Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

A-15: Oindolarreko eta Gorosmendiko tuneletako obren bigarren fasea, salgai arriskutsuak eta garraio bereziak igarotzea debekatuta

Gipuzkoako Foru Aldundiak A-15 autobideko tunelak egokitzeko planarekin jarraitzen du, eta Oindolarreko (Iruñerako noranzkoan dagoen hodia) eta Gorosmendiko (Donostiarako noranzkoan dagoen hodia) tunelak indartzeko lanen bigarren faseari hasiera ematen dio. Bi tunelak hartzen dituen zatian trafikoa arautzen duen by-pass bat instalatuta dago, eta lanak amaitu arte egongo da indarrean, 2025eko udaberrirako aurreikuspenarekin. Obrak irauten duen bitartean, trafikoa kontrako hodietara desbideratuko da. Gainera, 3 metroko zabalera edo 4,5 metroko altuera gainditzen duten ibilgailuek, ibilgailu bereziek eta salgai arriskutsuak garraiatzen dituztenek debekatuta izango dute KPa igarotzea. 142 k.p. 156 (A-15 A-15-141-Berastegi, GI-2130- eta A-15-156 -Andoain eta N-I errepideen lotuneekin bat dator) eta ibilbide alternatiboak erabili beharko dituzte, behar bezala seinaleztatuta.

DESBIDERATZEAK:

Andoainerako noranzkoan:

  • Ibilbide luzea: N-1 eta A-10.
  • Tokiko helmugak: Berastegiko lotunean biratu GI-2130 errepidea hartzeko.

Iruñerako noranzkoa:

  • Ibilbide luzea: N-1 eta A-10.
  • Lekunberri edo Leitza helmuga: GI-2135 (Tolosa-Lekunberri).

Ibilgailu astunek debekatuta izango dute GI-2130 errepidetik (Tolosa-Lekunberri errepidea) igarotzea, eta, beraz, N-1 errepidea hartu beharko dute ordezko bide gisa.

Erabiltzaileentzako inpaktua minimizatzeko, Aldundiak ekintzak koordinatuko ditu Trafikoko Zuzendaritza Nagusiarekin eta beste agintari batzuekin, eta egoeraren berri emango du mezularitza aldakorreko panelen eta seinale finkoen bidez. Era berean, tuneletarako sarbideetan galiboa kontrolatzeko sistemak instalatuko dira, eta radarrak eta lehen esku-hartzeko ekipoak aktibatuko dira, gerta daitezkeen gorabeherak kudeatzeko. Lanak bat etorriko direnez neguko bidezaintza kanpainarekin (azaroa-apirila), protokolo berezi bat aktibatuko da A-15 errepidean elurrak edo izotzak izan ditzakeen eraginak kudeatzeko. Errepidearen egoerari buruzko informazioa unean-unean eguneratuko da gaitutako Telegram kanalaren bidez: “A-15 autobidea – autopista”.

EAE: RIMPa aldatu da hainbat errepide gehituta

Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzak salgai arriskutsuak Gipuzkoako lurraldetik eta lurralde horretako bideetatik igarotzea aztertu du, eta komenigarritzat jo du tarte berriak sartzea, zirkulaziorako segurtasun-bermeak eskaintzen dituztenak. Gainera, salgai arriskutsuen garraioaren fluxua hobeto banatzeko aukera eman du, garraioaren jatorriaren edo helmugaren arabera.

Ondorioz, 2024ko otsailaren 20ko Ebazpenaren V. eranskina aldatzen da, Salgai Arriskutsuen Ibilbideen Sarean (RIMP) gipuzkoar lurraldetik igarotzen diren errepide hauek sartzeko: AP-1aren zati bat; A-636; eta A-15 errepidearen azken zatia:

  • AP-1 146,194 KP (AP-8 Eibar lotunea)/133 KP (A-636 Bergara lotunea)
  • A-636 PK 0,00 (N-I Beasain lotunea)/PK 22,772 (AP-1 Bergara lotunea)
  • A-15 139,8 KP (Nafarroa, Berastegi/169,314 KP (Astigarragako lotunea).

Irailaren 27ko EHAAn argitaratutako 2024ko irailaren 17ko Ebazpenean jasotako aldaketa urriaren 9an jarriko da indarrean.

Irun: Hiriko enpresak kontratatzeko laguntzak

Irailaren 26ko GAOn argitaratu dira 2024ko kontrataziorako laguntzak eskatzeko prozeduraren oinarri arautzaileak (Lanbideren deialdia). Horien helburua da Irunen erroldatuta dauden eta kontratua hasi aurreko egunean Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuan izena emanda eta alta emanda dauden langabeak merkatu arruntean kontratatzeko aukera ematea Irungo udalerrian kokatutako enpresei. Dirulaguntzaren zenbatekoa kontratatutako pertsonen soldata- eta gizarte-segurantzako kostuen % 75era artekoa da, 8.000 euroko mugarekin lanaldi osoko kontratu mugagabe bakoitzeko.

Onuradunak eta baldintzak.

Oinarri hauen xede den laguntzaren enpresa onuradunek baldintza hauek bete beharko dituzte:

  • Lantokia Irungo udalerrian egongo da.
  • Enpresa kontratatzaileak egunean izan beharko ditu zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.
  • Enpresa batek ezin izango du langile bera kontratatu, aurreko deialdietan dirulaguntza jaso badu.

Kontratatutako pertsonen betekizunak.

  • Udalerrian erroldatuta egotea kontratazioa hasten den egunean eta oinarri hauek argitaratzen diren unean.
  • Langabe gisa agertzea eta Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuan enplegu-eskatzaile gisa izena emanda egotea.
  • Ezkontidearekin, ondorengoarekin eta bigarren mailara arteko (hori barne) odolkidetasunezko edo ahaidetasunezko ahaidetasuna duten gainerako ahaideekin, enpresaburuarekin edo enpresa-kontrola dutenekin ahaidetasunik ez izatea, edo, hala badagokio, enpresa kontratatzailearen Administrazio Kontseiluko kide izatea.

Kontratazio-mota.

  • Kontratuak lanaldi osoko kontratu mugagabearen modalitatearen bidez formalizatu beharko dira. Artisten eta jendaurreko ikuskizunetako teknikarien eta laguntzaileen kasuan bakarrik onartuko dira iraupen mugatuko kontratuak; kasu horretan, 3 eta 6 hilabete bitarteko gutxieneko iraupena izan dezakete, hargatik eragotzi gabe iraupena diruz lagundu daitekeen aldia baino luzeagoa izatea.
  • Iraupen mugatuko kontratuetan, diruz lagundu daitekeen gehieneko aldia 6 hilabetekoa da.
  • Kontratu mugagabeen kasuan, ezinbestekoa izango da pertsona gutxienez 12 hilabetez jarraian kontratatuta egotea kontratazioa hasten denetik. Nolanahi ere, kontratuak 2024ko urtarrilaren 1etik 2024ko abenduaren 31ra bitartean hasi beharko dira.

Diru-zuzkidura eta zenbatekoa.
Aurrekontu-zuzkidura: 99.400 euro.
Dirulaguntzaren zenbatekoa: kontratatutako pertsonen soldata-kostuen eta gizarte-segurantzakoen % 75eraino, 8.000 euroko mugarekin lanaldi osoko kontratu mugagabe bakoitzeko. Artisten eta ikuskizun publikoetako teknikarien eta laguntzaileen iraupen mugatuko kontratuen kasuan, 3.000 euro 3 hilabeteko lanaldi osoko kontratu bakoitzeko eta 6.000 euro 6 hilabeteko edo gehiagoko lanaldi osoko kontratu bakoitzeko.

Eskabideak aurkezteko epea eta tokia.

Eskabideak aurkezteko epea deialdi honi esleitutako kreditua kontsumitzen den unean amaituko da, edo, gehienez, 2025eko urtarrilaren 31n.

Informazio gehiago.www.irun.org

Zer da lortu gabeko irabazia?

Kalte baten edo beste gertakari batzuen ondorioz lortu ez den irabazia da. “Sortzen ari den kaltea” benetako matxura edo kaltea eta horren balorazioa da, eta “lortu gabeko irabazia”, berriz, matxura edo kalte horrengatik lortu ezin izan den irabazia. Kalte-galeren kalte-ordainak bi kontzeptu horiei eragiten die.

Aduana-ordezkaria eta nazioarteko merkataritza gaitzeko prestakuntza aurreratua (2024-2025)

UNEDek eta IES PLAIAUNDI BHIk zentro laguntzaile gisa antolatutako ikastaroan izena emateko epea zabalik dago.

Izena emateko epea zabalik
Emateko datak: 2024/11/18 – 2025/06/21
Modalitatea: erabat online.
Antolatzailea: UNED-Bergara Ikastetxe Elkartua
Informazio gehiago: https://representanteaduanero.asmoz.org /

Izen-ematea: https://representanteaduanero.asmoz.org/inscripcion /

Herbehereak, ordainpeko autobide berria

Datorren abenduaren 7an A24/Blankenburg konexioa inauguratuko da, Rozenburgen A15a eta Vlaardingenen A20a lotuko dituena. Lotura hori bidesariei lotuta dago. Bidesaririk ez badago, online ordaintzeko honako metodo hauek daude eskuragarri:
1.- Ordainketa automatikoaren erregistro bidez. Ikusi xehetasun guztiak esteka honetan.
2.- bidaia bakoitzeko egin beharreko online ordainketa. Kontsultatu xehetasun guztiak esteka honetan.

Ibilgailu astunek 9,13 euroko tarifa finkoa ordainduko dute, eta arinek 1,51 eurokoa. Bidesari hori bereiz kobratuko zaio Euroviñetari.

Esteka honetan, konexio berri honi buruzko informazio gehiago aurkituko duzu.

Mugako egungo osasun-kontrolen eredua sinplifikatzeko eta arintzeko akordioa

Lurralde Politikako eta Memoria Demokratikoko ministerioek, Osasun eta Nekazaritza Ministerioak eta Arrantza eta Elikadura Ministerioak lortutako akordioarekin, duela 30 urte baino gehiagotik indarrean dagoen sistema eguneratzen da, gure inguruko Europako herrialdeekin homologatzeko prozesuak sinplifikatuz eta arinduz. Mugako osasun-kontrolen sistema berriak orain arte egiten ziren bi ikuskapen-albaitaritza-zerbitzuak (bat Nekazaritzakoa eta bestea Osasunekoa) albaitaritza-ikuskaritzako zerbitzu bakar batean integratzea dakar. Dagoeneko amaitu dira beharrezko garapen informatikoak, eta, beraz, datorren urrian abian jarriko den proiektu pilotu baten ondoren ezarriko da eredu berria.

Integrazio horrek denbora murriztea ekarriko die operadoreei eta ikuskatzaileei, batez ere produktu freskoak direla kontuan hartuta, oso galkorrak, eta betiere osasun publikoa bermatuz.
Gainera, jarduerak sinplifikatzearen ondorioz baliabideak optimizatzeak aukera emango du esportazioen kudeaketari baliabide gehiago esleitzeko, salgaiak beste merkatu batzuetara ateratzeko arintasuna erraztuz eta, horrela, lehiakortasunean irabaziz.

Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiak Emisio Baxuko Eremuak baliogabetu ditu

Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salako Bigarren Sekzioak epai bat eman du, eta, horrek, praktikan, baliogabetu egiten ditu, zehazki, Madrilgo udalerri osoan Emisio Baxuen Eremua (BBE) definitzen duten Ordenantzaren zatiak, bai eta “Erdialdeko Barrutiko” eta “Plaza Eliptikoko” Babes Bereziko Emisio Baxuen Bi Zonek (ZBEDPE) ezartzen dituztenak ere. Ebazpen hori oraindik ez da irmoa, eta haren aurka kasazio-errekurtsoa aurkez daiteke Auzitegi Goreneko Hirugarren Salan, administrazioarekiko auzien eskumena duen salan. Hori dela eta, BBEk bere horretan jarraituko du, eta indarrean jarraituko du horiek ez betetzeagatik zigorrek ere.

Udal ordenantzak egiteko prozedurei buruz Auzitegi Gorenak emandako doktrina berrienari jarraituz, uste du Agindua onartu aurreko eragin ekonomikoari buruzko txostena “nahikoa ez” dela argi eta garbi, eta txosten horrek ondorio ekonomikoak kontuan hartzea eskatzen zuela, honako hau egin ahal izateko: “… onuren eta kostuen balantzea behar bezala haztatu, eta eragin baliokidea duten neurri ez hain murriztaileak hartzeko aukera, edo ekonomikoki ahulenak diren kolektiboentzat diskriminazio-efektua eragin dezaketenak”.

Era berean, neurriek lehiaren eta merkatuaren baldintzetan eragin zuzena duten milaka ibilgailu profesionali eragiten dietela aipatzen du epaiak. Oso garrantzitsutzat jotzen du ibilgailua berritzeko gaitasun ekonomiko txikia duten enpresa-kolektiboen egoera kontuan hartzea, hala nola autonomoak, mikroenpresak edo ETEak, baina Ordenantza onartu aurreko txostenek ere ez dutela gai hori aipatzen nabarmendu du.