hori izan arren, gainerako funtzionalitateak ondo doaz.

Fabrikatzaileak konponbide baten bila ari dira, eta Garraio Ministerioak arazoaren berri duenez, egiten diren ikuskapenetan kontuan hartuko dela uste dugu.

Muga bat zeharkatzean takografoa adierazitako akatsa markatzen ari bada, aparatuak ez du automatikoki ondo erregistratuko, orduan gidariak gelditu egin beharko luke – muga zeharkatu ondoren –, eta eskuz sartu, geoposizionamendurik ez zuten aurreko takografoetan bezala.

Gidabaimeneko puntuak berreskuratzeko ikastaroak eguneratzen dituen Ministro Agindu berria

Irailaren 4ko BOEn argitaratu zen irailaren 2ko INT/914/2024 Agindua, gidatzeko baimen edo lizentzia baten titularrentzako bide-sentsibilizazioko eta -berreziketako ikastaroak arautzen dituena. Puntukako gidabaimena eta ikastaro horiek arautzen zituen agindua ezarri zirenetik ia hogei urte igaro ondoren, beharrezkoa zen horien edukia osorik berrikustea, azken urteotan Trafikoari buruzko Legean egindako aldaketak sartzeko eta egungo mugikortasunera egokitzeko.

Azaroaren 4an indarrean sartuko den aipatutako Ministro Aginduaren berrikuntzarik esanguratsuenak honako gai hauetan oinarritzen dira:

  • Talde-dinamiketara bideratutako denbora handitzea, ikasleek mezuak hobeto barneratzen dituztela eta psikologoei mezu horiek nola onartzen dituzten ikusteko aukera ematen dielako.
  • Profil arau-hausle berriak sortzea: distrakzioak, jokabide zuhurtziagabeak motor-gidarietan, abiadura, alkohola eta beste droga batzuk, jokabide zuhurtziagabeak eta penalak, ikasleei esleitzen zaizkienak egindako arau-hausteen arabera, eta ikastaroaren zati espezifikoa emateko puntuak galdu dituztenak.
  • Biktimek nahitaez parte hartu behar dute, ia hogei urteko esperientzian jarrera-aldaketan duten eraginkortasuna frogatu baita.
  • Ikastaroen zati espezifikoan teknologia berriak aplikatzea, zati horren edukia online egin ahal izateko teleprestakuntzaren edo gela birtualaren bidez.

Trafikoari eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak bi ikastaro mota ezartzen ditu: puntuak partzialki berreskuratzeko ikastaroak eta gidabaimena edo gidalizentzia berreskuratzeko ikastaroak.

Hona hemen puntuak partzialki berreskuratzeko ikastaroetan Agindu berrian ezartzen diren aldaketak:

  • Ikastaro horien gutxieneko iraupena 10 ordukoa izango da, honela eta ordenan banatuta:
    • 7 ordu zati komunerako: horietatik, 4 ordu bide-segurtasunaren kulturarekin lotutako gaiei buruzko prestakuntza orokorrerako izango dira, hezitzaile batek emango duena; ordubete talde-dinamikarako, jarrerak eta portaerak aldatzen lan egingo duten psikologo-prestatzaileek zuzenduta; beste ordu bat biktimen testigantzetarako, eta azken ordu bat eduki aldakorrekoa, beste profesional batzuen esku-hartzea barne har dezakeen prestatzaile batek emango duena.
    • 3 ordu zati espezifikorako, eta gidariarentzat indibidualizatua izango da, dituen gabezia handienen arabera, haren profil arau-hauslea kontuan hartuta. Hauek dira ezarritako profilak: abiadura, alkohola eta beste droga batzuk, zuhurtziagabekeriazko jokabideak, jokabide penalak, distrakzioak edo zuhurtziagabekeriazko jokabideak motozikletetan.
  • Ikastaroa egin eta gaindituz gero, gidariak 4 puntu berreskuratu ahal izango ditu, eta inola ere ezingo ditu berreskuratu galdutako puntuak baino gehiago.

Puntuak partzialki berreskuratzeko ikastaroa bi urtean behin bakarrik egin daiteke, gidari profesionalek izan ezik, urtean behin egin baitezakete. Aldizkakotasun hori ez da aldatu argitaratutako ministro-aginduan.

Gidatzeko baimena edo lizentzia berreskuratzeko ikastarorako aginduan ezartzen diren aldaketei dagokienez, honako hauek dira:

  • Ikastaroen gutxieneko iraupena 20 ordukoa izango da, honela banatuta:
    • 16 orduko iraupena izango du alderdi komunak, honela banatuta: 9 orduko prestakuntza orokorra, 4 orduko talde-dinamika psikologo prestatzaile batek emana, ordubete bideko ezbehar baten biktima batek eta 2 orduko eduki aldakorra, prestatzaile batek emana, beste profesional batzuen esku-hartzea barne har dezakeena.
    • 4 ordu zati espezifikorako; zati hori, errekuperazio partzialeko ikastaroetan bezala, indibidualizatu egiten da, gidari bakoitzaren profil arau-hauslearen arabera.

Espainia eta Georgiaren arteko akordioa gidabaimena trukatzeko

Espainiak eta Georgiak gidabaimenak trukatzeko akordioa sinatu dute. Akordio horren arabera, C edo D motako baimen profesional bat trukatu nahi duten gidari georgiarrek zirkulaziorako zabalik dauden bideetan zirkulatzeko proba bakarra gainditu beharko dute.

BOEn irailaren 2an argitaratu zen akordio hau 2024ko irailaren 29an sartuko da indarrean, Moldaviarekin abuztuaren 30ean sinatutako antzeko akordioa indarrean sartzean.

Alde batzuk daude bi akordioen artean. Moldaviako gidariek C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D eta D+E motetako baimenak trukatzea eskatzen badute, bi gidatze-proba gainditu beharko dituzte (bat maniobra-gune batean eta bestea trafikora irekitako bideetan). Georgiako gidariek, berriz, trafiko orokorrera irekitako bideetan soilik gainditu beharko dute zirkulazio-proba, trukatu nahi dituzten baimenei dagozkien ibilgailu edo ibilgailu-multzo bat erabiliz.

Gainerakoan, baldintzak Moldaviarekiko akordioaren antzekoak dira.

Bigarren belaunaldiko takografoa duen ibilgailu berri batek kontrol-ziurtagiri bat izan behar du lehen bi urteak baino lehen?

Legez ez da derrigorrezkoa; izan ere, lehen kontrol-berrikuspena bi urtera egin behar da, baina bigarren belaunaldiko takografo adimendunak aktibatuta etortzen dira normalean, eta, horren ondorioz, berrikuspena eta kalibrazioa egiten ez badira, errorea markatzen da. Takografoak funtzionatzen jarraitzen badu ere, akatsak arazoak eragin ditzake aparatuaren bermeari dagokionez, eta, beraz, kontrol-ziurtagiria lortzea oso gomendagarria da.