Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

ADR onarpen-ziurtagiriei eta ATP adostasun-ziurtagiriei buruzko argibideak

Errepideko eta Trenbideko Garraioa Ikuskatzeko Zuzendariordetza Nagusiak bidalitako informazioaren arabera, azken hilabeteetan zalantza batzuk izan dira ADR onarpen-ziurtagiriei buruz. Ziurtagiri horiek elektronikoki eman dira, baina eskuz berritu dira, paperezko kopia baten atzealdean. Gertaera horrek gorabeheraren bat eragin du zenbait kargatzailerekin, bai eta salaketaren bat ere. Sektorearen digitalizazioaren sustapena kontuan hartuta, Garraio, Mugikortasun Jasangarri eta Industria eta Turismo Ministerioak komunikatu bateratu bat egin dute, Guardia Zibilaren Trafiko Elkartearen oniritziarekin, ADR eta ATP ziurtagiri elektronikoen egoera argitzeko eta 2025eko martxoaren 1era arteko egoera iragankorra ezartzeko.

Ziurtagiriak ontzian eraman beharra
Nahitaezkoa da kamioian ADR onespen-ziurtagiria eta ATP adostasun-ziurtagiria eramatea, salbu eta, ATPren kasuan, ibilgailuak hori ordeztuko duen plaka finko bat badu.

Formatu baliodunak eta aurkezteko moduak
Ziurtagiriak paperean edo formatu elektronikoan eman daitezke, eta honela aurkeztu beharko dira:

1- Paperean emandako ziurtagiriak:
Ziurtagiria paperean egin bazen, jatorrizkoa paperean eramango da.
ATP Adostasun Ziurtagiriaren kasuan, kontrol-erakunde igorleak egiaztatutako fotokopia ere eraman ahal izango da.
2- Formatu elektronikoan emandako ziurtagiriak:
Ziurtagiria formatu elektronikoan egin bada, honako hauek eraman ahal izango dira:

Kopia elektronikoa, bere izaera egiaztatzen duten metadatuak barne.
kopiakoak eta dokumentua kontsultatzean bistaratzen direnak.
Edo kopia bat paperezko euskarrian. Kopia dela adierazi beharko da, eta egiaztapen-kode bat (CSV) eta QR formatuko kode bat izango ditu, dokumentu elektronikoaren egiazkotasuna egiaztatzeko.
2025eko otsailaren 28a baino lehen luzatutako ADR onespen-ziurtagiriaren kasuan, paperezko kopietan luzapenak sartu ahal izango dira, atzealdean eskuz idatzita.

Ziurtagiriak onartzea
Kargatzaileek, ikuskapen-zerbitzuek (garraioa, osasuna edo industria) eta errepideko garraioa zaintzeko indarretako agenteek onartu beharko dituzte ontzian egiten diren ziurtagiriak, goian azaldutakoaren arabera.

Errepideko kontrolak eta baldintza teknikoak
Guardia Zibilak egindako errepide-kontrolen kasuan, kopien egiazkotasuna egiaztatzeko gailu elektronikoak baititu, bai ADR ziurtagiriak, bai modu elektronikoan emandako ATPak QR kode bat izan beharko dute, dokumentu elektronikoa gordeta dagoen URLa duena. Ziurtagiri horiek ematen dituzten erakundeek Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioari jakinarazi beharko diote dokumentu elektroniko horiek ostatatuta dauden domeinua.

Gidariaren erantzukizuna
Ezinbestekoa da gidariak jatorrizko ziurtagiri elektronikora sartzeko behar diren gailuak eta aplikazioak izatea, kontrol-agente batek edo salgai arriskutsuen kargatzaileek hala eskatuz gero.

Trenbide bidezko Segurtasuneko kontseilariaren azterketen deialdia eta eguna

Azterketak apirilaren 3an egingo dira, 11:00etan. Azaroaren 30ean, Trenbide Segurtasuneko Estatu Agentziaren 2024ko urriaren 31ko Ebazpena argitaratu zen BOEn. Ebazpen horren bidez, azterketetarako deialdia egin, epaimahaia argitaratu eta salgai arriskutsuak trenbidez garraiatzeko segurtasun-aholkularien ziurtagiriak lortzeko eta berritzeko azterketak egiteko eguna eta ordua ezarri ziren. Onartutakoen behin betiko zerrenda onartzen duen ebazpenean adieraziko da azterketak non eta zer ordutan egingo diren.

Espainiako Estatu osoko lurralde-eremuan, honako modalitate hauetarako azterketak deitzen dira:

Globala (espezialitate guztiak).
− Espezialitateak:
● 1. mota (materia eta objektu leherkorrak).
● 2. mota (gasak).
● 7. mota (materia erradioaktiboak).
● 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 eta 9 motak (RIDen jasotako materia solido eta likidoak).
● NBE 1202, 1203, 1223, 3475 zenbakiak dituzten materia likido sukoiak eta NBE 1268 edo 1863 zenbakien pean sailkatutako abiazio-erregaia.

Deialdi honetako azterketetan parte hartzeko eskaera, behar bezala beteta (Trenbide Segurtasuneko Estatu Agentziaren webgunean ere eskuragarri), Tren Segurtasuneko Estatu Agentziara (Madrilgo Bihotz Santuen plaza, 7, 28036) bidaliko da, 20 egun naturaleko epean, deialdi hau argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera. Berritu edo handitu beharreko ziurtagiria Trenbide Segurtasuneko Estatu Agentzia ez den beste agintaritza eskudun batek eman badu, eskaerarekin batera indarrean dagoen ziurtagiriaren fotokopia aurkeztu beharko da. Eskaera Trenbide Segurtasuneko Estatu Agentziaren Egoitza Elektronikoaren bidez ere inprimatu eta/edo aurkeztu ahal izango da, prozedura honen bidez: «Segurtasun-aholkularien azterketetan parte hartzeko eskaera, MMPP trenbidez garraiatzeko». Egoitza elektronikoaren bidez aurkezteko, beharrezkoa izango da egoitzan onartutako sinadura eta ziurtagiri elektronikoen sistemetako bat izatea.

Tasaren zenbatekoa 35 eurokoa da.

BIZKAIA: Ugasko-Salbeko tunela lau hilabetez ixteko lanak Artxandako tuneletan

Joan den astelehenean hasi ziren Artxandako tunelak berritzeko eta egokitzeko lanak Ugasko-Salbeko zubian. Tunel hori itxita egongo da apirilera arte. Hori amaituta, Ugasko-Txorierri tunela konpontzea programatuko da, eta, ondoren, Salbeko zubia eta Txorierri lotzen dituen zirkulazio handieneko galeriari helduko zaio.

Aurreikusitako lanak azpiegituraren segurtasuna eta erresilientzia indartzera bideratuta daude, argiztapena hobetzera, egungoa LED bidez ordezkatuz, eta segurtasun-sistemak modernizatzera, hala nola gorabeherak automatikoki detektatzekoa, gas-detektagailuak. Planifikatutako jardueren barruan, berrikuntzako proiektu pilotu bat jarriko da abian, tunelen jasotze digitala egitera bideratua, azpiegituraren BIM as built eredu bat eraikitzeko, Interbiak-ek kudeatzen dituen azpiegituren biki digitalean txertatzeko, bai eta drainatze-sistemaren proiektu bat ere, errepideetako urek inguruko ibai-ibilguetan duten eragina murrizteko.

Artxandako tunelak 2002tik daude martxan, eta azpiegitura estrategikoak dira Bilbo Txorierrirekin, aireportuarekin eta Bizkaiko parke teknologikoarekin lotzen duen hiriburuaren inguruan mugitzeko. Hiru tunelak egunean 30.000 ibilgailuk erabiltzen dituzte, batez beste.

Autonomoen 2023ko gizarte-kotizazioak laster erregularizatuko dira

Segurtasun Ministerioa egun gutxi barru hasiko da erregularizazio-prozesuaren jakinarazpenak bidaltzen. Horietan, behin betiko kotizazio-oinarrien informazioa jakinaraziko da posta elektronikoaren, gutun fisikoaren eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Orokorraren Importass atariaren bidez. Era berean, informazioa Gizarte Segurantzaren SARE sistemaren bidez egongo da eskuragarri. Urtean zehar autonomoak aukeratutako kuota lortutako etekin garbiengatik legokiokeen gutxieneko kuota baino txikiagoa bada, Ogasunarekin datuak gurutzatu ondoren, diferentziaren zenbatekoa jakinaraziko zaio langileari. Ofiziozko itzulketa edo sarrerak datorren otsailerako aurreikusita daude, baina martxora luza daiteke, hasierako atzerapena dela eta. Norberaren konturako langileak jakinarazpena jaso eta hurrengo hilaren azken eguna baino lehen ordaindu beharko du zenbateko hori, erregularizazioaren emaitzarekin. Aitzitik, langile autonomoak egindako kotizazioa errendimenduak barne hartzen dituen tartearen gehieneko oinarriari dagokiona baino handiagoa bada, Gizarte Segurantzak 2023ko apirilaren 30a baino lehen itzuli beharko dizkio autonomoari 2023an baino gehiagotik ordaindutako kuotak.

Informazio gehiago.

GUITRANSen aldeko ordezkaritza Trafikoan izapideak egiteko

Gogorarazi nahi dugu joan den 2024ko urtarrilaren 10etik beharrezkoa dela GUITRANS ahalordetzea Trafikoko Zuzendaritza Nagusiarekin lotutako kudeaketa guztietarako (matrikulazioak, transferentziak, etab.). Ordezkaritza edo ahalordetze horrek 6 hilabeteko indarraldia du, eta, beraz, berritu egin beharko da.

Ahalordea edo ordezkaritza online ematen da. Urrats hauek eman behar dira:

Sakatu hemen: https://sede.dgt.gob.es/es/otros-tramites/autorizaciones-de-representaciones-rea/index.html, sartu Ahalordetzeen Erregistroan eta sakatu Ordezkaritza sortu.
Behin barruan, Izapideen Zerrendan klikatu beharko ditu Elkartearen bidez egin ohi dituen izapideekin lotutako laukitxo guztiak, eta gehienez ere 6 hilabeteko data eman beharko dio, ahalordetze horrek gehieneko balio-epe hori baitu.
Kontsultatu GUITRANSen ordezkaritza formalizatzeko elkartearen datuak.

Kamioientzako deskontu berriak AP-9ko ordainlekuan

Ministroen Kontseiluak, joan den azaroaren 27an egindako bileran, Atlantikoko autobideetako (AP-9) bidesarien hobarien hobekuntza finantzatzeko gastu-konpromisoa zabaltzea erabaki du, erabiltzaileei % 50eko beherapenak eginez, baldintza batzuk betez. Neurri hori aldez aurreko urratsa da Errege Dekretua izapidetu eta onartzeko. Errege-dekretu horrek autobidea normalean erabiltzen duten ibilgailu arinei eta ibilgailu astun guztiei deskontuak gehitzea arautuko du.
Hobari berriak honela aplikatuko dira:

.- Hilean gutxienez 20 bidaia egiten dituzten eta bidesariak teleordainketa edo VIA-T bidez ordaintzen dituzten ibilgailuei errekurrentziagatiko aparteko deskontua % 50era igotzen zaie.
.- Epe horretan gutxienez 20 bidaia egiten dituzten ibilgailuei hilabete batean egindako ibilbide guztietan ordaindutako zenbatekoa jaistea da errekurrentzia, hasierako ibilbidetik zenbatzen hasita. Bidaia gisa zenbatzen da egun berean eta noranzko berean autobideko ordainpeko bideguneetatik egindako ibilbidea.
.- Gehienez 24 orduko epean egiten diren itzulerako ibilbide guztiak doakoak izango dira, betiere teleordainketarekin ordaintzen badira, eta gainerako hobariak ere doakoak izango dira.
.- Ibilgailu astunek deskontua % 20tik % 50era igoko dute lehen bidaiatik, ordaintzeko sistema eta egiten dituzten tarteak edozein direla ere.
2021eko uztailaren amaieratik indarrean dagoen egungo hobari-sistemarekin (681/2021 Errege Dekretua), 2024ko irailaren 30era arte 66 milioi ibilgailu arin eta ia 14 milioi ibilgailu astun baino gehiago igaro dira.

C gidabaimena lortzeko 600 euroko laguntzak


Mikrokredituak 2024-2025 deialdiaren
helburua da langile landunen eta langabetuen prestakuntzarako laguntzak ematea, baldin eta, beren profilaren arabera, beren karrera profesionala eta enplegagarritasuna hobetzeko badira, edo gaitasun berriak eskuratzeko aukera ematen badiete eraldaketa digitalaren, berdearen eta produktiboaren eremuetan.

Bi dirulaguntza lerro ditu:

Deialdiaren II. eranskinean jasotako prestakuntza digitalen bat edo ekoizpen-ekonomiakoren bat egin duten landunentzako edo langabeentzako dirulaguntzak. Egindako prestakuntzaren kostua 600 eurokoa izango da gutxienez, eta interesdunak bere gain hartuko du, hala badagokio, laguntza hori gainditzen duen prestakuntza-kostuaren zatia. Prestakuntza horien artean dago kamioi-gidabaimena (C) lortzeko prestakuntza. Laguntza 600 eurokoa da.
Prestakuntza ematen duten erakundeentzako dirulaguntzak, Enplegu Sistema Nazionalaren Prestakuntza Espezialitateen Katalogoan jasotako prestakuntza-programei buruzko ekintzetan osatutako landun edo langabe bakoitzeko.
600 euroko laguntza lortzeko baldintzak

Laguntza honen onuradun izateko, eskatzaileek hainbat baldintza espezifiko bete behar dituzte:

1. Prestakuntza-aldia

Gidabaimena lortzeko prestakuntza 2023ko urtarrilaren 1etik 2025eko irailaren 1era bitartekoa izan behar da.

2. Baimena lortu den eguna

Gidabaimena 2024ko maiatzaren 28tik aurrera eta eskabidea aurkeztu aurretik lortu behar da.

3. Prestakuntzaren gutxieneko kostua

Prestakuntzaren kostua, gutxienez, 600 eurokoa izan behar da. Kostu horren barruan sar daiteke txartel profesionalarekin lotutako ikastaro egiaztatu baten ondoren lortutako txartel profesionalak ematea.

4. Eskabidea

Dirulaguntza 2024ko maiatzaren 29tik 2025eko irailaren 30era arte eska daiteke. Prestakuntzak amaituta eta gaindituta egon behar du eskaera egiten den unean. Eskabideak elektronikoki aurkeztu behar dira, Fundae webgunearen bidez. Bertan, Mikrokredituak 2024 aplikazio-eskuliburua ere deskarga daiteke.

5. Beharrezko dokumentazioa

Eskatzaileek zenbait dokumentu eman behar dituzte baldintzak betetzen dituztela egiaztatzeko:

Lortutako gidabaimena.
Prestakuntzaren ebaluazioaren emaitzak.
Prestakuntzaren kostuaren justifikazioa: faktura eta ordainagiria.
Erantzukizunpeko adierazpenak: Hainbat erantzukizunpeko adierazpen, bai eskatzailearenak bai erakunde prestatzailearenak, prestakuntzaren benetakotasuna eta zerga eta lege betebeharrak betetzen direla ziurtatzen dutenak.
Informazio gehiago.

G2V1 bertsioko takografo zaharraren gidari-txartela duen eta 2. bertsioko takografo adimendunak dituzten ibilgailuak gidatzen dituen gidariak eskuz erregistratu behar al du mugen gurutzaketa?

Ez, ez da beharrezkoa, takografoaren memorian erregistratuta geratzen baita. Nolanahi ere, gidari-txartel zaharren (G2V1) titularrei errepideko kontrolen iraupena erraztu eta murrizteko, horiek, batez ere ibilgailuz aldatzean, beti eraman beharko dituzte aldean azken 28 egunetako takografoaren memoriarekin inprimatutako tiketak (edo 56 egun 2025/1/1etik aurrera). Horrela, zeharkatutako herrialdeen siglak txartelik zaharrenak (G2V1) erregistratzen ez dituztenez, zeharkatutako herrialdeen siglen erregistroak dituzten tiketak aurkez diezazkiekete agintariei, Erkidegoko araudian ezarritakoa betez.
Gidari horiek ez badute ibilgailuz aldatu azken 28 edo 56 egunetan (2025/1/1ean), orduan ez dituzte inprimatu behar, zeharkatzen dituzten herrialdeen erregistroak normalean gidatzen duten ibilgailuaren takografoaren memorian erregistratuta geratzen baitira.

GI-636: Gaintxurizketan behin-behineko pasabidea eraikitzea onartu da, behin betiko konponbidearen aurretik

Foru Gobernuaren Kontseiluak, azaroaren 26ko bilkuran, GI-636 errepidean, Gaintxurizketa parean, oinezkoentzako pasabide bat eraikitzeko proiektua onartu du. Azpiegiturak 412.127,34 euroko aurrekontua izango du, eta lau hilabeteko egikaritze-epea, oinezkoek errepidea zeharkatzeko edo bertatik ibiltzeko dituzten segurtasun-arazoak konpontzeko. Proiektuak aurreikusten du oinezkoentzako pasabide bat jartzea, aldamio-egitura batekin eraikia, eta oinezkoentzako ibilbide seguru bat prestatzea. Horretarako, ibilgailu motelentzako errei bat kenduko da 300 metroko tarte batean, bidearen edukierari eragin gabe, eta hormigoizko hesiak jarriko dira babes-elementu gisa. Halaber, seinaleak indartuko dira eta gehienezko abiadura 70 km/h-ra murriztuko da. Proiektu hau Foru Aldundia Lezoko Udalarekin eta Euskal Trenbide Sarearekin (ETS) batera garatzen ari den irtenbide zabalago baten zati bat baino ez da, gune honi bide-segurtasuna eta oinezkoen irisgarritasuna hobetuko dituen behin betiko azpiegitura bat emateko.