Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Debekatuta dago garraio bereziak kp-tik igarotzea. 22,950 eta k.p. GI-631 errepideko 24,400, abenduaren 9tik aurrera

Gipuzkoako Trafiko Bulegoak emandako informazioaren arabera, GI-631 errepideko (Azkoitia-Urretxu) 22,950 eta 24,400 KPen arteko aurreratze-zatia eraikitzeko lanen barruan, aurreikuspenen arabera, ibilgailuak babesteko horma batzuk jarriko dira laster, hondeaketak egiten ari zirela materialak erori baziren ere. Horma horiek 350 metro inguruko luzera izango dute, eta oinplano bihurgunetsuan egingo dira ondoz ondoko eta hurbileko bihurguneak, erradio txikikoak. Galtzadarik gabeko zabalera 4 metrokoa izango da afektazio- eta trafiko-tarte alternatibo horretan, baina ezin da zehaztu zein izango den pasabidea bermatzeko gehieneko neurria.

Hori dela eta, babes-hormak 2024ko abenduaren 9tik aurrera jartzea aurreikusita dagoenez, debekatuta dago garraio bereziko ibilgailu guztiak GI-631 errepideko obren zati horretatik igarotzea abenduaren 9tik aurrera.
2024tik obrak amaitu arte, 2027ko apirilerako aurreikusita.

Murrizketa hori adierazten duten arauzko seinaleak jarriko dira km-etan. 19,500 (Azkoitia) eta 33,000 (Urretxu), gutxi gorabehera, GI-631 errepidekoak.

50 urtetik gorako langabeak kontratatzen dituzten enpresentzako laguntzen deialdi berria

Laguntzen deialdi honen helburua da enpresek kalitatezko enpleguak sortzea eta lanaldi osoan edo lanaldi partzialean — ezarritako lanaldiaren % 70 gutxienez — lanik gabe dauden pertsonak mugarik gabe edo, gutxienez, sei hilabete baino gehiago kontratatzea. Aurreikusitako laguntzak 2023ko azaroaren 16tik aurrera sinatu eta hasitako lan-kontratuei aplikatuko zaizkie, betiere deialdian ezarritako baldintzak eta betekizunak betetzen badituzte. Lanbidek eskabideak aztertuko ditu aurkezpen-ordenaren arabera. Horretarako, enpresek Eusko Jaurlaritzaren webguneko egoitza elektronikoan aurkeztu beharko dute eskabidea (euskadi.eus/egoitza). Laguntza horiek Europako Gizarte Funtsarekin batera finantzatu ahal izango dira (Euskadiko EGIF Plus 2021-2027 programa).

Laneratzea bultzatzea

Langabezian dauden eta, hain zuzen ere, lan bat lortzeko edo mantentzeko adinagatik zailtasun berezia duten 50 urtetik gorako pertsonak euskal lan-merkatuan sartzeko edo berriro sartzeko beharrak sustatutako deialdi berri bat da. Horrek esan nahi du, kasu askotan, langabezia-egoera hori denboran zehar kroniko bihurtzen dela eta iraupen luzeko langabezia-egoerara igarotzen direla, lan-merkatutik are gehiago urrunduz.

Lanbiden erregistratutako 2023ko ekaineko langabezia-datuen arabera, langabeen % 43,24 50 urtetik gorakoak dira. Horietatik % 38,12 urtebeterako edo gutxiagorako langabezian daude. 50 eta 54 urte bitarteko pertsonak kolektibo horren % 36,16 dira, eta 55 urtetik gorakoak, berriz, kolektibo horren % 63,84. Kolektibo horretako genero-aldeak esanguratsuak dira: % 57,28 emakumeak dira eta % 42,72 gizonak.

Elkarrizketa Sozialerako Mahaiaren akordioa

Laguntzen deialdi hau Euskadiko Elkarrizketa Sozialerako Mahaiak hartutako akordioen bultzadari erantzuten dio; izan ere, mahai horrek, 2023an egindako bilera batean, besteak beste, lantalde espezifiko bat sortzea erabaki zuen erronka demografikoak enpleguaren eta lan-harremanen ikuspegitik duen eragina aztertzeko, bai eta 45 edo 50 urtetik gorako langileen okupazio-tasak handitzeko programak eta ekintzak bultzatzea ere.

CNTCk sektorearekin ebazteke dauden gaiak gogorarazi dizkio Ministerioari

Azaroaren 19ko osoko bilkuran erabaki zen, era berean, Rosa Obrer Lurreko Garraioko zuzendari nagusiari helaraztea Ministerioak egunean erantzunik eman gabe jarraitzen duten gaiak, eta gai garrantzitsuenak honako hauek dira:

2. belaunaldiko takografoa, atzeratzeko aukera aplikazioan
Ontzidi-aldaketaren sektorerako laguntzak
Jarduera uzteko laguntzak
Fiskalitatea, aurreikuspen-moduluen egoera
Pisuak eta dimentsioak, egoera ezagutzea
Kostuen behatokia eguneratzea
Azpikontratazioa.

DANA Urriaren 29an: CNTCk Ministerioari eskatu zion laguntzak beste lurralde batzuetako garraiolariei ere zabaltzeko

CNTCko salgaien sailaren osoko bilkurak, azaroaren 19an egindako bileran, erabaki zuen Rosa Obrer Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioko Lurreko Garraioaren Zuzendaritza Nagusiari eskatzea eragindako garraiolari guztiek, baita helbide soziala 6/2024 Errege Lege Dekretuaren eranskinean jasota ez dauden udalerrietan dutenek ere, onartutako laguntzak eskuratu ahal izatea. Izan ere, kalteak izan dituzte ibilgailuetan kalte materialekin, lortu gabeko irabaziekin geldialdien ondorioz galdutako jarduerarekin, DANAren ondorioz kontratatutako karga-galerekin edo, are gehiago, negozioa ixtearekin, garraiolari autonomoen kasuan bereziki.

Ezintasun bat izapidetzeko prozesuan dagoen eta Garraio Ministerioaren jarduera uzteagatik laguntza eskatu nahi duen garraiolari autonomo batek, saldu al dezake ibilgailua laguntza eskatu eta onuradun izan aurretik?

Ez. Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak baimena ikus-onetsita ez dagoen ezintasun iraunkor osoko/absolutuko/baliaezintasun handiko ebazpen baten titularrei baimena ematen die, baina ibilgailuaren salmenta ezintasun iraunkor osoko/absolutuko/baliaezintasun handiko ebazpenaren eragin-datatik aurrera egin behar da, eta, beraz, ezin du saldu ezintasuna aitortzen duen Gizarte Segurantzaren aldeko ebazpena izan arte.

TMSa jada ez da luxu bat: garraio-enpresa guztiek lor dezaketen irtenbidea


Duela gutxi arte, TMS (Transport Management System) baten erabilera korporazio handientzat bakarrik zegoen erreserbatuta. Hala ere, panorama izugarri aldatu da. BLaren erabilera demokratizatu egin da tamaina guztietako enpresentzat, kostu operatiboen % 8 aurreztu baitezakete.

Hainbat hamarkadatan BLen adopzio-tasak % 33 inguru mantendu ondoren, azken urteetan frogatu da garraio-enpresa txiki eta ertainek software mota hori hartu ohi dutela. Joera hori sendotu egin da, eta hamarkada askotan lortu ezin zela zirudien arren, demokratizatu egin den aurrerapen teknologikoetako bat da.

PwC aholkularitza-enpresak egindako azterlan baten arabera, digitalizazioak hemendik 2030era bitartean prozesu logistiko gehienei lotutako kostuak % 47raino murrizteko ahalmena du. Ondorio hori “Garraio digitalizatuaren aroa” izeneko txostenetik atera da, eta sektore ekonomikoan abangoardiako soluzio teknologikoak sartzeak duen garrantzia azpimarratzen du; izan ere, sektore hori izugarri hazi da, eta lotura estua du errepideko salgaien garraioarekin.

Kostuak murriztea da BL bat ezartzeko arrazoi nagusietako bat; izan ere, oinarri horretan oinarritzen dira beste irtenbide batzuk, eta aukera ematen du informazioa, flotaren kudeaketa, bidaiak, biltegiak, fakturazioa eta abar bateratzeko.

Hodeia demokratizatzaile handi gisa
Aldaketa horren atzean dagoen indar bultzatzaile nagusia hodeian oinarritutako TMS ereduak agertzea da. Ikuspegi horrek konfigurazio azkarrak eta eskuragarriak eskaintzen ditu. Hodeian oinarritutako ereduaren malgutasunari esker, tamaina guztietako enpresek TMS bat txertatu ahal izan dute beren eragiketetan hasierako inbertsio eskuragarrien bidez eta hardware eta zerbitzarien barne-baliabide handien beharrik gabe.

Alderantzizko itzulera: ezin eutsizko argudioa
BLaren ezarpena bizkortu duen faktore nagusietako bat haren inbertsio-itzulera ikaragarria da (ROI). ARC Advisory Group-en ikerketa baten arabera, TMS bat erabiltzen duten enpresek, batez beste, % 8 aurrezten dute kostu operatiboetan.

Gainera, azterlanaren arabera, enpresen ia % 60k aurrezpen garbi horien % 10 baino gutxiago softwarearen inplementazioan inbertitu ziren.

TMSa jada ez da luxu bat. Premia bat da.
Hasieran, TMS soluzio garestia eta konplikatua zen. Teknologia hori ezarri nahi zuten enpresek beren sistemak garatu behar zituzten, ez zuten ROI argirik eta azkar zaharkitzen zen etengabeko eguneratzerik ez zegoelako.

Merkataritzako BLen etorrerarekin, enpresek irtenbide aurreratuagoak eskuratu ahal izan zituzten, baina hedapena konplexua, garestia eta zorrotza zen oraindik baliabideei dagokienez. Gainera, hornidura-kateko bazkideekiko integrazioa mugatua zen, eta horrek sistemaren aprobetxamendu osoa zailtzen zuen.

Azken urteetan, irtenbideak hodeian sartu direnez eta errazago iritsi direnez, ospea handitu egin zaie.

Zure enpresa prest al dago TMS bat hartzeko?
BL bat erabiltzeko aldaketak software bat eskuratzea baino gehiago eskatzen du; ikuspegi estrategiko bat eta prestakuntza egoki bat eskatzen du. Enpresek galdera hauek egin behar dizkiote beren buruari:

Zure enpresak ba al du BL bat inplementatzeko eta kudeatzeko behar den talentua?
Zure enpresa prest al dago eredu teknologiko eta xeheago baten abantailak aprobetxatzeko?
Ebaluatu al duzue nola eralda dezakeen BLk bere estrategia eta nola hobetu ditzakeen bere eragiketak?
Guitransek sektoreko lankidetza eta esperientzia ditu salgaien garraioa hobetzeko proiektu mota horietarako. Igarle Taldeak galdera horiei erantzuten eta digitalizazioari eta BLei buruz gehiago jakiten lagun diezazuke.

Gaur egun, BL ez da luxu bat, baizik eta behar bat, gero eta ingurune digitalizatuago batean garrantzitsua eta lehiakorra izatea bilatzen duen edozein garraio-enpresarentzat. Kostuak optimizatzea, ikusgarritasun handiagoa eta aurrekaririk gabeko integrazioa bezalako onurekin, ez dago orain baino une hoberik garraioaren kudeaketaren etorkizunera jauzi egiteko.

Atzerritarrei buruzko Erregelamendu berria, epeak eta izapideak murrizten dituena eta bikoiztasunak ezabatzen dituena


Azaroaren 20ko BOEn azaroaren 19ko 1155/2024 Errege Dekretua argitaratu da, atzerritarrek Espainian dituzten eskubide eta askatasunei eta haien gizarteratzeari buruzko urtarrilaren 11ko 4/2000 Lege Organikoaren Erregelamendua onartzen duena, eta 2025eko maiatzaren 20an sartuko da indarrean. Horren bidez, prozedurak sinplifikatu eta arindu nahi dira, dokumentuak gehiegi aurkeztea edo bide desegokietatik aurkeztea saihestuz eta baldintza berberak bi aldiz egiaztatzea saihestuz; migrazio erregularreko bide batzuetarako erabilitako denbora, gehiegizko denbora, murriztea; baimen jakin batzuek estalitako figura eta egoerei buruzko zehaztapen juridikoa hobetzea; langile migratzaileen eskubideak berariaz jasotzea; baimen guztietarako xedapen komunei dagokienez ere argitasun handiagoa lortzea, hala nola eskaerak aurkezteari edo baimenak azkentzeari dagokionez; pertsona baten eta haren senideen migrazio-estatusa zein kasutan eta zein baldintzatan alda daitekeen arautzea, beharrezkoa baitzen hainbat figura juridiko bateratzea eta trantsizio hori segurtasun juridikoarekin egiteko zailtasuna, bai operadore juridikoarentzat, bai baimenaren titularrarentzat.

Berritasun nagusiak: bisak

Testu berriak titulu espezifiko bat sortzen du bisetarako, baimenen eskema, baldintzak eta, oro har, izapideak argitzen dituena. Hasierako baimen guztiak urtebetekoak izango dira, eta berritzeak, laukoak.

Horrela, gerora sortutako egoera irregularrak saihesten dira, eta hori ere saihestu nahi izan da arau berrian, bizileku-egoera batetik beste batera aldatzeko izapideak argitu eta sinplifikatzean. Adibidez, ez da beharrezkoa izango gure herrialdetik alde egitea iraupen luzeko egoitza lortzeko aldi baterako izan ondoren.

Enplegua bilatzeko bisa ere urtebetera luzatu da, lehen 3 hilabeteko baimena baitzen. Bisa horri esker, enplegua bila daiteke zenbait lanbidetan eta lurralde-eremutan, eta, horrela, 12 hilabeteren buruan “pertsonek beren lanbide-profilera egokitutako lana lor dezaten eta, aldi berean, enpresek behar dituzten profesionalak aurki ditzaten”.

Berrikuntza nagusiak: bost errotze figura

Eraberritze horretan, berariaz aipatu behar dira sustraitze-irudiak. Espainia da Europar Batasunean pertsonak errotzearen bidez egunero-egunero erregularizatzeko figura espezifiko bat duen herrialde bakarra, bost modalitaterekin: soziala, soziolaborala, familiarra, sozioprestakuntzakoa eta bigarren aukerakoa, Erregelamendu berri honen berritasun garrantzitsuenetako bat dena. Modalitate berri hau azken bi urteetan bizileku-baimena izan eta hainbat arrazoirengatik berritu ez duten pertsonei zuzenduta dago.

Figura horiek homogeneizatu egin dira, eta Espainian emandako denbora 3 urtetik 2 urtera murriztu da. Era berean, bete beharreko baldintzak malgutu dira, eta hasiera-hasieratik besteren kontura zein norberaren kontura lan egiteko gaikuntza eman da.

Baimen horiek guztiak urtebetekoak izango dira, familiakoa izan ezik, 5 urtekoa izango baita.

Gizarteratzeko hiru palanka: lana, prestakuntza eta familia

Lana

Ildo horretan, araudi honetan araututako baimen gehienek hasiera-hasieratik lan egiteko gaitzen dute, besteren konturako lanerako hasierako baimenik berariaz eskatu behar izan gabe. Horren barruan sartzen dira ikasketak egitera datozen pertsonak, astean gehienez 30 orduz lan egin ahal izango dutenak. Horrela, migratzailea gizarteratzea eta gizarteratzea sustatzen da.

Sasoiko jarduerei dagokienez, bizileku- eta lan-baimen espezifiko bat sortu da, kontratazioa errazten duena, bai banaka, bai taldean. Gainera, langileen eskubideen babesa hobetzen da, haien lan-baldintzei, egonaldiari eta gainerako gastuei buruzko informazio zehatza eta idatzia izan beharko baitute (ulertzen duten hizkuntza batean). Langilearen bizigarritasun-baldintzak eta segurtasuna ere hobetzen dira, bere herrialdetik ateratzen denetik Gizarte Segurantzan alta ematen duen arte. Horrez gain, hobetu egin da enplegu-emailea aldatzeko aukera abusuz gero edo lan-harremana garatzea eragotzi duten beste arrazoi batzuengatik (enplegu-emailearen heriotza, izurritea uztan eta abar).

Bestalde, testuak sustatzen du enpresaburuek informazio gehiago izatea prozesu osoan, errazagoa eta malguagoa baita behar zehatzetara egokitu ahal izateko, hala nola iraupen jakinera edo kontratazioen kudeaketa kolektibora. Egoitza-baimenak zabaltzeak (1+4 formularekin) egonkortasun eta berme handiagoa ematen die enpresei.

Prestakuntza

Ikasleentzako beste berritasunetako bat da ikasketengatiko egonaldi-baimen bat izango dutela, prestakuntzak irauten duen denbora berean, eta bide azkar bat emango zaiela prestakuntza amaitutakoan lan-baimen batekin lotu ahal izateko.

Ikasketetan zehar, astean gehienez 30 ordu lan egiteko baimena izango dute, egiten ari diren prestakuntza edozein dela ere.

Ikastetxeen eskakizunak eta betebeharrak indartu egin dira, eta, beraz, ikasleei egungoa baino babes handiagoa ematen diegu, “prestakuntza duina eta nahikoa lortuko dutela ziurtatzen dugu, eta iruzurraren biktima izatea saihesten dugu”, adierazi du Elma Saiz ministroak.

Familia

Inklusioaren helburu komunarekin, familia berriz elkartzea hobetu da. Bizileku-baimen bat sortu da Espainiako herritarren senideentzat; kasu horretan, seme-alaben adina 26 urtera arte luzatzen da (lehen 21), eta orain arte kanpoan zeuden errealitateak aurreikusten dira, hala nola formalki erregistratu gabeko bikoteak sartzeko aukera, antzeko harreman afektibo bat egiazta dezaketenak.

Neurri horren onuradun izango diren pertsona gehienak azken urteetan Espainiako nazionalitatea lortu duten pertsonak dira, eta haien familiara ekar daitezke.

Familiarteko elkartuaren kontzeptua zabaldu egin da, halaber, salerosketaren, sexu-indarkeriaren edo genero-indarkeriaren biktimen seme-alabetara eta gurasoetara.

Laburpena.

Trafiko Mugatuko Gunea (ZTL) Paris erdialdean azaroaren 5etik


Pariseko Udalak eta Poliziako Prefekturak ZTL sortu dute, trafiko motorduna perimetro horretako kaleetan jatorria edo helmuga duten joan-etorrietara mugatzeko helburuarekin. Aitzitik, debekatuta dago ibiltzea. Hala, sistema horrek debekatu egiten du ibilgailu motordunak Paris erdian ibiltzea, salbuespen batzuekin: eguneko 24 orduetan, asteko 7 egunetan. ZTLren perimetroa Parisko erdialdeko sektoreari dagokio (1., 2., 3. eta 4. barrutiak), iparraldean Bulebar Handiak, Cite eta Saint-Louis uharteak eta eskuinaldean mendebalde-ekialderantz dauden beheko eta goiko kaiak izan gabe. Esteka honetan, eremu horren ezarpena arautzen duen urriaren 21eko 2024P16495 zenbakiko Arrêté deskarga dezakezu.

Informazio gehiago.

Gizarte Segurantzaren kotizazio-sistema berria autonomoentzat: errentaren eta informazio fiskalaren datuak kontsultatzea

2023ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin, Gizarte Segurantzak kotizazio-sistema berri bat ezarri du norberaren konturako langileentzat edo langile autonomoentzat, dagokion zerga-administrazioak jakinarazitako urteko etekin garbietan oinarrituta. Etekin horiek jarduera ekonomiko, enpresarial edo profesional guztiak gauzatzean lortzen dira, banaka edo edozein motatako erakundeko bazkide edo kide gisa.

Egindako jarduera bakoitzaren etekin garbi konputagarria PFEZren arauetan aurreikusitakoaren arabera kalkulatuko da, bakoitzaren kolektiboaren araberako berezitasunekin.

Dokumentu honetan, Gizarte Segurantzak kotizazio-kuotak kalkulatzeko erabiltzen dituen errenta-aitorpenaren eta informazio fiskalaren datuak kontsultatzeko moduari buruzko informazio guztia kontsulta daiteke.

Gida praktiko honetan, Gizarte Segurantzak kotizazio-sistema berriaren kuotari eta ordainketei buruzko galderak ebazten ditu.