Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Gipuzkoako Foru Ogasuna: Ordainketa gutunak datafono bidez kobratzeko zerbitzu berria

Herritarrek Arreta bulegoetan egin ahal izango dituzte ordainketak, banketxe batera joan beharrik izan gabe.

Ogasun eta Finantza Sailak, Arreta Bulegoen bitartez, herritarren eskura jartzen du datafono bidez ordainketa-gutunak kobratzeko zerbitzu berri bat. Zerbitzu horren bidez, ez da beharrezkoa izango banku-erakunde laguntzaile batera joatea edo Eusko Jaurlaritzaren ordainketa-pasabidea erabiltzea diru-sarrera jakin batzuk egiteko.

Horren bidez, Herritarrentzako Arreta Zerbitzuaren (HAZ) bulegoek Gipuzkoako Foru Aldundiarekin duten edozein zorren kobrantza kudeatu ahal izango dute, betiere ordainketa egiteko ordainketa-gutuna igortzea posible bada.

Horrela, besteak beste, Errentaren autolikidazioen ordainketa aurreratu ahal izango da, diru-sarrera partzialak egin, ordainketa zatikatzeko espedienteen kuotak ordaindu edo betearazpen-aldiko zorrak ordaindu, baita Gipuzkoako Foru Aldundiko beste departamentu batzuei dagozkien diru-sarrerak egin ere.

2024ko lehen seihilekoari dagokion kargagailu berankorren hirugarren zerrenda argitaratu da

2021eko urriaren 2tik indarrean dagoen urriaren 1eko 13/2021 Legean konprometitu zen bezala, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak bere webgunean argitaratu ditu Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko uztailaren 30eko 16/1987 Legearen 140. artikuluaren 40. paragrafoan aurreikusitako arau-hausteengatik ezarritako zehapen-ebazpenak, administrazio-bidean irmo bihurtu direnak, edo, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri bada, auzibidean, 2024ko lehen seihilekoan. Esteka honetan, ezarritako zehapenak ikus ditzakezu, eta berariaz adierazi arau-hauslea, ezarritako zehapena eta zehatutako arau-haustea.

Zerrendan, 2024ko urtarrila eta ekaina bitartean garraio-zerbitzuengatik ordaintzeko epea urratu duten 543 enpresari ezarritako 626 zehapen daude. Zehapen horiek 701 eurotik 32.008 eurora bitartekoak dira gutxienez. 2024ko urtarriletik ekainera bitarteko zehapen irmoen zerrendan agertzen diren enpresa asko kargatzaileak dira (Sidenorren kasuan, esaterako), baina beste batzuk garraiolariak edo bitartekariak dira. Gehien-gehienek (479 enpresa) zehapen bakarra jaso dute, eta beste 51k bi aldiz jaso dute isuna. Gainera, zehapen gehienak ez dira oso handiak; 626 isunetatik 87 701 eurokoak dira, beste 37 isun 1.001 eurokoak eta 95 1.401 eurokoak. Beste 246 zehapen 2.000 eta 3.000 euro bitartekoak dira. 4.001 euroko beste 97 isun ere badaude. Hau da, isunen ia % 90 4.001 eurokoak edo txikiagoak dira. Beste muturrean dago Papresa paper-fabrikatzaileari ezarritako isunik handiena, 32.008 eurokoa. Kargagailu horrek, gainera, bi zehapen jaso ditu, eta, beraz, 34.809 euro ordaindu beharko ditu guztira.

Bigarren isun handiena Sarosa Levante enpresa logistikoarentzat da, 28.007 euroko isunarekin eta 1.401 euroko beste batekin zigortua.

Francia: previstas protestas de agricultores la semana que viene

Según la información remitida desde ASTIC, los agricultores franceses han anunciado una nueva oleada de protestas la próxima semana. El martes 19 de noviembre de 2024 podría estar marcado por manifestaciones de agricultores cerca de la frontera española. Según las últimas informaciones, las manifestaciones consistirían en el bloqueo de la gran plaza de peaje de Boulou, en la A9, en dirección España-Francia.

Radu Dinescu, IRUko presidente berrautatua

IRU errepideko garraioaren munduko erakundearen Batzar Nagusiak aho batez hautatu du Radu Dinescu presidente, presidenteorde berriekin eta 2025-2027 agintaldirako Presidentetzako Batzorde Betearazle berriarekin batera. Ramón Valdiviak, Errepide bidezko Nazioarteko Garraioaren Elkarteko (ASTIC) presidenteorde exekutiboak, Lehendakaritzako Batzorde Betearazleko kide izaten jarraituko du, 2022ko urtarrilaren 1etik betetzen baitzuen.

Lehendakaria

Radu Dinescu (idazkari nagusia, UNTRR, Errumania)
Lehendakariordeak

Iro Doumani (zuzendari nagusia, OFAE, Grezia)
Anna Grönlund (zuzendari nagusiaren albokoa, SBF, Suedia)
Presidentetzako Exekutiboko kide gehigarriak

Asli Çalik (TOBBko zuzendaritza-batzordeko aholkulari exekutiboa, Turkia)
Vojtech Hromir (Txekiar Errepublikako idazkari nagusia)
Andrey Kurushin (ASMAPeko zuzendari nagusia, Errusiako Federazioa)
Erik Østergaard (zuzendari exekutiboa, DTL, Danimarka)
Elisabeth Post (TLNko lehendakaria, Herbehereak)
Wieslaw Starostka (zuzendari nagusia, ZMPD, Polonia)
Ramon Valdivia (lehendakariorde exekutiboa, ASTIC, Espainia)
Bidaiarien Garraio Kontseilua (PLE)

Lehendakaria: Anna Grönlund
Lehendakariordea: Graham Vidler (zuzendari exekutiboa, CPT, Erresuma Batua)
Lehendakariordea: Öznur Yilmaz (Takografo Digitaleko kudeatzailea, TOBB, Türkiye)
Salgaien Garraio Kontseilua (CTM)

Lehendakaria: Iro Doumani
Lehendakariordea: Bob Costello (Senior lehendakariordea, ATA, Ameriketako Estatu Batuak)
Lehendakariordea: Tariq M. Rangoonwala (presidentea, PNC-ICC, Pakistan)

Auzitegi Gorenaren epai eztabaidagarria, taxiek eta VTCek salgai txikien garraio-zerbitzua eman ahal izatearen aldekoa

Magistratuek nabarmendu dute lurreko garraioei buruzko araudian ez dagoela berariaz debekurik bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzeko, bidaiaririk ez badago ere. Organo judizial gorenak bermatzen du Cabify eta Uber plataformek paketeak garraiatzen dituztela. Araututa dagoena desarautuz.

Auzitegi Goreneko Administrazioarekiko Auzien Salak epai batean ezarri duenez, VTC motako garraio-baimen batek gaitzen du bidaiarien garraiotik kanpo salgai txikiak garraiatzeko zerbitzua emateko. Horri dagokionez, epaiak nabarmentzen du lurreko garraioei buruzko araudian ez dagoela berariaz debekurik bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzeko, nahiz eta bidaiaririk ez izan.

Sala horretako Hirugarren Atalak ezetsi egin du Madrilgo Erkidegoak Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiaren epai baten aurka jarritako errekurtsoa. Epai horrek arrazoia eman zion Prestige and Limousine, S.L. merkataritza-sozietateari (Cabify taldekoa), Erkidegoak 2020ko azaroan egin zion errekerimenduaren aurka, berehala Bidalketa by PyL izeneko zerbitzua emateari utz ziezaion eta bere web-orrian zerbitzu horri buruzko aipamenik egin ez zezan.

Magistratuek azpimarratu dute lurreko garraioei buruzko araudian ez dagoela berariaz debekurik bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzeko, nahiz eta bidaiaririk ez izan. Beraz, errekurtsoa aurkeztu duen autonomia-erkidegoko administrazioak alegatzen duen debekua ez dagoela egiaztatuta, aukera hori bideragarria dela ondorioztatu behar da.

Errekurtsoan, Madrilgo Erkidegoak argudiatzen zuen Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko Legearen 99.2 artikuluaren idazketaren arabera, bidaiarien ekipajeaz bestelako objektuak edo enkarguak garraiatzeko aukera bidaiarien existentzia aurresuposatuz aurreikusten dela, arauak eskatzen baitu kanpoko objektuek ez diezaietela arrazoirik gabeko eragozpenik edo eragozpenik eragin bidaiariei.

Horri erantzunez, Prestige and Limousine SLk nabarmendu zuen errekurtsogileak aipatzen zituen lege- eta erregelamendu-manuetatik ondorioztatzen zela VTC baimenek gaitzen dutela salgai txikiak garraiatzeko; eta, nolanahi ere, araudiak baimentzen duela salgaiak bi tona baino gutxiagoko baimendutako gehieneko masa duten ibilgailuetan garraiatzea inolako baimenik gabe.

Gorenak Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiaren irizpidea berretsi du horri dagokionez; izan ere, gogorarazi zuen Legeak eta Erregelamenduak argi eta garbi ahalbidetzen dutela VTC lizentzia duten ibilgailuek ibilgailua okupatzen duten bidaiarien ekipajea nahiz bidaiarien ekipajeaz bestelako objektuak edo enkarguak garraiatzea, baldin eta garraioa ibilgailuaren ezaugarriekin bateragarria bada eta bidaiarientzat justifikaziorik gabeko eragozpenik edo eragozpenik eragiten ez badu. Gaineratu zuen ezin zela interpretatu beste objektu horiek nahitaez ibilgailuan garraiatutako bidaiarienak izan behar zutenik, kasu horretan bidaiarien “ekipaje” kategoria generikoan sartuko baitziren.

Gainera, legeriak zenbait kasutan baimentzen du salgaiak baimenik gabe garraiatzea; zehazki, baimendutako gehieneko masa duten ibilgailuetan egiten direnak. Hori dela eta, orain berretsitako instantzia-epaia amaitu zen, bai lehen araua aplikatuz, bai bigarrena aplikatuz, eta are gehiago, hemen gertatzen den bezala, biak aplikagarriak badira ere, ez du justifikazio juridikorik aurkaratutako jarduera eteteko errekerimenduak.

Gorenak gaineratu duenez, “Madrilgo Erkidegoak ez du inolako arrazoi edo argudiorik eman aldezten ari den murrizketari babesa emateko, ez baita ez egokia ez arrazoizkoa; beraz, enpresa-askatasunerako eskubidearen aurkakotzat jo behar da (Konstituzioaren 38. artikulua), bai eta Merkatu-batasuna bermatzeari buruzko abenduaren 9ko 20/2013 Legearen 5. artikuluaren kontrakotzat ere”.

POLONIA: Ordainpeko autobideen tarte berriak e-TOLLen


Azaroaren 1ean ordainpeko autobide zatien sarea zabaldu da Polonian. Gidariek ordainpeko autobideen zati berriak ezagutuko dituzte, ordainpeko autobideen sare zabal osoan jarritako seinaleen bidez. Bereziki, tokiko errepideetako erabiltzaileek (Szczecinek, WaqueCz, Jarocin, Ostrów Wielkopolski eta KqueNo eremuak barne) adi egon behar dute seinale berrietan, lehen doan ibiltzen baitziren. 2024ko azaroaren 1etik aurrera indarrean egongo diren bidesari-tarte berrien zerrenda zehatza aurki dezakezu esteka honetan.

Elurra kentzeko 215 makinek eta tona askoko ibilgailuak kentzeko 7 garabik osatzen dute 2024-2025eko Neguko Bidezaintza Planean aurreikusitako zuzkidura.


Eusko Jaurlaritzako Trafikoko zuzendariak, Estibaliz Olabarrik, Eusko Jaurlaritzak koordinatzen duen 2024-2025eko Neguko Bidezaintza Plana aurkeztu zuen. Plan horretan, foru-aldundietako eta autobideetako elurra kentzeko 215 makina aktibatzeko aukera jasotzen da, aurreko urtean baino 9 gehiago; 7 garabi astun, gune estrategikoetan kokatuak, tona askoko ibilgailuak eta beste 130 ibilgailu kentzeko, koordinazio- eta zaintza-lanetarako lagungarri izango direnak. Horiei Ertzaintzaren trafikoko lurralde-unitateetako patruilak gehituko zaizkie, eta horien kopurua indartu egingo da eta komisarietako baliabideek osatu ahal izango dute. 2024-2025eko neguan 28.500 tona gatz eta 775.000 litro gatzun izatea aurreikusten du Planak. 2023-2024 neguko denboraldia azken neguetako bareena izan da, elurra edo izotza dela eta. Izan ere, ez da beharrezkoa izan BIParen Koordinazio Organoa deitzea aldi osoan; aldiz, 2017/18 kanpainan, adibidez, organo hori 5 aldiz bildu zen Krisi Mahaian

DANA Urriak 29: garraioa mobilizatzen da kaltetuei laguntza helarazteko


Ezer gutxi gehiago esan daiteke urriaren 29an Valentziako Erkidegoko hainbat herri suntsitu zituen eta Gaztela-Mantxako eta Andaluziako beste udalerri batzuei ere eragin zien DANAren ondorio lazgarriei buruz esan ez denik. Aurrekaririk gabeko katastrofe bat, berreskuratzea kostatuko dena. Horrelako gertakari baten aurrean, ez da beste alde batera begiratu behar, eta denok, neurri handiagoan edo txikiagoan, lagundu ahal izan behar dugu dohainekin eta gure lanarekin, milaka kaltetuek beren bizitzako normaltasuna lehenbailehen berreskuratzeko aukera izan dezaten, nahiz eta prozesu hori, seguru asko, luzea eta oso mingarria izango den. Gaur beraiei egokitu zaie, baina bihar guri egokitu dakiguke. Elkartasunak eraginkorra izan behar du, baliabideak ondo bideratu behar dira eta, horretarako, denboran zehar jarraitu behar da.

Gipuzkoako errepide bidezko salgaien garraioak erakutsi du solidarioa dela aurreko muturreko egoeretan, pandemian, adibidez, eta oraintsuago Ukrainaren inbasioa dela eta, eta azkar erantzun dio GUITRANSek egindako deialdiari. Astigarragako Garraioaren Zentro Integralarekin lankidetzan (Valentziako lurraldera laguntza biltzeko eta banatzeko zentro neuralgiko gisa ari da lanean), GUITRANSeko kide diren hainbat enpresak kamioiak eskaini dituzte Valentziako 69 udalerrietako erakundeek, elkarteek, erakundeek eta GKEek eskatzen dituzten oinarrizko eta premia handiko produktuak garraiatzeko. Une honetan, beharra premiazkoa da honako produktu hauetan:

  • Higiene- eta desinfekzio-materiala: funtsezko produktuak, hala nola xaboiak, pixoihalak, emakumeen higiene-produktuak, bustitzaileak, orraziak, eskuilak, hortzetako pastak, etab.
  • Osasun-materiala: funtsezko elementuak, hala nola kotoia, termometroak, xiringak, bisturiak, eskularruak, josturak, tentsiometroak, ohatilak edo bionboak, kaltetutako eremuetan arreta medikorako beharrezkoak direnak.
  • Norbera babesteko ekipamenduak: maskarak, eskularruak, buzoak eta betaurrekoak, besteak beste, medikuen eta lurrean lan egiten duten boluntarioen segurtasunerako.

Lerro hauen bidez, eskerrak eman nahi dizkiegu gure enpresa elkartuek erakutsitako prestasunagatik, bai eta Cartonajes Limousin, Tolosa eta Tximela enpresen laguntza eskuzabalagatik ere. Izan ere, Cartonajes Limousinek tamaina desberdinetako kaxen 10 palet eman ditu, eta Tximelak orga jasotzaile bat (zezena) laga du kamioietan salgaiak kargatzeko. Horiei guztiei, mila esker zuen laguntzagatik.

   

Irudietan, merkantziaz betetako paletak, azaroaren 4an kamioietan egokitzeko zain.

DANAk eragindako lehen neurri-sorta: 10.600 milioi zuzeneko laguntzen, ICO abal eta kredituen eta luzamenduen eta zerga-salbuespenen artean

Azaroaren 6ko BOEn azaroaren 5eko 6/2024 Errege Lege Dekretua argitaratu da, 2024ko urriaren 28tik azaroaren 4ra bitartean Maila Altuetako Depresio Isolatuak (DANA) hainbat udalerritan eragindako kalteei aurre egiteko premiazko neurriak onartzen dituena. Lehen neurri-sorta hori, 10.600 milioi eurokoa, DANAk kolpatutako Valentziako, Gaztelako eta Andaluziako 78 udalerrietako etxe, enpresa, autonomo eta udalei laguntzeko da. Zerrenda hori beste udalerri eta autonomia-erkidego batzuetara zabaldu ahal izango da, beharren arabera.

Ekintzen artean daude, besteak beste, herritarrei eta enpresei zuzeneko laguntzak ematea, luzamenduak eta zerga-salbuespenak, gizarte-segurantzaren arloko neurriak, abal-lerroak, ICO kredituak eta toki-administrazioentzako laguntzak.

Herritar eta enpresa kaltetuentzako zuzeneko laguntzak

Estatuak 72.000 euro arte transferituko ditu ezintasun-kasuengatik; 20.000 eta 60.000 euro artean kaltetutako etxebizitzak konpontzeko; 10.300 euro arte altzariak, etxetresna elektrikoak eta tresnak aldatzeko edo konpontzeko, eta 37.000 euro arte bizilagunen komunitateetako elementuak konpontzeko, hala nola atariak edo igogailuak. Gainera, zuzeneko laguntzak transferituko zaizkie egoitza fiskala DANAk eragindako eremuetan duten ETEei eta langile autonomoei.

Langile autonomoentzako eta enpresentzako zuzeneko laguntzak dira, eta horien zenbatekoa 2023ko ekitaldiko eragiketen bolumenaren araberakoa izango da. Hala, eraginpeko enpresek 10.000 euroko laguntza jaso ahal izango dute, baldin eta haien eragiketa-bolumena milioi bat eurotik beherakoa izan bada; 20.000 eurokoa, milioi 1 eta 2 milioi artean egon bada; 40.000 eurokoa, 2 eta 6 milioi artean egon bada; 80.000 eurokoa, 6 eta 10 milioi euro arteko bolumena izan badu; eta 2023an 10 milioi eragiketa-bolumen baino gehiago izan dituzten enpresek 150.000 euroko laguntza jaso ahal izango dute. Autonomoen kasuan, laguntza 5.000 eurokoa izango da. Horiek jasotzeko, nahikoa izango da banku-kontuaren zenbakia adieraztea, eta hilabete baino gutxiagoan hasiko dira kobratzen. Kalkuluen arabera, 65.000 langile autonomo eta 30.000 enpresa inguru izango dira onuradunak.

Ezohiko aldi baterako ezintasuna, jarduera uzteagatiko prestazioa eta Gutxieneko Diru-sarreraren % 15eko igoera eta kotizazio gabeko pentsioak

Aldi berean, DANAk eragindako kalte fisiko edo psikologikoak dituzten langile eta autonomoei aparteko aldi baterako ezintasuna sortzen zaie, eta haien soldataren % 75 kobratuko dutela bermatuko zaie, ezintasunaren lehen egunetik. DANAk eragindako ezintasun iraunkor, alarguntasun eta zurztasunagatiko pentsioak ere lan-istripuekin parekatuko dira, eta, beraz, zenbatekoa handitu eta baldintzak hobetuko dira, azken urteko guztizko diru-sarreren arabera kalkulatuta.

Halaber, jarduera uzteagatiko prestazio bat eskatzeko aukera izan duten autonomoei ere eman zaie. Prestazio hori kotizazio-oinarriaren % 70ekoa izango da, nahiz eta prestazio hori eskuratzeko legeak eskatzen duen kotizatutako 12 hilabeteko gutxienekoa bete ez.

Era berean, bizitzeko gutxieneko diru-sarrera edo kotizazio gabeko pentsioa jasotzen duten pertsonak % 15 handituko dira datozen 3 hilabeteetan, eta neurri hori denbora gehiagoz luzatzeko aukera izango dute, egoerak aurrera egiteko moduaren arabera.

Aseguruen Konpentsazio Partzuergoa: kalte-ordainak familiei eta enpresei

Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak, Ekonomia, Merkataritza eta Enpresa Ministerioaren mendekoak, kalte-ordaina emango die ibilgailua galdu duten familiei eta enpresei. Kalte-ordain horiek ibilgailu bakoitzaren tasazio-balioa baino % 20 handiagoak izango dira, eta kalkuluen arabera, 3.500 milioi euroko zifra argitaragabera iritsiko da.

DANA abalen lerroa, 5.000 milioi euroren truke

Laguntza horiek osatzeko, abal lerro berri bat sortu da, Kreditu Ofizialeko Institutuak (KOI) kudeatuko duena, eta aukera emango die ETEei, enpresei, autonomoei eta, berrikuntza gisa, etxeei beren bankuaren bidez kredituak eskuratzeko, Gobernuaren bermearekin eta enpresak berriro hornitzeko, negozioak irekitzeko eta etxebizitzak konpontzeko baldintza egokietan. 1.000 milioi euroko lehen tartea onartu da, eta gainerakoa onartuko da, 5.000 milioi eurora iritsi arte.

Luzamendu eta salbuespen fiskalen paketea

Eraginpeko eremuetako herritarrek 2023tik 2025era atzeratu ahal izango dute Errentaren aitorpenaren bigarren ordainketa, bai eta Zerga Agentziarekin ordaintzeke duten beste edozein zerga ere. Halaber, Ondasun Higiezinen gaineko Zergaren (OHZ) edo Jarduera Ekonomikoen gaineko Zergaren (EJZ) kuotetan salbuespenak eta murrizketak ematen dira 2024ko ekitaldian, DANAren ondorioz zuzenean kaltetutako higiezinen kasuan. Era berean, ez dituzte ordaindu beharko Trafikoko ibilgailuen bajak izapidetzeko tasak, ez eta galdu dituzten agiri ofizialak emateko tasak ere. Nekazaritza-jardueretarako, halaber, PFEZren zenbatespen objektiboaren metodoaren (moduluak) 2024. urterako errendimendu garbiaren indizeak murriztea aurreikusten da, bai eta BEZaren araubide berezi sinplifikatua ere, eragindako eremuan egindako ustiategiei eta nekazaritza-jarduerei dagokienez.

Horrez gain, eragindako enpresek beren langileen jarduera aldi baterako eteten dute ERTE baten bidez, eta salbuetsita egongo dira beren langileen Gizarte Segurantzako kotizazioen % 100 ordaintzetik, gutxienez 2025eko otsailera arte, eta aldi hori guztiz kotizatutzat hartuko da etorkizuneko prestazioetarako. Era berean, atzerapenak eta luzamenduak sartzen dira zuzenean eragiten ez dien inguruko enpresentzat, eta erraztasunak emango dira Gizarte Segurantzari ordaintzeko, epeak etenda eta luzatuta.

Kontsumorako hipoteka edo mailegua duten herritarrek eta ETEek 3 hilabetez atzeratu ahal izango dute kredituen ordainketa osoa, eta interesak 9 hilabete gehiagoz bakarrik ordaindu ahal izango dituzte.

Eragindako toki-administrazioen finantza- eta giza baliabideak indartzea

Erabakia, Valentziako Erkidegoari, Gaztela-Mantxari, Andaluziari, Balear Uharteei, Kataluniari eta Aragoiri DANAren ondorioz kaltetutako lurraldea “babes zibileko larrialdi batek larriki kaltetutako eremu” izendatzen duena, eragindako toki-administrazioen finantza- eta giza baliabideak indartzeko hainbat neurri barne.

Zehazki, Espainiako Gobernuak DANAk eragindako udalek dituzten larrialdi-gastuen % 100 ordainduko du, eta honako hauekin zerikusia duten ekintza guztiak finantzatuko ditu: lohia, obra-hondakinak eta baliaezinak diren tresnak kentzea, edateko ura hornitzea, kaleak garbitzea eta kaltetutako bizilagunei ostatua eta mantenua ematea. Gainera, datozen urteetan azpiegiturak, instalazioak eta zerbitzuak konpontzeko (errepideak, kiroldegiak, gizarte-etxeak eta kultura-etxeak) egin behar dituzten obra guztien % 50 ordainduko du Estatuak. Halaber, krisi honetan jasoko ez dituzten udal-zergekin konpentsatuko da, eta gastatzeko aukera handitu egingo da inbertsio finantzario jasangarriekin.

Aldi berean, epaitegiak eta notarioen eta jabetza-erregistratzaileen taldeak indartuko dira, eta erregistroko larrialdietako atari bat gaituko da, herritarrek satelite bidez beren ondasun higiezinen kokapena ahalik eta modu erraz eta azkarrenean ziurtatu ahal izateko. Era berean, ukitutako udalerrietan errefortzu-bulegoak irekiko dira, tokiko funtzionarioei herritarrak artatzen eta izapide burokratikoak azkartzen laguntzeko.

Ministerio Arteko Batzordea eta gobernu autonomikoekiko lankidetza indartzea

Ministerio arteko Batzorde bat sortzen da, eskumena duten ministerio guztien artean berreraikitze-lanak koordinatzeko, eta sektore pribatuarekin, sindikatuekin eta gizarte zibilarekin hitz egiteko bideak irekiko dira. Era berean, eragindako gobernu autonomikoekin eta, bereziki, Valentziako Generalitateko gobernuarekin aldebiko lankidetza indartzeko hainbat mekanismo ezarri dira.

Elkartasunerako Europako Funtsaren eskaera

Azkenik, Europako Batzordeari Elkartasunerako Europako Funtsaren laguntza eskatu zaio, eta Kontseiluari eta Europako Parlamentuari RESTORE izeneko erregelamendu berri bat presaz onartzeko eskatu zaie, EGEF eta FSE+ kohesio-funtsak birprogramatzeko, baliabide horietako batzuk hondamendi naturalek eragindako kalteak arintzeko erabili ahal izateko.

Berehalako Erantzun, Berreraikuntza eta Bultzada Planeko Laguntzak.