Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Zirkulazio murrizketak: otsailaren 20tik martxoaren 2ra, biak barne

Post fijado

Esteka honetan, EAEko, Nafarroako, Kataluniako, Espainiako, Frantziako eta Alemaniako zirkulazio-murrizketak ikus ditzakezu. Otsailaren 28a, ostirala, jaieguna da Andaluzian, eta martxoaren 1a Balearretan.

GARRAIO BEREZIETARAKO edo SALGAI ARRISKUTSUETARAKO murrizketek eragindako ibilgailuei ere SALGAI MOTA GUZTIETARAKO murrizketek eragiten dietela gogorarazten da.

 

Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako, Kataluniako, Espainiako, Frantziako eta Alemaniako zirkulazio-murrizketak, otsailaren 20tik martxoaren 2ra, biak barne.

Gasolioaren batez besteko prezioa URTARRILA 2025: Garraioaren prezioa NAHITAEZ eguneratzeko formulak dituen kalkulagailua

Post fijado

2025eko URTARRILAN, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak 2024/01/13an argitaratutako automobilgintzako gasolioaren batez besteko prezioa litroko 1,4871 urokoa izan da (BEZa barne), 2021eko martxoan baino % 25,62 gehiago.

Eguneratzeko formulak

2023ko uztailaren 1etik aurrera, honako koefiziente hauek aplikatzen dira:

  • 20 tonatik gorako ibilgailuetan 0,3 koefizienteaz biderkatzen da,
  • 3,5 eta 20 tona arteko ibilgailuetan, 0,2 koefizienteaz biderkatzen da.
  • eta 3,5 tonarainoko ibilgailuetan, 0,1 koefizienteaz.

Esteka honetan ikus dezakezu gasolioaren hileko prezioaren bilakaera 2021eko martxotik 2025eko urtarrilera. Era berean, ondoren zehazten diren formulen arabera, fakturan gehitu beharreko kopuruak kalkula ditzake, gasolioaren prezioak izandako igoeraren arabera.

PREZIOEN NAHITAEZKO EGUNERATZE AUTOMATIKORAKO FORMULAK, ERREGAIEN PREZIOAREN IGOEREN ARABERA (Sakatu hemen)

Gasolioaren prezioak gora egiten badu kontratua egiten den egunaren eta garraioa egiten den unearen artean, garraioaren prezioak honako formula hauek izango ditu:

BGM = 20 Tn duten ibilgailuak, obretakoak izan ezik:>
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,3/100

BGMa duten ibilgailuak> (3,5 Tn) eta TAG_OPEN (20 Tn), obretakoak izan ezik: <
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,2/100

3,5 tonako BGMa >duten obretako ibilgailuak:
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,2/100

3,5 Tn BGMdun ibilgailuak<:
Fakturan gehitu beharreko zenbatekoa = gasolioaren igoeraren %a x garraioaren prezioa x 0,1/100

(2023ko ekainaren 30ean, 2022ko abenduaren 28ko BOEn argitaratutako 20/22 Errege Lege Dekretuaren 41. artikuluan ezarritakoaren arabera, aurreko koefizienteak aplikatzeari utzi zitzaion).

Berrikuspen-klausula aplikatzeko baldintzak, 2022/03/02an 3/2022 Errege Lege Dekretua (2022/03/02ko BOE) eta 2022/11/LED (2022/06/26ko BOE) indarrean jarri ondoren.

  • Prezioa % 5 aldatzen denean (idatziz muga txikiagoa ezartzen denean izan ezik), MITMAk ezarritako formulak aplikatuko dira garraio-prezioan jasanarazteko.
  • Fakturan banakatuta jaso beharko da, salbu eta kontratuak doikuntza islatzeko beste modu bat jasotzen badu.
  • Garraio jarraituko kontratuetan hiru hilean behin aplikatuko dira automatikoki, aldizkakotasun txikiagoa hitzartzen denean izan ezik.
  • Ez da onartzen kontrako itunik.
  • Garraio jarraituko kontratuak dituzten enpresek, 2022/03/02an bertan xedatutakoa eguneratzeko edo aldizkakotasuna izateko beste formularen bat duten kontratuak badituzte, 6 hilabete izango dituzte horiek egokitzeko.
  • Formula hori ez duten eta 2022/03/02an indarrean dauden garraio jarraituko kontratuen kasuan, nahitaezkoa izango da garraioaren prezioa berrikustea ondorengo garraioetan erregaiaren prezioa aldatzeagatik (lehen xedapen iragankorra).
  • Erregai alternatiboak erabiltzen dituzten garraio-kontratuek formulak erabili ahal izango dituzte beren formula espezifikoak onartzen direnean.
  • 11/2022 Legegintzako Errege Dekretuak ezohiko aldi baterako neurri bat aurreikusten du bidalketa bakarreko zerbitzuetarako, berehala exekutatzekoak, eta horietan garraioa egiteko beharrezkoa den erregaiaren kostua banakatuta jaso beharko da. Erregaiaren kostua zehazteko, automobilgintzako gasolioaren asteko batez besteko prezioa hartuko da erreferentziatzat, Europar Batasuneko Oil Bulletin-en Espainiarako jasotzen den zerga eta guzti. Betebehar hori bidalketa bakarra xede duten garraio-kontratuetan baino ez da aplikatuko.

Gasolioaren prezioen aldakuntza-indizea Espainian

Gasolioaren prezioen aldakuntza-indizea, Oil Bulletin-en arabera, Espainian

ARAUDI ERREGULATZAILEA:

  • FOM/2184/2008 Agindua, uztailaren 23koa, salgaien errepideko garraioak kontratatzeko baldintza orokorrak ezartzen dituena. Prezioak eguneratzeko klausula. EAO (08/07/25).
  • 15/2009 Legea, salgaien errepide-garraiorako kontratuari buruzkoa. EAO (12/11/09).
  • 3/2022 Errege Lege Dekretua, martxoaren 1ekoa, salgaien errepideko garraioaren iraunkortasuna eta kate logistikoaren funtzionamendua hobetzeko neurriei buruzkoa, eta 2020ko uztailaren 15eko 2020/1057 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egiten duena. Zuzentarau horren bidez, 96/71/EE Zuzentarauari eta 2014/67/EB Zuzentarauari buruzko arau espezifikoak ezartzen dira, errepideko garraioaren sektoreko gidarien joan-etorrietarako, bai eta obra-kontratu publikoetako prezioak berrikusteko salbuespenezko neurriak ere. EAO, 02/03/2022.
  • 11/2022 Errege Lege Dekretua, ekainaren 25ekoa, Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialei erantzuteko, kalteberatasun sozial eta ekonomikoko egoerei aurre egiteko eta La Palma uhartearen ekonomia eta gizartea berreskuratzeko zenbait neurri hartu eta luzatzen dituena.

2025eko Errepideko Garraioaren Ikuskapen Plana, aldaketa txikia 2024ko planarekin alderatuta

Post fijado


Joan den abenduaren 10ean, Garraio Ministerioak 2025ko Errepideko Garraioaren Ikuskapen Plana aurkeztu zion CNTCri. Aste batzuk geroago, urtarrilaren 28an hain zuzen ere, Autonomia Erkidegoetako Garraioko Zuzendari Nagusien Batzordera bidali zuten. Ikuskapen-programazioan kontuan hartzen dira elkarteek, erakundeek eta partikularrek garraio-administrazioetan ezarritako bitarteko telematikoetan egindako salaketak.

Plan honen helburuak, salgaien errepideko garraioari eragiten diotenak, honako hauek dira:

  • Garraiolarien lanbidean jarduteko bete behar diren baldintzak betetzen direla kontrolatzea, indarrean dagoen araudiaren arabera.
  • Kudeatzailearen gaitasun profesionalaren baldintza enpresek betetzen dutela ikuskatzea.
  • Gidaldiak eta atsedenaldiak ikuskatzea, Espainian errepide bidezko garraioaren sektorean gertatzen diren lanaldien % 3 kontrolatuz, gutxienez lanaldien % 50 enpresen egoitzan kontrolatuz.
  • Takografoaren eta abiadura-mugatzailearen manipulazioak, errepideko kontrolak areagotuz, Auzitegi Gorenaren 2020ko urtarrilaren 15eko 672/2019 epaia betetzeko. Epai horren arabera, takografoaren erregistroak dokumentu ofizialak dira ondorio juridiko-penaletarako, eta ibilgailu baten takografoaren iruzurrezko manipulazioa ezarri zuen dokumentu ofiziala faltsutzeko delitu gisa, simulazio-modalitatean (Zigor Kodearen 390.1.2 eta 392. artikuluak).
  • Gidariaren dokumentazioa:
    • CAP-aren kontrola
    • CAP prestakuntza-ikastaroak emateko baldintzak betetzen direla kontrolatzea, bertaratze-kontrolak egitea ikastetxeek dituzten kontrol biometrikoen bidez, eta ikasgela birtualeko sistemaren bidez eta, hala badagokio, teleprestakuntzako sistemaren bidez emandako ikastaroetan kontrolak egitea.
    • Hirugarren herrialdeetako gidarien ziurtagiriak.
    • Ez-egoiliarrek egindako garraioaren iruzurra kontrolatzea, bai nazioartekoak, bai barrukoak (kabotaje-garraioa), eta, batez ere, postontzi-enpresen aurka egitea.
    • Arreta berezia jartzea arauak hausteko joera handiagoa duten enpresetan.
    • Enpresa handien deslokalizazioa kontrolatzea jarduera ustiatzeko kostu gutxiago duten EBko herrialdeetara, argi eta garbi lehia desleialeko egoera sortzen duena.
    • Benetako sozietate-harremanik ez duten gizarte-antolaketako moduak (lan-kooperatibak) iruzurrez “erabiltzea” kontrolatzea, garraio-enpresei eskatzen zaizkien betebeharrak eta erantzukizunak estaliz.
    • Mugikortasunaren arloko elkarlaneko kontsumorako negozio-arloak kontrolatzea, irabazi-asmoa duten eta bidaiarien nahiz salgaien garraioko zerbitzu profesionaltzat hartu behar diren enpresa-jarduera estaltzen duten iruzur mota desberdinak ezkutatzeko.
    • Berankortasunaren kontrola.
    • Garraioarekin lotutako prezioak eta gastuak kontrolatzea.
    • Zamalanak kontrolatzea.

2025eko Ikuskapen Planaren testu osoa.
2025eko jarduera-ildo nagusien laburpena.

Garraio Ministerioaren kanpaina digitala gidariak sektorera erakartzeko: “Errepideak beti ditu irteerak”

Post fijado

Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioak gidari profesionalak erakartzea lehenesteko duen konpromisoan, José Antonio Santanok, Garraioen eta Mugikortasun Iraunkorraren Estatu idazkariak, CNTCko kideei, besteak beste FITRANSi, aurkeztu zien Ministerioak martxan jarri duen kanpaina digitala, kamioi- eta autobus-gidariaren lanbideari balioa emateko. Kanpaina hori BERBIDERATU planaren barruan kokatzen da, eta lan-merkatuan sartzen ari diren herritarren artean edo irtenbide profesional berri bat bilatzen ari direnen artean lanbide hori sustatzea du helburu.

Kanpainak CNTCren eskaera bati erantzuten dio. Gainera, azpimarratu nahi izan zuen gazteei zein emakumeei zuzentzen zaiela, eta, oro har, profesionalki birmoldatu nahi duten pertsona guztiei, garraiolariaren lanbideak eskaintzen dituen hainbat abantailatan arreta jarriz, hala nola egonkortasunean eta lan-merkatuan berehala sartzean.

Ministerioaren webgunean dago bideoa.

SOLRED txartelarekin gozatzeagatik deskontua handitzen da

Post fijado

Otsailaren 1etik aurrera, eta beste abisu bat eman arte, SOLRED txartelarekin gozatzeagatik LANBIDE PREZIOARI aplikatu beharreko 19 cts/litroko deskontua 22 cts arte igotzen da. 26 gasolina-zerbitzugune daude Gipuzkoan, 22 cm-ko deskontuarekin gehienez, 6 19 cm-ko deskontuarekin eta 1 17 cm-ko deskontuarekin. Esteka honetan, 22, 19 eta 17 cts dituzten estazioen zerrendara sar zaitezke.

Prezio profesionalean 22 zentimoko A gasolioaren deskontuez gain, SOLREDek beste batzuk eskaintzen ditu:

Gso B 5 cts/l deskontua hornigailuaren prezioa
HVO (Diesel Nexa % 100 berriztagarria) 5 cts/l deskontua hornigailuaren p.
GNL+GNC 10 cts/l deskontu p. hornigailua
AdBlue 20 cts/l deskontua p. hornigailua
% 50 aparkaleku seguruan (Guarromán, Zaragoza Plaza eta Albatera)
Gnas Global 1,2 cts/l deskontu p. hornigailua
Akordioari buruzko informazio guztia www.guitrans.eus webgunean.

MOWIZ TRUCK – aparkaleku seguruak

“Oraindik ez dituzu ezagutzen TRUCK mowiz kamioientzako aparkaleku seguruak?

GUITRANSek laguntzen dizu urrats erraz hauei jarraituz:

Deskargatu app-a:
APP Store: https://apps.apple.com/es/app/mowiz-truck/id1594892791

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details? id = com.elparking.mowiztruck & hl = es & pli = 1

Erregistratu kode honekin: AMIGOSGUITRANS
Gozatu gure instalazio eta zerbitzuez.

Segunda prórroga para la aplicación de bonificaciones temporales en la autopista de peaje AP-7 Circunvalación de Alicante

En el BOE del pasado 14 de octubre se publicó la Resolución de 12 de febrero de 2025, de la Secretaría General de Transporte Terrestre, por la que se autoriza a Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre, S.M.E., SA, la segunda prórroga para la aplicación de bonificaciones temporales en la autopista de peaje AP-7 Circunvalación de Alicante. La prórroga autorizada entrará en vigor el 16 de febrero de 2025, previa publicación de la presente resolución en el BOE, finalizando su aplicación como máximo el 15 de febrero de 2026.

MLC ENERGIA, ezagutu zure prezio interesgarriak

Prezioa (BEZik gabe) €/ litro MLC diesel Quality Gipuzkoako MLC estazioetan

2025/02/20ko 00:00etatik aurrera:

  • Urnieta: 1,104 €/ litroko
  • Elgoibar: 1,105 €/ litroko.

Fundación GUITRANS Fundazioaren eta MLC ENERGÍAren artean duela gutxi sinatutako lankidetza-hitzarmenaren arabera, GUITRANSeko bazkideek prezio lehiakorra jaso ahal izango dute beren gasolina-zerbitzuguneetako hornigaietan.

Gaur egun, MLC ENERGIAK hiru zerbitzugune operatibo ditu Gipuzkoan, zehazki, Irunen, Elgoibarren eta Urnietan. Azken hori abuztuaren 30ean inauguratu zen, ostiralean, MLC ENERGÍAREN zerbitzugunerik handiena eta gaitasun operatibo handiena duena. Esteka honetan, azpiegitura berri honek garraio-profesionalei eskainiko dizkien ezaugarri eta zerbitzu nagusien laburpen xehatua ikus dezakezu.

Kokapen estrategiko hori kontu handiz aukeratu du MLC ENERGIAK nazioarteko garraio-ibilbideei erantzuteko, batez ere Irundik barrena Frantziara sartzen diren garraiolarientzat.

MLC ENERGIA estazio sarea EAEn eta Nafarroan

Urnieta
Bo kalea. Ergoyen, 210 (irteerak 160 eta 162 A-15 autobidean)
Urnieta (Gipuzkoa)

Elgoibar
Aiastia Harana kalea, 907, 20870, SS,
Elgoibar (Gipuzkoa)

Irun
Egin ezazu Sarea kalea, 3, 20305
Irun (Gipuzkoa)

Gorbea
Urartea kalea, 23, 01010 Vitoria-Gasteiz (Araba)

Burutain
N-121-A, 17, 380, 31798 KP
Burutain (Nafarroa)

Altzuza
Agoitz hiribidea, 31486
Egues (Nafarroa)

Esteka honetan, MLC ENERGIAKO estazioen zerrenda osoa ikus dezakezu, haien kokapenaren eta horietako bakoitzean eskaintzen diren zerbitzuen xehetasunekin.

 

Akordioari buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, jarri harremanetan Ordainketa Txartelen Sailarekin 943-316707, ex. 3 (Enara Urdanpilleta).

 

Nola hobetu garraio-zerbitzuen aurrekontuen prestaketa TMS softwareari esker

Garraioko aurrekontuen kalkuluak zenbatespenaren zehaztasunari eragin diezaioketen aldagai ugari dakartza. Aurrekontu zehaztugabe batek galera ekonomikoak edo bezero asegaitzak sor ditzake, gaizki estimatutako kostuengatik. Garraioa kudeatzeko softwarea (TMS) funtsezko irtenbidea da aurrekontuak hobeto egiteko eta zerbitzu bakoitzerako irabazi-marjinak bermatzeko.

Garraio-kotizazioak prestatzeko erronkak
Kostu finkoei aldagai guztiak gehitu behar zaizkie. Hona hemen aurrekontuaren prestakuntzari eragiten dioten aldagaietako batzuk:

Erregaiaren kostuen fluktuazioa: erregaiaren prezioen aldakortasunak zuzenean eragiten du aurrekontuan.
Tarifak eta bidesariak: ibilbide bakoitzak kostu gehigarriak ekar ditzake, hala nola bidesariak, zergak eta tarifa espezifikoak.
Distantzia eta entregatzeko denborak: Ibilbidearen iraupenak eta zerbitzuaren presak eragina dute kostu osoan.
Karga-edukiera eta salgai-mota: Karga guztiek ez dute garraio-mota bera behar, eta horrek kostuei eragin diezaieke. Kalkuluak zaildu egiten dira banaketa- eta karga zatikatuko zerbitzuekin.
Gutxi optimizatutako bidaien plangintza: hutsik egon beharrean kamioia beteta dagoela itzultzeak eragina izan dezake zerbitzuen aurrekontuan, eta kostuak beste modu batera banatu.
Hona hemen kostuen estimazioan ohikoenak diren akatsetako batzuk:

Giza erroreetarako joera duten eskuzko kalkuluak egitea.
Ezkutuko kostuak edo ustekabeko aldagaiak kontuan ez hartzea.
Kalkulu okerrak sortzen dituzten datu zaharkituak erabiltzea.
Hornitzaileekin eta bezeroekin tarifak eta baldintzak ez eguneratzea.
Erronka horiek kostu edo aurrekontu ez oso lehiakorrak sor ditzakete, eta negozioaren errentagarritasunari eragin. Hemen TMS softwareak berebiziko garrantzia du. Arazo horietako asko konpontzen dira software mota horrek informazio guztia zentralizatzen duelako, kalkuluak egiten dituelako eta prozesu asko automatizatzen dituelako.

TMS softwarearen onurak aurrekontuak egitean
TMS software bat ezartzeak aurrekontuak prestatzeko zehaztasuna eta azkartasuna nabarmen hobetzea ahalbidetzen du. Hona hemen onura nagusietako batzuk:

Automatizazioa eta erroreen murrizketa

Sistemak datu zentralizatuekin lan egiten du. Ez duzu preziorik sartu behar aurrekontu bat prestatzen duzun bakoitzean. TMSak tarifak kudeatzen ditu. Datu bat sartzen dugunean, erregistratuta geratzen da, eta ez dugu berriro sartu behar.
Eskuzko kalkuluen beharra ezabatzen du, giza erroreak murriztuz.
Datu-base eguneratuekin integratzeko aukera ematen du, denbora errealean informazio zehatza lortzeko.
Kostuak eta denborak optimizatzea

Hainbat ibilbide eta garraio-aukera alderatzen laguntzen du, merkeena hautatzeko.
Bezeroekiko eta hornitzaileekiko kotizazioa automatizatzen du, aurrekontu-prozesua arinduz.
Takografo digitalarekin integratzeak, adibidez, erregaia aurrezten duten gidatzeko moduak inplementatzera eraman gaitzake.
Tarifen eta kotizazioen kudeaketa

Tarifak parametro pertsonalizatuen arabera sortzeko eta eguneratzeko automatizazioa.
Erabakiak hartzeko analisia eta hobekuntza

Zerbitzu bakoitzaren errentagarritasuna eta kostuak ebaluatzen laguntzen duten txosten zehatzak ematen ditu.
Datuak aztertzeko aginte-taulei esker, garraio-kostuetan aurrezpen eta optimizazio posibleak identifika ditzakezu.
BLren eragina garraioaren errentagarritasunean
TMS software bat ezartzeak, kotizazioak kudeatzeko baliagarria izateaz gain, zuzeneko eragina du garraio-enpresen errentagarritasunean.

TMS software batek kostu operatiboak murrizten ditu ibilbideak optimizatzean, erregaietan eta bidesarietan gastuak minimizatzen dituzten ibilbideak aukeratzeari esker. Gastuen kontrola ere eskaintzen du, eta, horri esker, aurrezteko aukerak detekta daitezke eta erreakzionatu, adibidez, e moduko inputen prezioen gorabeheren aurrean.

Bestalde, BL batek negozioaren lehiakortasuna handitzen du kotizazioen entrega bizkortzen duelako. Bezeroek azkarrago jasoko dituzte aurrekontuak, beren ondasunen egoerari eta entregari buruzko informazioa izango dute, eta horren arabera jasoko dute faktura. BLak berankortasuna murrizten laguntzen du eta ordainketen erreklamazioa arintzen du.

Halaber, denbora asko aurrezten du garraio-dokumentuen, garraio-gutunen, CMRen, fakturen, albaranen eta abarren dokumentu-kudeaketan.

Hurrengo urratsak
Laguntza behar baduzu eta kotizazioak egiteko modua nola hobetu gehiago jakin nahi baduzu, Guitransek Igarle Taldearen sektorean lankidetza eta esperientzia du salgaien garraioa hobetzeko horrelako proiektuetarako.

Grupo Igarle software-ingeniaritzako eta aholkularitza teknologikoko enpresa bat da, eta 30 esperientzia baino gehiago ditu garraioaren eta logistikaren sektorean, besteak beste. Gaur egun, bi TMS desberdin egiten eta banatzen ditu. RoadTech horietako bat da. Garraio-enpresen arazo eta kasuistikei erantzun globala ematen dien konponbide oso osoa da BL hau. RoadTech-en funtzionalitateen artean, tarifen kudeaketa eta garraio-kotizazioak aurki ditzakezu, baita kostuak aztertzeko tresnak ere.

3 urte bete dira Errusiak Ukraina inbaditu zuenetik

Errusiaren eta Ukrainaren arteko talkak ez dira eten 2014tik, Kieven izandako altxamendu herrikoi batek Viktor Yakunovitx presidente errusiazalea kargutik kendu eta Errusiak Krimeako penintsula anexionatu ostean, nazioarteko komunitatearen gaitzespenarekin (ikus Errusia eta Ukrainaren arteko gatazkaren kronologia). 2022ko otsailaren 24ko goizaldean, Errusiak Ukrainari eraso zion, Putinek “operazio militar berezia” iragarri ondoren. Hiru urte gerra odoltsu batetik, egunak zenbatuta dituela dirudiena. Joan den asteartean goi mailako bilera bat egin zuten Washingtonek eta Moskuk Riaden, eta bi aldeek adostu zuten bakerako negoziazio-prozesu bat irekitzea, baina bidea zaila da, asko baitira lotu beharreko xehetasunak gatazkaren amaiera gezurretan itxi ez dadin. Negoziazio horietan, ukrainar herriak bere etorkizunaz erabakitzeko ahalmena izatea eskatzen du.

“Gidaririk gabe, ez dago garraiorik” txostena


Bidean aldizkarian argitaratutako erreportajean, joan den abenduaren 13an Ficoban (Irun) egin zen jardunaldiaren berri eman zen. Bertan, Fundación GUITRANS Fundazioak sustatutako “Gidaririk gabe, ez dago garraiorik” azterlanaren ondorio nagusiak aurkeztu ziren. June Garrido Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide eta Komunikazio gradu bikoitzeko ikasleak parte hartu du, protagonismo handiz. Txostena www.guitrans.eus webgunean jarri da, eta dokumentu bizia da, etengabe eguneratzen dena, inplikatutako eragile guztien artean gure sektoreko profesionalen pixkanakako galera lehengoratzeko neurri eraginkorrak martxan jartzeko oinarria izan dadin.Gidaririk eza egitura-arazoa da, estatu-arazoa; beraz, egin daitezkeen ekarpen guztiak, hausnarketarako eta lankidetza-erabakiak hartzeko espazio bat sortuz, erabakigarriak izango dira konponbideak aurkitzeko. Txosten honek sareko lan horren kate-maila izan nahi du.

Txostena deskargatzeko, sakatu hemen.

Ekainaren 13ra arte, hondakin arriskutsuen 2024ko garraioaren laburpen-memoria aurkezteko

Ekonomia zirkular baterako hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak 65. artikuluan ezartzen duenez, datuak jaso eta hurrengo urteko martxoaren 1a baino lehen, hondakin arriskutsu profesionalak garraiatzen dituzten erakunde eta enpresek, hondakin arriskutsuen negoziatzaile gisa jarduten dutenek eta hondakin arriskutsuen agente gisa jarduten dutenek nahitaez bidali behar dute artxibo kronologikoan jasotako informazioaren laburpen-memoria bat jakinarazpena aurkeztu duten autonomia-erkidegora.

Eusko Jaurlaritzaren web orrian jakinarazten den bezala, artxibo kronologikoaren (MRAC) laburpen-memoriaren formatu berri bat onartu da, bateragarria izango dena Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak (MITERD) MRACak Hondakinen Ekoizpen eta Kudeaketa Erregistrora bidaltzeko ezarritako formatuarekin. Prozedura telematiko berria martxoaren 11n irekiko da, eta ekainaren 13an amaituko da memoria aurkezteko epea. Informazio gehiago.

Kataluniako zirkulazio-murrizketak argitaratu dira, megakamioi eta duotraierrentzat berariazko debekuekin

Kataluniako Generalitatearen otsailaren 17ko Egunkari Ofizialean, astelehen honetan,  argitaratu da Kataluniako Trafiko Zerbitzuaren Ebazpena, 2025. urterako zirkulazio-murrizketak ezartzen dituena, eta otsailaren 26an sartuko dira indarrean. Aurreko urteetako ebazpenei dagokienez, aldaketarik esanguratsuena megakamioietarako eta duotraierrerako murrizketa espezifikoak ezartzea da. Debekatuta dute, oro har, jaiegunetan, asteburuetan, ostiral arratsaldeetan eta jai-bezperako arratsaldeetan zirkulatzea. Ostiraletako arratsaldeetan eta jaiegunetako bezperetan, 15:00etatik 24:00etara izango da murrizketa. Gainera, zehazten da duotrailer-modalitatean baimendutako ibilgailuak beti egongo direla behartuta eskuinetik zirkulatzera, eta ezin izango dutela aurreratu.

Bestalde, udan (ekainaren 16tik irailaren 11ra), ez megak ez duotraierrak ezin dute igande eta jaiegunetan Costa Bravara sartzeko errepideetako ohiko tarteetan zirkulatu: C-253, C-35, C-63, GI-681 eta GI-682. Aurten, gainerako kamioiek zirkulatu ahal izango dute.

Salbuespen berriak
Azkenik, adierazi behar da salbuespen berriak sartu direla ibilgailu edo ibilgailu-multzoen zirkulaziorako murrizketetan, baldin eta honako hauek garraiatzen badituzte: arrautzak; bero mantendu behar den edozein elikagai; loreak, moztutako landareak edo loreontzian dauden landareak; eztia; animalien hilotzak; produktu hartzigarriak edo higroskopikoak; sendagaiak edo osasun-produktuak, baldin eta kontserbatzeko beharrezkoa bada tenperatura jakin batean hoztea edo mantentzea. Gainera, ekoizten ari diren haztegietarako animalien elikadura garraiatzeari dagokionez (bazkak, pentsuak eta horiek fabrikatzeko lehengaiak), pentsu-fabriketara doazen ibilgailuena ere gehitu da 2025ean.