Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Moldaviarekin gidabaimenak onarpen eta trukatzea

Joan den asteartean, apirilak 16, egindako Ministro Kontseiluak Espainiako Erresumaren eta Moldaviako Errepublikaren arteko Akordioa, gidabaimen nazionalak elkarri aitortzeari eta trukatzeari buruzkoa, sinatzea baimentzen duen Akordioa onartu du.

2013an hasitako negoziazioen ondoren, 2023ko abenduan ezarri zen Espainiako Erresumaren eta Moldaviako Errepublikaren arteko Akordioa, gidabaimen nazionalak elkarri aitortzeari eta trukatzeari buruzkoa. Aldi berean, Akordioaren II. eranskinean aurreikusitako informazio automatizatua trukatzeko protokolo teknikoaren garapena amaitu zen, baimenen egiazkotasuna egiaztatzeko.

Akordioaren hitzaurrean jasota geratu da bi estatuetan errepideko zirkulazioa arautzen duten arauak eta seinaleak bat datozela Vienan 1968ko azaroaren 8an onartutako Errepideko Zirkulazioari buruzko Konbentzioan xedatutakoarekin, eta bai gidabaimen-motak, bai horiek lortzeko eskatzen diren baldintzak eta egiten diren probak homologagarriak direla funtsean. Akordio horrek ez du gastu publikoa areagotzen.

Eusko Jaurlaritzak azken hiru transferentzien dekretuak onartu ditu

Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak joan den asteartean onartu zituen aldirietako trenbideen, atzerriko unibertsitate-tituluen homologazio eta parekatzearen eta autonomia pertsonalaren fasean nazioarteko babesa duten onuradunen harrera-sistemaren arloetan eginkizunak eta zerbitzuak Euskal Autonomia Erkidegoari eskualdatu zaizkiola ziurtatzen duten dekretu-proiektuak. Hiru eskualdaketak martxoaren 11n adostu ziren Estatuaren eta Euskal Autonomia Erkidegoaren arteko Transferentzien Batzorde Mistoan. Dekretuak indarrean sartuko dira EHAAn eta BOEn batera argitaratzen direnean, bihar, apirilak 19.

Aldiriko trenak eskualdatzearen ondorioz, Euskadik kudeatuko ditu Bizkaian eta Gipuzkoan dauden aldiriko trenen zerbitzuak. Euskal Autonomia Erkidegoak bere gain hartzen ditu transferitutako zerbitzuak arautzea, planifikatzea, kudeatzea, koordinatzea eta ikuskatzea, bai eta horien gaineko tarifa-ahalmena, ordutegiak eta maiztasunak ere. Akordioak, halaber, ADIFen azpiegituretan inbertitzeko plan bat abian jartzea jasotzen du, gabeziei aurre egiteko eta aldiriko zerbitzuen eskaintzan eragina duten azpiegitura batzuen egoera hobetzeko. Gutxi gorabehera 400 milioi euroko 100 jarduketa inguru aurreikusten dira.

Bestalde, EAEk bere gain hartzen ditu, halaber, Euskadiko udalerriren batean erroldatuta dauden pertsonek atzerrian lortutako goi-mailako hezkuntzako tituluen homologazio- edo baliokidetasun-eskaerei buruzko funtzioak. Akordioa 2024ko uztailaren 1ean sartuko da indarrean. Homologazioak esan nahi du Estatuko tituluek dituzten ondorio berak izango dituztela, kasuan kasuko lanbide tituludunean jarduteko gaitzeko.

Gobernu Kontseiluak onartutako hirugarren Dekretuak gizarte-laguntzaren arloko eginkizunak eta zerbitzuak eskualdatzeari heltzen dio, nazioarteko babesaren onuradun izaera aitortuta duten eta sistema horretan sartzea eskatu duten pertsonen autonomia-fasean. Transferentzia horren bidez, autonomia-erkidegoak bere gain hartzen du pertsona horiei harrera egiteko prozesuaren kudeaketa, eta pertsona horiek hartzen dituen gizartean erabat integratzeko ezagutzak eta trebetasunak sendotzen laguntzen zaie.

Adifek 34.000 m2 alokatu ditu Noaingo salgaien garraiorako terminalean

Kontratuaren gutxieneko aurrekontua 2,3 milioi eurokoa da. Hasierako indarraldia 15 urtekoa izango da, 2025eko uztailaren 1etik aurrera, eta 5 urtera arte luza daiteke, inbertsio gehigarriak egitearen arabera. Ustiapenaren aurreko fasean, gutxienez 5 milioi euroko inbertsioak egin beharko ditu esleipendunak.

Espazio horien lizitazioak salgaien trenbide-trafikoa eta garraio multimodaleko zentro horren jarduera bultzatuko ditu. Interesa duten enpresek gutxienez 5.000 m2-ko eta gehienez 8.500 m2-ko azalera duen lursail bat aukeratu ahal izango dute karga intermodaleko terminala handitzeko, baita logistika-jardueretarako beste espazio batzuk ere: 2.100 m2-ko nabe bat eta 180 m2-ko lan-espazioak, karga intermodaleko terminalaren ustiapenarekin lotutako erabileretarako.

HERMES, Garraio Ministerioak bultzatutako plataforma berria, garraio-azpiegiturei buruzko informazio interesgarri guztia biltzen duena

HERMES plataforma digitala da, eta unitate eta zentro arduradunetatik jasotako informazio kopuru handiak elikatzen du, kasu bakoitzean, lankidetza-esparru batean. Informazio-bolumena handitzen doan heinean, HERMES erabilgarriagoa izango da erabiltzaile guztientzat; izan ere, espazio bakar batean eskuratu ahal izango da Interes Orokorreko Garraio Sarearen informazio eguneratu guztia, errepideak, portuak, aireportuak, trenbide-lineak eta trenbide-terminalak barne. HERMESen funtzionamendua arautzen duten oinarrizko printzipioak gardentasuna, datu irekiak eta informazioaren berrerabilera dira.

HERMES plataformaren bidez, portuen, aireportuen, trenbide-terminalen, errepideen eta trenbide-lineen sareari buruzko datuak kontsulta daitezke, 150 mapa tematiko baino gehiagorekin eta kontsulta daitezkeen 300 parametro baino gehiagorekin, hala nola trafikoaren batez besteko intentsitatea, edukiera, planifikatutako jarduketak, bidearen titulartasuna, luzerak, istripu-tasa, abiadurak, aireportura sartzeko modua…

Hala, tresnak (informazio geografikoko sistema) aukera ematen du datuak modu errazean bilatzeko, informazioa deskargatzeko, edizio-tresnekin mapa propioak sortzeko, maparen gainazalak eta luzerak neurtzeko, bere datuak edo beste web-zerbitzu batzuetatik datozen datuak gainjartzeko, etab.

Garraio-enpresek HERMES plataforma erabili ahal izango dute beren ibilbideak, mugikortasuna, logistika eta azpiegiturak planifikatzeko, bai eta azterlan espezifikoak eta ikerketa egiteko ere. Era berean, datuek aplikazio eta zerbitzu berriak sortzeko balioko dute, berrerabilera eta hazkunde ekonomikoa sustatuz.

Datu guztiak formatu irekian eta formatu geoerreferentziatuetan deskarga daitezke, berrerabiltzeko. Gainera, datu-hiztegi bat ere badu, datuak behar bezala berrerabiltzeko interpretatzen laguntzen duena.

HERMES sistema 2017tik ari da sistema horretan lanean, eta Europako EGEF funtsekin (Eskualde Garapenerako Europako Funtsa) eta Europa Konektatzeko Mekanismoarekin batera finantzatu da. HERMES Mugikortasun Seguru, Iraunkor eta Konektatuaren 2030erako Estrategian jasotako neurrietako bat da, eta Ministerioaren hurrengo urteetarako ibilbide-orria da garraioen eta mugikortasunaren arloan.

BIZKAIA: gurpilak ordezkatzeko eta segurtasun-sistemak instalatzeko laguntzak eskatzeko epea zabalik, besteak beste

Apirilaren 12ko BAOn laguntza horien deialdia eta oinarri arautzaileak argitaratu dira, salgaien errepideko garraioaren sektoreak jasangarritasunaren, digitalizazioaren eta segurtasunaren gizarte-erronkei egiten dien ekarpena hobetzeko eta, aldi berean, lehiakortasuna handitzeko. Aurrekontu-zuzkidura 1.500.000 eurokoa da.

Zer laguntzen da diruz
.- Gurpilak ordeztea. Gurpilek gutxieneko baldintza hauek bete beharko dituzte: 1. Eraginkortasun-mota, erregai-kontsumoari dagokionez: C. 2. Gainazal bustiko itsaspen-mota: C. 3. Kanpoko errodadura-zarataren mota eta balio neurtua: B.
.- Ibilgailuen aerodinamika hobetzen duten elementuak (spoilerrak, flapak, deflaktoreak…).
.- Ibilgailuaren segurtasun-elementuak, hala nola gurpilen presioa detektatzeko sistemak, gidariak alkohola edateagatik blokeatzeko sistemak (alkohol-lock), gidatzeko sistemak (erreiaren irteera detektatzea, gidatzeko dinamika erregistratzen duten kamerak – dash cam-…), ikuspena edo maniobragarritasuna hobetzeko sistemak gidatzean (puntu itsuak eta atzeko aldea ikustea…), talkak arintzeko sistemak (hurbiltasuna detektatzeko sentsoreak eta radarrak…), nekea kontrolatzeko sistemak, atoia lotzeko egiaztapen-sistemak (bosgarren gurpila), antitija-sistemak, istripuen erregistratzaileak, suteak detektatzeko eta itzaltzeko sistemak, edo istripua edo larrialdiren bat gertatuz gero kontrol-postura automatikoki deitzeko sistemak.
.- Estibaren segurtasun-elementuak, Errepideko Garraioaren Nazioarteko Batasunaren «Errepideko garraioan karga segurtasunez zamatzeko jardunbide egokien kodea» ren arabera (zingilak, uhalak, kateak, tenkagailuak, olanak, ziriak, sehaskak, estribuak, astoak, elementu irristagaitzak, betegarriak, babesgarriak…). Elementu osagarriak bakarrik lagunduko dira diruz, eta ez atoia osatzen duten elementuak (karrozeria, iraulkiak, edukiontziak, zisternak…).
.- Ibilgailuaren kabinan ofimatika sartzea, garraio-agentzien plataformekin, edukiontzi-agentziekin, salgaien jatorria/helmuga diren industria-instalazioekin eta abarrekin konektatzeko. Eremu horretan, ordenagailu eramangarri edo tablet bat eta ibilgailu bakoitzeko eskaner bat baino ez dira diruz lagunduko. Ez dira diruz lagunduko bestelako elementuak (konektibitate-soluzioak, telefono mugikorrak, pantailak…).
.- Motorizazioak edo motorraren aldaketak, automobilgintzako gasolioa baino gutxiago kutsatzen duten erregaiak edo energia-iturriak erabiltzeko.

Laguntzen banakako zenbatekoa
.- Laguntzen zenbatekoa kalkulatzeko, diruz lagun daitekeen gastu-oinarriari % 70 aplikatuko zaio.
.- Ibilgailu bakoitzeko emango diren laguntzak ez dira 4.000 eurotik gorakoak izango. Eskatzaile bakoitzak gehienez 20.000 euroko laguntzak emango ditu.
.- Ez da 500 eurotik beherako laguntzarik emango.

Hartzaileak
Nortasun juridiko propioa duten enpresentzat eta Bizkaiko langile autonomoentzat, 1722000-JEZren Errepideko Salgaien Garraioa epigrafean alta emanda badaude eta baimendutako gehieneko masa 3,5 tonatik gorakoa duten ibilgailuetan edo ibilgailu-taldeetan salgaien garraio publikoa egiteko gaitzen duen indarreko baimena badute.

Eskabideak aurkezteko epea
Eskabideak aurkezteko epea 2024ko apirilaren 15eko 8: 30etik 2024ko irailaren 30eko 13:30era izango da. Eskabidea Ekonomia Sustapen Saileko Bulego Birtualean aurkeztu beharko da (www.bizkaia.eus/SustapenaOficinaVirtual).

 

EBk eta Moldaviak 2025eko abenduaren 31ra arte luzatu dute Errepideko Garraioaren Akordioa

EBk eta Moldaviak 2025eko abenduaren 31ra arte luzatuko dute errepide bidezko garraioaren egungo akordioaren baliozkotasuna. Akordioaren helburua Moldaviari munduko merkatuetara sartzen laguntzea da, EBko herrialdeetatik igarotzea erraztuz eta EBko merkatuarekin dituen loturak garatuz. Moldaviarekin sinatutako akordio hori 2022ko ekainaren 29an sinatu zen lehen aldiz, eta nabarmen handitu ditu Moldaviatik EBrako errepideko esportazioak, bi ekonomien mesedetan.

Itsaso Beltzeko portuak eta Ukrainatik ekialderako esportazio-merkatuak zeharkatzen dituzten garraio-ibilbide garrantzitsuen galeraren ondorioz jarri zen martxan, Errusiak Ukrainaren aurka egindako eraso-gerraren ondorioz. Salgaien errepideko garraioa partzialki liberalizatzean, Moldaviako eta EBko garraiolariei igarobide- eta aldebiko garraio-eskubideak emanez, Akordioak EBko merkatu moldaviarra hobeto finkatzen laguntzen du. Akordioak, halaber, EBren eta Ukrainaren arteko elkartasun-korridoreak indartu ditu, EBren eta Moldaviaren arteko errepideko garraioa erraztuz, Ukrainako esportazio eta inportazioetarako iragaitzazko herrialde garrantzitsua baita.

Moldaviatik EBrako errepide bidezko esportazioak bolumenean % 27 igo ziren 2022ko hirugarren hiruhilekoan eta % 35 2023ko hirugarren hiruhilekoan, hurrenez hurren, 2021eko aldi berarekin alderatuta. EBk ere jaso zuen akordioa; izan ere, EBtik Moldaviara errepidez egindako esportazioak % 30 gehitu ziren 2021eko hirugarren hiruhilekoaren eta 2022ko hirugarren hiruhilekoaren artean, eta balio beraren inguruan egonkortu ziren 2023ko hirugarren hiruhilekoan.

Akordioa luzatzeko erabakia Batzorde Mistoaren gaurko bileran hartu da, Akordioaren ondorioz sortu zen bileran, eta ez du edukia aldatzen.

GIPUZKOA: Foru Ogasunak aurten aplikatuko duen Zergak Egiaztatzeko Plana argitaratu da

Ogasun eta Finantza Sailari agindutako 2019-2024 Kudeaketa Plan Estrategikoaren helburu eta ildo estrategikoen esparruan, 2024rako Zergak Egiaztatzeko Plana argitaratu da apirilaren 11ko GAOn. Urte honetarako proposatutako jarduera-ildoek (informazioa lortzeko jarduketak, prebentzio-jarduerak eta erregularizazio- eta kobrantza-jarduerak) barne hartzen dituzte bai Euskal Autonomia Erkidegoko Iruzurraren aurkako Plan Bateratuaren xede izango direnak, bai Gipuzkoako Foru Ogasunak berariaz garatuko dituenak.

Garraiobideen gaineko kontrol-jarduketak.
Ibilgailuen eskualdaketak kontrolatzeko jarduketak, bai barne-eremukoak bai Europar Batasuneko beste estatu batzuetakoak, Balio Erantsiaren gaineko Zergan, Garraiobide Jakin batzuen gaineko Zerga Berezian eta beste zerga batzuetan iruzurra egitea saihesteko. Zenbait Garraiobideren gaineko Zerga Berezian eta beste zerga batzuetan ibilgailuak erostearen ondoriozko onura fiskalak lortzeko kontrol-jarduketak.

Un transportista autónomo vizcaíno con edad superior a 60 años, ¿puede exonerarse de la obligatoriedad de BATUZ-ticketBAI?

No, la normativa publicada sobre el sistema TicketBAI aplicable en Bizkaia (denominado BATUZ y que se aplicará de manera obligatoria a partir del 01/07/2024) no recoge ningún tipo de exención por edad. Sin embargo, si el autónomo en cuestión piensa cesar en la actividad en los 3 años posteriores a implantación definitiva de BATUZ (esto es, si cesa entre el 01/07/2024 y el 01/07/2027) puede exonerarse de tal obligación. Para acogerse a la misma deberá presentar un escrito a través del formulario “Solicitud de exoneración de las obligaciones Batuz – TicketBAI: por cese de actividad (personas físicas y ERAR) disponible en la sede electrónica:  https://www.ebizkaia.eus/es/catalogo-de-tramites-y-servicios?procID=1787

Zirkulazio murrizketak Frantzian 2024: BERRIKUNTZA GARRANTZITSUAK

Journal Officiel de la République Française aldizkarian, apirilaren 7an, bi arau argitaratu dira, 7,5 tona baino gehiagoko salgaiak garraiatzeko ibilgailuen zirkulazio-murrizketei buruzkoak.

Hona hemen bi araudiek jasotzen dituzten BERRIKUNTZAK:

1.- Maiatzaren 9an, osteguna, jaieguna Frantzian, lurralde nazional osoan zirkulatu ahal izango da, baita Ïle de Francen ere, 00:00etatik 22:00etara (22:00etatik 24:00etara murrizketa egongo da Île de Francen, Paris-Province/Province-Paris noranzkoan).
2.- Larunbatetan, uztailaren 20an eta 27an, abuztuaren 3an, 10ean eta 17an, debekatuta egongo da Espainia osoan eta Île de Francen zirkulatzea 07:00etatik 19:00etara.
3.- Uztailaren 6an (larunbata), 07:00etatik 19:00etara bitarteko debekua Bourgongne-Franche-Comté eta Grand Est autobideetan soilik aplikatuko da, A6 eta A31 autobideetan, iparraldetik hegoalderantz (Lyonerantz eta Beaunerantz, hurrenez hurren), eta Hauts-de-France autobideetan, A1 eta A16 autobideetan, iparraldetik hegoalderantz (Pariserantz), A29ko eta A16ko sarbide-puntuetatik.
4.- Abuztuaren 24an, larunbata, 07:00etatik 19:00etara bitarteko debekua Bourgongne-Franche-Comté eta Grand Est autobideetan soilik aplikatuko da, A6 eta A31 autobideetan Hego-Iparralderantz (Pariserantz eta Luxenburgoko mugarantz, hurrenez hurren), eta Hauts-de-Francen, A1 eta A16 autobideetan Hego-Iparralderantz (Lillerantz eta Belgikako mugarantz), A29ko eta A16ko sarbide-puntuetatik.
5.- 2024ko Joko Olinpikoen eta Paralinpikoen esparruan, debekatuta dago salgaiak garraiatzeko zenbait ibilgailuk leku logistikoen eta jokoak egiten diren lekuen artean zirkulatzea. Joko Olinpikoak eta Paralinpikoak Antolatzeko Batzordeak behar bezala identifikatu ditu. Estatuko lurralde osoko debeku orokorra eta udako debekuak 2024ko maiatzaren 1etik urriaren 31ra arte kenduko dira. Íle de Francen, apirilaren 8tik irailaren 16ra.