Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

TMSa jada ez da luxu bat: garraio-enpresa guztiek lor dezaketen irtenbidea


Duela gutxi arte, TMS (Transport Management System) baten erabilera korporazio handientzat bakarrik zegoen erreserbatuta. Hala ere, panorama izugarri aldatu da. BLaren erabilera demokratizatu egin da tamaina guztietako enpresentzat, kostu operatiboen % 8 aurreztu baitezakete.

Hainbat hamarkadatan BLen adopzio-tasak % 33 inguru mantendu ondoren, azken urteetan frogatu da garraio-enpresa txiki eta ertainek software mota hori hartu ohi dutela. Joera hori sendotu egin da, eta hamarkada askotan lortu ezin zela zirudien arren, demokratizatu egin den aurrerapen teknologikoetako bat da.

PwC aholkularitza-enpresak egindako azterlan baten arabera, digitalizazioak hemendik 2030era bitartean prozesu logistiko gehienei lotutako kostuak % 47raino murrizteko ahalmena du. Ondorio hori “Garraio digitalizatuaren aroa” izeneko txostenetik atera da, eta sektore ekonomikoan abangoardiako soluzio teknologikoak sartzeak duen garrantzia azpimarratzen du; izan ere, sektore hori izugarri hazi da, eta lotura estua du errepideko salgaien garraioarekin.

Kostuak murriztea da BL bat ezartzeko arrazoi nagusietako bat; izan ere, oinarri horretan oinarritzen dira beste irtenbide batzuk, eta aukera ematen du informazioa, flotaren kudeaketa, bidaiak, biltegiak, fakturazioa eta abar bateratzeko.

Hodeia demokratizatzaile handi gisa
Aldaketa horren atzean dagoen indar bultzatzaile nagusia hodeian oinarritutako TMS ereduak agertzea da. Ikuspegi horrek konfigurazio azkarrak eta eskuragarriak eskaintzen ditu. Hodeian oinarritutako ereduaren malgutasunari esker, tamaina guztietako enpresek TMS bat txertatu ahal izan dute beren eragiketetan hasierako inbertsio eskuragarrien bidez eta hardware eta zerbitzarien barne-baliabide handien beharrik gabe.

Alderantzizko itzulera: ezin eutsizko argudioa
BLaren ezarpena bizkortu duen faktore nagusietako bat haren inbertsio-itzulera ikaragarria da (ROI). ARC Advisory Group-en ikerketa baten arabera, TMS bat erabiltzen duten enpresek, batez beste, % 8 aurrezten dute kostu operatiboetan.

Gainera, azterlanaren arabera, enpresen ia % 60k aurrezpen garbi horien % 10 baino gutxiago softwarearen inplementazioan inbertitu ziren.

TMSa jada ez da luxu bat. Premia bat da.
Hasieran, TMS soluzio garestia eta konplikatua zen. Teknologia hori ezarri nahi zuten enpresek beren sistemak garatu behar zituzten, ez zuten ROI argirik eta azkar zaharkitzen zen etengabeko eguneratzerik ez zegoelako.

Merkataritzako BLen etorrerarekin, enpresek irtenbide aurreratuagoak eskuratu ahal izan zituzten, baina hedapena konplexua, garestia eta zorrotza zen oraindik baliabideei dagokienez. Gainera, hornidura-kateko bazkideekiko integrazioa mugatua zen, eta horrek sistemaren aprobetxamendu osoa zailtzen zuen.

Azken urteetan, irtenbideak hodeian sartu direnez eta errazago iritsi direnez, ospea handitu egin zaie.

Zure enpresa prest al dago TMS bat hartzeko?
BL bat erabiltzeko aldaketak software bat eskuratzea baino gehiago eskatzen du; ikuspegi estrategiko bat eta prestakuntza egoki bat eskatzen du. Enpresek galdera hauek egin behar dizkiote beren buruari:

Zure enpresak ba al du BL bat inplementatzeko eta kudeatzeko behar den talentua?
Zure enpresa prest al dago eredu teknologiko eta xeheago baten abantailak aprobetxatzeko?
Ebaluatu al duzue nola eralda dezakeen BLk bere estrategia eta nola hobetu ditzakeen bere eragiketak?
Guitransek sektoreko lankidetza eta esperientzia ditu salgaien garraioa hobetzeko proiektu mota horietarako. Igarle Taldeak galdera horiei erantzuten eta digitalizazioari eta BLei buruz gehiago jakiten lagun diezazuke.

Gaur egun, BL ez da luxu bat, baizik eta behar bat, gero eta ingurune digitalizatuago batean garrantzitsua eta lehiakorra izatea bilatzen duen edozein garraio-enpresarentzat. Kostuak optimizatzea, ikusgarritasun handiagoa eta aurrekaririk gabeko integrazioa bezalako onurekin, ez dago orain baino une hoberik garraioaren kudeaketaren etorkizunera jauzi egiteko.

Atzerritarrei buruzko Erregelamendu berria, epeak eta izapideak murrizten dituena eta bikoiztasunak ezabatzen dituena


Azaroaren 20ko BOEn azaroaren 19ko 1155/2024 Errege Dekretua argitaratu da, atzerritarrek Espainian dituzten eskubide eta askatasunei eta haien gizarteratzeari buruzko urtarrilaren 11ko 4/2000 Lege Organikoaren Erregelamendua onartzen duena, eta 2025eko maiatzaren 20an sartuko da indarrean. Horren bidez, prozedurak sinplifikatu eta arindu nahi dira, dokumentuak gehiegi aurkeztea edo bide desegokietatik aurkeztea saihestuz eta baldintza berberak bi aldiz egiaztatzea saihestuz; migrazio erregularreko bide batzuetarako erabilitako denbora, gehiegizko denbora, murriztea; baimen jakin batzuek estalitako figura eta egoerei buruzko zehaztapen juridikoa hobetzea; langile migratzaileen eskubideak berariaz jasotzea; baimen guztietarako xedapen komunei dagokienez ere argitasun handiagoa lortzea, hala nola eskaerak aurkezteari edo baimenak azkentzeari dagokionez; pertsona baten eta haren senideen migrazio-estatusa zein kasutan eta zein baldintzatan alda daitekeen arautzea, beharrezkoa baitzen hainbat figura juridiko bateratzea eta trantsizio hori segurtasun juridikoarekin egiteko zailtasuna, bai operadore juridikoarentzat, bai baimenaren titularrarentzat.

Berritasun nagusiak: bisak

Testu berriak titulu espezifiko bat sortzen du bisetarako, baimenen eskema, baldintzak eta, oro har, izapideak argitzen dituena. Hasierako baimen guztiak urtebetekoak izango dira, eta berritzeak, laukoak.

Horrela, gerora sortutako egoera irregularrak saihesten dira, eta hori ere saihestu nahi izan da arau berrian, bizileku-egoera batetik beste batera aldatzeko izapideak argitu eta sinplifikatzean. Adibidez, ez da beharrezkoa izango gure herrialdetik alde egitea iraupen luzeko egoitza lortzeko aldi baterako izan ondoren.

Enplegua bilatzeko bisa ere urtebetera luzatu da, lehen 3 hilabeteko baimena baitzen. Bisa horri esker, enplegua bila daiteke zenbait lanbidetan eta lurralde-eremutan, eta, horrela, 12 hilabeteren buruan “pertsonek beren lanbide-profilera egokitutako lana lor dezaten eta, aldi berean, enpresek behar dituzten profesionalak aurki ditzaten”.

Berrikuntza nagusiak: bost errotze figura

Eraberritze horretan, berariaz aipatu behar dira sustraitze-irudiak. Espainia da Europar Batasunean pertsonak errotzearen bidez egunero-egunero erregularizatzeko figura espezifiko bat duen herrialde bakarra, bost modalitaterekin: soziala, soziolaborala, familiarra, sozioprestakuntzakoa eta bigarren aukerakoa, Erregelamendu berri honen berritasun garrantzitsuenetako bat dena. Modalitate berri hau azken bi urteetan bizileku-baimena izan eta hainbat arrazoirengatik berritu ez duten pertsonei zuzenduta dago.

Figura horiek homogeneizatu egin dira, eta Espainian emandako denbora 3 urtetik 2 urtera murriztu da. Era berean, bete beharreko baldintzak malgutu dira, eta hasiera-hasieratik besteren kontura zein norberaren kontura lan egiteko gaikuntza eman da.

Baimen horiek guztiak urtebetekoak izango dira, familiakoa izan ezik, 5 urtekoa izango baita.

Gizarteratzeko hiru palanka: lana, prestakuntza eta familia

Lana

Ildo horretan, araudi honetan araututako baimen gehienek hasiera-hasieratik lan egiteko gaitzen dute, besteren konturako lanerako hasierako baimenik berariaz eskatu behar izan gabe. Horren barruan sartzen dira ikasketak egitera datozen pertsonak, astean gehienez 30 orduz lan egin ahal izango dutenak. Horrela, migratzailea gizarteratzea eta gizarteratzea sustatzen da.

Sasoiko jarduerei dagokienez, bizileku- eta lan-baimen espezifiko bat sortu da, kontratazioa errazten duena, bai banaka, bai taldean. Gainera, langileen eskubideen babesa hobetzen da, haien lan-baldintzei, egonaldiari eta gainerako gastuei buruzko informazio zehatza eta idatzia izan beharko baitute (ulertzen duten hizkuntza batean). Langilearen bizigarritasun-baldintzak eta segurtasuna ere hobetzen dira, bere herrialdetik ateratzen denetik Gizarte Segurantzan alta ematen duen arte. Horrez gain, hobetu egin da enplegu-emailea aldatzeko aukera abusuz gero edo lan-harremana garatzea eragotzi duten beste arrazoi batzuengatik (enplegu-emailearen heriotza, izurritea uztan eta abar).

Bestalde, testuak sustatzen du enpresaburuek informazio gehiago izatea prozesu osoan, errazagoa eta malguagoa baita behar zehatzetara egokitu ahal izateko, hala nola iraupen jakinera edo kontratazioen kudeaketa kolektibora. Egoitza-baimenak zabaltzeak (1+4 formularekin) egonkortasun eta berme handiagoa ematen die enpresei.

Prestakuntza

Ikasleentzako beste berritasunetako bat da ikasketengatiko egonaldi-baimen bat izango dutela, prestakuntzak irauten duen denbora berean, eta bide azkar bat emango zaiela prestakuntza amaitutakoan lan-baimen batekin lotu ahal izateko.

Ikasketetan zehar, astean gehienez 30 ordu lan egiteko baimena izango dute, egiten ari diren prestakuntza edozein dela ere.

Ikastetxeen eskakizunak eta betebeharrak indartu egin dira, eta, beraz, ikasleei egungoa baino babes handiagoa ematen diegu, “prestakuntza duina eta nahikoa lortuko dutela ziurtatzen dugu, eta iruzurraren biktima izatea saihesten dugu”, adierazi du Elma Saiz ministroak.

Familia

Inklusioaren helburu komunarekin, familia berriz elkartzea hobetu da. Bizileku-baimen bat sortu da Espainiako herritarren senideentzat; kasu horretan, seme-alaben adina 26 urtera arte luzatzen da (lehen 21), eta orain arte kanpoan zeuden errealitateak aurreikusten dira, hala nola formalki erregistratu gabeko bikoteak sartzeko aukera, antzeko harreman afektibo bat egiazta dezaketenak.

Neurri horren onuradun izango diren pertsona gehienak azken urteetan Espainiako nazionalitatea lortu duten pertsonak dira, eta haien familiara ekar daitezke.

Familiarteko elkartuaren kontzeptua zabaldu egin da, halaber, salerosketaren, sexu-indarkeriaren edo genero-indarkeriaren biktimen seme-alabetara eta gurasoetara.

Laburpena.

Trafiko Mugatuko Gunea (ZTL) Paris erdialdean azaroaren 5etik


Pariseko Udalak eta Poliziako Prefekturak ZTL sortu dute, trafiko motorduna perimetro horretako kaleetan jatorria edo helmuga duten joan-etorrietara mugatzeko helburuarekin. Aitzitik, debekatuta dago ibiltzea. Hala, sistema horrek debekatu egiten du ibilgailu motordunak Paris erdian ibiltzea, salbuespen batzuekin: eguneko 24 orduetan, asteko 7 egunetan. ZTLren perimetroa Parisko erdialdeko sektoreari dagokio (1., 2., 3. eta 4. barrutiak), iparraldean Bulebar Handiak, Cite eta Saint-Louis uharteak eta eskuinaldean mendebalde-ekialderantz dauden beheko eta goiko kaiak izan gabe. Esteka honetan, eremu horren ezarpena arautzen duen urriaren 21eko 2024P16495 zenbakiko Arrêté deskarga dezakezu.

Informazio gehiago.

Gizarte Segurantzaren kotizazio-sistema berria autonomoentzat: errentaren eta informazio fiskalaren datuak kontsultatzea

2023ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin, Gizarte Segurantzak kotizazio-sistema berri bat ezarri du norberaren konturako langileentzat edo langile autonomoentzat, dagokion zerga-administrazioak jakinarazitako urteko etekin garbietan oinarrituta. Etekin horiek jarduera ekonomiko, enpresarial edo profesional guztiak gauzatzean lortzen dira, banaka edo edozein motatako erakundeko bazkide edo kide gisa.

Egindako jarduera bakoitzaren etekin garbi konputagarria PFEZren arauetan aurreikusitakoaren arabera kalkulatuko da, bakoitzaren kolektiboaren araberako berezitasunekin.

Dokumentu honetan, Gizarte Segurantzak kotizazio-kuotak kalkulatzeko erabiltzen dituen errenta-aitorpenaren eta informazio fiskalaren datuak kontsultatzeko moduari buruzko informazio guztia kontsulta daiteke.

Gida praktiko honetan, Gizarte Segurantzak kotizazio-sistema berriaren kuotari eta ordainketei buruzko galderak ebazten ditu.

Gipuzkoako Foru Ogasuna: Ordainketa gutunak datafono bidez kobratzeko zerbitzu berria

Herritarrek Arreta bulegoetan egin ahal izango dituzte ordainketak, banketxe batera joan beharrik izan gabe.

Ogasun eta Finantza Sailak, Arreta Bulegoen bitartez, herritarren eskura jartzen du datafono bidez ordainketa-gutunak kobratzeko zerbitzu berri bat. Zerbitzu horren bidez, ez da beharrezkoa izango banku-erakunde laguntzaile batera joatea edo Eusko Jaurlaritzaren ordainketa-pasabidea erabiltzea diru-sarrera jakin batzuk egiteko.

Horren bidez, Herritarrentzako Arreta Zerbitzuaren (HAZ) bulegoek Gipuzkoako Foru Aldundiarekin duten edozein zorren kobrantza kudeatu ahal izango dute, betiere ordainketa egiteko ordainketa-gutuna igortzea posible bada.

Horrela, besteak beste, Errentaren autolikidazioen ordainketa aurreratu ahal izango da, diru-sarrera partzialak egin, ordainketa zatikatzeko espedienteen kuotak ordaindu edo betearazpen-aldiko zorrak ordaindu, baita Gipuzkoako Foru Aldundiko beste departamentu batzuei dagozkien diru-sarrerak egin ere.

2024ko lehen seihilekoari dagokion kargagailu berankorren hirugarren zerrenda argitaratu da

2021eko urriaren 2tik indarrean dagoen urriaren 1eko 13/2021 Legean konprometitu zen bezala, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak bere webgunean argitaratu ditu Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko uztailaren 30eko 16/1987 Legearen 140. artikuluaren 40. paragrafoan aurreikusitako arau-hausteengatik ezarritako zehapen-ebazpenak, administrazio-bidean irmo bihurtu direnak, edo, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri bada, auzibidean, 2024ko lehen seihilekoan. Esteka honetan, ezarritako zehapenak ikus ditzakezu, eta berariaz adierazi arau-hauslea, ezarritako zehapena eta zehatutako arau-haustea.

Zerrendan, 2024ko urtarrila eta ekaina bitartean garraio-zerbitzuengatik ordaintzeko epea urratu duten 543 enpresari ezarritako 626 zehapen daude. Zehapen horiek 701 eurotik 32.008 eurora bitartekoak dira gutxienez. 2024ko urtarriletik ekainera bitarteko zehapen irmoen zerrendan agertzen diren enpresa asko kargatzaileak dira (Sidenorren kasuan, esaterako), baina beste batzuk garraiolariak edo bitartekariak dira. Gehien-gehienek (479 enpresa) zehapen bakarra jaso dute, eta beste 51k bi aldiz jaso dute isuna. Gainera, zehapen gehienak ez dira oso handiak; 626 isunetatik 87 701 eurokoak dira, beste 37 isun 1.001 eurokoak eta 95 1.401 eurokoak. Beste 246 zehapen 2.000 eta 3.000 euro bitartekoak dira. 4.001 euroko beste 97 isun ere badaude. Hau da, isunen ia % 90 4.001 eurokoak edo txikiagoak dira. Beste muturrean dago Papresa paper-fabrikatzaileari ezarritako isunik handiena, 32.008 eurokoa. Kargagailu horrek, gainera, bi zehapen jaso ditu, eta, beraz, 34.809 euro ordaindu beharko ditu guztira.

Bigarren isun handiena Sarosa Levante enpresa logistikoarentzat da, 28.007 euroko isunarekin eta 1.401 euroko beste batekin zigortua.

Francia: previstas protestas de agricultores la semana que viene

Según la información remitida desde ASTIC, los agricultores franceses han anunciado una nueva oleada de protestas la próxima semana. El martes 19 de noviembre de 2024 podría estar marcado por manifestaciones de agricultores cerca de la frontera española. Según las últimas informaciones, las manifestaciones consistirían en el bloqueo de la gran plaza de peaje de Boulou, en la A9, en dirección España-Francia.

Radu Dinescu, IRUko presidente berrautatua

IRU errepideko garraioaren munduko erakundearen Batzar Nagusiak aho batez hautatu du Radu Dinescu presidente, presidenteorde berriekin eta 2025-2027 agintaldirako Presidentetzako Batzorde Betearazle berriarekin batera. Ramón Valdiviak, Errepide bidezko Nazioarteko Garraioaren Elkarteko (ASTIC) presidenteorde exekutiboak, Lehendakaritzako Batzorde Betearazleko kide izaten jarraituko du, 2022ko urtarrilaren 1etik betetzen baitzuen.

Lehendakaria

Radu Dinescu (idazkari nagusia, UNTRR, Errumania)
Lehendakariordeak

Iro Doumani (zuzendari nagusia, OFAE, Grezia)
Anna Grönlund (zuzendari nagusiaren albokoa, SBF, Suedia)
Presidentetzako Exekutiboko kide gehigarriak

Asli Çalik (TOBBko zuzendaritza-batzordeko aholkulari exekutiboa, Turkia)
Vojtech Hromir (Txekiar Errepublikako idazkari nagusia)
Andrey Kurushin (ASMAPeko zuzendari nagusia, Errusiako Federazioa)
Erik Østergaard (zuzendari exekutiboa, DTL, Danimarka)
Elisabeth Post (TLNko lehendakaria, Herbehereak)
Wieslaw Starostka (zuzendari nagusia, ZMPD, Polonia)
Ramon Valdivia (lehendakariorde exekutiboa, ASTIC, Espainia)
Bidaiarien Garraio Kontseilua (PLE)

Lehendakaria: Anna Grönlund
Lehendakariordea: Graham Vidler (zuzendari exekutiboa, CPT, Erresuma Batua)
Lehendakariordea: Öznur Yilmaz (Takografo Digitaleko kudeatzailea, TOBB, Türkiye)
Salgaien Garraio Kontseilua (CTM)

Lehendakaria: Iro Doumani
Lehendakariordea: Bob Costello (Senior lehendakariordea, ATA, Ameriketako Estatu Batuak)
Lehendakariordea: Tariq M. Rangoonwala (presidentea, PNC-ICC, Pakistan)

Auzitegi Gorenaren epai eztabaidagarria, taxiek eta VTCek salgai txikien garraio-zerbitzua eman ahal izatearen aldekoa

Magistratuek nabarmendu dute lurreko garraioei buruzko araudian ez dagoela berariaz debekurik bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzeko, bidaiaririk ez badago ere. Organo judizial gorenak bermatzen du Cabify eta Uber plataformek paketeak garraiatzen dituztela. Araututa dagoena desarautuz.

Auzitegi Goreneko Administrazioarekiko Auzien Salak epai batean ezarri duenez, VTC motako garraio-baimen batek gaitzen du bidaiarien garraiotik kanpo salgai txikiak garraiatzeko zerbitzua emateko. Horri dagokionez, epaiak nabarmentzen du lurreko garraioei buruzko araudian ez dagoela berariaz debekurik bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzeko, nahiz eta bidaiaririk ez izan.

Sala horretako Hirugarren Atalak ezetsi egin du Madrilgo Erkidegoak Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiaren epai baten aurka jarritako errekurtsoa. Epai horrek arrazoia eman zion Prestige and Limousine, S.L. merkataritza-sozietateari (Cabify taldekoa), Erkidegoak 2020ko azaroan egin zion errekerimenduaren aurka, berehala Bidalketa by PyL izeneko zerbitzua emateari utz ziezaion eta bere web-orrian zerbitzu horri buruzko aipamenik egin ez zezan.

Magistratuek azpimarratu dute lurreko garraioei buruzko araudian ez dagoela berariaz debekurik bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzeko, nahiz eta bidaiaririk ez izan. Beraz, errekurtsoa aurkeztu duen autonomia-erkidegoko administrazioak alegatzen duen debekua ez dagoela egiaztatuta, aukera hori bideragarria dela ondorioztatu behar da.

Errekurtsoan, Madrilgo Erkidegoak argudiatzen zuen Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko Legearen 99.2 artikuluaren idazketaren arabera, bidaiarien ekipajeaz bestelako objektuak edo enkarguak garraiatzeko aukera bidaiarien existentzia aurresuposatuz aurreikusten dela, arauak eskatzen baitu kanpoko objektuek ez diezaietela arrazoirik gabeko eragozpenik edo eragozpenik eragin bidaiariei.

Horri erantzunez, Prestige and Limousine SLk nabarmendu zuen errekurtsogileak aipatzen zituen lege- eta erregelamendu-manuetatik ondorioztatzen zela VTC baimenek gaitzen dutela salgai txikiak garraiatzeko; eta, nolanahi ere, araudiak baimentzen duela salgaiak bi tona baino gutxiagoko baimendutako gehieneko masa duten ibilgailuetan garraiatzea inolako baimenik gabe.

Gorenak Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiaren irizpidea berretsi du horri dagokionez; izan ere, gogorarazi zuen Legeak eta Erregelamenduak argi eta garbi ahalbidetzen dutela VTC lizentzia duten ibilgailuek ibilgailua okupatzen duten bidaiarien ekipajea nahiz bidaiarien ekipajeaz bestelako objektuak edo enkarguak garraiatzea, baldin eta garraioa ibilgailuaren ezaugarriekin bateragarria bada eta bidaiarientzat justifikaziorik gabeko eragozpenik edo eragozpenik eragiten ez badu. Gaineratu zuen ezin zela interpretatu beste objektu horiek nahitaez ibilgailuan garraiatutako bidaiarienak izan behar zutenik, kasu horretan bidaiarien “ekipaje” kategoria generikoan sartuko baitziren.

Gainera, legeriak zenbait kasutan baimentzen du salgaiak baimenik gabe garraiatzea; zehazki, baimendutako gehieneko masa duten ibilgailuetan egiten direnak. Hori dela eta, orain berretsitako instantzia-epaia amaitu zen, bai lehen araua aplikatuz, bai bigarrena aplikatuz, eta are gehiago, hemen gertatzen den bezala, biak aplikagarriak badira ere, ez du justifikazio juridikorik aurkaratutako jarduera eteteko errekerimenduak.

Gorenak gaineratu duenez, “Madrilgo Erkidegoak ez du inolako arrazoi edo argudiorik eman aldezten ari den murrizketari babesa emateko, ez baita ez egokia ez arrazoizkoa; beraz, enpresa-askatasunerako eskubidearen aurkakotzat jo behar da (Konstituzioaren 38. artikulua), bai eta Merkatu-batasuna bermatzeari buruzko abenduaren 9ko 20/2013 Legearen 5. artikuluaren kontrakotzat ere”.