Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

2024ko LGS argitaratuta, 2024ko urtarrilaren 1etik aurrera aplikatuko dena

2024ko otsailaren 7ko EBOn argitaratu da otsailaren 6ko 145/2024 Errege Dekretua, 2024rako lanbide arteko gutxieneko soldata finkatzen duena. Zenbateko berriek ehuneko bosteko igoera dakarte, 2023rako lanbide arteko gutxieneko soldata finkatzen duen otsailaren 14ko 99/2023 Errege Dekretuan aurreikusitakoekin alderatuta, eta horren ondorioak luzatu egin ziren 2024rako lanbide arteko gutxieneko soldata onartu arte. Horrela, eguneko 37,8 eurokoa edo hileko 1.134 eurokoa izango da, soldata egunka edo hilabeteka finkatuta dagoen kontuan hartuta. Argitaratutako Errege Dekretua gaur jarriko da indarrean, eta 2024ko urtarrilaren 1etik abenduaren 31ra bitartean izango ditu ondorioak; ondorioz, bertan ezarritako gutxieneko soldata ordaindu beharko da, 2024ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin.

Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzak 2024an trafikoa zaintzeko eta kontrolatzeko egingo diren kanpainen egutegia aurkeztu du

Zaintza- eta kontrol-kanpaina hori Ertzaintzak eta udaltzaingoek egingo dute. Urte honetan 38 kanpaina egitea aurreikusi da, gure autonomia-erkidegoan istripu larriak eragiten dituzten arrisku-jokabide nagusiak prebenitzeko. Berriz ere, kolektibo motoristarengan jarriko da arreta, kolektibo zaurgarrien artean hildako gehien biltzen dituena izaten jarraitzen baitu, nahiz eta 2023an 2022an (14) baino hiru motorzale gutxiago (11) hil ziren. Era berean, arreta galtzearen zaintza areagotuko da gidatzean, eta, bereziki, telefono mugikorraren erabilera. Arduragabekeria horrek gidabaimeneko 6 puntu galtzea dakar. Halaber, abiadura-kontrolekin eta alkoholaren eta drogen kontsumoarekin jarraituko dute.

Kamioi eta furgonetetako kontrolak

Otsaila

Otsailak 8 (FOM kamioi-autobus generikoa)
Otsailaren 19tik 25era (kamioi-autobusak ROADPOL)
Otsailak 14 eta 15 (furgoneten pisua kontrolatzea)

Martxoa

Martxoak 20 (FOM kamioi-autobus generikoa)

Apirila

Apirilak 11 (FOM kamioi-autobus generikoa)

Maiatza

Maiatzaren 13tik 19ra (kamioien kontrola ADR-autobuses ECR-ROAD)
Maiatzaren 14a (FOM kamioi-autobus generikoa)
Maiatzaren 21etik 23ra (kamioien pisua)

Ekaina

Ekainak 12 (FOM kamioi-autobus generikoa)

Uztaila

Uztailak 10 (FOM kamioi-autobus generikoa)
Uztailaren 24a (kamioien gehiegizko pisua FOM portuetan)

Iraila

Irailak 4 (FOM kamioi-autobus generikoa)
Irailaren 9tik 13ra (ADR kamioien kontrola)
Irailak 25 eta 26 (furgoneten pisua kontrolatzea)

Urria

Urriak 3 (FOM kamioi-autobus generikoa)
Urriaren 15etik 17ra (kamioien pisua)
Urriaren 28tik 31ra (Kamioiak-autobusak CON. TEK)

Azaroa

Azaroaren 1etik 3ra (Kamioiak-autobusak CON. TEK)
Azaroak 6 (FOM kamioi-autobus generikoa)
Azaroak 13 (kamioien gehiegizko pisua FOM portuetan)
Azaroaren 18tik 22ra (furgonetak)

Abendua

Abenduaren 11 (FOM kamioi-autobus generikoa).

ERRESUMA BATUA: Salgaiak urtarrilaren 31tik aurrera sartzeko osasun-kontrol berriak

Erresuma Batuak 2023ko apirilean argitaratu zuen mugako eragiketen eredu berriaren lehen zirriborroa (Border Target Operating Model), garai hartan indarrean zegoena ordeztuko zuena (Border Operating Model). Abuztuaren amaieran, Britainia Handiko gobernuak onartutako eredu berriaren behin betiko bertsioa argitaratu zuen. Horri esker, karga administratiboa eta produktuak herrialde horretara inportatzeari/esportatzeari lotutako kostuak murriztuko dira.

Eredu SANITARIO eta FITOSANITARIO berria ezartzeko kronograma

  • 2024ko urtarrilaren 31n: arrisku ertaineko animalia-produktuetan, landareetan, landare-produktuetan eta EBtik datozen animalia-jatorria ez duten arrisku handiko elikagai eta pentsuetan arriskuan oinarritutako kontrol dokumental, nortasun-kontrol eta kontrol fisikoak sartzea. Produktu horiek muga-kontroleko postuetatik sartu beharko dira. EBtik datozen arrisku txikiko landareen eta landare-produktuen aurretiazko jakinarazpenaren baldintzak ezabatzen dira.
  • 2024ko apirilaren 30a: EBtik datozen arrisku ertaineko animalia-produktuei, landareei, landare-produktuei eta animalia-jatorria ez duten arrisku handiko elikagai eta pentsuei kontrol fisikoak eta eskatutako dokumentazioa sartzea. Era berean, EBtik datozen arrisku handiko landareen/landare-produktuen ikuskapenak Mugako Kontrol Postuetara (PIF) igaroko dira.
  • 2024ko urriaren 31: Europar Batasunetik datozen Britainia Handiko inportazioetarako aitorpen sumarioak aurkezteko betebeharra.

Kontsultak ebaztea
Cabinet Officek helbide elektroniko bat jarri du zure eskura, zure talde adituarekin zuzenean harremanetan jartzeko eta zalantzak argitzeko. Helbide elektronikoa honako hau da: border.enquiries@cabinetoffice.gov.uk

Hurrengo web orrian, animalia-jatorriko produktuak Erresuma Batura esportatzeko behar den informazio guztia aurki dezakezu. Berrikuntzak berrikusi ditzakezu, berrikuntza guztiak sartuko baitira.
Informazio gehiago.

Zirkulazio-istripuetako kalte-ordainen zenbatekoen eguneratzea 2024

2024ko urtarrilaren 30eko BOEn argitaratu da Aseguruen eta Pentsio Funtsen Zuzendaritza Nagusiaren 2024ko urtarrilaren 18ko Ebazpena, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioko Erantzukizun Zibilari eta Aseguruari buruzko Legearen testu bateginaren eranskinean jasotako zirkulazio-istripuetan pertsonei eragindako kalte-galerak baloratzeko sistemaren kalte-ordain eguneratuen zenbatekoak argitaratzen dituena, kaudimen-araubide bereziari dagokionez  zenbatekoak eguneratzeko. 2024rako % 3,80ko igoera 2022ko abenduaren eta 2023ko azaroaren arteko batez besteko KPIaren emaitza da. Esteka honetan 2024rako eguneratutako tauletara sar zaitezke.

Nola jokatu Frantzian gertatzen ari diren protestetan erasoren bat jasanez gero?

Ibilgailuaren edo salgaiaren aurkako erasoren bat jasoz gero, garrantzitsuena ahalik eta informazio gehien biltzea da, kalteak egiaztatuz, ahal dela argazkiekin edo bideoekin, eta agintaritzaren agente batek gertakarien egiazkotasuna sinatzea lortuz. Sinadura hori lortu ezin bada, jasandako egoeraren fede ematen duen notario batengana jo ahal izango da. Horrela, dagokion erreklamazioa berme gehiagorekin egin ahal izango da.

Udalek ezin dituzte zuzenean enbargatu beste udalerri bateko banku-sukurtsalen kontuak isunak kobratzeko

Hala ebatzi du Auzitegi Gorenak. Gorenaren Administrazioarekiko Auzien Salak ezartzen du udalek ezin dutela beren udalerritik kanpo dauden finantza-erakundeen sukurtsaletan irekitako kontuetan dirua enbargatzeko eginbiderik egin eta eman, nahiz eta enbargo horrek ez duen eskatzen toki-administrazio horrek aipatutako udal-lurraldetik kanpo jarduketak egitea. Kasu horietan, dagokion autonomia-erkidegoko organo eskudunei edo Estatuko organo eskudunei eskatu behar zaie jarduera hori gauzatzeko, dagokionaren arabera. Informazio gehiago.

2024ko Errepideko Garraioaren Ikuskapen Plana, 2023an diseinatu eta aplikatutakoaren kalko bat

Joan den azaroaren 15ean, Garraio Ministerioak 2024ko Errepideko Garraioaren Ikuskapen Plana aurkeztu zion CNTCri. Aste batzuk geroago, urtarrilaren 25ean hain zuzen ere, Autonomia Erkidegoetako Garraioko Zuzendari Nagusien Batzordera bidali zuten. Ikuskapen-programazioan kontuan hartzen dira elkarteek, erakundeek eta partikularrek garraio-administrazioetan ezarritako bitarteko telematikoetan egindako salaketak.

Plan honen helburuak, salgaien errepideko garraioari eragiten diotenak, honako hauek dira:

  • Garraiolarien lanbidean jarduteko bete behar diren baldintzak betetzen direla kontrolatzea, indarrean dagoen araudiaren arabera.
  • Kudeatzailearen gaitasun profesionalaren baldintza enpresek betetzen dutela ikuskatzea.
  • Gidaldiak eta atsedenaldiak ikuskatzea, Espainian errepide bidezko garraioaren sektorean gertatzen diren lanaldien % 3 kontrolatuz, gutxienez lanaldien % 50 enpresen egoitzan kontrolatuz.
  • Takografoaren eta abiadura-mugatzailearen manipulazioak, errepideko kontrolak areagotuz, Auzitegi Gorenaren 2020ko urtarrilaren 15eko 672/2019 epaia betetzeko. Epai horren arabera, takografoaren erregistroak dokumentu ofizialak dira ondorio juridiko-penaletarako, eta ibilgailu baten takografoaren iruzurrezko manipulazioa ezarri zuen dokumentu ofiziala faltsutzeko delitu gisa, simulazio-modalitatean (Zigor Kodearen 390.1.2 eta 392. artikuluak).
  • Gidariaren dokumentazioa:
    • CAP-aren kontrola
    • CAP prestakuntza-ikastaroak emateko baldintzak betetzen direla kontrolatzea, bertaratze-kontrolak egitea ikastetxeek dituzten kontrol biometrikoen bidez, eta ikasgela birtualeko sistemaren bidez eta, hala badagokio, teleprestakuntzako sistemaren bidez emandako ikastaroetan kontrolak egitea.
    • Hirugarren herrialdeetako gidarien ziurtagiriak.
    • Ez-egoiliarrek egindako garraioaren iruzurra kontrolatzea, bai nazioartekoak, bai barrukoak (kabotaje-garraioa), eta, batez ere, postontzi-enpresen aurka egitea.
    • Arreta berezia jartzea arauak hausteko joera handiagoa duten enpresetan.
    • Enpresa handien deslokalizazioa kontrolatzea jarduera ustiatzeko kostu gutxiago duten EBko herrialdeetara, argi eta garbi lehia desleialeko egoera sortzen duena.
    • Benetako sozietate-harremanik ez duten gizarte-antolaketako moduak (lan-kooperatibak) iruzurrez “erabiltzea” kontrolatzea, garraio-enpresei eskatzen zaizkien betebeharrak eta erantzukizunak estaliz.
    • Mugikortasunaren arloko elkarlaneko kontsumorako negozio-arloak kontrolatzea, irabazi-asmoa duten eta bidaiarien nahiz salgaien garraioko zerbitzu profesionaltzat hartu behar diren enpresa-jarduera estaltzen duten iruzur mota desberdinak ezkutatzeko.
    • Berankortasunaren kontrola.
    • Garraioarekin lotutako prezioak eta gastuak kontrolatzea.
    • Zamalanak kontrolatzea.
      2024ko Ikuskapen Planaren testu osoa.
      2024ko jarduera-ildo nagusien laburpena.

Eusko Jaurlaritzak 2024rako ETEentzako laguntza-plana onartu du

Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak, urtarrilaren 9an egindako bilkuran, 2024ko ETEentzako Laguntza Plana onartu zuen. Plan horren hasieran, 562,2 milioi euroko zuzkidura duten 80 programa baino gehiago daude, Euskadiko enpresa-sarearen lehiakortasuna hobetzera bideratuak, eta 80 programen jarduera-eremuei eusten die, ekonomiaren deskarbonizazioan arreta berezia jarriz.

2024 programaren zenbait zifra

Planak 80 laguntza-programa eta 600 milioi euro inguruko inbertsioa aurreikusten ditu.
Planaren aurrekontuaren % 49,3 I+G+Bra, digitalizaziora eta enpresa-ekintzailetzara bideratzen da.
Aurrekontuaren % 27,5 trantsizio energetikoari eta klima-aldaketari lotutako ekimenetan oinarritzen da
Laguntza-programen artean: garraio-flotak eraldatzea

Deskribapena/Helburua
Laguntzen programaren helburua da salgaien eta bidaiarien garraiorako ibilgailu astunen parkea berritzea, karbono gutxiko energia alternatiboak erabiltzen dituzten ibilgailuen propultsiorako teknologien sarpena sustatzea, eta EAEko lurraldean automobilgintzaren eta industriaren suspertzearen sektorea bultzatzea.

Diruz lagun daitezkeen jarduerak:

1) Ibilgailuak txatar bihurtzea.
2) Karbono gutxiko energia alternatiboko ibilgailuak erostea.
3) Ibilgailuen «retrofit» a edo propultsio-forma aldatzea.
4) Trenbideko autobideetarako erdi-atoiak erostea.

2024ko deialdiaren zenbatekoa
11.420.212 euro (MRR funtsak handitu daitezke).

2023/12/31n hitzartutako zenbatekoa
5.003.936 euro.

Esteka honetan, laguntza-programa bakoitzaren baldintzetara jo dezakezu.

EEEk jakinarazi digu kudeaketa administratiboak lantzen ari direla, Ministerioak emandako aurrekontua handitzea deialdian sartu ahal izateko.

Laguntza-programaren aurrekontu-zuzkidura handitu ondoren, erreserba-zerrendako eskaerei ekingo zaie berriro, aurkeztutako hurrenkeraren arabera. Jakinaren gainean edukiko zaituztegu.

GUITRANSek laguntza-eskaera izapidetu diezazuke. Horretarako, jar zaitez harremanetan Komunikazio Sailarekin (943-316707, esp.). 5, alarreta@guitrans.eus, guitrans@guitrans.eus