Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

AZKEN ORDUA Erresuma Batua: 2025eko urtarrilaren 31tik aurrera nahitaez sartu beharreko deklarazio laburtua

EBko inportazioetarako segurtasun- eta babes-adierazpenak, azkenik, nahitaezkoak izango dira 2025eko urtarrilaren 31tik aurrera. Ordura arte, ez da beharrezkoa sarrera-deklarazio laburtua egitea EBtik eta beste lurralde batzuetatik inportatutako salgaientzat, baldin eta 2021eko urtarrilaren 1a baino lehen deklaraziorik behar ez bazen. Sarrera-deklarazio laburtu hori salgaiak Britainia Handira (Ingalaterra, Eskozia eta Gales), Britainia Handitik Ipar Irlandara edo EBtik kanpotik Ipar Irlandara iritsi aurretik egin beharko da. S & S adierazpena aurkezteko erantzukizuna garraiolariarena da, nahiz eta hirugarren batek (zerbitzu mota hori ematen duen enpresa batek) ere aurkez dezakeen aitorpena, betiere garraiolariaren ezagutzarekin eta baimenarekin egiten badu.

Deklarazio sumarioak igortzeko bideak

– software egoki baten bidez;
– horrelako zerbitzuak ematen dituen enpresa baten bidez;
– S & S GB zerbitzuarekin elkarreragiteko software propioa garatuz.

Hirugarrenek emandako GMR emisio-zerbitzua duten garraiolariek enpresa horrekin kontsultatu ahal izango dute lehen aipatutako H & S aitorpenen emisio-zerbitzua ere eman dezaketen.

Erresuma Batuko enpresen zerrenda bat dago Excelen, aduana-gaiekin lotutako hainbat zerbitzu eskaintzen dituena, S & S aitorpenen igorpen/aurkezpen zerbitzua barne (SSD/ENS akronimoa ere esaten zaio). Zerrenda hori esteka honetan ikus daiteke, non “aduana-agentea” hitza agertzen den. Zerbitzu hori eskaintzen duten enpresak aurkitzeko, excel-orriaren 12. zutabera jo behar duzu, eta “BAI” hitza bilatu. Horrek esan nahi du enpresa horrek zerbitzu horiek ematen dituela (horietako batzuk CustomsLink, Portuko itsas garraioa, MOTIS).

ENS aitorpen bat aurkezteko beharrezko datuen artean daude:
– bidaltzailea;
– hartzailea;
– merkantzien deskribapena;
– birbidalketa (herrialdez herrialde);
– garraioa (adibidez, ferryaren edo Eurotunelaren xehetasunak);
– iritsitako ordua.

Informazio gehiago esteka honetan.

Udalek dagoeneko antzeman dezakete iraungitako IATa, eta automatikoki zigortzen dute

Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT), Ibilgailuen Azterketa Teknikoan Administrazioaren Erakunde Laguntzaileen Espainiako Elkartearekin (AECA-ITV) lankidetzan, Datuen Bitartekaritza Plataforma (PID) jarri du udalen esku. Tresna horri esker, udalerriak denbora errealean sar daitezke TZNren datu-basean, ibilgailu batek IATa indarrean duen egiaztatzeko. Gero eta udal gehiago ari dira teknologia hori erabiltzen trafiko-kontrolak automatizatzeko. Hirietako hainbat gunetan jarritako bideozaintza-kamerei esker, agintariek beren kaleetan dabiltzan ibilgailuen matrikulak har ditzakete eta, automatikoki, datu horiek PIDen eskuragarri dagoen informazioarekin gurutzatu. Auto batek egunean IATa ez duela detektatzen badute, sistemak zehapen automatikoa sortzen du. Plataforma hori erabiltzen duten udalen artean, Albacetekoa dago; izan ere, PIDen informazioa erabiltzen ari da hirian egunean IATrik gabe zirkulatzen duten ibilgailuak detektatzeko eta zigortzeko.

GUITRANSen albiste buletin digitala, ostegunetan zure postontzian

“Informazio gehiago izateak ez du esan nahi, nahitaez, informazio gehiago izatea, informazio gehiago izatea eta informazio gehiago izateak ere ez du esan nahi informazio hobea izatea”.

GUITRANSeko Komunikazio Sailak 12 urte daramatza astero buletin digital bat egiten eta bidaltzen, gure ustez enpresa elkartuentzat interesgarriak diren albisteekin, eduki garrantzitsu eta eguneratuarekin, harpidedun gisa zure posta elektronikoan jasotzen duzun tresna erabilgarri batekin. Elkartearen ustez, oso garrantzitsua da buletineko albiste bakoitzaren sarrera-estatistikak zehatz-mehatz aztertzea, baina are gehiago buletinaren irekiera-tasa. Gaur egun, informazio-bonbardaketa izugarria da, ez da erraza hainbeste informazioren artean bereiztea kontrastatu dena eta kontrastatu ez dena. GUITRANSek ez du fakenews-ik argitaratzen, informazio-iturri fidagarria da. Gaur egun denbora gutxi dago, baina beharrezkoa da sektorean gertatzen den guztiaren berri izatea. Horregatik, Elkarteak bidaltzen dituen buletin digitaletan argitaratutako albisteak berrikusten minutu batzuk emateak sektoreko berrikuntzen berri izango duela bermatzen dio hartzaileari. Ez gaitzazu SPAM gisa eduki eta ireki gure komunikazioak.

Informazio serioa eta egiazkoa nahi baduzu, egin klik
Sektorean gertatzen denaren berri izan nahi baduzu, egin klik
Garraio gehiago nahi baduzu, egin klik
Egin klik GUITRANSen buletin digitalean, ez zara damutuko

 

Europako Justizia Auzitegiak baliogabetzat jo du 8 astean behin kamioiak lantokira itzultzeko betebeharra

Joan den ostiralean, urriaren 4an, Europar Batasuneko Justizia Auzitegiak epai garrantzitsu bat eman zuen nazioarteko errepide bidezko garraioari buruz, Europar Batasunak 2020an onartutako Mugikortasunaren Lehen Paketearen aurka zenbait herrialdek aurkeztutako errekurtsoei buruz. Epaileek berretsi egin zuten paketeko xedapen gehienak baliozkoak zirela, baina bertan behera utzi zuten ibilgailuak zortzi astean behin garraio-enpresaren operazio-zentrora itzultzeko betebeharra, uste baitzuten Erkidegoko legegileak ez zuela informazio nahikorik haien egokitasuna baloratzeko.

Lituaniak, Bulgariak, Errumaniak, Ziprek, Hungariak, Maltak eta Poloniak (eta, kasu batzuetan, Belgikak, Estoniak eta Letoniak lagunduta) jarritako errekurtsoak Paketearen xedapen garrantzitsuenei buruzkoak ziren: gidariek ibilgailuan asteko atsedenaldi erregularra edo konpentsatzailea hartzeko debekua; garraio-enpresek gidarien lana antolatzeko betebeharra, enpresaren zentro operatibora edo haien bizilekura asteko atsedenaldi erregularra edo konpentsatzailea hartzeko hiru edo lau astean behin itzuli ahal izateko moduan; bigarren belaunaldiko takografo adimendunak instalatzeko betebeharra indarrean jartzeko data aurreratzea; nazioarteko garraioan erabiltzen diren ibilgailuak zortzi astean behin establezimenduko herrialdean operazio-zentrora itzultzeko betebeharra; lau eguneko itxaronaldia, zeinetan garraiolari ez-egoiliarrek ezin baitute kabotaje-eragiketarik egin estatu berean.

Auzitegiak atzera bota ditu errekurtso gehienak, eta adierazi du Mugikortasun Paketearen helburua dela gidarien interesak hobeto orekatzea, haien lan-baldintza sozialak eta enplegatzaileenak hobetuz eta bidezko merkataritza-baldintzak bermatuz. Auzitegiak ondorioztatu zuen EBko legegileak bere diskrezio-tartearen barruan jokatu zuela, eta arau berriak lortu nahi ziren helburuen araberakoak zirela.

Gipuzkoako Hasierako kualifikazioko GGA lortzeko azterketen egutegia 2025ean

Urriaren 4ko GAOn irailaren 27ko 244/2024 Foru Agindua argitaratu da. Horren bidez, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D edo D+E kategorietako gidabaimenak izan behar dituzten ibilgailuak bide publikoetatik gidatzeko beharrezkoa den hasierako kualifikazioa egiaztatzen duen lanbide-gaitasunaren ziurtagiria lortzeko probak egiteko 2025eko deialdiak onartzen dira. 2025ean lanbide-gaitasunaren ziurtagiria lortzeko 6 proba egingo dira, honako egutegi honen arabera:

Lehenengo deialdia: 2025eko urtarrilaren 24an.
Bigarren deialdia: 2025eko martxoaren 28an.
Hirugarren deialdia: 2025eko maiatzaren 30a.
Laugarren deialdia: 2025eko uztailaren 18an.
Bosgarren deialdia: 2025eko irailaren 26an.
Seigarren deialdia: 2025eko azaroaren 28a.
2025. urtean egin beharreko probetarako eskabideak aurkezteko epea honako hau izango da:

Urtarrila: 2024ko abenduaren 13tik 2025eko urtarrilaren 3ra.
Martxoa: 2025eko otsailaren 6tik martxoaren 7ra.
Maiatza: 2025eko apirilaren 17tik maiatzaren 9ra.
Uztaila: 2025eko ekainaren 5etik 25era.
Iraila: 2025eko abuztuaren 11tik irailaren 4ra.
Azaroa: 2025eko urriaren 9tik azaroaren 7ra.
(2024ko urriaren 4ko GAOn argitaratutako azterketa-deialdiak).

CAJA RURAL DE NAVARRA/RURAL KUTXA – 2024-2025 hitzarmen berria

GUITRANSek eta CAJA RURAL DE NAVARRA/RURAL KUTXAk berriro berritu dute 2024 eta 2025 urteetarako izenpetuta zuten lankidetza-hitzarmena. Hitzarmen honen bidez, GUITRANSeko bazkideek baldintza bereziak balia ditzakete bertan jasotako produktuak eta zerbitzuak kontratatzerakoan.
Bulego-sarea: Kokapena, telefonoak eta jendearentzako ordutegia.

Salgai arriskutsu eta berezien garraioak debekatuta daude AP-1ean

BIDEGIk jakinarazi duenez, Lesarriko tunelaren birgaitze integraleko obrak direla eta, Behobiarako noranzkoan, eta segurtasun-arrazoiak direla eta, salgai arriskutsuen garraioak eta 3 metro baino gehiagoko zabalera eta 4,5 metro garai diren garraio bereziak ezin dira AP-1 autobidetik ibili bi noranzkoetan. Murrizketak Maltzagako AP-8ko lotunearen eta Bergarako AP-636ko lotunearen arteko zatiari eragingo dio, eta tunela birgaitzeko lanak 2025eko maiatzean amaitu arte iraungo du.

Baimendutako gehieneko abiadura 50 km/h-ra murriztea Parisko ingurabidean

OTRE elkarte homologoak bere webgunean jakinarazi duenez, Parisko Udalak dekretu bat argitaratu du baimendutako gehieneko abiadura 50 km/h-ra mugatzen duena barneko eta kanpoko eraztunaren bulebarretatik zirkulatzen duten ibilgailu guztientzat, rue du Général Alain Boissieu eta rue de Porte d ‘Issyren artean dagoen zatia izan ezik, baita bulebar horietako sarrera- eta irteera-arrapaletan ere. Hala ere, muga hori ez zaie aplikatzen interes orokorreko lehentasunezko ibilgailuetako gidariei, ez eta igarotzeko erraztasunak jasotzen dituztenei ere. 160 panel inguru jarriko dira ingurabidea itxita dagoen gauetan (6 gau ingurabide osoa estaltzeko).

Garraio Ministerioa salgaien garraioa digitalizatzeko eta deskarbonizatzeko enpresentzako laguntzen deialdi berri bat amaitzen ari da

Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioak 39 milioi euro inguru bideratuko ditu NextGenerationEU funts europarretatik Berreskuratze Planaren garraio jasangarri eta digitalari laguntzeko programaren bigarren edizioa finantzatzera. Dirulaguntzak intermodalitatea, digitalizazioa, garraioaren iraunkortasuna, energia alternatiboen erabilera edo aparkaleku seguruak bultzatzeko proiektuetara bideratuko dira. Programaren helburua da salgaien garraioaren operatiba eta eraginkortasuna hobetzea eta gutxiago kutsatzen duten moduen banaketa berrorekatzea, bai eta eskura dauden aurrerapen digitalak eta teknologikoak ezartzea ere. Dirulaguntzak jaso ahal izateko, proiektuek mugikortasun iraunkorra eta deskarbonizatua eta intermodalitatea bultzatzen lagundu beharko dute, bai eta 2026ko martxoaren 31 baino lehen amaituta egon ere.

Horrela, bigarren deialdi honetako laguntzak helburu hauekin lotutako proiektuetan oinarrituko dira:

Lokomotorretan zabalera aldakorreko ardatza berritzea eta garatzea.
Trenbideko eta errepideko kargategiak eta terminal intermodalak eta lurreko konexioak eraikitzea, egokitzea edo hobetzea.
Ibilgailu komertzialentzako aparkaleku seguruak eraikitzea eta hobetzea, bai eta informazio-zerbitzuak ematea ere.
Errepideen sektorerako garraio-zerbitzu adimendunak (ITS) ordainpeko autobideen emakidetan eta errepideen segurtasunarekin eta kontserbazioarekin lotutako beste zerbitzu batzuetan.
Errepide-sarean ibilgailu astunentzako ordezko erregaiak hornitzeko azpiegitura ezartzen laguntzeko ekintzak.
Zoladura iraunkorrak lortzeko bitartekoak eta makinak berritzen edo egokitzen laguntzeko ekintzak: karbono-aztarna eta sonorreduktoreak murriztea.
Portuetan ordezko erregaiak hedatzen laguntzea.
Bidaiariak eta salgaiak nazio-mailan garraiatzeko zerbitzuak digitalizatzeko proiektuak.