Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

BEZaren moduluetan 250.000 euroko muga luzatu da

Abenduaren 24ko BOEn abenduaren 23ko 9/2024 Errege Lege Dekretua argitaratu da, ekonomiaren, zergen, garraioaren eta Gizarte Segurantzaren arloetan premiazko neurriak hartu eta gizarte-kalteberatasuneko egoerei aurre egiteko zenbait neurri luzatzen dituena. Neurrien artean, BEZean erregimen sinplifikatua eta nekazaritzaren, abeltzaintzaren eta arrantzaren araubide berezia aplikatzeko mugak 2025eko zergaldian luzatzea.

Hamahirugarren xedapen iragankorra. Nekazaritzaren, abeltzaintzaren eta arrantzaren araubide sinplifikatua eta araubide berezia aplikatzeko mugak 2016tik 2025era bitarteko ekitaldietan.
2016tik 2025era bitarteko ekitaldietarako, lege honen 122. artikuluaren 2. zenbakiaren 2. eta 2. zenbakiaren 3. zenbakiaren lehen gidoian aipatzen den 150.000 euroko magnitudea eta 124. artikuluaren bigarren zenbakiaren 6. zenbakia barne, 250.000 eurokoa izango da.

Estatuko Administrazio Orokorreko epeen zenbaketa: 2025erako egun baliogabeak

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 30.7 artikuluan ezarritakoaren arabera, 2024ko abenduaren 16ko Ebazpenak, Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2024ko abenduaren 24ko BOEn argitaratutakoak, 2025. urteari dagozkion egun baliogabeen egutegia onartzen du, Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren erakunde publikoen esparruan, epeen ondorioetarako:
Egun baliogabeak dira:
a) Lurralde nazional osoan: larunbatak, igandeak eta ordeztu ezin diren jaiegun nazional izendatutako egunak, edo autonomia-erkidego guztiek ordezteko ahalmenik erabili ez duten egunak.
b) Autonomia-erkidegoen lurralde-eremuan: autonomia-erkidego bakoitzak jaieguntzat zehaztutako egunak.
c) Toki-administrazioa osatzen duten erakundeen lurralde-eremuetan: autonomia-erkidegoek egun baliogabeen egutegietan ezartzen dituzten egunak.
Paragrafo honetako a) eta b) puntuetan aipatzen diren egun baliogabeak hurrengo eranskinean jasotzen dira, hilabeteka eta autonomia-erkidegoka zehaztuta.

RESSA – CEPSA, Gasoila

AKORDIOAREN BALDINTZAK

Fundación GUITRANS Fundazioak eta RESSAk, CEPSA COMERCIAL PETRÓLEO SAUren % 100eko filialak, Fundazioko erabiltzaileek Cepsa – StarRessa txartelarekin prezio PROFESIONALAREN gaineko 19 zentimoko deskontua 16 eta 9 zentimo. Ecoblue-ren deskontua 20 zentimokoa izango da.

19, 16 eta 9 ct-eko deskontuari, prezio profesionalaren gainean, honako rapel hau gehituko zaio:

PROMOZIO BEREZIA 2025/01/01etik aurrera

  • 0 litrotik 1.000 litrora, hilean —— 0 rapel.
    1.000-3.000 litro hilabete ——- Rapela 1 ct/litro lehen litrotik, BEZa barne.
    3.000 litrotik gorakoak—– Rapela 2 cts/litro lehen litrotik, BEZa barne.

CEPSA estazio-sarea: 19 ct-ko deskontuak litroko, 16 ct-koak litroko, 9 ct-koak litroko (gasolio hobariduna) prezio profesionalaren gainean (2024/10/01).

(Rappel hori kontratu bakoitzaren hileko kontsumoagatik aplikatuko da, ez txartelaren kontsumoagatik, eta prest dagoen prezioaren gaineko ohiko deskontuei gehituko zaie.).

2025/01/01ean eguneratutako informazioa.

Garraioko profesionala bazara, StarRessa txartelaren titularra bazara eta akordio honetako deskontuak aplikatzeko interesa baduzu, jarri harremanetan Ordainketa Txartelen Sailarekin 943-316707 zenbakian, 3 (Enara Urdanpilleta), akordioari buruzko informazio gehiago.

2025 bisatu-urtea izanik, zeintzuk dira garraio-baimenaren titularrari 2022ko otsailaren 21etik eskatzen zaizkion zenbatekoak gaitasun ekonomikoaren baldintza betetzen dela justifikatzeko?

2022/02/21etik aurrera, urte bakoitzerako kapitala eta erreserbak daudela egiaztatu behar da, edo banku-ziurtagiria, gutxienez zenbateko honekin:

3,5 tona baino gehiagoko BGMko ibilgailuen titularrak (MDPE baimenak): 9000 euro lehen ibilgailurako eta 5.000 euro hortik gorako ibilgailu bakoitzeko. Gainera, 2,5 eta 3,5 BGM arteko BGM duten ibilgailuak badituzte, azken ibilgailu horien ahalmen ekonomikoa 900 eurokoa izango da ibilgailu bakoitzeko.
NAZIOARTEKO GARRAIOA egiten duten 2,5 eta 3,5 tona arteko BGMko ibilgailuen titularrak: 1.800 euro lehen ibilgailuagatik eta 900 euro gehiagoko ibilgailu bakoitzeko.
ARAUDI ERREGULATZAILEA: Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2020/1055 (EB) Erregelamendua, 2020ko uztailaren 15ekoa, 1071/2009 (EE), 1072/2009 (EE) eta 1024/2012 (EB) Erregelamenduak aldatzen dituena, errepideko garraioaren sektorearen bilakaerara egokitzeko (EBAO, 2020/07/31).

Garraio Ministerioak 247 kamioirentzako aparkalekua sortuko du Quintanapallan eta Briviescakoa handituko du, biak Burgosen

Proiektu hori laster jarriko da jendaurrean, eta, horretarako, laster argitaratuko da dagokion iragarkia BOEn. Obren aurrekontu orokorra 4,10 milioi eurokoa da, BEZa barne.
Proposatutako hobekuntza-jarduketen helburua da, alde batetik, larrialdi-aparkaleku bat sortzea Quintanapalla zerbitzugunean, Gasteizerako norabidean, 247 ibilgailu astunentzako edukierarekin.
Bestetik, Briviescako zerbitzu-guneko aparkalekuaren azalera handitu nahi da, Burgoserako noranzkoan, ibilgailu astunentzako 12 aparkaleku berri eta ibilgailu arinentzako 12 aparkaleku gehiago sortuz.
Horrez gain, aparkaleku berrietara behar bezala iristeko beharrezkoak diren obrak sartzen dira, bai eta jariatze-uretarako drainatze-sistemak egokitzea eta hidrokarburoak tratatzea ere.

GUITRANS 2025 egutegia…Gure Lurra, Gure Garraioa

Bertako azoka, bertako garraioa

2024. urteko azken aldizkariarekin batera, GUITRANSeko bazkide guztiek 2025. urteko egutegi bat jaso dute, EAEko, Estatuko gainerako erkidegoetako eta Frantziako jaiegunak kontsultatu ahal izateko.

GUITRANSen garraioa lehen sektorearekin lotu nahi izan dugu. Sektore hori, garraioa bezala, kostuen azpiko prezioen aplikazioa jasaten ari da, beharrezko jarduera bat are gehiago prekarizatuz. Gure merkatua, gure garraioa.

GUITRANSeko kide bazara eta 2025eko egutegiaren aleren bat izan nahi baduzu, eskatu Elkartearen telefonora deituz (943-316707) edo mezu elektroniko bat bidaliz guitrans@guitrans.eus helbidera.

Kongresuak 60 urterekin salgaien errepideko garraioaren sektoreko profesionalen erretiroa ezartzeko eskatu dio Gobernuari

Kongresuaren Osoko Bilkurak abenduaren 17an, ostegunean, onartu zuen “ordezkagarritasun sistemaren demokratizazioari eta salgaien errepideko garraioaren sektoreko prekarietate laboralaren eta ekonomikoaren aurkako borrokari” buruzko premiazko interpelazioaren ondoriozko mozioa. Talde Errepublikanoaren ekimen hori puntuka bereizita bozkatu da, eta Ganberak onartutako testuak honako hauek eskatzen dizkio Gobernuari:

Garraio-kontratuetan nahitaezko klausula bat sartzea, kargetan eta deskargetan itxaron beharreko lehen ordutik aurrera geldiarazteagatiko kalte-ordaina bermatzeko.
Ordaintzeko gehienezko epea 30 egunekoa izango da, fakturaren datatik hasita, eta ezin izango da itunik egin.
Gidariei zamalanak egitea galaraztea, kontrako itunak egiteko aukera kenduz.
Salgaien errepideko garraioaren sektoreko profesionalen erretiroa ezartzea 60 urterekin, 58 urterekin koefiziente murriztaileen bidez erretiratzeko aukerarekin.
Laneko gaixotasunen koadroan eta laneko eta Gizarte Segurantzako gainerako arauetan egin beharreko aldaketak egitea, errepideko garraioaren sektoreko profesionalen lanaldiekin zerikusia duten istripu eta gaixotasun guztiak laneko gertakizunen ondoriozkoak direla bermatzeko.
Industrialdeetan eta zerbitzu-guneetan zaintza bermatzea, kamioien eta salgaien lapurretak prebenitzeko.
Zamalanetarako zentroetan eremu eroso eta egokiak prestatzea, atseden hartzeko, elikatzeko, garbitzeko eta dokumentuak kudeatzeko eremuak barne.
Ikuskapena handitzea, kabotajeari buruz indarrean dagoen araudia zorrotz betetzen dela bermatzeko.
Zergak Espainiako Estatutik kanpo ordaintzen dituzten enpresa handiak arautzea eta zigortzea, zerga-betebeharrak betetzen dituztenen aldean bidegabeko abantailekin jardun ez dezaten.

Ikastaroen egutegia 2025/01/01etik 2025/07/31ra arte

Gaitasun profesionala, Segurtasuneko sailburua, salgai arriskutsuak, CAP (etengabeko prestakuntza, 35 orduko ikastaroak), beste ikastaro batzuk (takografoa, zamaketa…, dagoen eskariaren arabera). Ikastaro hauek F. Tripartita hobariak dira Gizarte Segurantzako kuoten bidez, soilik SOLDATAPEKO langileentzat). Egutegia hurrengo dokumentuan kontsulta dezakezu.

2025eko urtarrila-uztaila egutegia.

 

Fundación GUITRANS Fundazioak egindako txostenaren arabera, 500 gidari behar dira Gipuzkoan

Irudian, ezkerretik eskuinera, Miguel Ángel Páez, Ignacio Cepeda, José Antonio Santano eta Azahara Domínguez, GUITRANS Fundazioaren Patronatuko lehendakariaren hitzaldiaren une batean.

GUITRANS Fundazioak jardunaldi interesgarria egin du gaur, abenduak 13, Irungo Ficoba erakustazokan, “Gidaririk gabe, ez dago garraiorik” izenburupean. Salgaien errepideko garraioaren sektoreak gidari-falta lazgarriari aurre egin behar dio, datozen hamar urteetan areagotu egingo dena, batez besteko adina 55 urte ingurukoa duen eta baby-boom deritzonaren belaunaldi ugariaren erretiroaren eragina nabaritzen hasi den sektore batean belaunaldien arteko erreleborik ez dagoelako. José Antonio Santano Garraioetako eta Mugikortasun Iraunkorreko estatu-idazkariak, Azahara Domínguez Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun, Turismo eta Lurralde Antolaketako diputatuak, Miguel Ángel Páez Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Mugikortasuneko sailburuordeak eta Ignacio Cepeda GUITRANS Fundazioko Patronatuko presidenteak eman diote hasiera ekitaldiari.

Ekitaldian Fundación GUITRANS Fundazioak egindako txostena aurkeztu da, “Gidaririk gabe, ez dago garraiorik”, egoera erradiografiatzeko eta irtenbide posibleei buruz hausnartzeko abiapuntu gisa planteatzen dena. Txostenak datu sendo bat ematen du: Gipuzkoan egungo defizita 500 gidarikoa da.

Esteka honetan, prentsa-oharrera sar zaitezke, han gertatutakoaren laburpen batekin.