Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Martxoaren 31ra arte, Salgai Arriskutsuen Segurtasuneko sailburuaren 2024. urteko txostena aurkezteko.

Salgai arriskutsuak errepidez, trenbidez edo bide nabigagarriz garraiatzen dituzten enpresek, garraiolari autonomoak barne, edo garraio horri lotutako zamalanen erantzule direnek, garraiatzeko moduaren eta garraiatutako salgaien arabera, gutxienez segurtasun-sailburu bat izendatu beharko dute, jarduera horiei lotutako pertsonentzat, ondasunentzat edo ingurumenarentzat arriskuak prebenitzen laguntzeko. Gainera. ADRk, 2019ko bertsio zuzenduan, berritasun gisa ezarri zuen salgai arriskutsuak igortzen zituzten enpresek ere errepideko garraiorako segurtasun-sailburu izendatu behar zutela 2023ko urtarrilaren 1etik aurrera.

Segurtasun-aholkulariek urtero txosten bat idatzi beharko dute, enpresari zuzendua, atxikita dauden enpresaren salgai arriskutsuak garraiatzeko jarduerei buruz. Txosten horren gutxieneko edukia Sustapen Ministerioaren FOM/606/2018 Aginduan (BOE, 2018/06/06) eta TMA/1078/2022 Aginduan, urriaren 28koan, FOM/606/2018 Agindua aldatzen duenean (BOE, 2022/11/12). Enpresak txostenak aurkezteko epea urtarrilaren 1ean hasten da, eta jardueraren hurrengo urteko martxoaren 31n amaitzen.

Txosten hori enpresako segurtasun-sailburuak idatzi beharko du, eta bide telematikoz bidali, Ministerioak horretarako berariaz garatutako aplikazio informatikoa erabiliz, eta txostena aurkezten duen enpresaren edo segurtasun-sailburuaren izenean emandako ziurtagiri elektronikoa izan beharko du. Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioaren aplikazio bat erabiltzen ari den arren, urteko txostenak enpresaren egoitza soziala dagoen autonomia-erkidegoak jaso eta administratuko ditu. Segurtasun-aholkularien txostenak bidaltzeko aplikazioa.

Aplikazio hori erabiltzen hasteko, beharrezkoa da enpresaren egoitza soziala kokatuta dagoen autonomia-erkidegoak (Eusko Jaurlaritzako Garraio Plangintzaren Zuzendaritza, EAEn badago) erabiltzaile-kode bat eta pasahitz bat dituen identifikazio-gako bat ematea interesdunari.

EAEn bide horretatik jasotako jardueraren urteko zatiak bakarrik onartzen dira. Aurreko urteetan emandako gakoak baliagarriak dira urte honetarako eta hurrengoetarako; beraz, ez dago berririk eskatu beharrik, enpresaren IFZn aldaketaren bat egon ezean.

Bidalitako txostenaren kopia gorde beharko da 5 urtez.

Txostenean txostenaren xede diren lantoki guztien kokapen-datuak adierazi behar dira, hau da, ADRren arabera ibilgailuak panel laranjaz seinaleztatuta egon behar duten eragiketak egiten diren lantokienak (1.1.3.6 baino kopuru handiagoak).

Urteko txostena bidaltzean zalantzak edo gorabeherak izateko helbide elektronikoa: informe eanual@transportes.gob.es

Kanpoko Segurtasuneko Kontseilari Zerbitzua GUITRANSeko enpresa elkartuentzat
Merkantzia arriskutsuen zamalanei eta garraioari buruzko jardueraren barruan, enpresek nahitaez eduki behar dute segurtasun-aholkularia, tamaina edozein dela ere, garraiolari autonomoen eta bidaltzaileen kasuan bezala. GUITRANSek eskaintzen du zerbitzu hori, ZAUDERA enpresarekin sinatutako lankidetza-hitzarmenari esker. Akordioak beharrezko urteko txostena idaztea jasotzen du, baita beste alderdi batzuk ere, hala nola aholkularitza, istripu-parteak, hala badagokio, eta prestazio horrekin lotutako hainbat ekintza.

2025erako txanda-kontraturako laguntzak eskatzeko epea zabalik

Abenduaren 27ko EHAAn argitaratu zen Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko zuzendari nagusiaren 2024ko abenduaren 19ko Ebazpena, 2025eko ekitaldirako txanda-kontraturako laguntzen deialdia argitaratzen duena. Lanbide – Euskal Enplegu Zerbitzuak 1,2 milioi euroko laguntzak onartu ditu lanaldi osoko eta mugagabeko txanda-kontratuak egiteko. Iraupen jakinekoak ere izan daitezke, betiere mugagabe bihurtzen badituzte, gehienez ere, ordeztutako pertsonak erretiro osoa hartzen duenean.

Laguntzak 30 urtetik beherako edo 45 urtetik gorako pertsonak kontratatzeko dira, edo langabezian daudenak eta Lanbiden izena emanda eta alta emanda daudenak, edo enpresarekin iraupen mugatuko kontratu bat hitzartuta dutenak. Enpresak 8.400 euro jasoko ditu kontratatutako pertsona bakoitzeko, eta zenbateko hori % 10 handituko da emakumea bada.

Eskabideak Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoaren edo Lanbideren webgunearen bidez aurkeztuko dira, eta aurkezpen-ordenaren arabera aztertuko dira.

Abenduaren 27a baino lehen hasitako kontratuen kasuan, aurkezteko epea 3 hilabetekoa izango da, eta abenduaren 27an bertan edo geroago hasitako kontratuen kasuan, 3 hilabetekoa, txanda-kontratua hasten den egunetik zenbatzen hasita. Edonola ere, urriaren 20a izango da amaiera-data.

Informazio gehiago.

GASOLIO PROFESIONALA: KAR eredua aurkezteko azken egunak, 2024an egindako kilometroekin

Gasolio Profesionalaren Onuradunen Erroldan 2024an inskribatuta dauden edo egon diren garraiolari guztiek urte horretako urtarrilaren 1etik abenduaren 31ra bitartean egindako kilometro-kopurua justifikatu beharko dute beren titulartasunean erroldatutako ibilgailu bakoitzeko. Adierazpen hori KAR eredua betez egiten da.

Ibilgailuak aitorpenaren xede den urte natural osoan onuradun desberdinenak izan badira, aitorpen hori onuradun bakoitzarentzat bakarrik egin beharko da, deklarazioaren urte natural horretan titulartasuna benetan izan duen aldiari dagokionez.

Informazio gehiago: Gestio Departamentua (Santi-Ainhoa-Natalia, 943-316707, 4).

2025eko urtarrilaren 1etik aurrera, Lueg zubiak, Brennero autobidean, errei bakarra izango du noranzko bakoitzeko.

Errei bakar baten murrizketak Italia eta Austria lotzen dituen Brennero autobidean urtero milioika salgai ematea eten lezake, Alpeetan zeharreko Europako merkataritzarako giltzarria baita. Garraioko eta logistikako elkarte nagusiek Europako Batzordeari eskatzen diote orain jarduteko eta kaltetutako herrialdeekin lan egiteko konponbideak aurkitzeko. Wopke Hoekstra eta Thierry Breton komisario europarrei zuzendutako gutun batean, IRUk, garraioko eta logistikako elkarte nagusiekin batera, estatu kideen arteko elkarrizketa eskatzen du, alpetarren joan-etorriaren jarraipena bermatzeko, gauez gidatzeko murrizketak malgutzea eta ibilbide alternatiboak sortzea barne.

Lehen Aukera 2025 programa: gazte langabeak kontratatzeko laguntzen deialdia argitaratu da

Gazte langabeak euskal enpresetan kontratatzeko 2025. urterako Lehen Aukera Programaren laguntzen deialdia 2024/12/27ko EHAAn argitaratu zen.

Deialdi honetan aurreikusitako kontratu mugagabeak eta/edo praktika profesionala lortzeko prestakuntza-kontratuak egiteko dirulaguntzen onuradun izan daitezke enpresa pribatuak, edozein dela ere haien forma juridikoa, banako enpresaburuak, ondasun-erkidegoak eta sozietate zibilak, bai eta elkarteak eta fundazioak ere, baldin eta egoitza soziala eta fiskala EAEn badute edo lantokia EAEn badute.

Deialdi honen xedea da 16 urtetik gorako eta 30 urtetik beherako gazteak kontratatzea, baldintza hauek betetzen badituzte:

a) Dagokion zerbitzu publikoan enplegu-eskatzaile gisa izena emanda eta alta emanda egotea, eta kontratua hasi aurreko egunean lanik gabe egotea.

b) Puntu honetan jasotako titulazio edo ziurtagiriren bat izatea:

– Lizentziatura, ingeniaritza, arkitektura edo master-plana.

– Unibertsitateko diplomatura, ingeniaritza teknikoa, arkitektura teknikoa edo unibertsitate-gradua (Bolonia Plana).

– Lanbide Heziketa Arautuko eta Lanbide Heziketa Espezifikoko Goi Mailako edo Erdi Mailako Teknikaria; Teknikari Laguntzaile (LH1) eta Teknikari Espezialista (LH2) tituluak aurrekoen baliokideak dira.

– Ofizialki aurrekoen baliokidetzat onartutako beste titulazio batzuk.

– Profesionaltasun-ziurtagiria.

Eskabideak aurkezteko epea 2025eko urriaren 31n amaituko da.

Laguntza honi buruzko informazioa duen atarira sartu.

2025erako Gipuzkoako Aurrekontu Orokorrak argitaratu dira

Abenduaren 26ko GAOn argitaratu da abenduaren 20ko 4/2024 Foru Araua, Gipuzkoako Lurralde Historikoaren 2025erako Aurrekontu Orokorrak onartzen dituena. Aurreko urteetan bezala, berandutze-interesa, tasen eguneratzea eta AP-8 eta AP-1 autobideak erabiltzeko kanonaren zenbatekoak arautzen ditu Gipuzkoan.

Bidegi
Bidegirentzat aurreikusitako gehieneko gastu-aurrekontua 217 milioi euro ingurukoa da.

Berandutze-interesa
2025eko urtarrilaren 1etik abenduaren 31ra bitarteko ondorioekin, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Zergei buruzko martxoaren 8ko 2/2005 Foru Arau Orokorraren 26.6 artikuluan aipatzen den berandutze-interesa % 4,0625ekoa izango da.

Tasak eguneratzea
Daudenak 1,020 koefizientearekin biderkatuz handitzen dira.

Katastro-balioak eguneratzea
1,020ko eguneratze-koefizientea ezartzen da.

Gipuzkoako Lurralde Historikoan AP-8 eta AP-1 autobideak erabiltzeko kanonaren zenbatekoak.
2025eko urtarrilaren 1etik aurrera, AP-8 eta AP-1 autobideak, Gipuz koako Lurralde Historikotik igarotzen den ibilbidean, eta AP-636 autobia erabiltzeko kanonaren zenbatekoak igo egingo dira, 2024an eska daitekeen zenbatekoa 100eko 2,60 gehitzearen ondoriozko zenbatekora arte, eta zenbateko hauek ezarriko dira (BEZa barne):

Irteera/itzulera eragiketetan aldaketa errazteko eta trafikoaren arintasuna hobetzeko helburuarekin, non eskudirutan egindako ordainketa esanguratsua den, Irungo Barrera geltokian ibilgailu arinentzako zenbatekoa 3,05 eurokoa izango da 2025eko uztailaren 18tik abuztuaren 31ra bitartean, biak barne.

Ekainaren 15eko 4/2010 Foru Dekretu Arauaren 3. artikuluan araututako joan-etorriko ibilbideengatiko kenkari gehigarria 100eko 2,60 handituko da 2024. urtean aplikatu beharreko zenbatekoa, eta 0,57 euro izango da 2025. urterako.

Ekainaren 15eko 4/2010 Foru Dekretu Arauaren 3.bis artikuluan araututako hileko gastuaren muga: 2024. urtean igarobideek gehienez ere bi zenbateko aplikatuko dituzte AP-8 eta AP-1 autobideen Gipuzkoako zatietan eta AP-636 autobian. Zenbateko hori % 2,60 handituko da, eta 2025. urterako 36,98 euro izango dira.

Araban AP-1 autobidea eta Bizkaian AP-8 autobidea Gipuzkoatik kanpoko ibilbideetan erabiltzeagatiko hileko gastu gehigarriaren muga, gehienekoa, 2018. urterako Gi Puz koako Lurralde Historikoaren Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 26ko 3/2017 Foru Arauaren hirugarren xedapen gehigarriaren 6. apartatuan arautzen dena, % 2,60 handituko da 2024. urtean aplikatu beharreko gehieneko zenbatekoa, eta 2025. urterako 53,43 euro izango da.

Período de concienciación de dos meses adicionales para la sustitución de tacógrafos dedicados al transporte internacional

Los Estados-miembro de la Unión Europea han decidido establecer un período de concienciación de dos meses adicionales sobre la disposición de obligación de adaptación, en los vehículos que circulan por Estados de la UE distintos a su país de matriculación y que no están equipados con un tacógrafo analógico o digital no inteligente, a la obligación de estar equipados con un tacógrafo inteligente de segunda generación. Los dos meses adicionales cuentan desde el 31 de diciembre de 2024 hasta el 28 de febrero de 2025.

Así se ha decidido en la reunión del Comité de Transporte Terrestre de la Comisión Europea del 18 de diciembre, donde se informó de la problemática existente en algunos países en cuanto al suministro y abastecimiento de algunos componentes para sustituir los tacógrafos analógicos y digitales por tacógrafos inteligentes de segunda generación, cuya obligación está establecida para el próximo 31 de diciembre.

Durante los dos meses de concienciación, los conductores no serían multados por incumplimiento del artículo 3, apartado 4, del Reglamento (UE) n.º 165/2014. Sin embargo, se les informará de la obligación de equipar sus vehículos con un tacógrafo compatible. La aplicación de las sanciones por incumplimiento comenzará el 1 de marzo de 2025.

Los tacógrafos se utilizan en vehículos comerciales para medir su actividad, a través de parámetros como la velocidad o el tiempo de conducción y descanso. Su finalidad es garantizar el cumplimiento de las normativas sobre tiempos de conducción y descanso establecidas de la Unión Europea.

Los tacógrafos inteligentes de segunda generación incorporan avances con respecto a versiones anteriores tanto en funcionalidad como en tecnología, mejorando la conectividad, la precisión de los datos registrados o la protección contra manipulaciones.

ADR 2025

Ministro Kontseiluak, abenduaren 23an egindako bilkuran, salgai arriskutsuen errepide bidezko nazioarteko garraioari buruzko ADR 2025 akordioaren A eta B eranskinei egindako zuzenketak indarrean jarri direla jakinarazteko akordioa onartu du. Salgai arriskutsuen errepide bidezko nazioarteko garraioari buruzko Europako Akordioak (ADR) 17 artikulu eta bi eranskin ditu, salgai arriskutsuen errepide bidezko garraioari buruzko araudiaren esparrua osatzen dutenak.

Nazio Batuetako idazkari nagusiak, 2024ko uztailaren 1ean, ADRren A eta B eranskinei zenbait zuzenketa egin zitzaizkiela jakinarazi zuen. Zuzenketa horiek Europarako Batzorde Ekonomikoaren (CEPE) Salgai Arriskutsuen Garraiorako Lantaldeak proposatu zituen. 2025eko urtarrilaren 1ean sartuko dira indarrean, onartzeko epea igaro eta hiru hilabetera. Hala ere, 2025eko uztailaren 1etik aurrera soilik izango da derrigorrezkoa; egun horretara arte, garraioa ADR 2023ren arabera egiten jarraitu ahal izango da.